Lyst schreef:
Care to explain hoe/waarom organisaties meer geld verdienen als de lineup pas nadat het uitverkocht is, bekend wordt gemaakt? Ik kom namelijk niet verder dan dat de mensen die vooral voor de muziek komen relatief gezien misschien iets minder bier drinken en dat er daardoor iets minder consumptie omzet is? Of ze moeten een dusdanig slechte lineup neerzetten dat iedereen al een kaartje heeft gekocht en het geld daarmee al binnen is, maar dan licht je je bezoekers eigenlijk gewoon op.
Pas jij je overigens overal aan aan? Met zo'n instelling mag je nooit ergens over klagen, want er is altijd wel iemand die een beslissing ergens over neemt. "Zij zitten er dan achter, dus leer er maar mee leven."
Ik pas me niet aan, ik heb begrip voor het feit dat evenementenorganisaties zo handelen. Het is en blijft een commerciële organisatie. Des te sneller een evenement is uitverkocht, des te meer geld wordt verdiend. Als een evenement meteen een line up presenteert is het niet spannend meer. Wanneer geleidelijk nieuws, in principe gewoon promotie, wordt vrijgegeven creëer je een soort van spanning. Bezoekers die het liefste eigenlijk wachten kopen toch een kaartje, omdat ze bang zijn dat ze dadelijk zonder zitten. Apple doet hetzelfde met de iPhones, ze spelen met het onderbewustzijn van de mens.
Hopelijk is het allemaal een beetje duidelijk.
@ Nazale,
Niet mee eens. Er zijn zo ziekelijk veel evenementenorganisaties, je moet je onderscheiden van je concurrentie. Ik weet zeker dat een organisatie op deze manier beter verkoopt, dan een organisatie die zijn line up ruim van te voren bekend maakt.