Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 15:02 
 
Hardtraxx Veteran

Delice schreef:
Een vinyl wat voor geluidskwaliteit is dat, 192 , 320 , wav?

Kan je zelf kiezen. Bij junodownload kan je aanvinken naar keuze ;)
Meestal 192
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 15:04 
 
Hardtraxx Veteran

Sayenjumper schreef:
Waarom verzinnen dj's een andere naam?
Dus een alias.
Bij en ander Label dan ook.
Waarom?

Dit is omdat ze onder een ander alias een totaal andere sound hebben. Kijk naar Techonoboy zelf en bv the hose of Builder. Bovendien komt er ook nog eens bij dat als ze al hun tracks onder een alias zetten dit op den duur best wel Uigekeken wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 15:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

bRt_ schreef:
Sayenjumper schreef:
Waarom verzinnen dj's een andere naam?
Dus een alias.
Bij en ander Label dan ook.
Waarom?

Dit is omdat ze onder een ander alias een totaal andere sound hebben. Kijk naar Techonoboy zelf en bv the hose of Builder. Bovendien komt er ook nog eens bij dat als ze al hun tracks onder een alias zetten dit op den duur best wel Uigekeken wordt.


ik dacht gewoon voor het geld dat ze dat deden
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 15:13 
 
Hardtraxx Veteran

Sayenjumper schreef:

ik daxht gewoon voor het geld dat ze dat deden

Verkeerd gedacht dus ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Artiesten gebruiken om verschillende reden aliases:

- Andere sound, ze koppelen een alias van ze aan een bepaalde sound of stijl. bijvoorbeeld Max Enforcer is de hardstijl alias van de hardcore dj Evil Activities.

- Ze gebruike ook soms andere aliases als ze release op een andere label.

- Andere alias gebruiken zodat de ene alias exclusiever wordt. Kijk maar eens naar technoboy, onder zijn technoboy alias released hij maar 3 vinyls per jaar ofzo? Terwijl hij onder andere aliases veeel meer released ;)

Zo zijn er vast nog aantal andere redenen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 18:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb een antwoord gekregen op de vraag van: Wie spreekt Vocals in tracks vn Ran-D
Hier de Mail die hij stuurde:

Hi Michiel,

ik doe altijd mijn eigen vocals (met uitzondering van bomb this place, dat was rems).
Dus My name is hardstyle en My Sound zijn door mijzelf ingesproken. De vocals in
fucking posers heb ik ook gedaan. De zang in living for the moment ook, de rap en stukkie
zang in Say yeah ook. Ook de donkere stemmen in Fade to grey en Frightnight met Alphatwins.
Kortom, ik doe al m'n eigen vocals. Is dat ook weer opgehelderd :D

Grtzzzzz


Dus, Geen MC in die liedjes, enkel Ran-D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 18:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Had ik toch gelijk he xd

bRt_ schreef:
Delice schreef:
Een vinyl wat voor geluidskwaliteit is dat, 192 , 320 , wav?

Kan je zelf kiezen. Bij junodownload kan je aanvinken naar keuze ;)
Meestal 192


Je kan niet eens vinyls kopen bij Junodownload :P Juno is voor legale muziek downloads, vinyl zijn platen. Overigens zijn die volgens mij wav, da's veruit de beste kwaliteit en aangezien veel mensen zeveren over de kwaliteit van een mp3 ten vergeleken met die van 'n vinyl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 18:48 
 
Donateur

HardStyler schreef:
Ik heb een antwoord gekregen op de vraag van: Wie spreekt Vocals in tracks vn Ran-D
Hier de Mail die hij stuurde:

Hi Michiel,

ik doe altijd mijn eigen vocals (met uitzondering van bomb this place, dat was rems).
Dus My name is hardstyle en My Sound zijn door mijzelf ingesproken. De vocals in
fucking posers heb ik ook gedaan. De zang in living for the moment ook, de rap en stukkie
zang in Say yeah ook. Ook de donkere stemmen in Fade to grey en Frightnight met Alphatwins.
Kortom, ik doe al m'n eigen vocals. Is dat ook weer opgehelderd :D

Grtzzzzz


Dus, Geen MC in die liedjes, enkel Ran-D


Goed gedaan om mailtje te sturen naar hem. Weten we dit ook weeral ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vinyl is analoog dus uiteindelijk gewoon niet te vergelijke met mp3/wav.
Zou toch gaan voor wav, omdat dat compressieloos is. Door compressie verlies je natuurlijk altijd wat aan informatie. 320 kb/s is wel meeeeeer als voldoende ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2009 18:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
HardStyler schreef:
Ik heb een antwoord gekregen op de vraag van: Wie spreekt Vocals in tracks vn Ran-D
Hier de Mail die hij stuurde:

Hi Michiel,

ik doe altijd mijn eigen vocals (met uitzondering van bomb this place, dat was rems).
Dus My name is hardstyle en My Sound zijn door mijzelf ingesproken. De vocals in
fucking posers heb ik ook gedaan. De zang in living for the moment ook, de rap en stukkie
zang in Say yeah ook. Ook de donkere stemmen in Fade to grey en Frightnight met Alphatwins.
Kortom, ik doe al m'n eigen vocals. Is dat ook weer opgehelderd :D

Grtzzzzz


Dus, Geen MC in die liedjes, enkel Ran-D


Goed gedaan om mailtje te sturen naar hem. Weten we dit ook weeral ^^


Ik dacht, DAT MOET IK WETEN :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2009 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wat bepaald er nou welk(e) nummer(s) er in een aftermovie zitten, want het zijn niet altijd de anthems maar vaak ook andere nummers? dus wie of wat bepaald dat?

bijv, aftermovie Reverze, waarom zit coone - earthquake daarin na de anthem, was dat zo'n grote knaller die avond of de persoonlijke smaak van de maker van het filmpje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2009 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat dat bepaald wordt door degene die de film in elkaar zet zodat hij een bepaalde sfeer kan opzetten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2009 12:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goede vraag. Wie weet het antwoord?
Zelf dacht ik dat ze een nummer uitkiezen wat op dat moment in de aftermovie goed past. Als iedereen uit zijn dak gaat bijvoorlbeeld ga je op je aftermovie geen rustig nummer er onder plakken.
You feel me?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2009 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frankert schreef:
Goede vraag. Wie weet het antwoord?
Zelf dacht ik dat ze een nummer uitkiezen wat op dat moment in de aftermovie goed past. Als iedereen uit zijn dak gaat bijvoorlbeeld ga je op je aftermovie geen rustig nummer er onder plakken.
You feel me?


dat snap ik wel, maar als je kijkt naar alle livesets dan zitten daar een boel nummers in waar iedereen van uit ze dak gaat, maar waarom dan bijv word coone - earthquake gekozen en niet een ander hard nummer? heeft het misschien met iets commercieels te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2009 13:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat dat wel meevalt, de maker vind dat nummer daar dan goed passen. En zeg nu zelf earthquake is geen slechte plaat :D. Wat je veel bij aftermovies ziet is een melodische break waarbij de iedereen compleet ziet los gaan in de climax. In het melodieuze break laten ze dan de aankleding ed. zien. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 16:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mijn vraag:
hoe komt het dat als dj's draaien met platen, je geen geruis hoort zoals je bv hebt als ik nu thuis men plaat opzet?
speciaal apparatuur?

2e vraag ^^

in complex zag ik dit weekend diego en lars draaien en , ik heb thuis moeilijkheden met het volume van elk plaatje hetzelfde te krijgen, maar al de dj's in complex (want heb het int oog gehouden) doen daar helemaal niets mee en toch blijft het volume hetzelfde..

raar raar raar
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als jij het volume gigantisch hard hebt, oftewel je versterkt alles een beetje goed op feestniveau, heb je volgens mij veel minder last van de ruis. Wat het precies is weet ik niet, ik zit ook veel minder into vinyl etcetera.

En voor je tweede vraag bedoel je je gain-knop of niet? Draaiden ze CD of vinyl? En welke stijl?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 16:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Als jij het volume gigantisch hard hebt, oftewel je versterkt alles een beetje goed op feestniveau, heb je volgens mij veel minder last van de ruis. Wat het precies is weet ik niet, ik zit ook veel minder into vinyl etcetera.

En voor je tweede vraag bedoel je je gain-knop of niet? Draaiden ze CD of vinyl? En welke stijl?



ja die knop bedoel ik
met cd's
en hardstyle uiteraard ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze hebben waarschijnlijk alle mp3tjes of wav files die ze op cd branden op een gelijk niveau gemasterd. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien als zij hun tracks gewoon op hetzelfde volume al hebben opgenomen, scheelt natuurlijk al een hoop..
Maar als je over een hele dikke set speelt merk je die kleine veranderingen niet heel erg, tenzij ze inderdaad wel heel groot zijn, maar over het algemeen hoef je ook niet zo heel gek veel aan de gain te zitten volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 17:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben een beetje aan het prutsen met virtual dj, maar kan ik bijv ook mijn 1e deck via de boxen afspelen en mijn 2e deck op de hoofdtelefoon? Kan iemand misschien uitleggen hoe ik dat doe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan heb je minimaal 2 uitgangen op je computer/laptop nodig ;) Heb je dat niet dan moet je een extra geluidskaart kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 17:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dus als ik een Hercules dj control MK2 koop dan kan ik dat wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

een DJ-console werkt ook, daar kun je met een soort draaiknop regelen over welk kanaal je iets wil horen.

edit: op de hercules zit dat zover ik weet wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2009 17:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meeste dj consoles hebben een geluidskaart met meer als 2 outputs ;) De hercules ook.
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen