Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 09:40 
 
Artiest

Lyst schreef:
Toch vind ik dat bij bedrijven die in de muziekwereld zitten (artiesten, boekingsbureau's, feestorganisatoren), muziek op de 1e plaats moet komen en niet het geld. Desnoods draai je quite.
Bij q-dance lijkt steeds meer het tegenovergestelde het geval te zijn. Kom eens met een divers aanbod, defqon is zo groot, het verkoopt toch wel. Zij hebben de macht, maar gebruiken die alleen om meer geld te verdienen, in plaats van meer diversiteit in het aanbod creëren. En kom dan niet met nog commercielere stijlen als house aanzetten aub


Volgens mij moet jij NOOIT zelfstandig ondernemer worden haha :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 09:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nego schreef:
Lyst schreef:
Toch vind ik dat bij bedrijven die in de muziekwereld zitten (artiesten, boekingsbureau's, feestorganisatoren), muziek op de 1e plaats moet komen en niet het geld. Desnoods draai je quite.
Bij q-dance lijkt steeds meer het tegenovergestelde het geval te zijn. Kom eens met een divers aanbod, defqon is zo groot, het verkoopt toch wel. Zij hebben de macht, maar gebruiken die alleen om meer geld te verdienen, in plaats van meer diversiteit in het aanbod creëren. En kom dan niet met nog commercielere stijlen als house aanzetten aub


Volgens mij moet jij NOOIT zelfstandig ondernemer worden haha :)


ik wil met me zaak ook niet quite draaien hoor ;)

of het moet bv echt niet anders gaan, maar liever niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 11:07 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Nego schreef:
Het lijkt me buiten dat heel simpel dat Q-dance de regels bepaald. Hun boeken je en ze verplichten je tot niets. Als jij het niet volgens hun regels doet wordt je naar buiten gestuurd. Het is een bedrijf, als ik mijn werk op kantoor niet goed doe, trapt mn baas me ook de straat op. HIJ bepaald de regels, niet de werknemers. Zo moet je het met artiesten dus ook zien.

:surrender:

Mooi gesproken Nego klopt helemaal...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 11:25 
 
Hardtraxx Elite

gat in de markt dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 11:35 
 
Artiest

realhardstyleradio schreef:
Nego schreef:
Het lijkt me buiten dat heel simpel dat Q-dance de regels bepaald. Hun boeken je en ze verplichten je tot niets. Als jij het niet volgens hun regels doet wordt je naar buiten gestuurd. Het is een bedrijf, als ik mijn werk op kantoor niet goed doe, trapt mn baas me ook de straat op. HIJ bepaald de regels, niet de werknemers. Zo moet je het met artiesten dus ook zien.

:surrender:

Mooi gesproken Nego klopt helemaal...


Thnx, niemand verplicht men tot iets, het blijft een vrije keuze :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 11:38 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Dat zoiezo zei kiezen om zo hun geld te verdienen.
Dan werkt het gewoon net als bij de rest van Nederland gewoon de werkgever verteld je wat te doen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lol, wordt ik gewoon effe geqoute daar op die website, met dat stuk over crypsis. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook een mooie reactie op MusicInControl:

Citaat:
Beste gelovers in de wondere wereld van Q-dance!!!

Ik kan iedereen met klem zeggen dat heel dit verhaal waar is. Over dj’s die dus geschrapt worden als ze bv voor een UDC draaien!! Ik heb een aantal voorbeeldjes:

Vorig jaar koos DJ Vince ervoor om op Ground Zero te staan. Hij Kreeg meteen 2 boekingen voor dit feest en stond daarbij in de Hardcore en op Mainstage. Maar is niemand opgevallen dat vince in 2009 geen Defqon & dominator boeking had??? En ook geen decibel???

tijdje terug las ik op de twitter van Paul Elstak dat hij dit jaar ook geen Dominator en nog een ander groot feest zou staan vanwege zijn aangenomen boeking op Ground Zero.. Beetje vreemd he??

Daarnaast zie je nu idd een aantal artiesten van Q op UDC feesten staan, maar deze artiesten zijn uitgerangeerd bij Platinum en de meeste willen weg bij Platinum vanwege de afname van de hoeveelheid van boekingen. Er zijn immers weinig organisaties die de woekerprijzen van Platinum nog willen betalen. Er wordt hier geschept dat dj’s bedragen krijgen van 1500 – 2500.. dat klopt.. maar sommige verdienen absurd hoge bedragen. Bv een frontliner of scope dj hadden net 1 plaatje uitgebracht en daar werd al meteen een €1000,- voor gevraagd.. dat is absurd!!! De duurste dj in de Hardcore is €2000-2500 euro en dat is niet schrikken: KORSAKOFF..

Er zijn zoveel goede artiesten die door q-dance kapot gemaakt wordt.. Een MC ruffian die zijn hele cariere wordt afgenomen omdat hij dankzij andere mensen in een positie is gedrukt. Oke.. er zijn wat dingen voorgevallen, maar het laatste is echt NIET zijn schuld. Vergeet dat mensen! Ruffian is alles kwijt waar hij voor geknokt heeft! Maar ook een andere MC heeft het moeten ontgelden bij Q-dance. MC Renegade is een x op kantoor moeten komen vanwege een voorval. Ze hebben hem letterlijk voor lul gezet en hem gezegd dat hij nooit meer geboekt zou worden voor een q-dance event. En dat ze zelfs hem zouden weigeren als MC van de Noisecontrollers. En zo zijn er meerdere artiesten die deze spelletjes kunnen beamen!

Daarnaast gonst het gerucht rond dat alle dj’s die voorheen bij Make you dance zaten (neophyte records) binnenkort zich gaan terugtrekken bij platinum vanwege het vele gezeik. Dj’s hebben totaal geen vrijheid meer om zelf iets te kunnen doen. Als bv een collega dj een jubileum of een verjaardag heeft dan moet dat volledig betaald worden of erger.. HET MAG NIET!!!

Ook het verhaal dat Q-dance de hardere stijlen doet voor ID$T klopt ook.. Allemaal niks mis mee, maar zo creeéren hun zijn eigen marktpositie.. De volgende organisaties maken met elkaar afspraken: ID&T, Q-Dance, b2s en AoD. Valt het jullie nou nooit op dat als bv b2s een hardcore feest doet, dat AoD dan een andere stijl doet? OF dat als een iets kleinere organisatie zoals UHM, of Multigroove ook altijd een Tegenfeest krijgt?? Waarom?? Die groten dulden geen concurentie!! D

Dan krijg je nog het verhaal van kleinere organisaties die zich op de markt willen zetten met een groot feest ala Sequel (beursgebouw) Wat doet Q?? Ze gooien hun boekingskantoor dicht zodat er geen enkele topnaam te krijgen is! Hetzelfde voorbeeld met Sector1. Daar wordt wel een mooi verhaaltje van gemaakt dat ze geen vergunning krijgen vanwege geluidsoverlast!! Bullshit.. Dat is een spelletje van een andere grote.. ze kunnen gewoon niks omdat ze in de locatie van AoD een feestje gaan geven! Ravers Religion zal hierom ook worden afgelast..

Daarnaast ben ik van mening dat ieder groot feest zeker voor de helft minder aan entreekosten kan gedaan worden. Er wordt aan de horeca gigantisch veel verdiend!! Een flesje water is inkoop misschien €0.10, – €0.20,- maar wordt vrolijk verkocht voor 2 munten a €5,- En wat je nog meer betaald.. Een dagje defqon kost een bezoeker gemiddeld €125,- reken dat es uit?? En zeker als je dan leest dat de dj’s peanuts zijn voor die organisaties!

Maar goed.. de meeste zullen wel weer huilie huilie gaan doen omdat hun ozo geweldige organisatie nu een keer kritiek krijgt! Maar ik kan je zeggen dat ik een “ECHTE” insider ben! Ik ben een afgewezen oud-werknemer & artiest van Q-dance!!!

Ik ben met meerdere mensen al een tijdje aan het werk om een brief te schrijven naar het NMA.. Je weet wel.. die autoriteit die kartelafspraken onderzoekt in Bouwfraude etc etc.. Geloof me.. als die het hele dance-wereldje gaan uitpluizen, dan komen er nog veel meer lijken boven water!

Peace Out!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 12:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Had dat stukje ook gelezen
en als hij echt een ex insider etc is
dan ben ik wel benieuwd wie het is

en dat dit verhaal nog een flinke staart gaat krijgen denk
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 12:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dj C-Mind schreef:
en dat dit verhaal nog een flinke staart gaat krijgen denk


daar hoop ik eigenlijk wel een beetje op..
dit is hetzelfde verhaal als ''Verschillen tussen IQ en XQ''
grotendeels scantraxx.. (vindt ik niet erg hoor..)
zelfde verhaal waarom Black Overdose music made addict draaide ...

Ik snap wel dat er eerst onderscheid was tussen feesten, en nu steeds minder..
en dat is wel jammer...

vorig jaar voor het eerst naar DefQon geweest... heb ook gezegd tegen mn maten.. 'ik hoef er niet weer heen aangezien andere indoor feesten hetzelfde zijn behalve dan het weer ;-) )

btw, ik sta op dat filmpje (yay)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

iSenSe` schreef:
Dj C-Mind schreef:
en dat dit verhaal nog een flinke staart gaat krijgen denk


daar hoop ik eigenlijk wel een beetje op..
dit is hetzelfde verhaal als ''Verschillen tussen IQ en XQ''
grotendeels scantraxx.. (vindt ik niet erg hoor..)
zelfde verhaal waarom Black Overdose music made addict draaide ...

Ik snap wel dat er eerst onderscheid was tussen feesten, en nu steeds minder..
en dat is wel jammer...

vorig jaar voor het eerst naar DefQon geweest... heb ook gezegd tegen mn maten.. 'ik hoef er niet weer heen aangezien andere indoor feesten hetzelfde zijn behalve dan het weer ;-) )

btw, ik sta op dat filmpje (yay)


Ik begrijp er weinig van... :surrender: :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 13:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Millard Fillmore schreef:
gat in de markt dit


Gat in de markt voor een bedrijf dat zich richt op de liefhebbers met als financieel doel om quitte te draaien? Volgens mij heet het niet echt een gat in de markt als het uiteindelijke doel neerkomt op geen winst maken :P

En Sequel heeft het al geprobeerd -> lukte niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Millard Fillmore schreef:
gat in de markt dit


Gat in de markt voor een bedrijf dat zich richt op de liefhebbers met als financieel doel om quitte te draaien? Volgens mij heet het niet echt een gat in de markt als het uiteindelijke doel neerkomt op geen winst maken :P

En Sequel heeft het al geprobeerd -> lukte niet

Ik toch denk ik dat het wel kan. Maar het moet zich ontwikkelen. Puur richten op liefhebbers, en klein beginnen.

Vind dat Fantasy Island een aardige ontwikkeling door maakt, en er zit ook potentie in bijvoorbeeld feesten van Theracors. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 13:55 
 
Hardtraxxer

Ik ben fan van bijna alle ''standaard'' scantraxx artiesten maar vind toch echt een hele slechte zaak..
hopelijk krijgt dit een grote staart en gaat Q-dance hard onderuit! dan krijgen we weer ruimte voor variatie en gewaagdheid :)
aan de andere kant ben ik net zo erg deel van het probleem: probeer toch telkens aan defqonkaarten te komen en bezoek
bijna elk Q-dance feest.. lastig verhaal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 13:57 
 
Artiest
Avatar gebruiker

:clap: we worden genoemd :clap:

Hoofddoel van ons feest van overmorgen is dan ook een vet feest neerzetten met heerlijke diverse muziek van allerlei stijlen (lekker out of the box denken).

Maar zoals ik er tegenaan kijk is gewoon, doe waar je jezelf het beste bij voelt en ik kan me goed voorstellen dat Q zich ook t beste voelt om vooral Platinum artiesten te programmeren
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 14:05 
 
Donateur

ik zei toch dat Q-Dance een vieze kut organisatie is samen met zn platinum... ^^
hier meer bewijs ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 14:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wordt gewoon tijd voor een gezonde markt werking ;) Zoals die nu is klopt het gewoon niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooie reactie van die ex-medewerker! Als het tenminste zo is. Ben echt heel benieuwd wat hier nog uit gaat komen. Dat verhaal over Vince was mij inderdaad ook al opgevallen! Vroeger wou ik nog graag zelf bij Q-Dance werken maar die droom laat ik nu wel lekker varen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als al deze verhalen kloppen dan zou dat erg jammer zijn, en ik denk wel dat het allemaal waarheid is. Maarja, Q-Dance feesten zijn gewoon top. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 14:11 
 
Donateur

JolleNL schreef:
Als al deze verhalen kloppen dan zou dat erg jammer zijn, en ik denk wel dat het allemaal waarheid is. Maarja, Q-Dance feesten zijn gewoon top. :P

daar heb je dan wel weer gelijk in, Q-Dance feesten zijn wel altijd de bom maar nu ik hoor hoe de vork in de steel zit haat ik Q-Dance...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 14:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mja, jammer dat het zo in zen werk gaat, maar ze doen het nu eenmaal voor de poen...

Anderzijds dik respect voor de andere organisaties zoals Theracords die proberen om andere feeste op poten te zetten, keep up the good work!!
Zo snel als ik gedaan heb met studeren en kan werken, ga'k proberen zoveel mogelijk van die feeste te doen , en zo veel mogelijk Q-feeste links te laten liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
JolleNL schreef:
Als al deze verhalen kloppen dan zou dat erg jammer zijn, en ik denk wel dat het allemaal waarheid is. Maarja, Q-Dance feesten zijn gewoon top. :P

daar heb je dan wel weer gelijk in, Q-Dance feesten zijn wel altijd de bom maar nu ik hoor hoe de vork in de steel zit haat ik Q-Dance...

Achjah, maar jij bent dan ook nog nergens geweest, je kunt niet eerlijk oordelen. Want als je een keer een Q feestje hebt meegemaakt weetje wel dat dat garant staat voor kwaliteit.

Daarentegen sta ik ook erg negatief tegen over de positie van Q/Scantraxx/Platinum, maar ik bezoek de feesten ook nog. Simpel om het feit dat ze kwalitatief gezien de beste feesten neer zetten. Desondanks support ik kleinere ondernemeningen ook erg, zodat ik hoop dat er een gezonde concurentie strijd onstaat, wat de kwaliteit alleen maar ten goede is. Aan de andere kant hoop ik dat Q door dit soort acties ook tot een soort "inzicht" komt, en dat er werkelijk wat veranderd. Maar ben bang dat ze eerst hard op hun plaat moeten gaan.

Diversiteit en kwaliteit moet weer voor op komen te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 15:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rik schreef:
frankhardenberg schreef:
JolleNL schreef:
Als al deze verhalen kloppen dan zou dat erg jammer zijn, en ik denk wel dat het allemaal waarheid is. Maarja, Q-Dance feesten zijn gewoon top. :P

daar heb je dan wel weer gelijk in, Q-Dance feesten zijn wel altijd de bom maar nu ik hoor hoe de vork in de steel zit haat ik Q-Dance...

Achjah, maar jij bent dan ook nog nergens geweest, je kunt niet eerlijk oordelen. Want als je een keer een Q feestje hebt meegemaakt weetje wel dat dat garant staat voor kwaliteit.

Daarentegen sta ik ook erg negatief tegen over de positie van Q/Scantraxx/Platinum, maar ik bezoek de feesten ook nog. Simpel om het feit dat ze kwalitatief gezien de beste feesten neer zetten. Desondanks support ik kleinere ondernemeningen ook erg, zodat ik hoop dat er een gezonde concurentie strijd onstaat, wat de kwaliteit alleen maar ten goede is. Aan de andere kant hoop ik dat Q door dit soort acties ook tot een soort "inzicht" komt, en dat er werkelijk wat veranderd. Maar ben bang dat ze eerst hard op hun plaat moeten gaan.

Diversiteit en kwaliteit moet weer voor op komen te staan.


Ik vind het monopolie van Q-Dance ook niet alles, maar de feesten zijn nu eenmaal de beste in zijn soort dus ik blijf gaan. Natuurlijk bezoek ik ook wat andere feesten in de nabije omgeving die wat meer diversiteit bieden.

Het is te ver gezocht om te zeggen dat je Q-Dance nu haat, want in feitte weten we het verhaal nu nog maar steeds van een kant
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 15:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sappig verhaaltje! Ben benieuwd wat daarvan terecht gaat komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben benieuwd. :corn:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen