Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2009 19:52 
 
Hardtraxx Veteran

heeft scantraxx of the pitcher nog geen reactie gegeven?? of zouden ze dit niet weten :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2009 20:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tuurlijk weten ze het wel, en Scooter heeft heus wel toestemming om deze nummers te gebruiken.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2009 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Headhunter(4)Ever schreef:
Guide4U schreef:
Gelijk heeftie :) jij wil toch ook meer geld verdienen :thumbup:

Alleen wel jammer dat hij dat doet met nummers zoals, Standing Strong of Black Stripez.

Dat hoeft voor mij egt niet :thumbdown:


Black stripez wel 4x op één avond hier op de kermis gehoord. Alleen al in de bots autos! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2009 20:11 
 
Hardtraxx Veteran

Arthurhoihoi schreef:
Tuurlijk weten ze het wel, en Scooter heeft heus wel toestemming om deze nummers te gebruiken.. ;)


Ja maar hij verneukt het, mag scantraxx dan niet zeggen van: Eej moat dit ga je niet naar buiten brengen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2009 20:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Arthurhoihoi schreef:
Tuurlijk weten ze het wel, en Scooter heeft heus wel toestemming om deze nummers te gebruiken.. ;)


Ja maar hij verneukt het, mag scantraxx dan niet zeggen van: Eej moat dit ga je niet naar buiten brengen!

Wordt tog niet gepubliceerd onder Scantraxx, dus wat is het probleem?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2009 20:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Kryptica schreef:
Er is ook een nummer van Scooter waarin ze de melodie van Rock Civilization geript hebben. Niet helemaal maar toch het grootste stuk van de melodie. Kan even niet meer op de naam van het nummer komen :(

At your service! 2 noten heeft ie veranderd...


Op 2.04 en 2.11 kun je dik goed horen dat ie rock civ heeft gebruikt!..
Net of ie het er gewoon doorheen mixt en er dan gewoon doorheen lullen zodat het niet zo opvalt
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2009 01:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Arthurhoihoi schreef:
Tuurlijk weten ze het wel, en Scooter heeft heus wel toestemming om deze nummers te gebruiken.. ;)


Ja maar hij verneukt het, mag scantraxx dan niet zeggen van: Eej moat dit ga je niet naar buiten brengen!


Timmer volgens mij ben je verkeerd geinformeerd, want Fusion valt onder geen enkel geval onder Scantraxx :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2009 23:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Om heel eerlijk te zijn kan ik me vrijwel geen enkel origineel nummer van Scooter herinneren (misschien met uitzondering van "Hyper hyper" en "Move your ass").

Sterker nog: ze hebben zelfs een keer een nummer gejat van Earth & Fire, de band waar Jerney Kaagman in zat. Hieronder een overzichtje van enkele hitjes en de Scooterversies ervan (zonder de dingen die al zijn langsgekomen).

Ondanks dat Scooter niet origineel is: ze blijven geniaal en hun platen zijn stiekem toch altijd wel heel erg tof. Ideale feestmuziek en gegarandeerd een toffe sfeer!

Respect to the man in the icecream van! :thumbsup:





En





En







En







En





En



Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2009 23:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker


:thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2009 00:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hexxys schreef:
Ondanks dat Scooter niet origineel is: ze blijven geniaal en hun platen zijn stiekem toch altijd wel heel erg tof. Ideale feestmuziek en gegarandeerd een toffe sfeer!

Respect to the man in the icecream van! :thumbsup:


Eerlijk gezegd ben ik nooit fan geweest van scooter, ik weet niet, vond het een beetje slap :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2009 00:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Guide4U schreef:
Hexxys schreef:
Ondanks dat Scooter niet origineel is: ze blijven geniaal en hun platen zijn stiekem toch altijd wel heel erg tof. Ideale feestmuziek en gegarandeerd een toffe sfeer!

Respect to the man in the icecream van! :thumbsup:


Eerlijk gezegd ben ik nooit fan geweest van scooter, ik weet niet, vond het een beetje slap :P

Je was jong en je wilde wat :huh: xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2009 00:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Headhunter(4)Ever schreef:
Guide4U schreef:
Hexxys schreef:
Ondanks dat Scooter niet origineel is: ze blijven geniaal en hun platen zijn stiekem toch altijd wel heel erg tof. Ideale feestmuziek en gegarandeerd een toffe sfeer!

Respect to the man in the icecream van! :thumbsup:


Eerlijk gezegd ben ik nooit fan geweest van scooter, ik weet niet, vond het een beetje slap :P

Je was jong en je wilde wat :huh: xd


haha ik luisterde vroeger alleen top 40!! :slamezelfvoorhethoofdsmiley:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2009 15:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zeker gestolen van the pitcher. wat een mafkees ik zou er een vlinke som geld voor vragen als ik the pitcher was
Hijs mischien wel een beetje anders 1 noot ofzo maar voor de rest lijkt hij sprekend.

Scooter= een Mafkees >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2009 16:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
Zeker gestolen van the pitcher. wat een mafkees ik zou er een vlinke som geld voor vragen als ik the pitcher was
Hijs mischien wel een beetje anders 1 noot ofzo maar voor de rest lijkt hij sprekend.

Scooter= een Mafkees >.<

Spuit 11 -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2009 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Laten we eerlijk zijn: een groot deel van dancemuziek (en daar reken ik hardstyle voor het gemak ook even bij) bestaat bij de gratie van covers, denk bijvoorbeeld aan:

- Zany & DV8 - Nothing else matters (gejat van Metallica)
- Noisecontrollers - Gaia (gejat van Valensia)
- Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull days (gejat van Tony Ronald)

Het is niet voor niets dat er op Hardtraxx.nl een heel topic gevuld is met covers en hun hardstyletegenhangers. (superleuk topic trouwens, zie http://www.hardtraxx.nl/forum/algemeen/waar-tracks-van-afgeleid-zijn-t894.html

Het enige verschil met dergelijke covers en die van Scooter is dat de mannen van Scooter de afkomst van het liedje minder verhullen en dat hun muziek commercieel nou eenmaal beter in de markt ligt. Om dan dingen als "afschieten" en "nekschot" te gaan roepen, dat lijkt me dan ook wat ver gaan.

Overigens is het wel een leuke discussie: zijn coverartiesten ook artiesten, of zorgt hun gebruik van andermans samples ervoor dat je ze geen artiesten meer mag noemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2009 00:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat van die nekschot is overdreven idd.
maar kijk is van de andere kant, HS artiesten moeten de licenties aanvragen voor de gebruikte samples, die krijgen ze niet vaak. Scooter ''neemt'' nu gewoon I Just Cant Stop en dekt het een beetje af met geouwehoer en geklap en The Pitcher is helemaal niks gevraagt! dit is een hele andere zaak.
want wat gaan we straks op defqon horen: Wat zielig, deze hebben ze van scooter gejat :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2009 00:39 
 
Donateur

Hexxys schreef:
Laten we eerlijk zijn: een groot deel van dancemuziek (en daar reken ik hardstyle voor het gemak ook even bij) bestaat bij de gratie van covers, denk bijvoorbeeld aan:

- Zany & DV8 - Nothing else matters (gejat van Metallica)
- Noisecontrollers - Gaia (gejat van Valensia)
- Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull days (gejat van Tony Ronald)

Het is niet voor niets dat er op Hardtraxx.nl een heel topic gevuld is met covers en hun hardstyletegenhangers. (superleuk topic trouwens, zie http://www.hardtraxx.nl/forum/algemeen/waar-tracks-van-afgeleid-zijn-t894.html

Het enige verschil met dergelijke covers en die van Scooter is dat de mannen van Scooter de afkomst van het liedje minder verhullen en dat hun muziek commercieel nou eenmaal beter in de markt ligt. Om dan dingen als "afschieten" en "nekschot" te gaan roepen, dat lijkt me dan ook wat ver gaan.

Overigens is het wel een leuke discussie: zijn coverartiesten ook artiesten, of zorgt hun gebruik van andermans samples ervoor dat je ze geen artiesten meer mag noemen?

weet je ook al dat DV8 het opnieuw ingezongen heeft? omdat ze eerst hebben gevraagt om de rechten?
... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2009 01:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hexxys schreef:
Overigens is het wel een leuke discussie: zijn coverartiesten ook artiesten, of zorgt hun gebruik van andermans samples ervoor dat je ze geen artiesten meer mag noemen?

Een nummer coveren is nou eenmaal iets wat bij elektronische muziek hoort, heel veel nummers hebben een remix die gemaakt is door een andere artiest. Deze artiest veranderd hem dan naar zijn voorkeur. Bij hardstyle gebeurt dit minder maar bijvoorbeeld bij house heb je releases met soms meer als 7 remixes. :)

Wat ik niet toejuig is het simpelweg jatten van een remix, dit is gewoon laag...Met jatten bedoel ik niet illigale remix zoals een bootleg/mashup maar een plaat onder je eigen naam uitbrengen terwijl er minimaal verschil in zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2009 01:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er is een groot verschil tussen coveren/remixen waarbij een nummer uit het verleden en/of een andere genre wordt gebruikt om een nieuw nummer te maken, en 'jatten' waarbij stukken van hedendaagse nummers uit vergelijkbare genres vrijwel 1 op 1 worden overgenomen. Zelfs bij scooter wordt het volgens mij dan soms wel oke, soms niet oke gedaan:

Wel oke (zolang er voor de benodigde rechten is betaald):
Logical Song
Jump that Rock (radio/video mix)
One (always hardcore) (heel ander nummer dan de bodylotion 'origineel' als we pearl jam er ff uit laten, dus vandaar dat het van mij wel mag)

Niet oke:
Dit
Jumping all over the World
Maria (I Like It Loud)
Jump that Rock (testmix - directe kopie van citizen 1980)

Ik vind nummers zoals attack again ook maar randje wel/niet kunnen, astral in iets mindere mate omdat ze de naam intact laten (het niet proberen te verbergen dat het een geripte melodie is). Dingen zoals nothing else matters vind ik prima kunnen, omdat het duidelijk wordt gemaakt dat het om een cover gaat. Zany probeert de indruk niet te wekken dat de melodie of tekst van de break van hem is, terwijl dat bij de bovenstaande wel zo is. Zelfde geldt voor Just Like You van SMD.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2009 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

vind het zelf ook beetje zielig, vooral om al zo snel deze te "stelen"
maar zoals jullie allemaal al zeggen, dat doen veel producers.

maar opzich is het geen verkeerd plaatje, mede omdat ik i just cant stop een geweldige track vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2009 13:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

op andere sites is deze discussie/topic ook begonnen
sommigen hebben een e-mail/brief naar Michel Pollen (The Pitcher) gestuurd en te vragen dat deze single niet gereleased word, vanwege Copyright & commercieee gedoe
Er zou een video voor deze single gematk worden en kot uit op 07.08.09 en de single op 14.08.09
late we hopen dat michel er wat aan doet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2009 13:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Laten we het hopen iig
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2009 19:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De officiele video
http://www.youtube.com/watch?v=KdtUP9B4zYM
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2009 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Niet vergeten dat Rock Civilisation ook gewoon geript is hoor..


Is dat zo? Van welk nummer dan? Of heb je t over de tekst alleen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2009 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wesz schreef:


toch vind ik het wel een leuk plaatje :innocent: hoor nu voor het eerst lullaby er ook in xD
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen