Hardtraxxer
975 posts member since 2023
Alm1ghty wrote:Waarom is het zo dat wanneer een hardstyle dj een collab maakt met een hardcore dj het altijd een hardcore plaat is, en geen hardstyle?

Een hardstyle dj kan een hardcore track gebruiken om af te sluiten, een hardcore dj opent niet met hardstyle ofzo (mss op moh kk feest)
Hardtraxxer
Zijn Crossbreed en UK Hardcore nog een beetje een ding?
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
UptempoSoldaat0411 wrote:Zijn Crossbreed en UK Hardcore nog een beetje een ding?
Crossbreed her en der nog eens een verdwaalde TOA plaat gemaakt door Hidden, zoals Chaos Therem Remix. Soms nog iets van de oude Yellow Stripe/Ad Noiseam/Union Recordings bende, maar het zou me verbazen als het meer dan 20 platen per jaar zijn. Het is een vrij dood genre.

Industrial is net als de meeste genres twee kanten op gegaan, de snelle kant en de trage lompe kant. Alles er tussen (170 - 190 bpm) zie je amper nog wat van.

UK Hardcore leeft nog wel, het genre zelf is verder nooit groot geweest. Deathchant, Industrial Strength en Hong Kong Violence pruttelen nog vrolijk door naast namen als Dolphin, Detest, Nagazaki en Mykoz.
Hardtraxxer
Ah ja fair play. Kwam wat Deathchant platen tegen in mn oude youtube likes dus dacht eraan. Net die TOA plaat gecheckt, blijft vet stijltje
Hardtraxx Addict
1257 posts member since 2008
last seen 1 day ago
Broken Balance wrote: UK Hardcore leeft nog wel, het genre zelf is verder nooit groot geweest.
Volgens mij was het wel aardig groot in Engeland in de nineties
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Silvio Aquila wrote:
Broken Balance wrote: UK Hardcore leeft nog wel, het genre zelf is verder nooit groot geweest.
Volgens mij was het wel aardig groot in Engeland in de nineties
Niet echt, in het begin werd het nog onder artcore of gewoon hardcore geplaatst. Het begon pas echt zijn eigen ding te worden in de tweede helft van de 90s en was op zijn toppunt in het millenium tijdperk.
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 12 hours ago
Ik dacht dat dit UK Hardcore was:

View on YouTube
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Delt-A wrote:Ik dacht dat dit UK Hardcore was:

View on YouTube
Ook, pinkcore of hands up wordt het ook wel eens genoemd. De UK Hardcore van Hellfish, The DJ Producer e.d. was eerder. Dit is meer de voortzetting van happy hardcore.
A
Hoe houden jullie jezelf op de hoogte van dj contests? Heb alleen instagram, daarin staan vooral andere dingen in mijn fyp :')
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 1 hour ago
Anonymous wrote:Hoe houden jullie jezelf op de hoogte van dj contests? Heb alleen instagram, daarin staan vooral andere dingen in mijn fyp :')
Ja niet, er was vroeger een facebook groep waarin die altijd gedeeld werden maar die is niet meer actief.

Maar er zijn ook amper nog noemenswaardige contests, eigenlijk alleen die van REBiRTH is nog een beetje de moeite waard. Intents doet er ook niet meer aan. En vgm geeft Defqon alleen maar dj contest spots aan mensen die die masterclass dingen van hun gevolgd hebben.. ook een beetje lame wmbt

Sunde wel.
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 23 hours ago
Hardtraxxer
Image
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 1 hour ago
Nou toevallig is er zojuist een leuke Intents contest aangekondigd
Hardtraxx Veteran
8655 posts member since 2013
last seen 1 day ago
Mark With A Tarrel wrote:https://partyflock.nl/artist/70527:DJ-Contest-Winner
Daar hej 'm toevallig
A
Zonde dat er minder is idd

Ga Intents meedoen
Mark With A Tarrel wrote:https://partyflock.nl/artist/70527:DJ-Contest-Winner
:thumbsup:
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Ik meende dat iemand ooit hier een paar Spotify lijsten had die alle actuele hardstyle releases bijhouden. Heeft iemand die nog?
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 13 days ago
Broken Balance wrote:Ik meende dat iemand ooit hier een paar Spotify lijsten had die alle actuele hardstyle releases bijhouden. Heeft iemand die nog?
Release Radar?

View on Spotify
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
ErikZ wrote:
Broken Balance wrote:Ik meende dat iemand ooit hier een paar Spotify lijsten had die alle actuele hardstyle releases bijhouden. Heeft iemand die nog?
Release Radar?

View on Spotify
Danku, zoiets inderdaad, alleen deze gaat maar een paar week terug, ik zoek ook een die echt langer terug gaat.
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
Bedoel je misschien mijn site Releasehardstyle.nl?

Via https://releasehardstyle.nl/discography/ kan je de maandelijkse lijsten incl Spotify playlists terug kijken/luisteren. Deze word automatisch elke maand gemaakt.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Nice, zoiets zocht ik, danku.
Hardtraxxer
99 posts member since 2023
Ben ik een krokodil?
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 10 days ago
Missho wrote:Ben ik een krokodil?
No miss, you are a ho
A
Wat is de beste recordpool voor hardstyle? Google geeft mij niet veel terugs
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 13 days ago
Anonymous wrote:Wat is de beste recordpool voor hardstyle? Google geeft mij niet veel terugs
Als in wat er is uitgekomen qua label? Discogs.com is dan je plek
A
ErikZ wrote:
Anonymous wrote:Wat is de beste recordpool voor hardstyle? Google geeft mij niet veel terugs
Als in wat er is uitgekomen qua label? Discogs.com is dan je plek
Nee bedoel een short pool waar je nummers kan downloaden om te djen. Soort Netflix met een maandelijks abonnement. Lees online dat hardstyle nog te klein is daarvoor, maar leek mij gek met de populariteit van tegenwoordig