Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429 ... 555  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 12:07 

Hardtraxx Veteran

DjThera schreef:
Volgens mij bestond ten tijde van die track Dropbox nog niet eens :lol:

En zo wel dan kende nog niemand het. Vandaar ook nooit MEER iets kwijtraken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 12:45 

Artiest

Lenny schreef:
Live = pre mixed.

Misschien bij sommige artiesten, maar zeker niet bij alle (bij mij sowieso niet in ieder geval). Wel is het zo dat t alleen eigen producties zijn. In het geval van Theracords LIVE doen we alleen Theracords gerelateerde tracks (ongeacht welke artiesten er in de samenstelling zitten, al voeren de eigen tracks van de artiesten erin wel de boventoon)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 14:23 

Hardtraxx Veteran

J oey schreef:
Lenny schreef:
Live = pre mixed.

Zeker niet altijd. Ophidian bijvoorbeeld doet dat niet.

De platen zijn wel pre-mixed. Wat hij ermee doet (het pianospel bijvoorbeeld) is echter echt live.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 15:51 

Hardtraxxer

Heeft er toevallig iemand een mail van q-dance gehad met een code voor tomorrowland tickets?
Ik zou die heel graag willen hebben :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 15:54 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
J oey schreef:
Lenny schreef:
Live = pre mixed.

Zeker niet altijd. Ophidian bijvoorbeeld doet dat niet.

De platen zijn wel pre-mixed. Wat hij ermee doet (het pianospel bijvoorbeeld) is echter echt live.

Aan het mixwerk in z'n Dominator set is duidelijk te horen dat het niet premixed is. Een vriend van mij kent hem best goed en hij heeft altijd wel dat hij dingen anders deed dan hij eerst wilde (bijv. openen met een andere plaat).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 16:14 

Hardtraxx Veteran

Ik ben bij die HDE coferance over live acts geweest. Ophidian doet echt live en had leuke discussies met MM en DR :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 20:02 

Hardtraxx Veteran

Hoe herkennen programma's als Virtual DJ, Traktor enzovoorts het bpm van platen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 20:12 

Hardtraxx Veteran

Mijn aanname is dat ze kijken naar de frequenties van de track binnen een bepaald bereik, bijvoorbeeld 25hz tot 400hz en daar een ritme/herhaling in herkennen als het BPM. Maar het zou ook kunnen door naar het gehele frequentiespectrum te kijken, ik denk dat het dan wel lastiger wordt om pieken te herkennen, en misschien ook zwaarder voor de pc, omdat je dan veel meer frequenties moet analyseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 21:18 

Hardtraxx Elite

Delt-A schreef:
Mijn aanname is dat ze kijken naar de frequenties van de track binnen een bepaald bereik, bijvoorbeeld 25hz tot 400hz en daar een ritme/herhaling in herkennen als het BPM. Maar het zou ook kunnen door naar het gehele frequentiespectrum te kijken, ik denk dat het dan wel lastiger wordt om pieken te herkennen, en misschien ook zwaarder voor de pc, omdat je dan veel meer frequenties moet analyseren.

Dat denk ik ook ja. De kick is meestal iedere tel 1x precies op het begin van de tel. Ik denk dat je naar de bass kijken en daar de kick in terug proberen te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 21:27 

Volumeverschillen ook natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 10:15 

Hardtraxx Veteran

Ik dacht ook eerst aan de kick, maar er zijn ook nummers met triplets. Dan zou t bpm bijv 450 moeten zijn ipv 150.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 12:32 

Hardtraxx Elite

Daveytl schreef:
Ik dacht ook eerst aan de kick, maar er zijn ook nummers met triplets. Dan zou t bpm bijv 450 moeten zijn ipv 150.

het hele nummer door de kick in triplets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 13:07 

Hardtraxx Veteran

DJ_Tim schreef:
Daveytl schreef:

het hele nummer door de kick in triplets?

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 13:20 

Donateur

Tyfus wat vet. :love: wat is dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 13:37 

Hardtraxx Elite

Je hoort wel een accent op de eerste kick, misschien dat hij die herkent? t zou ook kunnen dat hij hem verkeerd aangeeft, virtual dj heeft het lang niet altijd goed :) wel erg vette track :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 13:39 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Tyfus wat vet. :love: wat is dat?

Psytrance.

Zit ook nog wel redelijk wat van dit soort tracks in deze set als je daarin geïnteresseerd bent: hardtrance/daveytl-space-journey-4-t47295.html Vanaf 9 t/m 16 is psytrance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 16:56 

Hardtraxx Veteran

DJ_Tim schreef:
Je hoort wel een accent op de eerste kick, misschien dat hij die herkent? t zou ook kunnen dat hij hem verkeerd aangeeft, virtual dj heeft het lang niet altijd goed :) wel erg vette track :D

Patroonherkenning speelt een grote rol bij het lezen van de waveforms ;) soms lukt het zelfs de computer niet, dan krijg je dus die foute BPMs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 20:18 

Hardtraxx Elite

Cruelty schreef:
Dat is een bassline, niet een kick in triplets :P.

Klopt :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 12:59 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:

Hij zoekt normaal gesproken ook binnen een bepaalde range. Stel dat je een plaat hebt die echt 300 BPM is, komt ie wss met 150 aanzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 13:02 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Daveytl schreef:

Hij zoekt normaal gesproken ook binnen een bepaalde range. Stel dat je een plaat hebt die echt 300 BPM is, komt ie wss met 150 aanzetten.

Die grens zit op 165 bpm heb ik gemerkt :P alles eronder pakt hij goed, daarboven is het regelmatig slechts de helft van het echte bpm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 14:44 

http://stackoverflow.com/questions/6570 ... rogramming
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 17:08 

Hardtraxx Elite

Steffnov schreef:
PNXRMX schreef:
Daveytl schreef:

Die grens zit op 165 bpm heb ik gemerkt :P alles eronder pakt hij goed, daarboven is het regelmatig slechts de helft van het echte bpm.

Kun je soms ook zelf instellen gelukkig :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 17:25 

Donateur

DJ_Tim schreef:
Kun je soms ook zelf instellen gelukkig :)

In traktor rechtermuisknop -> async inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 14:02 

Een vriend van me vertelde pas dat hij op de laatste Q-Base iemand zag lopen met een erg mooi 'Age of the Reverse Bass' t-shirt. Wat googelen bracht me bij dit topic (algemeen/stel-je-vraag-t821-4875.html). Is hier toendertijd nog iets uitgekomen? Ben wel benieuwd namelijk, kan er nu geen foto's of andere info meer over vinden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 14:44 

Hardtraxx Addict

BeHa schreef:
Een vriend van me vertelde pas dat hij op de laatste Q-Base iemand zag lopen met een erg mooi 'Age of the Reverse Bass' t-shirt. Wat googelen bracht me bij dit topic (algemeen/stel-je-vraag-t821-4875.html). Is hier toendertijd nog iets uitgekomen? Ben wel benieuwd namelijk, kan er nu geen foto's of andere info meer over vinden :)

Als er genoeg animo voor is kan een persoon ze bestellen en dan laten bedrukken..
Ligt aan het ontwerp of ik er ook een shirt van wil, iemand die het ontwerp er nog van heeft?
Vorige  1 ... 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429 ... 555  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen