Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijd voor een nieuw subforum onder de naam Hard Dance voor de softere releases?
Ja 36%  36%  [ 23 ]
Nee 64%  64%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 64
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 21:47 

Hardtraxx Veteran

goh, dan preview je de track ff, weet je ook wat je ervan vind, en of je het raw vind of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 00:16 

Donateur

Misschien nog niet echt de tijd om stijlen te scheiden, maar ik merk wel steeds meer dat er een andere. nieuwe soort stroming opkomt die voor mij weinig meer te maken heeft met hardstyle. Platen als Vanilla Sky, In The Air, Gimme Love, Showtek-nummers... allemaal best leuk spul, maar het harde is ver te zoeken en het neigt steeds meer naar commerciële house en trance. Dat is voor mij geen hardstyle meer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 00:20 

Hardtraxx Veteran

Wie bepaalt dan de wat als hardstyle en wat als hard dance te defineren? en hoe doe je dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 10:51 

Donateur

Wat me wel vet lijkt, een klein getalletje als icon wat weergeeft hoeveel mensen de track vet vind en hoeveel procent er niks aan vind. Ik klik zelf wel vaker op threads waar veel meer posts in gemaakt worden, of die vaker worden bekeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:07 

Artiest

Gaat me allemaal een beetje ver, dan krijg je een youtube effect ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:12 

Donateur

Ik kan alleen maar zeggen dat er pas grote veranderingen gaan komen met V3. Dus in deze versie van het forum (V2) Waarschijnlijk niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:14 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Wat mss wel kan, is een HS / Raw / HD icoontje voor topics dat aan moet duiden of een release overwegend 'normaal', raw of hard dance is. Bij twijfel gewoon het HS icoontje pakken of eventueel meerdere icoontjes toestaan als het niet duidelijk is of als een release beide bevat. Show Me The Way, In The Air mogen dan een HD icoontje krijgen, nieuw Fusion spul een HS icoontje, Gimme Love bijv. een HS en een HD, Theracords of het betere Fusion spul bijv. een RAW en A2 spul bijv. een HS / RAW.

Beste idee in tijden hier op HT :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:17 

Aan het typen...

Ik weet niet hoe v3 eruit ziet, maar je zou kunnen werken met tags. In die tags kun je dan objectieve eigenschappen van een track inzetten en kun je aan de hand van die tags bepaalde topics wel/niet laten zien of juist een hogere prioriteit geven. Ik zou dan bijvoorbeeld de tracks met hoge pitchkicks niet meer te hoeven zien. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:24 

Hardtraxxer

Ik ben het niet eens met de stelling en er zijn nu al wat goede alternatieven bedacht (vooral het idee van PXNMXPX lijkt me goed)

En ze maken idd gewoon allemaal nog hardstyle, het is alleen de visie van hardstyle van de producers.. de één houdt van ouderwetse elementen, de ander van vernieuwing (de zachte kant, maar ook zeker naar de hardere kant) .. wie ben jij dan om te bepalen wat voor muziek het is! je kan het mooi vinden of niet. Behalve als een artiest zelf zegt dat hij/zij geen hardstyle meer maakt (zoals volgens mij Showtek) dan kan je erover nadenken om het in een ander genre te plaatsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:28 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Ik weet niet hoe v3 eruit ziet, maar je zou kunnen werken met tags. In die tags kun je dan objectieve eigenschappen van een track inzetten en kun je aan de hand van die tags bepaalde topics wel/niet laten zien of juist een hogere prioriteit geven. Ik zou dan bijvoorbeeld de tracks met hoge pitchkicks niet meer te hoeven zien. :P

Ik denk dat je op die manier bepaalde tracks al gewoon geen kans meer zal geven, en dat zal soms toch erg zonde zijn lijkt me.. word er een x getagged van pitchkicks, check je 't niet, en blijkt 't tog wel een hele vette plaat te zijn.. ik denk dat er niet teveel onderscheid gemaakt moet worden d.m.v. tags, icoontjes en andere aanduidingen voor platen.. probeer elke 'hardstyle' plaat iig een kans te geven (doe ik dan tenminste) want dat blijft 't tog uiteindelijk allemaal, hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:30 

Artiest

Maar het is toch allemaal hardstyle, iedereen hier heeft het altijd over "outside the box" tracks en denken en dan willen we het hier meteen weer in hokjes plaatsen. Hardstyle is toch gewoon hardstyle en of je het raw, euphoric of early vindt vult iedereen voor zichzelf in. Het lijkt me onzin alles weer op te delen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:32 

Aan het typen...

@Brainweavers, Het laten afhangen van artiesten/organisaties lijkt me ook niet geheel verstandig, zij zijn er commercieel bij gebaat dat het onder de noemer hardstyle blijft vallen.

@Wesz91, ik check op dit moment ook iedere track, maar ik heb nog nooit een track met hoge pitchkicks mooi gevonden. Maar je zou in plaats van tracks met negatieve tags eruit filteren ook kunnen kiezen voor het bieden van suggesties op basis van tags die je normaal gesproken vet vind aan tracks. Op die manier kun je nog steeds alle tracks checken, maar staan de tracks die het dichtst bij je smaak liggen bovenaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:40 

Hardtraxx Elite

@Lyst, True that, heb je idd wel gelijk in.. maar alsnog zou 't voor mij niet veel meerwaarde hebben als er getagged oid gaat worden, zo zie je alleen maar van te voren een paar steekwoorden over een track, en in welk hokje de plaatser van de post het vind vallen, zal je dan ook weer flinke discussies over krijgen dit dat.. ik blijf wel voor mezelf bepalen of iets het icoontje RAW ofzo ervoor verdient, dat blijft tog vaak subjectief. Maargoed een dergelijke filter functie zou kunnen werken, de een zal der behoefte aan hebben, de ander niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:42 

Donateur

Teknizion schreef:
Ik kan alleen maar zeggen dat er pas grote veranderingen gaan komen met V3. Dus in deze versie van het forum (V2) Waarschijnlijk niet.

Wanneer kunnen we V3 verwachten dan? Een paar maanden, een jaar? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:52 

Aan het typen...

Wesz91 schreef:
@Lyst, True that, heb je idd wel gelijk in.. maar alsnog zou 't voor mij niet veel meerwaarde hebben als er getagged oid gaat worden, zo zie je alleen maar van te voren een paar steekwoorden over een track, en in welk hokje de plaatser van de post het vind vallen, zal je dan ook weer flinke discussies over krijgen dit dat.. ik blijf wel voor mezelf bepalen of iets het icoontje RAW ofzo ervoor verdient, dat blijft tog vaak subjectief. Maargoed een dergelijke filter functie zou kunnen werken, de een zal der behoefte aan hebben, de ander niet ;)

Je zou gewoon iedereen (boven een bepaalde postcount, om misbruik te voorkomen) de mogelijkheid moeten geven tot het plaatsen van tags, en ook het verwijderen van geplaatste tags. En misschien moet je ook geen subgenre termen gaan gebruiken als tag, maar de eigenschappen die de subgenres voor iedereen anders definiëren. Bijvoorbeeld termen als duister, euforisch en de type kicks etc. Daar is ook wel discussie over mogelijk, maar veel minder dan bij subgenres. De een vind de track al raw als het duister is, de ander als het duister is en er een bepaalde soort kicks in zitten. Beiden krijgen nu de tracks bovenaan te zien die ze zou moeten aanspreken.

Gooi daarbij een soort van rating systeem en je kunt de smaak van mensen vergelijken met andere gebruikers en adhv ook suggesties doen. Mijn smaak komt redelijk overeen met die van o.a. Piaaa, Tel, DP en Edwinn. Als zij dus positief/negatief zijn over een track, beïnvloed dat de suggesties die ik krijg.

Maar dat zijn gewoon maar wat ideetjes, ik weet niet hoe goed Jor-D is en hoeveel zin/tijd hij er in wil steken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:54 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
@Brainweavers, Het laten afhangen van artiesten/organisaties lijkt me ook niet geheel verstandig, zij zijn er commercieel bij gebaat dat het onder de noemer hardstyle blijft vallen.

Toch heeft de artiest het laatste woord vind ik.. als je tegen Picasso zegt dat hij een boot heeft geschilderd, terwijl hij het een ananas vind.. Dan is het toch echt een ananas, maar dan wel de interpretatie van de artiest ^^

Van organisaties moet het idd niet afhangen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 11:56 

Aan het typen...

Dus als Patrick Jumpen met een top40 plaat komt, die vrij weinig met hardstyle te maken heeft, en zegt dit is hardstyle en daarmee hardstyle ten onder trekt, zeg jij dat hij het laatste woord erover moet hebben? Ook Picasso kan de definitie van een boot niet veranderen :P Hij kan het wel bedoeld hebben als boot, maar daarom is het nog geen boot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 12:01 

Donateur

TiMOTHYb schreef:
Teknizion schreef:

Wanneer kunnen we V3 verwachten dan? Een paar maanden, een jaar? :)

Daarvoor moet je bij Jor-D zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 12:03 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Dus als Patrick Jumpen met een top40 plaat komt, die vrij weinig met hardstyle te maken heeft, en zegt dit is hardstyle en daarmee hardstyle ten onder trekt, zeg jij dat hij het laatste woord erover moet hebben? Ook Picasso kan de definitie van een boot niet veranderen :P Hij kan het wel bedoeld hebben als boot, maar daarom is het nog geen boot.

Hij heeft het laatste woord over zijn productie dan idd, maar of mensen het aannemen als zijnde hardstyle is een ander verhaal..

Daarom zijn tags of icoontjes een goed idee! Maar een aparte rubriek waar wij bepalen wat voor muziek het is, dan zeg ik nee (pff ga nog dichten hier ook)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 12:04 

Aan het typen...

Dus de luisteraars hebben het laatste woord, sorry moest even mijn gelijk halen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 12:10 

Hardtraxxer

nee, want al vinden 1000 mensen het een boot (om maar even bij mn vergelijking te blijven).. het is toch de interpretatie van de artiest van een ananas.. maar dat betekend niet dat die 1000 mensen geen bootclub ter ere van het schilderij oprichten... hoop dat mijn gedachtegang nu duidelijk is :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 12:31 

Artiest

Een ananasboot is wel een welkome variatie op de bananenboot!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 14:23 

Artiest

Steffnov held... :thumbsup:

wat PNXRMX suggereerd is een leuk idee.. maar het is gewoon niet reeel. wat voor iemand raw is kan voor de ander mainstream zijn en andersom ook.
stylen moeten neutraal beoordeeld worden, en dat lukt bij hardstyle gewoon niet omdat het grote woord "hardstyle" ze allemaal overkoepeld. (voor de meeste luisteraars)
mocht het nou handsup zijn of hardcore, dan pas zou het een ander genre zijn.

Geck-o schreef:
Een ananasboot is wel een welkome variatie op de bananenboot!

:lol: Gekk-E
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 14:26 

Donateur

Weet je wat me ook aangenaam lijkt; een active topics overzichtje net als op bijvoorbeeld FOK!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 14:50 

Hardtraxx Veteran

Toch leuk om te zien wat voor discussies en ideeen er naar voren komen naar aanleiding van mijn topic. Nu ik er nog eens over nadenk is het idee van PNXRMX inderdaad beter dan het mijne. Waarom niet een kleine poll bij iedere release maken waarbij iedereen kan aanvinken of hij het early, raw, mainstream of harddance vindt. En dan gewoon de meeste stemmen gelden en er een klein icoontje of tag in de topictitel bij doen. En een filter mogelijkheid uiteraard.

Wat ik verder nog mis is een tag of icoontje in de topictitel of een release al is uitgebracht ja of nee. je kunt natuurlijk ook zoeken op " Festuca schreef: @hardstyle.com " maar dat werkt niet echt makkelijk. Op die manier kun je gewoon heel makkelijk zien welke releases er nog aan zitten te komen. Ik ben geen programmeur maar kan me niet voorstellen dat dit heel veel moeite zal zijn, terwijl het imo wel een zinvolle toevoeging kan zijn. ( Jor-D lees je mee? :) )
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen