Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende

Tijd voor een nieuw subforum onder de naam Hard Dance voor de softere releases?
Ja 36%  36%  [ 23 ]
Nee 64%  64%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 64
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 15:18 

Hardtraxx Veteran

Ik zag zojuist de nieuwe release van DBSTF verschijnen binnen het releaseboard. Het topic stroomt meteen vol met negatieve reacties over de insteek van deze plaat. Ik denk persoonlijk dat het tijd wordt om een nieuw subforum aan te maken voor releases die in het straatje van Gimme Love, Give It Up, In The Air, Show Me The Way en Showtek passen. Reden hiervoor is dat het naar mijn mening niet echt meer binnen het kopje Hardstyle past, maar meer vergelijkbaar is met Hard Dance. Dit wordt vooral veroorzaakt door het type kick wat gebruikt wordt. Daarom heb ik bedacht om maar eens een poll te maken om te zien hoe de gemiddelde Hardtraxxer hier over denkt. De vraag is simpel:

Vind je dat het tijd wordt voor een nieuw subforum waar de softere releases besproken kunnen worden?

Het gaat er dus niet om dat je een waardeoordeel geeft over het type tracks waar ik op doel. Maar meer of het volgens jou nog onder hardstyle valt ja of nee.

Breng je stem uit! En hieronder is uiteraard ruimte voor discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 15:23 

Hardtraxx Elite

Hoeft van mij niet.
Ik vind het het meest overzichtelijk als releases bij de categorie staan waar het grootste deel van hun releases onder vallen.
Maar dat ben ik :p
Aan de andere kant is het wel vervelend dat als je zegt dat je van Hardstyle houdt, mensen je dan met het verkeerde associƫren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 15:26 

Hardtraxx Veteran

Zou het nutteloos vinden, gaat weer zo een forum worden dat niet gebruikt wordt... Kan je ook een forum van Jump/Tekstyle maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 15:28 

Hardtraxx Veteran

Eens. Ben dan mooi van die meuk af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 15:29 

Hardtraxx Veteran

Tja...officieel is het nog steeds wel hardstyle. Laatst eigenlijk eenzelfde discussie gehad met iemand over The Viper & Neophyte - Coming Home, hij vond dat heeft Hardcore, terwijl het dat wel is. Dat de kicks dan niet op een dusdanig niveau zijn, bepaald nog niet dat het een compleet ander genre is. Sowieso is er een ontzettend schisma aan het ontstaan in de HS scene tussen Raw en Melodic, waarbij de onderkant van Melodic (de platen die jij noemt) en de bovenkant van Raw (Theracords, Spoontech) gewoon belachelijk weinig met elkaar te maken hebben. Behalve dan het overkoepelende genre.

Kort gezegd, gewoon in de HS laten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 15:47 

Kraak... Piep...

Maak dan eerder een Nieuwe Tracks en Livesets subtopic aan bji andere muziek.

Nee laat maar mooi onder hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 15:51 

Donateur

Dakpan schreef:
Eens. Ben dan mooi van die meuk af.

Inderdaad.. Maar sowieso mag het wel aangepast worden het release gedeelte.. Ziet er nu zo rommelig uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 15:51 

Hardtraxx Veteran

Oneens, en Noisecontrollers maken heus wel hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 16:11 

Hardtraxx Addict

Zeer mee oneens!
Die platen zijn wel gewoon Hardstyle. Dat een aantal trolls op dit forum nou vinden dat 'het te soft' is, zij vinden over het algemeen 99% van de (mainstream)platen bagger die uitkomen.
Gewoon lekker houden zo, lekker overzichtelijk, en ach die negatieve reacties, 't zijn maar reacties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 16:15 

Donateur

Wie moet er precies gaan bepalen wat harddance/hardstyle is dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 16:20 

Donateur

W0uT3R schreef:
Zeer mee oneens!
Die platen zijn wel gewoon Hardstyle. Dat een aantal trolls op dit forum nou vinden dat 'het te soft' is, zij vinden over het algemeen 99% van de (mainstream)platen bagger die uitkomen.
Gewoon lekker houden zo, lekker overzichtelijk, en ach die negatieve reacties, 't zijn maar reacties.

hardstyle-releases/d-block-s-te-fan-isaac-in-the-air-t18795.html

Noem jij dat hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 16:23 

Donateur

roberttt schreef:

Die scheitvocal ook, bah.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 16:47 

Hardtraxx Veteran

Doe maar niet. Krijg je weer ruzie over wat waar hoort etc, dubbele topics, plus dat heel veel in beide rubrieken zullen moeten kijken. Als er niet zo'n overlap was qua artiesten zou het een beter idee, maar bijv. Noisecontrollers, dbstf maken zowel hardstyle als hard dance (al vind ik In The Air ook nog gewoon onder hardstyle vallen, omdat het imo een soort kruising is tussen hs en harddance).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 17:05 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Tja...officieel is het nog steeds wel hardstyle. Laatst eigenlijk eenzelfde discussie gehad met iemand over The Viper & Neophyte - Coming Home, hij vond dat heeft Hardcore, terwijl het dat wel is. Dat de kicks dan niet op een dusdanig niveau zijn, bepaald nog niet dat het een compleet ander genre is. Sowieso is er een ontzettend schisma aan het ontstaan in de HS scene tussen Raw en Melodic, waarbij de onderkant van Melodic (de platen die jij noemt) en de bovenkant van Raw (Theracords, Spoontech) gewoon belachelijk weinig met elkaar te maken hebben. Behalve dan het overkoepelende genre.

Kort gezegd, gewoon in de HS laten.

Amen :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 18:04 

Hardtraxx Elite

TiMOTHYb schreef:

dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 18:11 

Donateur

Ik vind die scheiding ook wel fijn; en wie moet dat gaan bepalen. Ja gewoon, ik :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 18:13 

Hardtraxx Veteran

Zygoma schreef:
TiMOTHYb schreef:

dit

vraag ik me dan ook wel af want voor iedereen is dat toch anders?..of hoe kan je horen dan of iets 'officieel' onder hardstyle of hardtrance valt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 18:24 

Hardtraxx Crew

Op nee gestemd, alhoewel ik de nummers die jij daar opnoemt daar echt wel vind passen. Alleen dat wordt inderdaad veelste onoverzichtelijk, releases worden in 2 verschillende topics geplaatst, want waar trekken we een lijn? Dus ik zou het gewoon in HS laten staan en daar gewoon je mening geven over de track, hoe soft het ook wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 18:26 

Aan het typen...

Noway dat Jor-D dat ooit gaat doen, dat is in principe hetzelfde als GHF deed met nustyle en hardstyle. Muziek die ze geen hardstyle meer vonden in een aparte sectie gooien :P Op zich wel een statement, maar Jor-D is liever neutraal :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 19:11 

Hardtraxx Veteran

Doe maar niet opsplitsen, anders krijg je weer discussies in welke van de twee genre's de track ingedeeld moet worden.
En als er een E.P. word uitgebracht met 1 softe plaat en 1 harde zit je ook maar te kloten.

Al ben ik daarentegen wel van mening dat als bijvoorbeeld In The Air bij de Hardtrance releases had gestaan, dat mensen er een stuk minder negatief over zouden zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 19:14 

Hardtraxx Veteran

Wat mss wel kan, is een HS / Raw / HD icoontje voor topics dat aan moet duiden of een release overwegend 'normaal', raw of hard dance is. Bij twijfel gewoon het HS icoontje pakken of eventueel meerdere icoontjes toestaan als het niet duidelijk is of als een release beide bevat. Show Me The Way, In The Air mogen dan een HD icoontje krijgen, nieuw Fusion spul een HS icoontje, Gimme Love bijv. een HS en een HD, Theracords of het betere Fusion spul bijv. een RAW en A2 spul bijv. een HS / RAW.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 19:16 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Wat mss wel kan, is een HS / Raw / HD icoontje voor topics dat aan moet duiden of een release overwegend 'normaal', raw of hard dance is. Bij twijfel gewoon het HS icoontje pakken of eventueel meerdere icoontjes toestaan als het niet duidelijk is of als een release beide bevat. Show Me The Way, In The Air mogen dan een HD icoontje krijgen, nieuw Fusion spul een HS icoontje, Gimme Love bijv. een HS en een HD, Theracords of het betere Fusion spul bijv. een RAW en A2 spul bijv. een HS / RAW.

Goed plan, en dan ook een soort filter dat je ervoor kan kiezen Raw of HD releases niet te weergeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 19:49 

Artiest

gaat niet werken, definitie van raw ligt bij mij ergens anders dan bij iemand als Gangsterdwerg of Lyst. Hardstyle is hardstyle, dus Gimme Love is gewoon hardstyle net als een Sleepwalker. Dus werken met iconen of iets dergelijks vind ik onzin en lijkt me ook niet te werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 21:15 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:

Of je leert gewoon je labels en producers kennen, hoeft dat ook niet meer. Want nu blijft het bestaan uit een eigen inschatting. Ik weet nu al dat de helft van de discussie over de aanduiding zal gaan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 21:39 

Aan het typen...

Ik ken Geck-o's producties goed, toch is een plaat als It's What We Are heel anders dan een Smasher.
Beide zijn door dezelfde producer gemaakt en op hetzelfde label gereleased.

Niet dat ik voor een extra onderverdeling ben overigens, in ieder geval niet op het forum zoals het nu is, bovendien vind ik de discussie zinloos, want Jor-D bepaalt het (waarschijnlijk) toch en ik kan je op een briefje geven dat hij zoiets niet gaat doen. :P
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen