Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 555  Volgende
Bericht Geplaatst op 06 okt 2010 19:48 

Hardtraxx Elite

Waar blijft de aftermovie van Q-Base?
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 10:16 

Donateur

Iemand misschien een idee, of er nog een aftermovie, of special video report van Fusion gaat uitkomen? :innocent:
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 10:17 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Iemand misschien een idee, of er nog een aftermovie, of special video report van Fusion gaat uitkomen? :innocent:

Zelfde antwoord als Mysteryland & Q-Base. Waarschijnlijk wel, maar wanneer weten we niet.
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 10:18 

Donateur

Khadber schreef:
Kevin-Raw schreef:

Zelfde antwoord als Mysteryland & Q-Base. Waarschijnlijk wel, maar wanneer weten we niet.

Thanks! Ben wel benieuwd namelijk :whistle:
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 12:56 

Hardtraxx Addict

wat is nou precies het verschil tussen een 320kbps en een WAV file?
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 13:07 

Hardtraxx Veteran

ik ben niet zo into the producers wereld, maar vraag me toch al enige tijd af waarom iemand pitchkicks gebruikt? ze klinken echt verrot en als het nou normale kicks waren was het hele nummer een stuk beter.
met name meneer frontliner is hier een fan van, maar is dat nou slecht geproduceerd of juist expres gedaan?
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 13:33 

Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
ik ben niet zo into the producers wereld, maar vraag me toch al enige tijd af waarom iemand pitchkicks gebruikt? ze klinken echt verrot en als het nou normale kicks waren was het hele nummer een stuk beter.
met name meneer frontliner is hier een fan van, maar is dat nou slecht geproduceerd of juist expres gedaan?

Als de kicks harmonisch bij de melodie passen dan komt het de melodie ten goede, maar meestal de kicks zelf ten slechte. Kicks klinken in een lage noot meestal het best, maar als je er een euforische melodie over heen wil gooien (vaak in een hogere noot) en je laat de kicks laag, dan komt de melodie volgens mij niet helemaal over. Ik zal als ik Bob zie proberen te vragen waarom het zo is dat juist bij Frontliner de kicks zo erg overkomen, want ik zat er gisteren zelf ook over na te denken.

Volgens mij komt het gewoon door de toonhoogte van de bass die hij gebruikt/moet gebruiken om die melodieen van hem over te laten komen. Hij zal wel melodieen maken in een andere sleutel dan de meeste oid. Ben absoluut geen expert (ik produceer zelf niet), dus ik zou maar niks aannemen tot ik t aan iemand heb gevraagd :P
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 14:41 

Aan het typen...

Als je een basstest zou doen dan voel je de bass op verschillende delen van je lichaam, bij 50hz trillen andere dingen van je lichaam dan met 80hz. Bij die hoge bass van frontliner trilt het grootste gedeelte van je lichaam, waardoor de bass harder lijkt. En omdat heel veel mensen denken dan een harde bass gelijk staat aan een harde kick, is hier genoeg markt voor. Het klinkt echter helemaal nergens naar, bass hoort laag te zijn.

Dat het beter aan sluit bij de melodie is niet het geval bij frontliner, zijn basslines veranderen veel meer van toonhoogte dan de melodie.
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 14:56 

Hardtraxxer

wat zijn pitchkicks, zijn dat die kicks waar je zo chill op kan bounce? :D (ala frontliner)
geef een nummer als voorbeeld a.u.b.
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 14:57 

Artiest

Lyst schreef:
Als je een basstest zou doen dan voel je de bass op verschillende delen van je lichaam, bij 50hz trillen andere dingen van je lichaam dan met 80hz. Bij die hoge bass van frontliner trilt het grootste gedeelte van je lichaam, waardoor de bass harder lijkt. En omdat heel veel mensen denken dan een harde bass gelijk staat aan een harde kick, is hier genoeg markt voor. Het klinkt echter helemaal nergens naar, bass hoort laag te zijn.

Dat het beter aan sluit bij de melodie is niet het geval bij frontliner, zijn basslines veranderen veel meer van toonhoogte dan de melodie.

Het gaat om de akkoorden en hier sluiten de kicks op aan.
Dat de (hoge) kicks van Frontliner zo nadrukkelijk aanwezig zijn, komt volgens mij door laagcompensatie.
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 14:58 

Hardtraxx Elite

johnlienden schreef:
Markos schreef:
Waar blijft de aftermovie van Q-Base?

Doe eens naar boven scrollen :/

:$
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 18:51 

Hardtraxx Veteran

wat doet in the end nou weer in de HS top 40?
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 19:05 

Hardtraxx Addict

the sidespinnars schreef:

Wss veel verkocht he?!
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 19:12 

Hardtraxxer

Blazed schreef:
wat zijn pitchkicks, zijn dat die kicks waar je zo chill op kan bounce? :D (ala frontliner)
geef een nummer als voorbeeld a.u.b.

Frontliner gebruikt echt in veel van zijn tracks pitchkicks. Een goed voorbeeld is:
Frontliner & Ruthless - One Bananaz
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 19:36 

Artiest

kicks die pitchen met de melodie mee zijn meestal om de harmonie in het nummer te versterken en om het gevoel van de melodie te versterken en bij veel nummers werkt t ook goed, bij andere werkt t een beetje tegendraads

EDIT: goed voorbeeld waarbij je de toegevoegde waarde kunt horen van pitchen v.d. kicks is bv:
Fuck Hardstyle, klinkt zonder gepitchede kicks bruut, maar als hij omhoog pitcht geeft het je net wat meer en maakt het harmonischer
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 21:38 

Hardtraxx Veteran

Atraxisz schreef:

Wss veel verkocht he?!

oke misschien domme vraag of misschien heb ik de laatste 2 jaar een black out gehad, want die plaat is er toch al 2,5/3 jaar?
edit: geld ook voor this is not.. die is er ook al eeuwen
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 21:52 

Hardtraxx Addict

Atraxisz schreef:

Wss veel verkocht he?!

oke misschien domme vraag of misschien heb ik de laatste 2 jaar een black out gehad, want die plaat is er toch al 2,5/3 jaar?
edit: geld ook voor this is not.. die is er ook al eeuwen

Ze zijn net allemaal gereleased....
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 21:54 

Hardtraxxer

Deze waren eerst dj-tools of unreleased, maar met zijn album Midifilez en bijhorende samplers zijn deze nu onlangs gereleased ;)
Bericht Geplaatst op 07 okt 2010 21:55 

Hardtraxx Veteran

Berunda schreef:
Deze waren eerst dj-tools of unreleased, maar met zijn album Midifilez en bijhorende samplers zijn deze nu onlangs gereleased ;)

ja denk ik hoor ze al in setjes sinds begin 2008!
Bericht Geplaatst op 08 okt 2010 00:39 

Hardtraxx Addict

krijg ik geen antwoord :cry: :/
Bericht Geplaatst op 08 okt 2010 01:01 

Hardtraxx Elite

jeone schreef:

Zoek dit topic eventjes door, dan vindt je antwoord op je vraag ;)
Bericht Geplaatst op 08 okt 2010 07:56 

Hardtraxx Veteran

Tel schreef:
jeone schreef:

Zoek dit topic eventjes door, dan vindt je antwoord op je vraag ;)

ja lekker spitten door 158 pagina's :P
Bericht Geplaatst op 08 okt 2010 08:31 

Hardtraxx Elite

jeone schreef:

Citaat:
mp3 heeft een mpeg compressie. Wav is een raw-format, dat inhoud dat er geen enkele compressie op het bestand zit.
Waarom wav nog wordt aangeboden? Ik denk dat dat gedaan wordt omdat de koper dan zelf een compressie kan toepassen die gewenst is. Een wav heeft dus de maximale kwaliteit.

http://lmgtfy.com/?q=verschil+320+kps+en+wav
Bericht Geplaatst op 08 okt 2010 11:21 

Hardtraxx Addict

Markos schreef:
jeone schreef:

Citaat:
mp3 heeft een mpeg compressie. Wav is een raw-format, dat inhoud dat er geen enkele compressie op het bestand zit.
Waarom wav nog wordt aangeboden? Ik denk dat dat gedaan wordt omdat de koper dan zelf een compressie kan toepassen die gewenst is. Een wav heeft dus de maximale kwaliteit.

http://lmgtfy.com/?q=verschil+320+kps+en+wav

Let dus wel op, als je MP3 convert naar WAV dan heb je geen betere kwaliteit.. omdat de data al verloren is zodra hij geconverteerd wordt naar MP3, dit is vaak een misverstand.
Bericht Geplaatst op 08 okt 2010 11:27 

Hardtraxx Veteran

bedankt voor de uitleg over pitchkicks ;)
snap het nog niet helemaal want is beetje technisch verhaal zo te zien maar is al wel een stuk duidelijker dan voorheen
Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 555  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen