Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 547, 548, 549, 550, 551, 552  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2023 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom worden sommige edits van artiesten live edits genoemd? Waar komt dat live vandaan?
T is toch niet anders dan een gewone edit? Zie dit ook bij officiële youtube kanalen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2023 15:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
Waarom worden sommige edits van artiesten live edits genoemd? Waar komt dat live vandaan?
T is toch niet anders dan een gewone edit? Zie dit ook bij officiële youtube kanalen


Je hebt ook edits als Radio edits, kick edits en (jaartal) edits

Live edits zijn de versies van de track die de mensen van de shows kunnen herkennen. Vaak is dus een Kick edit en een live edit ongeveer hetzelfde, behalve dat live edits ooit in een show voorkwamen.

Denk ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 00:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Denk dat een live edit voornamelijk gewoon een edit is die ze voor hun "liveacts" gebruiken.

Echt een vaste betekenis zit er niet aan wanneer iemand een iets andere versie draait van een plaat, maar net wat het eerste in ze opkomt denk ik.

Tenzij je de edit bij het eerste moment opneemt en vervolgens telkens opnieuw draait of je de edit elke keer live opnieuw doet met een drum machine oid, moet je er de betekenis "ik edit het live" bij voorbaat niet aan hangen, bij hardstyle/core zeker niet (meer).

Neophyte deed dat wel vroegah, met een hele live band er bij, best tof om terug te zien. Sonar van Noize Suppressor is het technisch gezien ook.
Misschien dat een Mad Dog het wel kan terug brengen met zijn Downtempo act, bij een early hardcore of industrial feest vind je het mogelijk nog wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 01:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
Waarom worden sommige edits van artiesten live edits genoemd? Waar komt dat live vandaan?
T is toch niet anders dan een gewone edit? Zie dit ook bij officiële youtube kanalen


Zijn VIPs
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2023 20:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zijn er nog knappe raw classics feestjes dit jaar? Op origins na.

Kan van geen feest meer genieten door al ongeïnspireerde bagger. Ik begin een oude brompot te worden.. of ik ben een man van smaak. Dat kan natuurlijk ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2023 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zijn de platen Fanatics & Victorious (met Clockartz) van Ran-D ergens (full) te verkrijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2023 16:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fanatics alleen als leak. Victorious wel, bij het uit elkaar gaan van het duo is die vrijgegeven, incl de Italian Edit en een hoop andere Clockartz tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2023 08:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Fanatics alleen als leak.


Hier was ik al bang voor. Kan me herinneren dat ik die wel heb gehad, maar nergens meer te vinden helaas.
Thanks in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2023 18:12 
 
Hardtraxx Veteran

Iemand een website waar je gratis volle nummers kan download in thema Nederlandstalig/Carnaval/Hitjes/etc?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2023 21:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Iemand een website waar je gratis volle nummers kan download in thema Nederlandstalig/Carnaval/Hitjes/etc?

DM Mark With a Tarrel maar. Voor al uw feesten en partijen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2023 22:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Spobbertiet schreef:
Iemand een website waar je gratis volle nummers kan download in thema Nederlandstalig/Carnaval/Hitjes/etc?

DM Mark With a Tarrel maar. Voor al uw feesten en partijen.


App m'n compagnion maar. Ik houd daar 0.0 van bij :P.

maargoed zielzoek maar dan in het engels
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2023 09:29 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Remi schreef:
Spobbertiet schreef:
Iemand een website waar je gratis volle nummers kan download in thema Nederlandstalig/Carnaval/Hitjes/etc?

DM Mark With a Tarrel maar. Voor al uw feesten en partijen.


App m'n compagnion maar. Ik houd daar 0.0 van bij :P.

maargoed zielzoek maar dan in het engels


Thanks haha, even raar gegoogled maar gevonden (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2023 16:10 
 
Hardtraxx Newbie

Heyhey ik heb een vraag!

Ik ga voor het eerst dit jaar alleen naar Defqon en ik vroeg me af of jullie nog tips hebben! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 13:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over dit dilemma. Met de nieuwe hardstyle act waar ik aan zit te werken is het concept dat ik sets met allemaal mashups/edits draai en zo 30+ platen in een half uur ram. Min of meer een LIVE act maar dan met meer uiteenlopende muziek. Die edits etc. maak ik in productiesoftware, maar ik twijfel nog over hoe ik zoiets live wil presenteren.

Bij de gemiddelde live act wordt er tegenwoordig niet eens live gemixt wat ik zelf niet wil, maar wanneer ik ter plekke die 30 platen live zou moeten mixen blijft er weinig ruimte over om zelf te genieten en zal er geheid een foutje gemaakt worden. Je gaat dan een 4 decks controller nodig hebben en die heb ik zelf niet, waardoor ik daar ook niet echt mee kan oefenen. Bij het live in mixen kan je het geluid ook minder goed controleren (dat de ene plaat de andere niet overheerst) vergeleken met binnen je productiesoftware.

Tussenoplossing is om de set op te knippen in 10-15 mashups/edits die ik live aan elkaar mix, maar dan krijg je wel momenten dat er een nieuwe plaat in komt terwijl ik met de handjes in de lucht sta. Ik weet dat buiten het Hardtraxx volk er nagenoeg niemand iets geeft om live mixen, maar juist daarom ben ik benieuwd naar jullie mening :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je vraagt eigenlijk hoe je met 4 decks kan mixen zonder 4 decks te hebben volgens mij, dat is inderdaad een lastige vraag.. Er zijn wel 4 deck controllers beschikbaar in de markt, is dat dan niet gewoon de oplossing? :P. Prijzig, maar wel een manier om het te oefenen. Of je moet twee laptops met twee controllers en die met een splitter samen op een setje speakers zetten om te oefenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 14:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja die dingen kosten me een godsvermogen dus die investering ga ik (nog) niet doen. De afweging meer is het risico nemen om praktisch alles live te doen (je kan in Rekordbox nog steeds een 4 decks gebruiken met een 2 decks controller, alleen de flow van mixen is dan weer compleet anders) of dat een deel wel premixed is, maar ik nog steeds 10-15 platen in een half uur mix wat (boven) gemiddeld is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 14:49 
 
Hardtraxx Veteran

Kende we maar een Gezellige act met Tempo die met meerdere decks tegelijk draaien..

Uit ervaring sprekende: begin met 2 decks en kijk wat je daar uit krijgt, DJ Irwan (Urban DJ) is een meester in wat jij wilt en heeft veel uitleg filmpjes.
Bouw na die 2 decks uit met een deck in bijvoorbeeld inderdaad Reckordbox en zo door naar 4 als je 3 onder de knie hebt.

Is het een idee aangezien het een live act is om de set pre-recorded te maken met 10 tracks, die laten lopen en de andere 20 tracks op 2 decks te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat je met jou concept gewoon goed moet kijken welke tracks nou echt onderdeel zijn van de mashup die je wilt presenteren en welke track eigenlijk een nieuwe mashup begint en dit moet opdelen in je set en dat moet gaan mixen. Een mashup hoort nou eenmaal een goede flow te hebben en niet abrupt te beginnen met iets anders imo. Zo dwing je ook af dat dit een press-play verhaal word. =

Er zijn situaties die voldoen aan jou criteria en ja dat houd in dat je 4 decks aan 1 mixer hebt, 2 decks gebruikt voor je samples en 2 decks voor het mixen van je tracks, 3 decks gebruikt voor het mixen, 1 deck voor je samples/loops of alle 4 de decks gebruikt om te mixen en te samplen (kijk naar dj Juicy M bijv), die gebruikt een roulatie en creeert een flow om alle 4 de decks te gebruiken voor haar doeleinde.

Software technisch kan je dit behalen met een controller waar virtueel 4 decks aan zitten. Hoe dit in de praktijk werkt kan ik je niet vertellen helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Enige reden dat wij met meerdere decks draaien is voor het live inmixen van de samples die we vtv voorbereid hebben. De set an sich wordt gewoon met 2 cdj's gemixt.

Denk ook niet dat je live elementen er met de haren bij moet grijpen die de bezoeker niet gaat opvallen. Denk dat het gemiddelde publiek het ook niet zoveel boeit of dingen live zijn als het resultaat dat ze horen maar vet is.

Dus stel je maakt vtv vette mashups maar je mixt ze gewoon "normaal" op een vette manier met elkaar heb je misschien het beste resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 15:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Kende we maar een Gezellige act met Tempo die met meerdere decks tegelijk draaien..

Kan ik hier eventueel nog 4 extra gasten dan inhuren die meehelpen met draaien en sfeer maken aangezien ik alleen sta :P Nee wel echt kuddo's voor het mixwerk van Tom.

ErikZ schreef:
Is het een idee aangezien het een live act is om de set pre-recorded te maken met 10 tracks, die laten lopen en de andere 20 tracks op 2 decks te doen?

Dit is best een vet idee. In de dingen die ik maak is een track vaak wel leidend en die ik dan ook langer laat doorlopen, waar dan allemaal andere platen overheen gelegd worden. Ga ns kijken hoe zoiets uitpakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 15:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik denk dat je met jou concept gewoon goed moet kijken welke tracks nou echt onderdeel zijn van de mashup die je wilt presenteren en welke track eigenlijk een nieuwe mashup begint en dit moet opdelen in je set en dat moet gaan mixen.

Ja t lastige is dat er niet een overkoepelende systematiek achter zit. Soms heb ik een dubbele drop bedacht die makkelijk live te mixen is, dan een vocal edit over een break of drop en soms knip ik meerdere platen helemaal op om er iets nieuws van te maken etc. Soms vloeit het in elkaar over en soms is t duidelijk dat er een nieuwe plaat is ingemixt.

Rickzel schreef:
Dus stel je maakt vtv vette mashups maar je mixt ze gewoon "normaal" op een vette manier met elkaar heb je misschien het beste resultaat.

Ja dit is wat ik iig gewend ben/eerder heb gedaan en zal dus de backup zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Albatrots schreef:
Nee wel echt kuddo's voor het mixwerk van Tom.


Dit sowieso, ken denk ik geen betere dj dan Tom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 17:00 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Albatrots schreef:
Nee wel echt kuddo's voor het mixwerk van Tom.


Dit sowieso, ken denk ik geen betere dj dan Tom.


Noem de DJ gewoon bij zijn naam zeg pff

Rick hoe zit het met mijn Soul Train (Jos de Machinist Edit)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2023 17:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha ja top idee, heb er ook al meteen een dom idee bij :lol: maar denk dat we onze makker Geck-O nog even te vriend willen houden tot de collab met Gezellige is gereleased voor we één van z'n pronkstukken om zeep helpen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2023 10:05 
 
Artiest

doe het
Vorige  1 ... 547, 548, 549, 550, 551, 552  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen