Hardtraxx Elite
2422 posts member since 2008
last seen Apr 2014
Waar blijft de aftermovie van Q-Base?
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
Iemand misschien een idee, of er nog een aftermovie, of special video report van Fusion gaat uitkomen? :innocent:
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Kevin-Raw wrote:Iemand misschien een idee, of er nog een aftermovie, of special video report van Fusion gaat uitkomen? :innocent:
Zelfde antwoord als Mysteryland & Q-Base. Waarschijnlijk wel, maar wanneer weten we niet.
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
Khadber wrote:
Kevin-Raw wrote:Iemand misschien een idee, of er nog een aftermovie, of special video report van Fusion gaat uitkomen? :innocent:
Zelfde antwoord als Mysteryland & Q-Base. Waarschijnlijk wel, maar wanneer weten we niet.
Thanks! Ben wel benieuwd namelijk :whistle:
Hardtraxx Addict
1154 posts member since 2009
last seen Jun 2013
wat is nou precies het verschil tussen een 320kbps en een WAV file?
Hardtraxx Veteran
6677 posts member since 2009
last seen 8 days ago
ik ben niet zo into the producers wereld, maar vraag me toch al enige tijd af waarom iemand pitchkicks gebruikt? ze klinken echt verrot en als het nou normale kicks waren was het hele nummer een stuk beter.
met name meneer frontliner is hier een fan van, maar is dat nou slecht geproduceerd of juist expres gedaan?
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Oxbow wrote:ik ben niet zo into the producers wereld, maar vraag me toch al enige tijd af waarom iemand pitchkicks gebruikt? ze klinken echt verrot en als het nou normale kicks waren was het hele nummer een stuk beter.
met name meneer frontliner is hier een fan van, maar is dat nou slecht geproduceerd of juist expres gedaan?
Als de kicks harmonisch bij de melodie passen dan komt het de melodie ten goede, maar meestal de kicks zelf ten slechte. Kicks klinken in een lage noot meestal het best, maar als je er een euforische melodie over heen wil gooien (vaak in een hogere noot) en je laat de kicks laag, dan komt de melodie volgens mij niet helemaal over. Ik zal als ik Bob zie proberen te vragen waarom het zo is dat juist bij Frontliner de kicks zo erg overkomen, want ik zat er gisteren zelf ook over na te denken.

Volgens mij komt het gewoon door de toonhoogte van de bass die hij gebruikt/moet gebruiken om die melodieen van hem over te laten komen. Hij zal wel melodieen maken in een andere sleutel dan de meeste oid. Ben absoluut geen expert (ik produceer zelf niet), dus ik zou maar niks aannemen tot ik t aan iemand heb gevraagd :P
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Als je een basstest zou doen dan voel je de bass op verschillende delen van je lichaam, bij 50hz trillen andere dingen van je lichaam dan met 80hz. Bij die hoge bass van frontliner trilt het grootste gedeelte van je lichaam, waardoor de bass harder lijkt. En omdat heel veel mensen denken dan een harde bass gelijk staat aan een harde kick, is hier genoeg markt voor. Het klinkt echter helemaal nergens naar, bass hoort laag te zijn.

Dat het beter aan sluit bij de melodie is niet het geval bij frontliner, zijn basslines veranderen veel meer van toonhoogte dan de melodie.
B
Hardtraxxer
790 posts member since 2010
last seen Apr 2014
wat zijn pitchkicks, zijn dat die kicks waar je zo chill op kan bounce? :D (ala frontliner)
geef een nummer als voorbeeld a.u.b.
314 posts member since 2010
last seen Oct 2014
Lyst wrote:Als je een basstest zou doen dan voel je de bass op verschillende delen van je lichaam, bij 50hz trillen andere dingen van je lichaam dan met 80hz. Bij die hoge bass van frontliner trilt het grootste gedeelte van je lichaam, waardoor de bass harder lijkt. En omdat heel veel mensen denken dan een harde bass gelijk staat aan een harde kick, is hier genoeg markt voor. Het klinkt echter helemaal nergens naar, bass hoort laag te zijn.

Dat het beter aan sluit bij de melodie is niet het geval bij frontliner, zijn basslines veranderen veel meer van toonhoogte dan de melodie.
Het gaat om de akkoorden en hier sluiten de kicks op aan.
Dat de (hoge) kicks van Frontliner zo nadrukkelijk aanwezig zijn, komt volgens mij door laagcompensatie.
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2014
johnlienden wrote:
Markos wrote:Waar blijft de aftermovie van Q-Base?
Doe eens naar boven scrollen :/
:$
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
wat doet in the end nou weer in de HS top 40?
Hardtraxx Addict
1715 posts member since 2009
last seen Nov 2014
the sidespinnars wrote:wat doet in the end nou weer in de HS top 40?
Wss veel verkocht he?!
Hardtraxxer
282 posts member since 2010
last seen Nov 2013
Blazed wrote:wat zijn pitchkicks, zijn dat die kicks waar je zo chill op kan bounce? :D (ala frontliner)
geef een nummer als voorbeeld a.u.b.
Frontliner gebruikt echt in veel van zijn tracks pitchkicks. Een goed voorbeeld is:
Frontliner & Ruthless - One Bananaz
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
kicks die pitchen met de melodie mee zijn meestal om de harmonie in het nummer te versterken en om het gevoel van de melodie te versterken en bij veel nummers werkt t ook goed, bij andere werkt t een beetje tegendraads

EDIT: goed voorbeeld waarbij je de toegevoegde waarde kunt horen van pitchen v.d. kicks is bv:
Fuck Hardstyle, klinkt zonder gepitchede kicks bruut, maar als hij omhoog pitcht geeft het je net wat meer en maakt het harmonischer
R
Hardtraxx Veteran
Atraxisz wrote:
Wss veel verkocht he?!
oke misschien domme vraag of misschien heb ik de laatste 2 jaar een black out gehad, want die plaat is er toch al 2,5/3 jaar?
edit: geld ook voor this is not.. die is er ook al eeuwen
Hardtraxx Addict
1422 posts member since 2010
the sidespinnars wrote:
Atraxisz wrote:
Wss veel verkocht he?!
oke misschien domme vraag of misschien heb ik de laatste 2 jaar een black out gehad, want die plaat is er toch al 2,5/3 jaar?
edit: geld ook voor this is not.. die is er ook al eeuwen
Ze zijn net allemaal gereleased....
Hardtraxxer
644 posts member since 2009
last seen Aug 2019
Deze waren eerst dj-tools of unreleased, maar met zijn album Midifilez en bijhorende samplers zijn deze nu onlangs gereleased ;)
R
Hardtraxx Veteran
Berunda wrote:Deze waren eerst dj-tools of unreleased, maar met zijn album Midifilez en bijhorende samplers zijn deze nu onlangs gereleased ;)
ja denk ik hoor ze al in setjes sinds begin 2008!
Hardtraxx Addict
1154 posts member since 2009
last seen Jun 2013
krijg ik geen antwoord :cry: :/
Hardtraxx Elite
2498 posts member since 2009
last seen May 2023
jeone wrote:krijg ik geen antwoord :cry: :/
Zoek dit topic eventjes door, dan vindt je antwoord op je vraag ;)
R
Hardtraxx Veteran
Tel wrote:
jeone wrote:krijg ik geen antwoord :cry: :/
Zoek dit topic eventjes door, dan vindt je antwoord op je vraag ;)
ja lekker spitten door 158 pagina's :P
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2014
jeone wrote:wat is nou precies het verschil tussen een 320kbps en een WAV file?
mp3 heeft een mpeg compressie. Wav is een raw-format, dat inhoud dat er geen enkele compressie op het bestand zit.
Waarom wav nog wordt aangeboden? Ik denk dat dat gedaan wordt omdat de koper dan zelf een compressie kan toepassen die gewenst is. Een wav heeft dus de maximale kwaliteit.
http://lmgtfy.com/?q=verschil+320+kps+en+wav
Hardtraxx Addict
1084 posts member since 2010
last seen Sep 2013
Markos wrote:
jeone wrote:wat is nou precies het verschil tussen een 320kbps en een WAV file?
mp3 heeft een mpeg compressie. Wav is een raw-format, dat inhoud dat er geen enkele compressie op het bestand zit.
Waarom wav nog wordt aangeboden? Ik denk dat dat gedaan wordt omdat de koper dan zelf een compressie kan toepassen die gewenst is. Een wav heeft dus de maximale kwaliteit.
http://lmgtfy.com/?q=verschil+320+kps+en+wav
Let dus wel op, als je MP3 convert naar WAV dan heb je geen betere kwaliteit.. omdat de data al verloren is zodra hij geconverteerd wordt naar MP3, dit is vaak een misverstand.
Hardtraxx Veteran
6677 posts member since 2009
last seen 8 days ago
bedankt voor de uitleg over pitchkicks ;)
snap het nog niet helemaal want is beetje technisch verhaal zo te zien maar is al wel een stuk duidelijker dan voorheen