Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:04 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Dj Skitzo schreef:
Mol schreef:
Kartel zou zijn als Q-Dance samen met bijv. b2s prijsafspraken zou maken.
Volgens mij valt de samenwerking tussen Platinum en Q niet onder de noemer kartelvorming?

misschien wel ergens anders onder, oor zover ik heb gelezen wou Q-dance niet de volle pond betalen voor een dj, als ik dezelfde dj wel voor de volle pond moet betalen dan is dat toch oneerlijk, of heb ik dat mis?
ik neem aan dat platinum geen organisaties voor mogen trekken?

Wat nog belachelijker is, is dat je 60 euro voor een kaartje betaald en de artiest niet eens een volledige vergoeding krijgt. 60eurox40.000= 2.4 miljoen, tel daar de winst op de consumpties bij op.. Dan kun je toch echt wel de dj's de volle mep geven. Hoewel ik ook wel vind dat als je 2500 euro in 1 uur krijgt, je ook wel iets mag minderen. Als je als dj fulltime zou kunnen werken zou dat inhouden dat je een jaarsalaris hebt van 1.2 miljoen. Dat is 7x het salaris van de minister president en wat doe je ervoor? Een paar plaatjes aan elkaar mixen. Dat staat toch in geen verhouding? Je hoeft 1uur in de maand te werken om al een modaal salaris te hebben. :surrender:

Twee dingen. Als DJ werk je niet fulltime en om geboekt te worden op zulke feesten moet je ook wel wat plaatjes geproduceerd hebben en dat kost ook tijd in de studio..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:04 

Hardtraxx Elite

Dan alsnog mag je absoluut niet klagen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:06 

Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Twee dingen. Als DJ werk je niet fulltime en om geboekt te worden op zulke feesten moet je ook wel wat plaatjes geproduceerd hebben en dat kost ook tijd in de studio..

The Pitcher? Dozer? Gostosa? Brennan Heart? (In mindere mate)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:06 

Hardtraxx Veteran

Just4Music schreef:
Dan alsnog mag je absoluut niet klagen

Dat klopt, maar je kan niet makkelijk het salaris per uur van een DJ vaststellen. Hij is afhankelijk van boeking en het verschilt zeker per DJ hoeveel uur die werkt aan een plaat..

Dakpan schreef:
Edwinn schreef:

Dat zijn gewoon uitzonderingen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:12 

Hardtraxx Veteran

En als of het totale bedrag naar de dj gaat. Er zit toch een boekings kantoor tussen wat een hele boel werk doet. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:13 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Dj Skitzo schreef:
Mol schreef:
Kartel zou zijn als Q-Dance samen met bijv. b2s prijsafspraken zou maken.
Volgens mij valt de samenwerking tussen Platinum en Q niet onder de noemer kartelvorming?

misschien wel ergens anders onder, oor zover ik heb gelezen wou Q-dance niet de volle pond betalen voor een dj, als ik dezelfde dj wel voor de volle pond moet betalen dan is dat toch oneerlijk, of heb ik dat mis?
ik neem aan dat platinum geen organisaties voor mogen trekken?

Wat nog belachelijker is, is dat je 60 euro voor een kaartje betaald en de artiest niet eens een volledige vergoeding krijgt. 60eurox40.000= 2.4 miljoen, tel daar de winst op de consumpties bij op.. Dan kun je toch echt wel de dj's de volle mep geven. Hoewel ik ook wel vind dat als je 2500 euro in 1 uur krijgt, je ook wel iets mag minderen. Als je als dj fulltime zou kunnen werken zou dat inhouden dat je een jaarsalaris hebt van 1.2 miljoen. Dat is 7x het salaris van de minister president en wat doe je ervoor? Een paar plaatjes aan elkaar mixen. Dat staat toch in geen verhouding? Je hoeft 1uur in de maand te werken om al een modaal salaris te hebben. :surrender:

Tja, maar dit verhaal is eeuwenoud. Deze mensen verdienen niet zomaar zoveel hoor, dat geld komt niet gewoon uit de lucht vallen.

Het monetaire systeem (met andere woorden: een samenleving met geld) is een soort automatische democratie. Als jij 2 euro betaalt voor een patatje, zeg je in feite: jij (de patatboer) bent twee euro waard voor het werk dat je hebt geleverd om mij dit patatje te bezorgen. Zo verdient die man in totaal 1800 in een maand en op die manier heeft de samenleving gezegd: jij bent, met het werk dat je verricht, in die mate belangrijk voor de samenleving dat je een modaal inkomen verdient. Je 'stemt' als het ware op het salaris van die man.

Zelfde met de minister. Die verdient veel omdat de samenleving vindt dat hij het waard is. Als een DJ fucking veel verdient, zijn er blijkbaar mensen die vinden dat hij dat waard is. Immers, waar komt dat geld anders vandaan? Mijn vader zeurt altijd over voetballers die teveel verdienen, maar ondertussen kijkt hij naar voetbaluitzendingen, koopt hij kaartjes, leest hij reclame. Omdat allemaal mensen dat doen is het voor die voetballer mogelijk om zoveel te verdienen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:22 

Hardtraxx Elite

Mogelijk is het niet helemaal met al die schulden van clubs xd

En wat jij zegt klopt niet helemaal denk ik, stel een dj verdient opeens 500 euro minder dan zal er niet meer publiek ofzo op afkomen, omdat dit helemaal buiten de menigte omgaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:23 

Hardtraxx Elite

Just4Music schreef:
Mogelijk is het niet helemaal met al die schulden van clubs xd

En wat jij zegt klopt niet helemaal denk ik, stel een dj verdient opeens 500 euro minder dan zal er niet meer publiek ofzo op afkomen, omdat dit helemaal buiten de menigte omgaat

Nee maar een DJ verdient ook niet opeens 500 euro minder :P.

Wat ik zeg gebeurt ook niet bewust, maar onbewust werkt het wel zo. Dat is een beetje het idee achter een monetair systeem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:53 

Aan het typen...

Dennis Aka Mash schreef:
En als of het totale bedrag naar de dj gaat. Er zit toch een boekings kantoor tussen wat een hele boel werk doet. ;)

ok dat is wel weer zo, maar dan nog blijft het veel. En dan heb ik het alleen over de hardstyle dj's, een armin van buuren verdient 75.000 in 1 uur. En ik blijf muziek een totaal andere business vinden dan de zakenwereld. Als ik een artiest was, komt voor mij muziek op de eerste plaats en heb ik liever dat iedereen in staat is om naar mijn muziek te luisteren, ook de mensen met minder geld. Desnoods zet ik het gratis te downloaden, zolang ik mijn onkosten er maar uit krijg. In plaats van de prijs van de kaartjes dusdanig op te krikken, omdat er toch wel genoeg vraag is, zodat ik zoveel mogelijk geld kan verdienen.

Een mooi voorbeeld (uit een documentaire over copyright): een bekende band had een album gemaakt en vervolgens het online aangeboden, waarbij je zelf mocht bepalen hoeveel je ervoor wilde betalen. Je kon het dus ook gewoon gratis downloaden. Dat zijn de mensen die leven voor de muziek in plaats van, van de muziek. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 16:59 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
Edwinn schreef:

The Pitcher en Dozer moeten aan Michel Pollen een percentage van hun boekingsinkomsten afstaan (volstrekt logisch opzich). Zal bij Gostosa / Headhunterz en Brennan Heart / wie dan ook ook wel zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 18:52 

Hardtraxx Addict

PNXRMX schreef:
Dakpan schreef:
Edwinn schreef:

The Pitcher en Dozer moeten aan Michel Pollen een percentage van hun boekingsinkomsten afstaan (volstrekt logisch opzich). Zal bij Gostosa / Headhunterz en Brennan Heart / wie dan ook ook wel zijn.

Wie maakt de platen voor Brennan Heart dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 19:19 

Hardtraxx Addict

cre8tive, je ziet even over het hoofd hoeveel de topartiesten op jaarbasis ontvangen van de buma stemra ;)
Dit zijn tien duizenden euro's :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 19:28 

Aan het typen...

Daarom rijdt headhunterz ook in een BMW M3 op zijn leeftijd. Volgens mij hebben de dj's die wekelijks boekingen hebben het echt niet slecht hoor, vooral niet vergeleken met leeftijdsgenoten die gewoon 40 uur per week werken.

Dj en producer zijn twee verschillende dingen, waarom moet ik als ik naar een feest ga betalen voor de inkomsten die hij mis loopt met producen? De mensen die wel betalen voor de nummers betalen nu dubbelop.
Mijn baas geeft mij toch ook niet meer loon als ik bij een ander baantje te weinig geld krijg?

Waarom denk je toch altijd dat elke artiest voor het geld gaat. Denk je nou echt dat iets aanbieden op het internet te vergelijken is met een restaurant? Op internet is alles lekker anoniem en speelt dat schuldgevoel niet tot nauwelijks. Natuurlijk zijn er altijd mensen die er (iets meer) geld voor geven, maar er zijn er veel meer die het gewoon gratis meenemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 19:40 

Hardtraxx Veteran

BH maakt toch gewoon zelf zijn muziek.. staat altijd F.Bohn.. en zover ik weet is dat BH
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 19:42 

Hardtraxx Elite

Qre8ive schreef:
Sommige werken zich echt in het naad om veel boekingen te krijgen.

Headhunterz dus niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 19:44 

Hardtraxx Veteran

Tel schreef:
Qre8ive schreef:

Headhunterz dus niet

Onzin. Headhunterz werkt ook gewoon hard aan zijn tracks en de dingen die daaromheen gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 19:47 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Tel schreef:
Qre8ive schreef:

Headhunterz dus niet

Dat zeg ik niet... ik zeg alleen dat hij dat duwtje naar de top gehad heeft. Hij zal best hard werken voor z'n geld hoor. Meer kwestie van geluk hebben dat je net die ene bent die iets makkelijker zo ver komt. Heeft niets met luiheid te maken.

Dat sowieso niet. Werken doet ie wel ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 20:02 

Hardtraxx Veteran

Weetje hoe moeilijk het is om als organisatie te groeien iets moois/groots én anders neer te zetten. Los van dat qdance je op de nek zou zitten.

Kijk naar Sequel, eindelijk is een ander feest met een andere line up. Maar omdat het maar een klein groep liefhebbers trekt kan het niet door gaan. Een organisatie moet toch op z'n minst quitte spelen en dan moet je bezoekers hebben.

Daarom zou ik zeggen: mocht er iets komen, begin dan klein, met vaste bezoekers, en laat 't dan langzaam groeien.

Zak met geld+grote locatie en gericht op veel bezoekers, maar (grofweg gezegd) geen platinum artiesten = fiasco (op dit moment).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 20:09 

Hardtraxxer

Rik schreef:
Weetje hoe moeilijk het is om als organisatie te groeien iets moois/groots én anders neer te zetten. Los van dat qdance je op de nek zou zitten.

Kijk naar Sequel, eindelijk is een ander feest met een andere line up. Maar omdat het maar een klein groep liefhebbers trekt kan het niet door gaan. Een organisatie moet toch op z'n minst quitte spelen en dan moet je bezoekers hebben.

Daarom zou ik zeggen: mocht er iets komen, begin dan klein, met vaste bezoekers, en laat 't dan langzaam groeien.

Zak met geld+grote locatie en gericht op veel bezoekers, maar (grofweg gezegd) geen platinum artiesten = fiasco (op dit moment).

Klopt. Dat is safe inderdaad. Vind je investeerders die bereid zijn om te helpen, kun je echt wel iets groots neerzetten. Doe het centraal en doe het met veel parkeergelegenheid, dan komt het wel goed. Daarbij dan alle andere aspecten he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 20:14 

Hardtraxx Veteran

HardeMarokkaan schreef:
Rik schreef:

Klopt. Dat is safe inderdaad. Vind je investeerders die bereid zijn om te helpen, kun je echt wel iets groots neerzetten. Doe het centraal en doe het met veel parkeergelegenheid, dan komt het wel goed. Daarbij dan alle andere aspecten he.

Ik denk dus van niet, al zet je alles geweldig op, steek je er bij wijze van miljoenen in. Maar als je nog geen naam hebt opgebouwd en geen "grote" namen in je line-up hebt zul je het (op dit moment) dus niet redden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 20:16 

Hardtraxxer

Rik schreef:
HardeMarokkaan schreef:
Rik schreef:

Ik denk dus van niet, al zet je alles geweldig op, steek je er bij wijze van miljoenen in. Maar als je nog geen naam hebt opgebouwd en geen "grote" namen in je line-up hebt zul je het (op dit moment) dus niet redden.

Dat bedoel ik met "Andere Aspecten"
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 20:32 

Hardtraxx Elite

freddyadu8 schreef:
Tel schreef:
Qre8ive schreef:

Headhunterz dus niet

Onzin. Headhunterz werkt ook gewoon hard aan zijn tracks en de dingen die daaromheen gebeuren.

ik quote ook op het hard werken voor boekingen te krijgen... geen tracks ;)
prophet laat hem een paar een ergens staan, anthem maken en hij staat overal punt
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 21:16 

Hardtraxx Addict

Qre8ive schreef:
DJ Mind.Illusion schreef:
cre8tive, je ziet even over het hoofd hoeveel de topartiesten op jaarbasis ontvangen van de buma stemra ;)
Dit zijn tien duizenden euro's :P

Hardstyle artiesten zien daar niets van terug hoor... anders hoorde je niemand zeuren over hoe weinig produceren nog oplevert ;). Buma Stemra en Sena werken bijvoorbeeld voor radio stations met playlists...dan kijken ze wat je gedraaid hebt enz. Maar lever je die niet in betaal je gewoon door (vaak nog meer ook), hoe weten hun dan wie het geld moet krijgen?

Echt ... als er iets is wat aan het daglicht gesteld zou moeten worden is het de Buma Stemra en Sena... hoeveel geld daarvan bij iedereen terecht komt.

En een persoon als headhunterz heeft enorm veel hulp gehad om zo bekend te worden... dat krijgt niet elke artiest. Sommige werken zich echt uit hun naad om veel boekingen te krijgen.

Your so totally wrong :D

Zeker op de grotere evenementen wordt de laatste jaren alles keurig bij gehouden ;) Ooit gehoord van DJmonitor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2010 02:00 

Hardtraxx Elite

Ik moet zeggen... Het is wel echt een haat/liefdeverhouding voor mij. Deze praktijken kunnen echt niet, maar ze zetten wel keihard kwaliteit neer steeds. Nu ook die website van de feestfabriek weer...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2010 10:15 

Hardtraxx Veteran

Kijk als ze nou altijd line ups neer zetten zoals de feestfabriek.

En dan heb ik 't niet over de hoeveelheid namen, maar over de diversiteit (oké het kan nog wel iets diverser).

Dan heb ik eigenlijk niks te klagen :worship: :loving:
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen