Oxbow schreef:
ik ben niet zo into the producers wereld, maar vraag me toch al enige tijd af waarom iemand pitchkicks gebruikt? ze klinken echt verrot en als het nou normale kicks waren was het hele nummer een stuk beter.
met name meneer frontliner is hier een fan van, maar is dat nou slecht geproduceerd of juist expres gedaan?
Als de kicks harmonisch bij de melodie passen dan komt het de melodie ten goede, maar meestal de kicks zelf ten slechte. Kicks klinken in een lage noot meestal het best, maar als je er een euforische melodie over heen wil gooien (vaak in een hogere noot) en je laat de kicks laag, dan komt de melodie volgens mij niet helemaal over. Ik zal als ik Bob zie proberen te vragen waarom het zo is dat juist bij Frontliner de kicks zo erg overkomen, want ik zat er gisteren zelf ook over na te denken.
Volgens mij komt het gewoon door de toonhoogte van de bass die hij gebruikt/moet gebruiken om die melodieen van hem over te laten komen. Hij zal wel melodieen maken in een andere sleutel dan de meeste oid. Ben absoluut geen expert (ik produceer zelf niet), dus ik zou maar niks aannemen tot ik t aan iemand heb gevraagd