Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Is de opening van slamhardstyle negatief te noemen voor de scene?
Ja, nu krijgen we de nieuwe Patrick Jumpen etc. 19%  19%  [ 35 ]
Ja, zo komen er nog meer dagjesmensen 22%  22%  [ 42 ]
Nee, goed dat hardstyle meer aandacht krijgt 18%  18%  [ 34 ]
Nee, het zal allemaal wel meevallen 41%  41%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 188
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 18:40 
 
Hardtraxxer

Vergeet niet dat er nog een deel naar het boekingskantoor / label gaat ;)

Maar medelijden hoef je ook weer niet met ze te hebben :)

Kan dit niet beter afgesplitst worden naar een los topic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 18:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En je moet veel belasting betalen over die bedragen. Wordt te vaak gedacht dat DJ's er werkelijk heel veel aan overhouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 18:47 
 
Artiest

Lyst schreef:
Daveytl schreef:
Je zult zien hoe erg dat tegenvalt ;) DJ's krijgen niet veel hoor voor een uurtje draaien.
De meeste DJ's hebben er dus ook nog een baan naast.

700-3000 euro per uur vind ik anders een best aardig uurloontje hoor. Voor dat laatste moet je al een aardige baan hebben en 160 uur voor werken.

Officieel kun je het misschien een uurloon noemen, maar in de praktijk is ALLES wat je voor de muziek doet op te voeren als werk voor dat geld.
Klinkt leuk zoveel voor een uurtje draaien, maar in werkelijkheid mag je dat flink uitsmeren over alle tijd die zit in produceren, promoten, reizen, meningen lezen op forums (ook werk!) etc etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 19:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nee rik, muziek is je hobby en dat uurtje is het moment dat je voor die hobby betaald krijgt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 19:55 
 
Artiest

Lyst schreef:
Nee rik, muziek is je hobby en dat uurtje is het moment dat je voor die hobby betaald krijgt :P

Gelukkig kan ik zeggen dat het mijn werk is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 20:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Graag het gesprek hier (algemeen/discussie-topic-t11071-650.html) voort zetten, kunnen we het hier weer over SlamHardstyle hebben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 21:13 
 
Hardtraxx Addict

Mr. Puta - Green Stuff langs horen komen :). Geweldig trouwens hoe Just As Easy -228 duimpjes omlaag heeft gekregen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 15:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Echt.. Lyst.

Jij bent echt de gozer uit de Axe-reclame waarbij je met vissen in je haar nog denkt een lekker wijf te kunnen versieren.
Zo'n groot geloof in eigen gelijk, dat je niet ziet dat de wereld compleet anders in elkaar steekt.

Think about it.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 16:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als de wereld zo compleet anders in elkaar steekt volgens jou, dan is het vast niet moeilijk mij te overtuigen met een paar argumenten, want dit is gewoon zwak op de man spelen wat je doet.

Je visie klopt voor geen meter! Think about it!
Ik heb al meer dan genoeg voorbeelden aangehaald, of het nu soortgelijke genres zijn die eerder over de kop zijn gegaan, de oorzaak en gevolgen van de overgang van early naar de huidige hardstyle of de toekomstplannen van de mensen die onze scene sturen. Alles wijst duidelijk een richting op, namelijk als maar meer en groter en dat gaat ten koste van de liefhebbers, oftewel de mensen die o.a. hier op hardtraxx vertoeven. Kom dus maar met een reeks argumenten die al die argumenten stuk voor stuk onderuit halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 16:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Als de wereld zo compleet anders in elkaar steekt volgens jou, dan is het vast niet moeilijk mij te overtuigen met een paar argumenten, want dit is gewoon zwak op de man spelen wat je doet.

Je visie klopt voor geen meter! Think about it!
Ik heb al meer dan genoeg voorbeelden aangehaald, of het nu soortgelijke genres zijn die eerder over de kop zijn gegaan, de oorzaak en gevolgen van de overgang van early naar de huidige hardstyle of de toekomstplannen van de mensen die onze scene sturen. Alles wijst duidelijk een richting op, namelijk als maar meer en groter en dat gaat ten koste van de liefhebbers, oftewel de mensen die o.a. hier op hardtraxx vertoeven. Kom dus maar met een reeks argumenten die al die argumenten stuk voor stuk onderuit halen.


Inhoudelijk op aannames ingaan heeft geen zin. Jij blijft toch geloven in hetgeen jezelf typt.
En als iemand je op je strepen zet, dan noem je het 'op de man'-spelen.

OT;

Maargoed.. Commercieel is evil en Slam FM is commercieel.
Ik hoor overigens nog niemand roepen dat Slam FM tegenwoordig ook onder 538 valt, want dat weet zeker niemand.

Er bestaan mensen, meestal professionals, die graag willen dat Hard Dance uit dat verdomhoekje gaat.
Wellicht zouden mensen daar eens aan moeten denken.

'Dat moeten we als muziekliefhebber niet willen'


Nee, want de muziek is van ons en dat mag niemand anders hebben. :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 17:42 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Als de wereld zo compleet anders in elkaar steekt volgens jou, dan is het vast niet moeilijk mij te overtuigen met een paar argumenten, want dit is gewoon zwak op de man spelen wat je doet.

Je visie klopt voor geen meter! Think about it!
Ik heb al meer dan genoeg voorbeelden aangehaald, of het nu soortgelijke genres zijn die eerder over de kop zijn gegaan, de oorzaak en gevolgen van de overgang van early naar de huidige hardstyle of de toekomstplannen van de mensen die onze scene sturen. Alles wijst duidelijk een richting op, namelijk als maar meer en groter en dat gaat ten koste van de liefhebbers, oftewel de mensen die o.a. hier op hardtraxx vertoeven. Kom dus maar met een reeks argumenten die al die argumenten stuk voor stuk onderuit halen.

Jammer maar helaas, klopt dit allemaal wat hij zegt. Ik wil niet dat het nog veel groter wordt dan dat het nu is. Ook al zijn er dromen, het zullen dromen blijven, want de realiteit bestaat uit de balans tussen het goede en het kwade, voorlopig...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 18:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ox_Ite schreef:

het zullen dromen blijven, want de realiteit bestaat uit de balans tussen het goede en het kwade, voorlopig...


Dus jij bepaald voor de rest wat het goede en het kwade is?




Lyst.. Let je op.. Ik speel het weer op de man. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 18:46 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Oke een hele simpele vraag dan. Wat levert het ons als liefhebbers op als harddance uit het verdomhoekje komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Robbie M schreef:
En als iemand je op je strepen zet, dan noem je het 'op de man'-spelen.

Iemand op z'n strepen zetten (zoals jij het noemt) doe je door argumenten te gebruiken. Ik zie jou hier geen zinnig argument noemen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 19:07 
 
Artiest

Lyst schreef:
Oke een hele simpele vraag dan. Wat levert het ons als liefhebbers op als harddance uit het verdomhoekje komt?


Wie bepaald er wat een liefhebber is?

Citaat:
lief·heb·ben had -, h -gehad liefde voelen voor; beminnen


Dat kan ook iemand zijn die minder begaan is met hetgeen dan jij aangeeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 19:08 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Oke een hele simpele vraag dan. Wat levert het op voor ons mensen die zich verdiept hebben in hardstyle als harddance uit het verdomhoekje komt?

Overigens lijkt me het sterk dat je niet/minder begaan bent met met wat je lief hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 19:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

quote="Lyst"]Oke een hele simpele vraag dan. Wat levert het ons als liefhebbers op als harddance uit het verdomhoekje komt?[/quote]

Simpel voorbeeld. We hebben nu in de wereld 1000 draaiuren te verdelen onder alle dj's.
Komt de Harddance uit het verdomhoekje krijgen we er 1500 omdat meer clubs (in vooral buitenland) het programmeren.
Het aantal dj's stijgt niet.

Dan zijn er 2 mogelijkheden; het huidige aantal dj's krijgt meer boekingen of langere dj-sets, of het aantal dj's wordt hoger en meer kans voor talent om zichzelf aan het grote publiek te tonen.

Vertel mee eens wat er fout is aan die beredenering.

(cijfers zijn natte vinger werk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 19:16 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Lijkt me een goede beredenering inderdaad.
Echter is rond 2006 hardstyle ook min of meer uit het verdomhoekje gehaald door het toegankelijker en groter te maken. Drie keer raden wat dat ons dat toen op heeft geleverd. Vrijwel alle nieuwe draaiuren werden opgevuld door de mensen uit de meer toegankelijkere stijl, want daar kon je makkelijker de clubs mee vullen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 19:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Lijkt me een goede beredenering inderdaad.
Echter is rond 2006 hardstyle ook min of meer uit het verdomhoekje gehaald door het toegankelijker en groter te maken. Drie keer raden wat dat ons dat toen op heeft geleverd. Vrijwel alle nieuwe draaiuren werden opgevuld door de mensen uit de meer toegankelijkere stijl, want daar kon je makkelijker de clubs mee vullen.


Als het niet toegankelijker was geworden, waren er nooit sub-stroming gerelateerde events als Loudness of Hard Classics kunnen komen. Labels als Theracords hadden nooit een platform/achterban kunnen krijgen.

Ik snap je insteek, maar zie wel dat de 'dagjesmensen' van vandaag zijn de liefhebbers van morgen.

De Hardstyle scene bestaat nu al zolang, dat niemand het ooit kan flikken om er een gimmick van te maken.
En dat is in mijn optiek de doodsteek geweest van de stromingen die je hiervoor in dit topic hebt aangehaald.

En soms, nouja regelmatig, mag je de dingen wel iets positiever belichten. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 19:46 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Robbie M schreef:
Als het niet toegankelijker was geworden, waren er nooit sub-stroming gerelateerde events als Loudness of Hard Classics kunnen komen. Labels als Theracords hadden nooit een platform/achterban kunnen krijgen.

Ja dat is de wereld op zijn kop natuurlijk, van wekelijks feesten naar 3x hardclassics en 2x remember per jaar en dat ook nog maar sindskort. Theracords werd sinds de oprichting al gewaardeerd door de oude generatie, het enige verschil was dat Theracords vroeger een van de vele goede labels (in de ogen van de oude generatie) zou zijn en ze het nu eigenlijk alleen nog maar met Theracords zouden moeten doen. Dat is mijn ogen een flinke achteruitgang. Belachelijk eigenlijk dat je dat aanhaalt als iets positiefs.

Citaat:
Ik snap je insteek, maar zie wel dat de 'dagjesmensen' van vandaag zijn de liefhebbers van morgen.
Deels, slechts een klein deel van de mensen verdiept zich in de muziek. Voor elke nieuwe liefhebber krijg je honderd dagjesmensen terug. En honderd dagjesmensen zijn interessanter dan 1 liefhebber, dus de organisaties zullen zich daar vooral op richten. Wat ik mij afvraag, moet de muziek toegankelijker worden om er voor te zorgen dat er nieuwe aanwas komt. Heeft de volgende generatie zo'n andere smaak dan wij hebben of passen we de muziek aan om een andere grotere generatie aan te spreken?

Citaat:
De Hardstyle scene bestaat nu al zolang, dat niemand het ooit kan flikken om er een gimmick van te maken. En dat is in mijn optiek de doodsteek geweest van de stromingen die je hiervoor in dit topic hebt aangehaald.

Hardcore - Ontstaan in 1990, over de kop in 1998-2001
Trance - Ontstaan in 1990, over de kop in 2000-2003
Jumpstyle - Ontstaan in 1997 (officieel /1991 officieus), over de kop in 2005-2006
Hardstyle - Onstaan in 2001 kan niet over de klop gaan, want de scene bestaat nu al zo lang! :P

Ik ben van mening dat we het "geluk" hebben dat Dubstep net iets eerder op is gekomen, ik verwacht de echte hype dan ook pas in 2013.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 19:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Citaat:
Ik snap je insteek, maar zie wel dat de 'dagjesmensen' van vandaag zijn de liefhebbers van morgen.
Deels, slechts een klein deel van de mensen verdiept zich in de muziek. Voor elke nieuwe liefhebber krijg je honderd dagjesmensen terug. En honderd dagjesmensen zijn interessanter dan 1 liefhebber, dus de organisaties zullen zich daar vooral op richten. Wat ik mij afvraag, moet de muziek toegankelijker worden om er voor te zorgen dat er nieuwe aanwas komt. Heeft de volgende generatie zo'n andere smaak dan wij hebben of passen we de muziek aan om een andere grotere generatie aan te spreken?


Interessante stelling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2012 15:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik snap de insteken wel, en ik zeg persoonlijk 50/50 van t is goed voor de scene, maar van de andere kant ook weer niet. Zoals hier al gezegd is, hardstyle wordt waarschijnlijk een grote hype waardoor het dan dus over de kop gaat zoals alle andere (voorgaande) genres. Daarbij denk ik niet dat nog een extra webradio station zoveel uitmaakt voor de scene, ookal kan het bijna niet commerciëeler dan SlamFM.. We'll see what the future us may bring zal ik maar zeggen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2012 17:54 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind dat we zoiezo nu moete genieten van hoe het is :thumbsup: En als het té mainstream wordt(á la jumpstyle) zal het weer een beetje wegvagen en mensen het raar vinden(wat het voor de "hype" ook was voor het grote publiek...), daarna kunne de echte liefhebbers er toch nog van genieten(zoals de jumpstyle nu nog steeds liefhebbers heeft)

Ik hoop iig dat het niet zoals jumpstyle eindigt gewoon zoals het nu is(geweest) :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 21:24 
 
Hardtraxxer

Spobbertiet schreef:
Ik vind dat we zoiezo nu moete genieten van hoe het is :thumbsup: En als het té mainstream wordt(á la jumpstyle) zal het weer een beetje wegvagen en mensen het raar vinden(wat het voor de "hype" ook was voor het grote publiek...), daarna kunne de echte liefhebbers er toch nog van genieten(zoals de jumpstyle nu nog steeds liefhebbers heeft)

Ik hoop iig dat het niet zoals jumpstyle eindigt gewoon zoals het nu is(geweest) :thumbsup:



:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2012 01:48 
 

Hoe gaat het hier eigenlijk mee?
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen