Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 555  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 23:16 

Hardtraxx Elite

Zany - Pure
Donkey Rollers - Followers
mogen natuurlijk ook niet missen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 23:55 

Donateur

Builder - Her Voice
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 12:02 

Aan het typen...

Mind.Illusion schreef:
Lyst schreef:
Ik hoor hem niet hoor, ik hoor alleen de tail van de kick. En wat heb ik aan een reverse bass als je hem niet eens kunt horen lol.

Klopt, maar dat heb je bij zoveel tracks, maar dan moet je goed heel goed luisteren + goeie geluidsinstallatie hebben ;) Je kan ook heel hard de muziek aanzetten, dan voel je 't aan de trillingen op je bureau. Je kan ook een equalizer over een track heen gooien als je hem in fruityloops of cubase zet en dan ff alle hoge tonen in de track wegfilteren zodat alleen de lagere tonen overblijven. Hoor je het beter ;)

Maar vroeger was de reverse bass duidelijk aanwezig in tracks, één van de/ belangrijkste onderdeel van een track. Tegenwoordig zit die der ook nog ontzettend vaak in, maar worden de "hogere" tonen helemaal weggefilterd en is de kick/punch helemaal op de voorgrond te horen en is de bassline helemaal naar "achter geschoven" als je snapt wat ik bedoel ;)

Dat is geen reverse bass, dat is een misplaatste tail. Ze hebben gewoon de tail van de kick niet recht onder de punch zitten. Waardoor de punch nauwelijks bass bevat. Zatox heeft dat ook heel erg. Reverse is een bass achterstevoren, dat klinkt heel anders en veel vetter dan een normale tail.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:20 

Hardtraxx Veteran

Lyst jij denkt echt teveel na bij het luisteren van muziek hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:28 

Aan het typen...

Nah, ik hoor gewoon geen reverse basses meer in de climax. Daar hoef ik niet voor na te denken. Als vervolgens iemand met een voorbeeld komt, ja dan luister ik natuurlijk aandachtig of die reverse bass er uberhaupt wel is. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:32 

Hardtraxx Veteran

in Tuneboy - Hear This, en Josh & Wesz - Rauwe Brok zit wel een reversed bass in de climax
Er zijn er nog wel meer, maar dit zijn twee vrij recente voorbeelden.

Maar het zijn er nog steeds te weinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:41 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Mind.Illusion schreef:
Lyst schreef:
Ik hoor hem niet hoor, ik hoor alleen de tail van de kick. En wat heb ik aan een reverse bass als je hem niet eens kunt horen lol.
Dat is geen reverse bass, dat is een misplaatste tail. Ze hebben gewoon de tail van de kick niet recht onder de punch zitten. Waardoor de punch nauwelijks bass bevat. Zatox heeft dat ook heel erg. Reverse is een bass achterstevoren, dat klinkt heel anders en veel vetter dan een normale tail.

Je hoeft mij niet te vertellen wat wat is hoor. Steek zelf ook behoorlijk wat uurtjes in produceren. Ik heb even Be As One gefilterd zodat je 't kan horen ;)

http://www3.zippyshare.com/v/88816236/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:47 

Aan het typen...

Dat is een gewone tail hoor.. Hij is alleen offbeat. Zoals ik al zei daardoor heeft de punch nauwelijks bass.

Een reverse bassline is een kick MET bass gevolgd door een omgekeerd bass geluid. En dit is een kick bijna zonder bass gevolgd door de bass die er eigenlijk onder hoorde te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:48 

Hardtraxx Veteran

Toneshifterz - Get Loaded heeft ook een reverse bass in de climax :P Zou het ook wel lekker vinden als er meer reverse bass in de climax zou zitten bij andere tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:51 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Dat is een gewone tail hoor.. Hij is alleen offbeat. Zoals ik al zei daardoor heeft de punch nauwelijks bass.

Een reverse bassline is een kick MET bass gevolgd door een omgekeerd bass geluid. En dit is een kick bijna zonder bass gevolgd door de bass die er eigenlijk onder hoorde te staan.

Je kan toch ook een reverse bass creeeren door veel attack erover heen te gooien... Is een soort zelfde resultaat...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:53 

Aan het typen...

Misschien, maar dit is nog de bass die bij de kick hoort. Er zit namelijk niet tot nauwelijks bass in de kick zelf.
Reverse: Bam - mwa - Bam - mwa
Dit: b..aam - b..aam
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 13:57 

Artiest

Mooi gezegd Lyst xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 14:06 

Hardtraxx Veteran

Be As One:
__ __ __ __
|__|__|__|__

Reversed bass:

| /| /| /| /|

Snap je? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 14:33 

Aan het typen...

Afbeelding

Hier zie je heel duidelijk dat de (bass) tail uit je voorbeeld offbeat is. Eronder staat een duidelijke reverse bass.
Daar waar de streepjes heel dicht op elkaar staan bij de onderste is de kick, recht daarboven is de punch van de kick van MI's voorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:38 

Hardtraxx Veteran

met wat voorn programma zet je de volume van elke track gelijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:40 

Hardtraxx Veteran

Heb tijdje terug setje monitoren aangeschaft voor op me kamer. Ze staan nu op me bureau, verhoogd door wat schoolboeken. :P Maar ze staan nog altijd niet goed, want ze horen op oorhoogte geplaatst te zijn. (?)

Ophangen kan ik ze niet, dus ik ben opzoek naar een andere oplossing, een of andere meubel er voor kopen misschien? Maar geen idee waar en welke. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:55 

Artiest

93Wesley93 schreef:
Heb tijdje terug setje monitoren aangeschaft voor op me kamer. Ze staan nu op me bureau, verhoogd door wat schoolboeken. :P Maar ze staan nog altijd niet goed, want ze horen op oorhoogte geplaatst te zijn. (?)

Ophangen kan ik ze niet, dus ik ben opzoek naar een andere oplossing, een of andere meubel er voor kopen misschien? Maar geen idee waar en welke. :P

Op boeken of wat dan ook is heel erg dom. Koop degelijke standaarden. Deze heben driehoek poten ook zodat de aanraking met de omgeving minimaal is.

Zoals jij het nu hebt dreunt het geluid ook door je bureau enz. Standaard heb je al voor 30 euro per stuk ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 17:01 

Hardtraxx Veteran

Nego schreef:
93Wesley93 schreef:

Op boeken of wat dan ook is heel erg dom. Koop degelijke standaarden. Deze heben driehoek poten ook zodat de aanraking met de omgeving minimaal is.

Zoals jij het nu hebt dreunt het geluid ook door je bureau enz. Standaard heb je al voor 30 euro per stuk ofzo.

Kan je wat namen van (web)winkels noemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 17:04 

Donateur

Www.bax-shop.nl hebben ze et wel volgens mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 17:04 

Artiest

93Wesley93 schreef:
Nego schreef:
93Wesley93 schreef:

Kan je wat namen van (web)winkels noemen?

bax-shop / feedback / new-line
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 17:14 

Hardtraxx Veteran

http://www.new-line.nl/nl/geluid-statie ... l_5661.htm
Moet ik dan aan zo iets denken bijvoorbeeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 18:18 

Hardtraxx Veteran

Iemand enig idee welke nagoom dit is of is dit na 2 jaar nog steeds een TBA?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 18:37 

Kepro schreef:
Iemand enig idee welke nagoom dit is of is dit na 2 jaar nog steeds een TBA?

het is: Nagoom - The Hardstyle Life

algemeen/nagoom-the-hardstyle-life-t3418.html

Lyst in 2009 schreef:
Nagoom is gestopt met hardstyle, hij doet tegenwoordig house
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 15:10 

Hardtraxx Veteran

Waarom missen er een aantal Qountdown sets? Zijn die toch niet uitgezonden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 16:37 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Waarom missen er een aantal Qountdown sets? Zijn die toch niet uitgezonden?

Nee, Pavelow en Noisecontrollers werden gewoon overgeslagen terwijl ze wel op het uitzendschema stonden. :/ De set van PP werd helemaal niet uitgezonden: http://www.facebook.com/notes/q-dance/q ... 0139348099
Vorige  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 555  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen