Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 10:54 

Hardtraxxer

Erg vet dat je dit doet Willem! heb zelf eigenlijk niet echt een vraag, misschien komt dat nog :)

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 11:06 

Hardtraxx Newbie

Held! Echt supertof dat ik je zo nog eens een persoonlijke vraag kan stellen. Respect willem!

Q: Wat is volgens jezelf het verschil tussen de hhz van nu, en die van een paar jaar geleden? persoonlijk vind ik de hhz van toen beter, al heeft dat wel te maken met het heldenalbum project 1 wat er uit is gekomen, samen met eindbaas wildstylez de melodiekoning.

Q: Had je zelf verwacht dat de from within edit live zo lekker zou klinken? Ik zat slecht 3on stage te kijken hoor, maar wat ongeloofelijk vet dat dit kan zeg. 2 totaal verschillende stijlen waar ik beide liefhebber van ben, zo geweldig combineren. Niets dan respect voor deze :worship:

alvast bedankt held!

Ps maak aub weer wat met wildstylez (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 11:41 

Hardtraxx Elite

Aller eerst, welkom!
Vet dat je de stap hebt genomen om de nuance aan te gaan met je fans/publiek/critici!
Heb eerder wel eens iets gezegd over feedback (zowel positief als negatief) te verwerken. Grootse stap dus!

Heb een paar vragen voor je:

Q: Wat vind je van de huidige ontwikkelingen in de scene (hybridisering e.d.) en wat zullen de grootste gevolgen hiervan volgens jou zijn?

Q: Hoe begin je met het produceren van een track? Wacht je tot je inspiratie hebt of ga je bijvoorbeeld willekeurig met iets beginnen en werk je van daar uit?

Q: Hoe gaat 't eigenlijk met je?

Cheers!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 11:44 

Kraak... Piep...

Mannonymous schreef:
Q: Hoe begin je met het produceren van een track? Wacht je tot je inspiratie hebt of ga je bijvoorbeeld willekeurig met iets beginnen en werk je van daar uit?

Cheers!

Als je het topic een beetje doorleest kun je makkelijk al een antwoord op deze vraag krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 11:46 

Hardtraxx Newbie

Geweldig initiatief van je!

Ik heb om te beginnen een paar vraagjes ivm het producen zelf:

Q: Hoe sta jij tegenover software & hardstyle synths? Je hoort zoveel verschillende verhalen op het internet, sommigen beweren dat je met software hetzelfde kunt bekomen als met hardware & dat hardware synths dus gewoon een extra luxe in de studio zijn, omdat je niet de hele tijd op je scherm moet kijken en je dus meer het 'muziekantgevoel' krijgt. Is dit een juiste stelling, of krijgen je met synths als de Virus TI wel degelijk een mooier geluid dan je ooit met software zult krijgen? wat zijn jou favoriete hardware en software synths?

Q: Hoe sta jij tegenover mastering? Op de meeste foras hoor je dat ook de pro's hun tracks in een professionele masteringstudio laten masteren. Misschien aan een kant logisch, aangezien mastering een kunst apart is. Maar veel jonge producers kunnen het zich niet financiëel veroorloven om tracks te laten masteren in een studio. En toch verwachten veel labels een perfect gemasterde demo. Hoe ben jij met dit probleem omgegaan toen je begon, en hoe los je de mastering nu op?

Alvast bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 11:58 

Hardtraxx Addict

Mastering doen de labels meestal hoor... het is sowieso beter om niet je eigen track te masteren(ok, een snelle master doen om t een beetje op te krikken moet kunnen naar een serieuze master zou ik niet zelf doen). Dit.omdat je oren na het prouceren van een track al helemaal gewend zijn aan je project. tis beter om dan de mastering te laten doen door iemand met frisse oren. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:20 

Hardtraxx Veteran

Ben wel benieuwd hoe je tegen over illegale downloads staat. Ik denk dat door de illegale downloads muzikanten gedwongen worden weer te gaan doen waarvoor ze muzikant zijn geworden, dat is optreden. Hoe denk jij daar over?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:38 

Hardtraxx Newbie

Headhunterz schreef:
roberttt schreef:

5) Ga je op Qlimax ook oudere platen draaien, of alleen nieuw werk ? Zou leuk zijn als de oude klassiekers weer voorbij komen (voor mij ) Hoop dat het weer zo vet wordt als 2009 waar jij toch nog het beste setje had neergezet, wat momenteel nog steeds in mijn top 5 staat van beste setjes ooit. Hoop dat het overtroffen wordt dit jaar!

5. Ik ga wel even spitten in de oudere platen voor qlimax, heb je nog suggesties?

Rock Civilization of Subsonic :worship:
Of natuurlijk die Mashup daarvan die ik een keer op Q-base (2008) gehoord heb, Rock The Subsonic Civilization!

Leuk initiatief dit by the way ;)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:48 

Hardtraxx Veteran

Erg tof dit Willem, ik snap wel dat artiesten zich niet graag in dit wereldje inblenden, maar naar mijn mening heeft het een positiever effect als jezelf afzijdig houden. Dit soort initiatieven voorkomt sprookjes en broodje-aap verhalen. Om dan toch maar in die oude-platen trans te hangen, Speakafreak!! wat een gosgruwelijke plaat is dat nog steeds, ik hoop die echt nog een live op een feestje te horen, van jou of ene ander die hem draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 12:51 

Hardtraxxer

Mr. Heady heady head.

Super tof dat je dit doet! er zijn maar weinig artiesten die op deze manier van zich laten horen! Hier heb ik nou ik nou respect voor! :thumbsup:

Ik vind het verhaal van hoe jij je contract hebt gekregen bij scantraxx altijd erg gaaf, gewoon demo's blijven sturen, blijven bellen net zolang totdat je je contract kreeg! Top

Mijn vraag is nu: Hoe kijk jij aan tegen upcoming artiesten?, ga je bijv. wel eens op zoek op youtube, of hier op het forum, of krijg je wel eens demo's toegezonden? Wat nog belangrijker is, wat doe je met demo's die je toegezonden krijgt?

Ik zou zeggen ga vooral zo door! de preview van Headshot klinkt onwijs vet! sloeg mezelf bijna voor m'n kop dat ik nooit op het idee ben gekomen om de vocals van UT99 te gebruiken voor een nieuwe track (doorgewinterde UT99 & 2004 Fan) Keep it up! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:05 

Artiest

hoebedoelje schreef:
Vanwaar ineens al die 'hulde hulde'? Is het niet de normaalste zaak van de wereld dat mensen gewoon contact met elkaar kunnen hebben, wie ze ook zijn?

Plus, zoals ik hier eerder al postte, waren Headhunterz en The Prophet bij de signeersessie bij defqon sydney 2010 helemaal niet zo vriendelijk en toegankelijk dus dit geeft mij gemengde gevoelens.

Goeiemorgen! Ik ben net wakker en moet zo richting het vliegveld. Heb vast even wat dingetjes zitten lezen maar hier wil ik toch even op ingaan voor ik ga vliegen.

Sowieso top dat je dit naar boven brengt over dat ik een keer niet aardig was, ik zal proberen je uit te leggen hoe ik het zie.
Heb jij wel eens niet aardig gedaan? Zo ja, beschouw jij jezelf doordat je wel eens niet aardig hebt gedaan als een onsympathiek persoon?
Ik denk dat iedereen zijn momenten heeft. We zijn allemaal mensen. Ik kan me het moment niet herinneren maar het is een moment opname, er kunnen zoveel redenen zijn waarom ik op dat moment in jouw ogen niet aardig ben geweest.
Ik weet absoluut niet meer wat het op dat moment dan was maar ik kan je wel dit vertellen:

Ik vind aandacht leuk, ik vind het tof om erkenning te krijgen voor wat ik doe, ik vind het leuk om een praatje met mensen te maken. Voel me er goed bij. Maar ook al vind ik het leuk, dan nog kan het me soms even teveel worden en heb ik behoefte aan een momentje voor mezelf.
Ik zeg niet dat dat goed is, want als jij een baan hebt waar je sociaal moet zijn kun je ook niet zomaar een momentje voor jezelf pakken tijdens je werk. Dus als dat het was dan heb ik er op dat moment aan toegegeven en dat is niet goed geweest.
In de 6 jaar van mij carriere heb ik een hoop dingen geleerd en leer ik nog steeds een hoop bij. En 1 daarvan is met aandacht omgaan.
Ik zeg je eerlijk, ik heb vannacht gedraaid in een club in Frankrijk en na het draaien om half 5 's ochtends wilde serieus de hele club op de foto en een handtekening, honderden mensen.
super super tof dat ik dat mag meemaken, maar een paar jaar geleden zou ik misschien nadat de helft op de foto was geweest het afgekapt hebben en lekker naar m'n bedje zijn gegaan.
Nu zet ik even door en doe ik wel iedereen, en zit er toevallig ook tussen de allerlaatsten iemand die de hele tijd heeft staan wachten met een zelfgemaakt scantraxx kunstwerk in zijn handen. Dat ontroert mij, ik besef me dan hoe het moet zijn geweest voor diegene als ik op de helft zomaar was weggegaan.
Door dit soort ervaringen leer ik gewoon heel veel.

Dit is wat er zo even in me opkwam, sorry dat ik toendertijd een keer niet aardig heb gedaan. Ik hoop je nog een keer tegen te komen dan krijg je een biertje van me :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:08 

Artiest

Ik land om 18.00 op schiphol geloof ik. Als ik dan thuis ben ga ik weer even een rondje doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:15 

Donateur

Tof dat je dit doet inderdaad! Als ik tracks van je draai is het allemaal oud spul.

2 vraagjes:

_dp_ schreef:
Vind je dat de term hardstyle nog de lading dekt van de muziek die je maakt?

En kunnen we nog tracks van je verwachten ala High Rollerz/Scar Ur Face,
of is dat tijdperk voor jou definitief voorbij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:16 

Hardtraxxer

Als ik dit allemaal zo lees krijg ik heel erg het gevoel dat je alles wat er over je gezegd en geschreven word erg aantrekt.
Ook krijg ik het gevoel je dat behoorlijk kwetsbaar bent als persoon.
Als artiest krijg je sowieso al meer te maken met kritiek, en helemaal met jouw mate van populariteit.

q- Heb je dan niet soms het idee ik stop hier helemaal mee?(of voor een bepaalde periode)
q- Heb je nooit het gevoel ik trek me een tijdje terug van optredens, stop een periode met releasen en ga in me studio dingen maken waar je op dat moment alleen mee bezig bent en je op die manier totaal afsluit van de buiten wereld.
q- Jij als insider zal hier waarschijnlijk niet over willen vertellen, maar wat is de rol van Dov op dit moment bij scantraxx, veel mensen zeggen dat hij een geld wolf is. Dat hij niet kijkt naar de kwaliteit maar alleen naar de opbrengsten. Klopt dit? En heeft hij veel invloed op wat er geproduceerd word?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:17 

Hardtraxx Elite

Een dag niet op hardtraxx kijken en dan dit :P.

Goed initiatief, ben persoonlijk voor dit soort interactie met artiesten. Mooie gelegendheid om verhalen en gedachtes uit te wisselen. Nu even die 10 pagina's doorspitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:56 

Hardtraxxer

@ Heady:

Ik lees echt met open mond alle reacties die jij geeft op de berichten hier. Niet van verbazing, maar puur uit bewondering, openheid en de eerlijkheid die jij hier laat blijken. Geweldig om te lezen hoe jij met bepaalde situaties omgaat en je passie voor hetgeen dat je doet. Die passie komt in mijn ogen elke keer goed naar buiten tijdens een performance van jou. Ik ga 'in de hardstyle' nu zo'n beetje vanaf 2003/2004 ongeveer mee en heb dus menig werk van jou mogen bewonderen. Dat dit soms afwijkt of nieuw is, spreekt alleen maar meer aan. Ik heb verder geen vraag, aangezien mijn collega-hardtraxxers hier al aardig wat hebben afgevuurd :) maar wilde dit gewoon plaatsen. Hulde voor hetgeen jij doet en dan voornamelijk HOE jij het doet, ik heb er in ieder geval monsterlijk veel bewondering voor!! :) Good luck! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:07 

Hardtraxx Elite

Even een klein vraagje:

Wat vind jij van het drugsgebruik op feesten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:10 

Hardtraxxer

Nice dat je zo open bent hier, ik denk dat er hier nu een heel ander beeld van je is dan dat er eerst was. Ik heb een klein vraagje, omdat de rest wat ik wilde weten al gesteld is.

Q: Wordt je vaak herkend in het dagelijks leven?
Bij 'ons'(de scene,liefhebbers etc) ben je natuurlijk wereldberoemd maar ik vraag me nou af of je bij wijzen van spreken door amsterdam kan lopen zonder herkend te worden..

PS: Nog bedankt voor het glas champagne wat ik van je kreeg in Time-Out. Was heel vet! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:18 

Donateur

Headhunterz schreef:
Dit is wat er zo even in me opkwam, sorry dat ik toendertijd een keer niet aardig heb gedaan. Ik hoop je nog een keer tegen te komen dan krijg je een biertje van me :)

Ik stuur je wel even een PB. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:29 

Ik geloof dat dit voor jou een hele goede uitlaat klep is Willem... je kan dingen van je af schrijven en tevens ook nog dingen uitleggen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:32 

Hardtraxx Veteran

heady je begint weer een eindbaas te worden :worship:

dan ook maar even een vraag droppen (geen id of ie er al staat)

wat vind jij er van dat mensen die de hardere stijlen luisteren in hokjes geplaatst worden door (voornamelijk) ouderen mensen?
en heb je daar zelf ook last van (of gehad)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:10 

Artiest

CosmicDestination schreef:
Allereerst, kei gaaf dat je dit doet! :thumbup:
Ten tweede, mijn complimenten!
Voor 6 geslaagde episodes van Hard With Style, plaats #17 in de DJ Mag Top 100, het Hard Bass Anthem, en natuurlijk al je andere toffe albumtracks! ;)

Nu heb ik ook wat vraagjes voor je:
1. Waar haal jij vaak je inspiratie voor nieuwe tracks vandaan? Uit hoe je je voelt? Wat je meemaakt?
2. Hoe oud was je toen je begon met hardstyle produceren? En welke weg heb je gemaakt tot je bij Scantraxx kwam?
3. Wat vind jij het hoogtepunt uit je carriere?
4. Ten slotte, ik produceer zelf ook en heb eigenlijk altijd al wat tips van jou willen hebben! Zou ik je eens een keer wat kunnen sturen? :)

Veel succes met je komende tracks, optredens, mixes etc. etc. ! :thumbsup:

1. Dat verschilt heel erg. 1 ding weet ik wel, ik kan het niet forceren. Juist als ik het vaak even loslaat komen de ideeën.
Films kijken kan heel inspirerend voor me zijn, reizen, maar ook met jullie in gesprek zijn inspireert me.

2. Dat was in 2004. Toen was ik 19. Ik zat op het Clubcharts forum toendertijd en daar heb ik mijn eerste tracks gepost voor feedback. Via dat forum heb ik ook Bobby leren kennen waar ik later samen muziek mee ben gaan maken.
Ik heb het op school altijd een beetje moeilijk gehad. Ik werd vroeger gepest (jawel) en ik zocht een uitlaatklep. Iets voor mezelf waar ik me goed bij voelde. Zodoende ben ik van de een op de andere dag muziek gaan maken.
In 2004, met 3 middelbare scholen achter de rug, was ik bezig aan een opleiding electro techniek. Niet omdat ik dat leuk vond maar omdat ik te laat was met aanmelden voor wat ik toen eigenlijk wilde doen (multimedia) en mijn ouders wilde niet dat ik een jaar ging werken.
Tijdens dat jaar hoorde ik terwijl ik in de les zat op mijn telefoon radiootje iets over de rock academie die een dj producer opleiding ging starten. Ik ben de les uit gelopen en heb mijn moeder gebeld. Ze heeft me geholpen om een leuk pakketje samen te stellen en heb de aanmelding gedaan.
Later dat schooljaar, in de allerlaatste week, zat ik mijn herkansingen te maken om het diploma nog te kunnen halen (was een 1 jarige opleiding) toen mijn moeder belde dat ik een brief had gekregen dat ik was aangenomen. Ik heb toen mijn half ingevulde tentamen ingeleverd en ben de klas uitgelopen.
Rock Academie toen anderhalf jaar gedaan voordat ik uiteindelijk een contract kreeg bij scantraxx en toen heb ik hetzelfde gedaan, ik kon mijn propedeuse nog halen maar ik heb mijn kamerhuur opgezegd en ben terug naar huis naar mijn moeder gegaan en ben muziek gaan maken. Mijn moeder heeft een half jaartje financieel voor me gezorgd en toen was ik klaar om de wijde wereld in te gaan.
En toen stond ik daar in de DefQon blue stage in 2006 live op te treden.

3. Ik heb meerdere hoogtepunten gehad. DefQon 2006, alle Qlimaxen, XQ, Thrillogy, Project One dat zijn de eerste die in me opkomen.

4. Ik zat net te kijken en zag dat er ook een producers sectie is. Misschien moet ik daar een keer een paar tips geven als mensen dat leuk vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:13 

Bierkoning

Rockacademie? Vet, daar is m'n zus ook afgestudeerd. Wist niet dat ze daar ook aandacht schonken aan deze muziekstijl :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:14 

Artiest

Dragenser schreef:
Tof dat je hier bent :D

Om eerlijk te zijn vind ik jouwn producties wat minder zijn dan de jaren 2008.
In die jaren ben ik zelf begonnen met luisteren en vond het heel erg vet.
De producties die je maakt zijn niet slecht ofzo alleen zacht (mist een beste kick)
Maar daarin tegen vind ik Doomed juist een voorbeeld van hoe het hoort te zijn.

Als ik naar jouwn sets luister verbaas je mij toch wel vaak ook al vind ik je zacht.
Net als KO in die battle ik lachte me dood :thumbup: maar ook op thrillogy deed je het weer met doomed:D
Doe dit soort dingen vaker heb er veel respect voor:P
Ik zou zeggen maak meer hardere nummers zoals Doomed. :love:

Ik wens je verder veel suc6 in de toekomst met je album etc ;)

Dankjewel! I'll keep it in mind!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:15 

Artiest

urbandesigner schreef:
Headhunterz schreef:
Steffnov schreef:
Ten eerste, top dat je dit doet.

Ten tweede, hoe kijk jij eigenlijk naar het schisma dat er op dit moment in de Hardstyle begint te ontstaat, als deze er al niet is? Zo zie je op de meeste Hardstyle evenementen al meerdere stages voor "mainstream" en "raw" hardstyle, en ook bijvoorbeeld op Thrillogy zijn beide stijlen vertegenwoordigd. Zie jij dit nog als één enkel genre, of heeft de splitsing al plaatsgevonden en heeft Raw een eigenlijk plus tussen de mainstream hardstyle en de (industrial?) hardcore verworven?

Ik vind het helemaal niet erg. Hoe meer veelzijdigheid hoe beter als je het mij vraagt en dat mensen daar een naam aan willen geven dat vind ik niet erg. Er is misschien een wereld van verschil tussen een plaat van mij en een plaat van bijvoorbeeld Thera, maar het valt allebei onder hardstyle denk ik en dat vind ik supertof!
Hardstyle als verzamelnaam en rawstyle nustyle popstyle whatever als vertakkingen, prima toch? Toch blijft het soms moeilijk in te delen. Kijk maar op beatport, daar staan veel platen ook én in bijv de progressive sectie én in de electro house sectie.

Ben je niet bang dat er dadelijk een complete scheiding kom tussen de 'mainstream' en 'raw' hardstyle? Dat die 2 stijlen heel erg uit elkaar groeien, net als hardcore en industrial bijvoorbeeld?

Nee want dan vind ik er wel weer een middenweg in denk ik :)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen