Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 555  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 20:40 

Aan het typen...

Hoe kan ik het geluid wat ik naar mijn speakers stuur 'opnemen' ofwel analyseren met speclab? Ik kan alleen maar via microfoons opnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 20:42 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Hoe kan ik het geluid wat ik naar mijn speakers stuur 'opnemen' ofwel analyseren met speclab? Ik kan alleen maar via microfoons opnemen.

Via volumeregelingen. Welke windowsversie heb jij?
Je kunt in ieder geval altijd bij je geluidsinstellingen (die balkjes met volumes) ergens naar opnames gaan en daar moet je wave selecteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 20:44 

Aan het typen...

Ja die staat er bij windows 7 dus niet meer bij..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 20:45 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ja die staat er bij windows 7 dus niet meer bij..

Welke opties heb je dan wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 20:48 

Aan het typen...

Geïntegreerd microfoon array (IDT High Def Audio)
Microfoon (IDT High Def Audio)
Lijningang (IDT High Def Audio)
Playback Opname (IDT High Def Audio)
Lijningang (SaffireLE)
Lijningang (SaffireLE)
Lijningang (SaffireLE)

Geen van allen werken overigens
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 20:50 

Hardtraxx Veteran

Je zou toch denken dat Playback opname het zou zijn. Vreemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 21:21 

Donateur

Lyst schreef:
Microfoon (IDT High Def Audio)
Lijningang (IDT High Def Audio)

1 van die 2 lijkt me.
bij mij is het lijningang iig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 23:14 

Hardtraxx Veteran

Kan iemand mij vertellen, wanneer the drop van bassmodulators uitkomt, was een meesterwerk!! (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 00:33 

Donateur

ff iets heel anders...

Weet iemand een manier, of een tutorial hoe je van die bewegende audio balken in je video kan maken, zodat hij op de beat van je nummer gaat?

Onder de naam
Till you belive it
Brennan heart

Dat witte bewegende ;) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 09:11 

Hardtraxx Veteran

teupie schreef:
Kan iemand mij vertellen, wanneer the drop van bassmodulators uitkomt, was een meesterwerk!! (L)

Is nog onbekend, hou het releases-forum in de gaten of vraag het Bass Modulators :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 09:20 

Artiest

Soundscrollerz schreef:
ff iets heel anders...

Weet iemand een manier, of een tutorial hoe je van die bewegende audio balken in je video kan maken, zodat hij op de beat van je nummer gaat?

Onder de naam
Till you belive it
Brennan heart

Gewoon een standaard plugin :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 10:23 

Hardtraxx Veteran

Soundscrollerz schreef:

Standaard effect in After effects...Maarja waarom zou je dat nog willen? Beetje origineel zijn mag wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 10:32 

Hardtraxx Veteran

_dp_ schreef:
Soundscrollerz schreef:

Standaard effect in After effects...Maarja waarom zou je dat nog willen? Beetje origineel zijn mag wel.

Misschien kun je er ook iets origineels mee doen he. Je kunt er tegenwoordig zoveel mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 10:46 

Donateur

Even een vraagje.

Als je een DJ wilt boeken bijv. Headhunterz, daar betaal je dan €2000,- voor ongeveer (denk ik). Hoeveel geld krijgt de DJ zelf dan? dat hele bedrag? Of gaat er een groot percentage naar het boeking bureau?

Was wel even benieuwd hoe dat precies zat ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 10:51 

Hardtraxx Veteran

freddyadu8 schreef:
_dp_ schreef:
Soundscrollerz schreef:

Misschien kun je er ook iets origineels mee doen he. Je kunt er tegenwoordig zoveel mee

Met After Effects kun je heel origineel zijn, daarom is het juist jammer als je die standaard plugin gebruikt ;) Effect heet trouwens audio waveform
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 10:54 

Artiest

roberttt schreef:
Even een vraagje.

Als je een DJ wilt boeken bijv. Headhunterz, daar betaal je dan €2000,- voor ongeveer (denk ik). Hoeveel geld krijgt de DJ zelf dan? dat hele bedrag? Of gaat er een groot percentage naar het boeking bureau?

Was wel even benieuwd hoe dat precies zat ^^

Met 2000 euro zit je, zover ik weet, aardig uit de richting. En dat is natuurlijk afhankelijk van afspraken van de artiest etc en is niet "standaard".

De artiest heeft met een agency een X fee afgesproken. Het boekingskantoor telt hier 15% bovenop en dan nog de BTW :) En vaak gaat van de DJ Fee ook nog een x gedeelte naar een platenlabel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 11:03 

Donateur

Oh oké, dan hou je er als DJ dus niet veel van over, want belasting zou wel 52% ( uitgaande van de loon belasting). Dan zou je er ongeveer 20/30% aan over houden, van het bedrag wat er betaald is.

Had wel verwacht dat het wat meer zou zijn eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 11:06 

Aan het typen...

Als je meer dan 1000 euro overhoudt voor een uurtje draaien, dan noem ik dat niet weinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 11:08 

Hardtraxx Elite

En als je dan twee keer draait in het weekend, hou je toch een slordige 8000 euro over in de maand. Geen misselijk bedrag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 11:14 

Artiest

Sainen schreef:
En als je dan twee keer draait in het weekend, hou je toch een slordige 8000 euro over in de maand. Geen misselijk bedrag.

Je haalt wat dingen door mekaar?

Wat er over blijft gaat ook nog eens loonbelasting van af (52% vaak). Verzekeringskosten / pension enz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 11:29 

Hardtraxx Elite

Ik haal niks door elkaar.

Lyst schreef:
Als je meer dan 1000 euro overhoudt voor een uurtje draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 11:35 

Artiest

Enige wat ik zeg is dat het bedrag kleiner is wat er over blijft dan men denkt. Maar ze hebben niks te klagen denk k:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 11:42 

Donateur

Dus het zit zo :

Een DJ wordt geboekt voor €2000.
Van die 2000 gaat 15% naar het boeking bureau, 15% naar het platen label.
Dan zou de DJ dus 1400 krijgen, maar daar gaat de belasting en alle andere dingen nog van af . Ga ik uit van 52% = €728. Dan zou hij dus €672 overhouden, van de €2000 die er voor hem betaald is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 13:54 

Hardtraxx Veteran

Robert je ken de rekenregels niet, haha. :P Hou er rekening mee als BTW 52% is dat het bedrag dan 152% is en wat de artiest krijgt 100%, vanuit daar moet je rekenen. ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Nego schreef:
en dan nog de BTW :)

€2000 wordt er betaald door de organisatie, dat is dus 119%. Wat krijgt het boekingsburo 2000/1.19 = €1680.
Nego schreef:
Het boekingskantoor telt hier 15% bovenop

€1680/1.15 = €1461
Nego schreef:
De artiest heeft met een agency een X fee afgesproken En vaak gaat van de DJ Fee ook nog een x gedeelte naar een platenlabel.

Stel fee Agency = 15% en fee platenlabel = 10%
€1461/1.25 = €1169
BTW a 52%
€1169/1.52 = 769.

Dus hij krijgt ongeveer 769 euro ervan uitgaande dat een organisatie 2000 euro betaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 14:01 

Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Robert je ken de rekenregels niet, haha. :P Hou er rekening mee als BTW 52% is dat het bedrag dan 152% is en wat de artiest krijgt 100%, vanuit daar moet je rekenen. ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Nego schreef:
en dan nog de BTW :)

€2000 wordt er betaald door de organisatie, dat is dus 119%. Wat krijgt het boekingsburo 2000/1.19 = €1680.
Nego schreef:
Het boekingskantoor telt hier 15% bovenop

€1680/1.15 = €1461
Nego schreef:
De artiest heeft met een agency een X fee afgesproken En vaak gaat van de DJ Fee ook nog een x gedeelte naar een platenlabel.

Stel fee Agency = 15% en fee platenlabel = 10%
€1461/1.25 = €1169
BTW a 52%
€1169/1.52 = 769.

Dus hij krijgt ongeveer 769 euro ervan uitgaande dat een organisatie 2000 euro betaald.

Edwin, die 52% is geen btw maar inkomstenbelasting. En geloof me, dat gaat van het totaal af >.<
Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 555  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen