Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 555  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 15:22 

Aan het typen...

Pitchkick is gewoon een bassline waarin de kick (vrijwel altijd de tail) van toon hoogte veranderd. Of het nu omlaag of omhoog gaat doet er niet toe. Als men een hekel heeft aan pitchkicks is dat vaak omdat de frequentie van de kick zo hoog is dat men het niet mooi vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 15:26 

Hardtraxx Addict

Pitchkick is als de Punch hetzelfde blijft en de bass omhoog of omlaag van noot verandert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 15:29 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Pitchkick is gewoon een bassline waarin de kick (vrijwel altijd de tail) van toon hoogte veranderd. Of het nu omlaag of omhoog gaat doet er niet toe. Als men een hekel heeft aan pitchkicks is dat vaak omdat de frequentie van de kick zo hoog is dat men het niet mooi vind.

ah-ha gaat al beter zo,
maar zijn er dan ook mensen die de pitchkicks in bijv shockerz - my muzic mooi vinden? want anders kan die gast ze toch even aanpassen zodat je dat doink doink niet steeds erdoorheen hoort?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 15:34 

Aan het typen...

Schijnbaar, kijk hoeveel mensen fan zijn van frontliner, de gebruikt dezelfde hoge pitchkicks.
Ik vind het echt afschuwelijk, als ik een dergelijke track hoor druk ik altijd op mute of next.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 15:41 

Artiest

Lyst schreef:
Schijnbaar, kijk hoeveel mensen fan zijn van frontliner, de gebruikt dezelfde hoge pitchkicks.
Ik vind het echt afschuwelijk, als ik een dergelijke track hoor druk ik altijd op mute of next.

Pitch kicks geven naar mijn mening een mooi dimensie in een track. Meer diepte in je melodie etc echter gaat het soms inderdaad wel te ver.

Een staart die te hoog is klinkt inderdaad voor geen meter. Op een bepaald niveau kan hij echter heel mooi zijn, het punt waarom die als een dolle in de ruimte gaat resoneren. TE hoog gaat hij, naar mijn mening, als hij gaat happen.

Een kick is niets meer dan gewoon een lage synth wat dat betreft dus :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 15:45 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat het een onvermijdelijk bij-effect is van het melodieus willen pitchen van de kicks. Het irritante is namelijk de toonhoogte van de tail, niet per se de kick zelf. Misschien is het wel zo dat kicks op die toonhoogte gewoon altijd verkracht klinken. Aan de andere kant gaat een kick op een andere toonhoogte minder goed samen met de melodie. Mss een soort onoplosbaar probleem...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 15:47 

Artiest

PNXRMX schreef:
Ik denk dat het een onvermijdelijk bij-effect is van het melodieus willen pitchen van de kicks. Het irritante is namelijk de toonhoogte van de tail, niet per se de kick zelf. Misschien is het wel zo dat kicks op die toonhoogte gewoon altijd verkracht klinken. Aan de andere kant gaat een kick op een andere toonhoogte minder goed samen met de melodie. Mss een soort onoplosbaar probleem...

Neem CTRL ALT DEL van Noisecontrollers.

Het kan zeker wel en je moet er een tussenweg in vinden denk ik. Vergelijk het eens met als je een vlakke kick gaat gebruiken. Er zit dan veel minder "dimensie" in de track.

Kan natuurlijk ook heel vet zijn maar hangt er een beetje van af. Ik denk dat je er een beetje een tussenweg in moet vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 15:59 

Hardtraxx Veteran

Nego schreef:
PNXRMX schreef:

Neem CTRL ALT DEL van Noisecontrollers.

Gaat wel iets de goeie kant op maar ook niet echt geslaagd - gewoon te hoog denk... Als je nou een octaaf lager zou zitten dan de hoogste kick in Ctrl.Alt.Del, is de bass dan te laag (te laag voor boxen of te laag om te horen bijv.)? Harmonisch gezien zou dat ook goed moeten klinken namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 16:17 

Artiest

Ik weet niet of je weet hoeveel een octaaf is, maar dan klinkt het nergens meer naar haha :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 16:21 

Donateur

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 16:22 

Hardtraxx Crew

Dat is meneer de Raaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2010 16:36 

Hardtraxx Veteran

Nego schreef:
Ik weet niet of je weet hoeveel een octaaf is, maar dan klinkt het nergens meer naar haha :)

Zelfde noot, maar dan '1tje' lager zeg maar, of zit ik ernaast? xd Opzich zou er weinig verschil moeten zijn tussen een G-kick een octaaf lager dan normaal en een 'normale' A-kick, toch? Of gaan kicks niet zo laag als de A?

EDIT: Net ff On The Rise een octaaf lager gepitched en dat gaat volgens mij idd wat te laag om in een track te gebruiken... de hoogste bas is net te horen zeg maar, en als je van een normaal-hoge kick opeens daar naartoe springt gaat t niet echt klinken denk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2010 18:54 

Donateur

Iemand evaring met: Studio monitoren Spirit absolute zero ??

Ik kan ze voor 100 Euro kopen. Doen??

En deze: http://link.marktplaats.nl/385345525
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 14:23 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Als je een basstest zou doen dan voel je de bass op verschillende delen van je lichaam, bij 50hz trillen andere dingen van je lichaam dan met 80hz. Bij die hoge bass van frontliner trilt het grootste gedeelte van je lichaam, waardoor de bass harder lijkt. En omdat heel veel mensen denken dan een harde bass gelijk staat aan een harde kick, is hier genoeg markt voor. Het klinkt echter helemaal nergens naar, bass hoort laag te zijn.

Dat het beter aan sluit bij de melodie is niet het geval bij frontliner, zijn basslines veranderen veel meer van toonhoogte dan de melodie.

Dat begrip heeft toch resonantie? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 14:26 

Aan het typen...

Weet ik, maar niet iedereen weet dat denk ik, dus heb ik het maar uitgelegd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 14:28 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Weet ik, maar niet iedereen weet dat denk ik, dus heb ik het maar uitgelegd :P

Haha, heb ik toch nog iets opgestoken van natuurkunde :innocent: moet er wel bij zeggen dat ik gezakt ben, maar dat ff terzijde :$

Kijk als het nou altijd over kicks ging en synths dan had natuurkunde me tenminste kunnen boeien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 14:54 

Hardtraxxer

Waarom komen sommige releases zo laat? net zoals Neophobia/Sleepwalker.
Je kan ze al redelijk lang op cd krijgen, en fusion released toch nu alleen maar digitaal.
Dus waarom komt het dat ze het dan na 2maanden pas releasen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 16:56 

Hardtraxx Veteran

Iemand die weet hoe je stationsletter van een externe hardeschijf kan wijzigen als die hele tijd aangeeft dat parameter onjuist is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 17:35 

Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Iemand die weet hoe je stationsletter van een externe hardeschijf kan wijzigen als die hele tijd aangeeft dat parameter onjuist is?

http://lmgtfy.com/?q=stationsletter+wijzigen

ik ben niet zo van de lmgtfy tips, maar goed, issues over computers zijn zo makkelijk te vinden vaak, simpelweg even zoeken op google :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 17:49 

Hardtraxx Veteran

Klementino schreef:
Parvuz schreef:

ik ben niet zo van de lmgtfy tips, maar goed, issues over computers zijn zo makkelijk te vinden vaak, simpelweg even zoeken op google :P

Ik weet wel hoe je een stationsletter veranderd maar niet hoe je oplost dat hij een foutmelding geeft over dat de parameter onjuist is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 18:05 

Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Klementino schreef:
Parvuz schreef:

Ik weet wel hoe je een stationsletter veranderd maar niet hoe je oplost dat hij een foutmelding geeft over dat de parameter onjuist is.

haha sorry dan, dan heb ik je vraag verkeerd begrepen... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 09:58 

is er ooit een web reweest van; The Outside Agency - Manhunt + Hell's Basement :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 10:04 

Hardtraxx Veteran

DarkSymphony schreef:
is er ooit een web reweest van; The Outside Agency - Manhunt + Hell's Basement :huh:

Hell's Basement wel, Manhunt geen idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 10:07 

Dakpan schreef:
DarkSymphony schreef:

Hell's Basement wel, Manhunt geen idee.

waar is die te vinden? ik heb van die dingen geen verstand :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 10:28 

Hardtraxx Veteran

wat is de leeftje voor dat feest van ran-d??
Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 555  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen