Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2013 22:29 

Aan het typen...

Ik zal wel even een screen maken, voor het geval straks alles misschien weg is :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2013 23:10 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ik had m daar bewust niet geplaatst, omdat de mensen op PF vooral voor het feest komen. Als ze de muziek meer had geïnteresseerd, dan zaten ze wel op een muziekforum ipv/naast een feestforum.

Ik was een van de mensen die er op "tegen" was en ik ga niet voor het feest. Ik ga voornamelijk naar de wat kleinere feesten en die raken meestal niet meteen uitverkocht. Wil heel graag naar Dreamfields maar wacht idd met het kopen van een kaart tot de line up bekend is. Dat kan gelukkig. En als er een melding komt dat het bijna uitverkocht is kan ik altijd nog een kaart kopen. Als de line up mij dan niet aanstaat raak ik toch binnen 10 min dat kaartje kwijt. Daarom snap ik het probleem ook niet zo goed. Van feesten waarvan bekend is dat de vvk snel gaat (Defqon/Decibel etc) kun je toch gewoon een ticket kopen en als het je niet bevalt ben je dat kaartje zo weer kwijt. Daar komt nog eens bij, met feesten zoals een Defqon etc weet je dat de grote namen zoals DBSTF, Crypsis, HHZ er toch wel staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2013 23:15 

Hardtraxx Veteran

Love2Party schreef:
Daar komt nog eens bij, met feesten zoals een Defqon etc weet je dat de grote namen zoals DBSTF, Crypsis, HHZ er toch wel staan.

De grote namen zijn niet direct de namen die iedereen wil zien ;) Ik kom op grotere feesten met meerdere podia amper op de mainstage de laatste jaren. Daarom is het net dat ik wil weten wat de andere podia me te bieden hebben voordat ik er 50+ euro aan uitgeef.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2013 23:17 

Hardtraxx Veteran

Getekend :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2013 23:36 

Hardtraxxer

nielstil schreef:
Love2Party schreef:
Daar komt nog eens bij, met feesten zoals een Defqon etc weet je dat de grote namen zoals DBSTF, Crypsis, HHZ er toch wel staan.

De grote namen zijn niet direct de namen die iedereen wil zien ;) Ik kom op grotere feesten met meerdere podia amper op de mainstage de laatste jaren. Daarom is het net dat ik wil weten wat de andere podia me te bieden hebben voordat ik er 50+ euro aan uitgeef.

Ik mijd ook al jaren de mainstage. Veels te druk en teveel hitjes. Maar goed stel dat je voor de raw gaat kan je op je vingers natellen dat B-Front, Titan, Crypsis etc er wel staan. Zo origineel zijn ze vaak niet op grote feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 00:39 

Hardtraxxer

Zygoma schreef:
Stinkjanus schreef:
ik hou er dus niet zo van als mensen van buiten zich gaan bemoeien met zoiets. Ik ben ervan overtuigd dat dit de marktwerking stimuleert.

Gast xd
MARKTwerking. Vraag en aanbod.
Heeft te maken met consumenten, de feestganger in dit geval.
Dus diegenen die zich er mee bemoeien zijn niet "mensen van buiten".

Je interpreteert het verkeerd. Ik vind dat een evenementenorganisatie zelf mag weten, vrije markt dus. Deze afspraak stimuleert de marktwerking niet. Soms moet je verder kijken dan je neus lang is. Zo'n organisatie kiest er toch niet voor niks voor? Zoals al eerder geschreven in dit topic: 'Ze zullen er toch wel een goede reden voor hebben?'. Dat het vervelend is voor liefhebbers kan ik heel goed begrijpen, ik vind het persoonlijk ook niet fijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 00:55 

Aan het typen...

Love2Party schreef:
nielstil schreef:
Love2Party schreef:

Ik mijd ook al jaren de mainstage. Veels te druk en teveel hitjes. Maar goed stel dat je voor de raw gaat kan je op je vingers natellen dat B-Front, Titan, Crypsis etc er wel staan. Zo origineel zijn ze vaak niet op grote feesten.

Ok, ik vind de volgende artiesten interessant:
Theracords/(ex)Therabyte, the machine, vazard, delete, een hoop early hardstyle zolang het maar niet het overspeelde spul is (dus geen Luna, Isaac, Pavo etc.) b-front, jack of sound, titan, clock kid, mind illusion, san miquel en een paar meer van de TMS crew die een diverse set neer kunnen zetten, tuneboy, sasha F, chris one, een hoop oudere hardtrance als scot project, kai tracid etc., langzame industrial/crossbreed en zelfs ambient/idm.
Ik wil op zijn minst de helft van de dag gevuld hebben met interessante namen, dus zeg maar 5/6 acts. Kan ik dit jaar een kaartje kopen voor Defqon? Voor Wish? Voor Decibel? Voor Alcatrazz? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben redelijk op de hoogte van wat er in de hardstyle scene gebeurt, maar ik ben niet in staat om te voorspellen of op een van die festivals een lineup staat die mij boeit. Dus zal ik de lineup moeten afwachten voordat ik weet of ik een kaartje wil of niet.

En dat lijkt me ook de logische volgorde, eerst bepalen of je er heen wilt en daarna kopen. Dat andersom ook mogelijk is impliceert niet dat je dat ook maar moet gaan doen. Als je bij een supermarkt alleen nog maar suprisedozen met voedsel voor 70 euro kunt kopen, dan ga jij toch ook niet zeggen van, ik snap het probleem niet, je kunt de doos toch altijd ruilen als er niet in zit wat je wilt. Suprisedozen allemaal leuk en aardig voor de mensen die die gok willen nemen, maar ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om eerst zelf kiezen en dan pas te betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 11:01 

Hardtraxx Elite

Stinkjanus schreef:
Dat het vervelend is voor liefhebbers kan ik heel goed begrijpen, ik vind het persoonlijk ook niet fijn.

Dat is nou juist het hele punt.
Als het je niet zint, kun je met zn allen je stem laten horen en proberen er wat aan te doen.

Lance Armstrong houdt wel van jouw logica denk ik:
Voor de concurrentie was zijn dopinggebruik misschien niet leuk, maarja, voor hem wel, dus leer er maar mee leven.

Beetje een (te) makkelijke instelling wat mij betreft >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 12:38 

Hardtraxxer

Ik teken hem ook. Alleen betwijfel ik of het een verschil maakt als er maar rond de 200 handtekeningen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:12 

Aan het typen...

Duizenden signs krijg je toch nooit, simpelweg omdat er niet eens zoveel mensen actief met dit genre bezig zijn. Als 200 mensen een mail met dezelfde klacht hadden gestuurd, dan wordt er heus wel serieus over nagedacht bij een bedrijf. Het blijft echter aan hen om te beslissen of ze er daadwerkelijk wat aan gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:13 

Hardtraxx Veteran

Done, hopen dat het wat uithaalt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:16 

Hardtraxxer

Citaat:
Kan ik dit jaar een kaartje kopen voor Defqon? Voor Wish? Voor Decibel? Voor Alcatrazz? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben redelijk op de hoogte van wat er in de hardstyle scene gebeurt, maar ik ben niet in staat om te voorspellen of op een van die festivals een lineup staat die mij boeit. Dus zal ik de lineup moeten afwachten voordat ik weet of ik een kaartje wil of niet.

Defqon/Decibel waarschijnlijk niet. Daar staan voor het grootste deel alleen de grote namen die mensen aantrekken. Wish? The Magic Show heeft de afgelopen jaren een hosting gedaan op Wish dus die zou je in de gaten kunnen houden. En Wish raakt niet snel uitverkocht dus dan kan je wachten tot de line up bekend is. ;)

Citaat:
En dat lijkt me ook de logische volgorde, eerst bepalen of je er heen wilt en daarna kopen.

Dat kan toch ook? Niemand verplicht jou vanaf dag 1 een kaartje te hebben. Zoals ik al zei, ik wacht met het kopen van een Dreamfields kaart tot de line up bekend is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:27 

Hardtraxx Veteran

Love2Party schreef:
Niemand verplicht jou vanaf dag 1 een kaartje te hebben.

He he, hij komt op het punt. Bij sommige feesten ben je wél verplicht dat te hebben, omdat hij dan al uitverkocht is. Ben je er uur 1 niet bij, dan is het geen feest of veel teveel betalen. Tja, het is maar wat je wilt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:33 

Hardtraxxer

Steffnov schreef:
Love2Party schreef:
Niemand verplicht jou vanaf dag 1 een kaartje te hebben.

He he, hij komt op het punt. Bij sommige feesten ben je wél verplicht dat te hebben, omdat hij dan al uitverkocht is. Ben je er uur 1 niet bij, dan is het geen feest of veel teveel betalen. Tja, het is maar wat je wilt...

Met de namen die hij noemt zie ik hem niet snel naar een Defqon/Decibel/Qlimax gaan maar goed. Van feesten waarvan je weet dat de vvk hard gaat kun je toch voor de zekerheid een kaart kopen. Staat de line up je niet aan kan je altijd nog je kaart verkopen. Als je dan de normale prijs vraagt ben je die binnen 5 minuten kwijt. Er zijn altijd wel vrienden die je er blij mee kunt maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:42 

Hardtraxx Veteran

voor de mensen die het niet willen doen, wat is in godsnaam het probleem? Waarom uberhaupt een weerwoord op zoiets hebben? Irritatiepuntje is hier bereikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:44 

Hardtraxxer

teupie schreef:
voor de mensen die het niet willen doen, wat is in godsnaam het probleem? Waarom uberhaupt een weerwoord op zoiets hebben? Irritatiepuntje is hier bereikt.

Sorry wist niet dat discussieren verboden was hoor. Zal volgende keer alleen reageren als ik het eens ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:46 

Hardtraxx Veteran

Het is niet perse een aanval op jou, maar meer even in het algemeen. Wat is het nadeel als line up wel wordt gegeven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 13:49 

Hardtraxxer

Ok, ten eerste, ik ben het er mee eens, ik heb gesigned.

Maar toch vraag ik me af hoe realistisch het is.

Een festival als Lowlands, is altijd midden in de zomer. De kaartverkoop vind veel eerder plaats, ik denk dat de rede hiervoor is dat mensen ook hun vakanties aan het boeken zijn rond deze tijd, en er zo rekening mee kunnen houden dat ze een weekend naar een festival gaan. (geen kaartje kunnen krijgen? dan kan je op vakantie die week).
Ik denk dat de line up rond de tijd van de kaartverkoop nog niet helemaal definitief is, of dat ze er in ieder geval nog mee bezig zijn.

Dit is trouwens allemaal eigen speculatie :P

bij indoor events als Qlimax, Hardbass of nu Qapital moet de line up sowieso van te voren bekend worden gemaakt naar mijn mening.

EDIT: nu ik erover nadenk.... de line up van defqon is toch altijd wel al van te voren bekend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 14:28 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
Niet mee eens. Er zijn zo ziekelijk veel evenementenorganisaties, je moet je onderscheiden van je concurrentie. Ik weet zeker dat een organisatie op deze manier beter verkoopt, dan een organisatie die zijn line up ruim van te voren bekend maakt.

Uhu, maar al ziekelijk vele evenementenorganisaties worden genaaid wanneer ze te groot dreigen te worden, zoals te zien was/is bij Kings of Hardstyle. Maar dat is weer een andere zijstraat in deze discussie. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 14:33 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
Je interpreteert het verkeerd. Ik vind dat een evenementenorganisatie zelf mag weten, vrije markt dus. Deze afspraak stimuleert de marktwerking niet. Soms moet je verder kijken dan je neus lang is. Zo'n organisatie kiest er toch niet voor niks voor? Zoals al eerder geschreven in dit topic: 'Ze zullen er toch wel een goede reden voor hebben?'.

Er is geen sprake van marktwerking, omdat er te weinig aanbod is, wat schaarste creeert. En juist dat zorgt ervoor dat organisaties met dit soort dingen weg kunnen komen. Dit zou prima zijn geweest als de grote twee organisaties niet te werk zouden gaan als mafiosi. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 14:34 

Donateur

Ik teken ook niet.

Ik ga sowieso niet naar de festivals en evenementen die dit hanteren, dus ik heb daar nooit last van (gehad).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 15:38 

Aan het typen...

Love2Party schreef:
Citaat:
Kan ik dit jaar een kaartje kopen voor Defqon? Voor Wish? Voor Decibel? Voor Alcatrazz? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben redelijk op de hoogte van wat er in de hardstyle scene gebeurt, maar ik ben niet in staat om te voorspellen of op een van die festivals een lineup staat die mij boeit. Dus zal ik de lineup moeten afwachten voordat ik weet of ik een kaartje wil of niet.

Defqon/Decibel waarschijnlijk niet. Daar staan voor het grootste deel alleen de grote namen die mensen aantrekken. Wish? The Magic Show heeft de afgelopen jaren een hosting gedaan op Wish dus die zou je in de gaten kunnen houden. En Wish raakt niet snel uitverkocht dus dan kan je wachten tot de line up bekend is. ;)

Rebirth en Intents waren ook binnen no time uitverkocht, dus het is niet meer goed in te schatten hoe snel festivals als Wish uitverkocht zijn. Ik heb ook geen idee wanneer ze de lineup wel vrijgeven, dus ik kan daar geen goede inschatting van maken. En zowel Decibel als Defqon hebben soms lineups waar ik me prima op kan vermaken, Decibel heeft sowieso al een remember stage, dus er is early hardstyle, alleen is het dan weer afhankelijk van wie er draaien, want Luna etc. komen mij de spuigaten uit. Maar wat ik dus wil zeggen is dat als je smaak niet overeen komt met de grote namen, je veel moeilijker in kunt schatten of de lineup je aan zal staan, zelfs op festivals met zoveel artiesten als Decibel of Defqon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 18:20 

Hardtraxxer

Zygoma schreef:
Stinkjanus schreef:
Dat het vervelend is voor liefhebbers kan ik heel goed begrijpen, ik vind het persoonlijk ook niet fijn.

Dat is nou juist het hele punt.
Als het je niet zint, kun je met zn allen je stem laten horen en proberen er wat aan te doen.

Lance Armstrong houdt wel van jouw logica denk ik:
Voor de concurrentie was zijn dopinggebruik misschien niet leuk, maarja, voor hem wel, dus leer er maar mee leven.

Beetje een (te) makkelijke instelling wat mij betreft >.<

Te makkelijke instelling? Ik zou het ook prettig vinden als de studiefinanciering €500 per maand was, maar vind ik dit verantwoord? Nee, natuurlijk niet. Dat heb ik met dit ook, ik zeg zoiets niet uit eigen belang, maar aan het belang van de economie/maatschappij. Ik hecht veel waarde aan een overheid die zich nauwelijks bemoeit met de markt. Dit is een voorbeeld daarvan, mij lijkt het het beste dat evenementenorganisaties hun strategie zelf mogen bepalen.

chicken schreef:
Stinkjanus schreef:
Je interpreteert het verkeerd. Ik vind dat een evenementenorganisatie zelf mag weten, vrije markt dus. Deze afspraak stimuleert de marktwerking niet. Soms moet je verder kijken dan je neus lang is. Zo'n organisatie kiest er toch niet voor niks voor? Zoals al eerder geschreven in dit topic: 'Ze zullen er toch wel een goede reden voor hebben?'.

Er is geen sprake van marktwerking, omdat er te weinig aanbod is, wat schaarste creeert. En juist dat zorgt ervoor dat organisaties met dit soort dingen weg kunnen komen. Dit zou prima zijn geweest als de grote twee organisaties niet te werk zouden gaan als mafiosi. :P

Is er te weinig aanbod? Het aanbod is gigantisch, de laatste jaren zijn er steeds meer festivals bijgekomen. Wat je nu zegt is echt onzin.

Wat je zegt over die twee organisaties. Daarmee bedoel je waarschijnlijk B2s en Q-Dance? Die vallen beide onder ID&Q, zij bepalen alles. Andere festivals hebben daar veel last van, dat vind ik persoonlijk ook geen leuke afspraak, maar wel slim natuurlijk. Als ik mijn geld uit ID&Q moest halen had ik dat ook gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 18:32 

Hardtraxx Veteran

Uhu, maar hoeveel festivals zijn er nou met zo'n omvang waar het volledig om hardstyle en hardcore gaat? Dat zijn er voor zover ik weet maar twee in Nederland; Decibel en Defqon. Zoals je zelf al zegt zijn B2S en Q-Dance één pot nat. Door die 'exclusiviteit' van die festivals hebben andere festivals geen echte kans om echt uit te groeien, waardoor mensen eigenlijk eigenlijk weinig te kiezen hebben als naar een mega festival als dit willen.

Ik ben benieuwd wanneer ze Intents als bedreiging gaan zien en het gaan tegenwerken, zoals ze bij Kings of Hardstyle hebben gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 18:40 

Hardtraxxer

chicken schreef:
Uhu, maar hoeveel festivals zijn er nou met zo'n omvang waar het volledig om hardstyle en hardcore gaat? Dat zijn er voor zover ik weet maar twee in Nederland; Decibel en Defqon. Zoals je zelf al zegt zijn B2S en Q-Dance één pot nat. Door die 'exclusiviteit' van die festivals hebben andere festivals geen echte kans om echt uit te groeien, waardoor mensen eigenlijk eigenlijk weinig te kiezen hebben als naar een mega festival als dit willen.

Ik ben benieuwd wanneer ze Intents als bedreiging gaan zien en het gaan tegenwerken, zoals ze bij Kings of Hardstyle hebben gedaan.

Inderdaad, maar wat heeft een megafestival wel wat een normaal festival niet heeft? Enkel de omvang lijkt me dan toch? Is dat per definitie beter?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen