Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 09:49 

Hardtraxxer

Jump is inderdaad vet geworden, al zit er in Nederland nogal een groot taboe op. Wat logisch is door dat dansje xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 10:14 

Hardtraxxer

"What you see is what you get and wat you get is what you see".

Het is een feit dat er een toonaangevende organisatie is binnen het harddance circuit.
Die positie is er niet vanzelf gekomen. Ook zij hebben zich naar deze positie moeten werken.
Misschien hebben zij wel een voorsprong gehad als het aankomt op budget, maar toch.

Het is niet geheel onopvallend dat Q-dance en platinum in een adem kunnen worden genoemd.
Ook niet geheel onlogisch dat je veel artiesten uit deze agency op het podium ziet staan.
Dat die gasten bij scantraxx onder contract staan kan toeval zijn. Voor mij is het label scantraxx vooral een label met (goede) producers en minder goede dj's.

De shows van feesten als Defqon, Qlimax and so on zijn leuk alleen de line-up is grotendeels te voorspellen en de shows zijn na een aantal keer ook vrij normaal.
Bewust kies ik ervoor om andere feesten te bezoeken waar eens andere artiesten staan en het showelement geen voorrang heeft.

Ik zie mezelf een beetje van de oude stempel en hekel het gros van de livesets op feesten tegenwoordig die ik een TE hoog start-stop gehalte vind hebben. Je hoort zeggen dat het Nederlandse publiek stil staat en niet danst (filmpje b2s journaal met Bioweapon).....(getuige laatste knock-out kan ik dit helaas niet anders dan bevestigen), maar misschien komt dit wel omdat je niet of nauwelijks 5 minuten kunt doorstoempen zonder weer een rust-moment tegen te zijn gekomen.

Je kunt hoog en laag springen en zoals ook eerder door iemand genoemd in deze thread; de mensen die op forums zals deze zitten en zichzelf als meer "die-hard/liefhebber/kenner" beschouwen vertegenwoordigen zo'n klein deel van het publiek dat een organisatie als Q-dance daar niet echt wakker van ligt.
Het gros weet de ins en outs niet en bezoekt deze feesten gewoon. Voor jou tien anderen lijkt het devies, maar de muziek komt dit in mijn ogen niet ten goede......(maar dat is een kwestie van smaak).

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 10:46 

Hardtraxxer

Zatox stond vorig jaar op Q-base. Vette set trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 10:47 

Hardtraxx Veteran

HardeMarokkaan schreef:
Zatox stond vorig jaar op Q-base. Vette set trouwens.

Tja Q-Base, maar daar staat bijna iedere hardstyle artiest omdat het zo groot is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 10:54 

Hardtraxx Veteran

ach er zal vanzelf wel een keer wat gebeuren, zo lang de kwaliteit van de muziek maar niet verslechterd vind ik alles goed, instorten, doorgroeien, boeie zoang je maar wat gevarieerde feesten blijft houden.
je kunt altijd nog zelf beslissen waar je naartoe gaat;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 10:57 

Donateur

En Sector01 is ook niet van de grond gekomen. Daniel, heb jij je geld al terug gestort gekregen, ik nog niet..

Aller eerst: een eerlijke monopolist? Uhm, wut?!
Ik denk dat het publiek Scantraxx van zelf zat wordt, dat gepingel.
Zo niet, zullen er andere organisaties op staan en krijgt Q 1 grote concurrent.

Feit blijft wel dat de Feestfabriek m'n 10de Q wordt en die zal wederom iedere cent waard zijn.
Als ik ze na 10 feesten nog niet zat ben, geeft dat ook wel wat aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:03 

Hardtraxxer

Dat stuk is interessant. Vooral dat stuk over Crypsis. Hoe is het mogelijk?
Denk ook niet dat zo een DJ, als ie lekker draait, eerder tot een halt word geroepen. Maar zoals eerder al ergens werd gezegd, met macht komt misbruik. Ze hebben niet het recht om dit te flikken.

Dat van Crypsis is inderdaad wel vaag.. Pff...
Maarja, als de DJ's hier ongevoelig voor kunnen blijven dan staat Q op een gegeven moment toch met de handen in het haar. Tenzij het publiek over en over Scantraxx dideltjes wil horen. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:06 

Donateur

Nja eerlijk is eerlijk, als ik Q was, en Crypsis gaf een grote bek.. dan wist ik het ook wel hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:12 

Hardtraxxer

Mol schreef:
Nja eerlijk is eerlijk, als ik Q was, en Crypsis gaf een grote bek.. dan wist ik het ook wel hoor :P

Actie, reactie. Ze wilden de mensen beinvloeden om naar naar die andere zaal te gaan, waarschijnlijk naar mijnideeimho :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:16 

Donateur

Nja ik wou eerst naar Crypsis gaan maar m'n groep was bij NC te vinden; geen spijt gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:17 

Hardtraxxer

Die Liveset is inderdaad lekker. Beetje spijt dat ik niet heen ben gegaan.
Maar is wel verrekte zuur als dit waar blijkt te zijn. Monopolistische bedrijven zijn nooit goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:18 

Donateur

Het is in principe nooit goed maar dan moet er maar een bedrijf op staan dat er naast kan gaan staan.
Moet er in ieder geval een hoop kapitaal meegenomen worden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:25 

Hardtraxxer

Niet alleen dat maar ook grote namen dan. Moet je gelijk een knalfeest neerzetten. Direct naam vestigen. Basicly in zeer korte tijd doen waar Q-dance 10 jaar over heeft gedaan :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:32 

Donateur

Als je een even geniale marketing campagne hebt ben je al een eind op weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:35 

Hardtraxxer

Haha! Misschien een idee om hier iets mee op te zetten ;)
Goede Marketing, goede line-up. Onderzoek naar verschillende punten. Zou je wat vets neer kunnen zetten inderdaad..
Ik heb wel met het idee gezeten maar financieel gebied zit ik op een dieptepunt. 2+2=9 anyone?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:35 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:

Feit blijft wel dat de Feestfabriek m'n 10de Q wordt en die zal wederom iedere cent waard zijn.
Als ik ze na 10 feesten nog niet zat ben, geeft dat ook wel wat aan.

Show werkt ook heel erg mee, heb ik op inqontrol gemerkt, kwa zalen en mn vorige
feesten.

Feestfabriek word mijn 3e Q.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 12:02 

Hardtraxx Beheerder

HardeMarokkaan schreef:
Niet alleen dat maar ook grote namen dan. Moet je gelijk een knalfeest neerzetten. Direct naam vestigen. Basicly in zeer korte tijd doen waar Q-dance 10 jaar over heeft gedaan :aww:

Dan moet je een dikke zak met geld hebben wil je dat goed doen, want je wilt niet weten hoeveel geld er bij komt kijken.

Als je grote namen wilt ben je al gemiddeld rond de 2.000 per DJ kwijt, dan moet je nog een locatie, beveiliging, personeel, posters, flyers, marketing campagne e.d. Reken maar uit. Denk dat je al snel rond de 30.000+ kwijt bent, en dan moet je nog maar afwachten of er mensen op af komen omdat je nog geen naam hebt opgebouwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 12:06 

Hardtraxxer

Jor-D schreef:
HardeMarokkaan schreef:

Dan moet je een dikke zak met geld hebben wil je dat goed doen, want je wilt niet weten hoeveel geld er bij komt kijken.

Als je grote namen wilt ben je al gemiddeld rond de 2.000 per DJ kwijt, dan moet je nog een locatie, beveiliging, personeel, posters, flyers, marketing campagne e.d. Reken maar uit. Denk dat je al snel rond de 30.000+ kwijt bent, en dan moet je nog maar afwachten of er mensen op af komen omdat je nog geen naam hebt opgebouwd.

Ik heb al een paar keer deelgenomen aan de organisatie van bepaalde evenementen, wellicht een STUK kleiner, maar doet de dingen die we daar geregeld hebben x10 en je hebt hetzelfde plaatje.

30.000 is denk ik nog te weinig. Maar als je alles goed in een plan kan zetten zijn de banken meer dan bereid om je te helpen. Dit soort feesten brengt veel geld op. Vergeet dat niet. Als het goed is worden stand plaatsen verkocht door de organisatoren naar een bepaald bedrag. Dus een groot deel van je investering kun je daaruit halen.

Maar zoals je zei. Je moet de mensen er zien te krijgen. Daar zorgt een goede campagne voor en die zijn niet echt moeilijk te maken. Doe onderzoek en je vind de cijfeers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 12:22 

Donateur

ik denk dat als je langzaam naam begint te maken dat Q je wel weer om zeep helpt. zie je ook bij de andere organisaties zoals aod en b2s. Q zorgt dat je dr bij komt of ze weigeren gewoon om artiesten van platinum te boeken en dan is het cirkeltje weer rond. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 12:52 

Hardtraxx Elite

henk schreef:
Mannonymous schreef:
Rik schreef:
En aan de "kwaadaardige id&q holding/platinum driehoek" kan in prenciepe toch gewoon wat gedaan worden, simpelweg omdat kartelvorming hartstikke verboden is in ons mooie liberale landje :list:

haha kartelvorming is weer iets anders.

Toch wel;)
"1kar·tel het; o -s (econ) overeenkomst tussen zelfstandige ondernemers om concurrentie (gedeeltelijk) op te heffen, m.n. door prijsafspraken"
zegt de van dale :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 13:01 

Donateur

Kartel zou zijn als Q-Dance samen met bijv. b2s prijsafspraken zou maken.
Volgens mij valt de samenwerking tussen Platinum en Q niet onder de noemer kartelvorming?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 13:14 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Volgens mij valt de samenwerking tussen Platinum en Q niet onder de noemer kartelvorming?

misschien wel ergens anders onder, oor zover ik heb gelezen wou Q-dance niet de volle pond betalen voor een dj, als ik dezelfde dj wel voor de volle pond moet betalen dan is dat toch oneerlijk, of heb ik dat mis?
ik neem aan dat platinum geen organisaties voor mogen trekken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 13:39 

Hardtraxxer

Dj Skitzo schreef:
Mol schreef:

misschien wel ergens anders onder, oor zover ik heb gelezen wou Q-dance niet de volle pond betalen voor een dj, als ik dezelfde dj wel voor de volle pond moet betalen dan is dat toch oneerlijk, of heb ik dat mis?

Dat mogen ze wel, een bedrijf is vrij in de keuze van hun leveranciers en klanten, zolang deze maar niets strafbaars doen. Zie het als een soort raamcontract tussen Platinum en Q ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 14:00 

Aan het typen...

Dj Skitzo schreef:
Mol schreef:

Wat nog belachelijker is, is dat je 60 euro voor een kaartje betaald en de artiest niet eens een volledige vergoeding krijgt. 60eurox40.000= 2.4 miljoen, tel daar de winst op de consumpties bij op.. Dan kun je toch echt wel de dj's de volle mep geven. Hoewel ik ook wel vind dat als je 2500 euro in 1 uur krijgt, je ook wel iets mag minderen. Als je als dj fulltime zou kunnen werken zou dat inhouden dat je een jaarsalaris hebt van 1.2 miljoen. Dat is 7x het salaris van de minister president en wat doe je ervoor? Een paar plaatjes aan elkaar mixen. Dat staat toch in geen verhouding? Je hoeft 1uur in de maand te werken om al een modaal salaris te hebben. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 14:40 

Hardtraxx Elite

Mannonymous schreef:
"1kar·tel het; o -s (econ) overeenkomst tussen zelfstandige ondernemers om concurrentie (gedeeltelijk) op te heffen, m.n. door prijsafspraken"
zegt de van dale :')

Zie hier: MET NAME door prijsafspraken, maar andere acties om 'concurrentie (gedeeltelijk) op te hebben' zijn dus ook kartelvorming.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen