Robbie M schreef:
Als het niet toegankelijker was geworden, waren er nooit sub-stroming gerelateerde events als Loudness of Hard Classics kunnen komen. Labels als Theracords hadden nooit een platform/achterban kunnen krijgen.
Ja dat is de wereld op zijn kop natuurlijk, van wekelijks feesten naar 3x hardclassics en 2x remember per jaar en dat ook nog maar sindskort. Theracords werd sinds de oprichting al gewaardeerd door de oude generatie, het enige verschil was dat Theracords vroeger een van de vele goede labels (in de ogen van de oude generatie) zou zijn en ze het nu eigenlijk alleen nog maar met Theracords zouden moeten doen. Dat is mijn ogen een flinke achteruitgang. Belachelijk eigenlijk dat je dat aanhaalt als iets positiefs.
Citaat:
Ik snap je insteek, maar zie wel dat de 'dagjesmensen' van vandaag zijn de liefhebbers van morgen.
Deels, slechts een klein deel van de mensen verdiept zich in de muziek. Voor elke nieuwe liefhebber krijg je honderd dagjesmensen terug. En honderd dagjesmensen zijn interessanter dan 1 liefhebber, dus de organisaties zullen zich daar vooral op richten. Wat ik mij afvraag, moet de muziek toegankelijker worden om er voor te zorgen dat er nieuwe aanwas komt. Heeft de volgende generatie zo'n andere smaak dan wij hebben of passen we de muziek aan om een andere grotere generatie aan te spreken?
Citaat:
De Hardstyle scene bestaat nu al zolang, dat niemand het ooit kan flikken om er een gimmick van te maken. En dat is in mijn optiek de doodsteek geweest van de stromingen die je hiervoor in dit topic hebt aangehaald.
Hardcore - Ontstaan in 1990, over de kop in 1998-2001
Trance - Ontstaan in 1990, over de kop in 2000-2003
Jumpstyle - Ontstaan in 1997 (officieel /1991 officieus), over de kop in 2005-2006
Hardstyle - Onstaan in 2001 kan niet over de klop gaan, want de scene bestaat nu al zo lang!
Ik ben van mening dat we het "geluk" hebben dat Dubstep net iets eerder op is gekomen, ik verwacht de echte hype dan ook pas in 2013.