Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 19:39 

Hardtraxx Veteran

Getekend. Alleen vindt ik het voor een feest als Qlimax ook wel weer wat hebben. Buiten beschouwing latend dat ik Qlimax niet zo veel meer aan vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 19:44 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Getekend. Alleen vindt ik het voor een feest als Qlimax ook wel weer wat hebben. Buiten beschouwing latend dat ik Qlimax niet zo veel meer aan vind.

Qlimax ga je toch meer voor de show dan voor de muziek. Eigenlijk moeten ze bij Qlimax ook gewoon van tevoren helemaal geen line-up bekend maken, om het "magische" er toch in te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2013 00:54 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
Ik ben de enige die hier niet voor teken, ik vind dat evenementenorganisaties het zelf moeten weten. Zij zitten erachter en zij willen uiteindelijk zoveel mogelijk geld verdienen eraan. Leer er maar mee leven. xd

Het is niet zozeer markwerking. Het ticketsysteem heeft eigenlijk de werking van het prijsinstrument ingenomen. Voordeel: niet alleen de rijkere kunnen een dagje uit;hebben voordeel in het aankoopproces Nadeel:wachtrijen en ineffectiviteit, mogelijke transacties worden niet aangegaan. Het is eigenlijk gewoon een ethische kwestie en ik denk dat de meeste mensen er wel over eens zijn dat het bezoeken van een groot commercieel festival niet alleen toegankelijk moet zijn voor mensen met een grote boedel geld. De realiteit is natuurlijk wel dat particulieren nu kaarten verkopen op bijvoorbeeld marktplaats en er nu dik geld aan verdienen.

Natuurlijk heb ik deze petitie met alle liefde getekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2013 13:29 

Hardtraxxer

mrazura schreef:
Stinkjanus schreef:
Ik ben de enige die hier niet voor teken, ik vind dat evenementenorganisaties het zelf moeten weten. Zij zitten erachter en zij willen uiteindelijk zoveel mogelijk geld verdienen eraan. Leer er maar mee leven. xd

Het is niet zozeer markwerking. Het ticketsysteem heeft eigenlijk de werking van het prijsinstrument ingenomen. Voordeel: niet alleen de rijkere kunnen een dagje uit;hebben voordeel in het aankoopproces Nadeel:wachtrijen en ineffectiviteit, mogelijke transacties worden niet aangegaan. Het is eigenlijk gewoon een ethische kwestie en ik denk dat de meeste mensen er wel over eens zijn dat het bezoeken van een groot commercieel festival niet alleen toegankelijk moet zijn voor mensen met een grote boedel geld. De realiteit is natuurlijk wel dat particulieren nu kaarten verkopen op bijvoorbeeld marktplaats en er nu dik geld aan verdienen.

Wat heeft een grote boedel geld hiermee te maken? Je bewering is doordacht en logisch, maar ik zie niet de directe verbinding. Een evenementenorganisatie kiest hier gewoon voor uit marketingsoverwegingen. Wanneer de prijzen erg hoog zouden zijn is de kans groot dat zij het niet vol krijgen, wet van vraag en aanbod. Wat evenementenorganisaties doen is het het creëren van veel vraag door het aanbod kunstmatig laag te houden. Slim toch?

Ik handel nu ook echt puur uit politieke redenen. Dat jullie deze petitie tekenen en het niet met me eens zijn, kan ik begrijpen. Ik begrijp namelijk ook niet waarom sommige mensen op Geert Wilders stemmen, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2013 14:01 

Hardtraxx Veteran

Jij zegt eigenlijk laat het prijsmechanisme maar zijn werk doen. Dit betekent dat door het beperkte aanbod van kaarten de prijs dik zal stijgen (marktplaatstaferelen als het perfecte voorbeeld want dat is eigenlijk wat het is.
Alocatie vindt op deze manier plaats op basis van geld en niet alleen op behoefte. Wij als maatschappij hechten waarde aan inkomensgelijkheid en vinden dat mensen geen extra kans moeten hebben op een kaartje alleen omdat het individu rijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2013 15:07 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
mrazura schreef:
Stinkjanus schreef:

Wat heeft een grote boedel geld hiermee te maken? Je bewering is doordacht en logisch, maar ik zie niet de directe verbinding. Een evenementenorganisatie kiest hier gewoon voor uit marketingsoverwegingen. Wanneer de prijzen erg hoog zouden zijn is de kans groot dat zij het niet vol krijgen, wet van vraag en aanbod. Wat evenementenorganisaties doen is het het creëren van veel vraag door het aanbod kunstmatig laag te houden. Slim toch?

Ik handel nu ook echt puur uit politieke redenen. Dat jullie deze petitie tekenen en het niet met me eens zijn, kan ik begrijpen. Ik begrijp namelijk ook niet waarom sommige mensen op Geert Wilders stemmen, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

ik snap het kunstmatig laag houden van het aanbod niet, bedoel je hiermee het aantal festivals, of het aantal kaartjes. want bij kaartjes klopt dat namelijk van geen kant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2013 16:13 

Hardtraxxer

En waarom dan niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2013 17:25 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
En waarom dan niet?

Je hebt gelijk dat het prijsmechanisme wordt gebruikt (dit model is trouwens op bijna alles te gebruiken maar goed xd en zo niet dan volgt een inefficiënt mechanisme zoals het wachtmechanisme ). Alleen niet op deze manier. Het mechanisme wordt gebruikt om de prijs vast te stellen en om op een evenwicht te komen, dus een punt waar de klant en de produceerder beide blij zijn. Deze vaststelling is dus eigenlijk een (fictieve) onderhandeling tussenbeide. Als ze meer dan dit verkopen dan maken ze verlies. Deze hoeveelheid is niet speciaal samengesteld om extra vraag te creëren. Waarschijnlijk gewoon een spontane strategie geweest en een leuke meevaller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2013 18:31 

Hardtraxxer

mrazura schreef:
Stinkjanus schreef:
En waarom dan niet?

Je hebt gelijk dat het prijsmechanisme wordt gebruikt (dit model is trouwens op bijna alles te gebruiken maar goed xd en zo niet dan volgt een inefficiënt mechanisme zoals het wachtmechanisme ). Alleen niet op deze manier. Het mechanisme wordt gebruikt om de prijs vast te stellen en om op een evenwicht te komen, dus een punt waar de klant en de produceerder beide blij zijn. Deze vaststelling is dus eigenlijk een (fictieve) onderhandeling tussenbeide. Als ze meer dan dit verkopen dan maken ze verlies. Deze hoeveelheid is niet speciaal samengesteld om extra vraag te creëren. Waarschijnlijk gewoon een spontane strategie geweest en een leuke meevaller.

Wat je zegt klopt, maar dat was mijn punt niet. Kunstmatige schaarste is het idee creëren bij afnemers dat het aanbod laag is, dat terwijl het aanbod niet laag is (veel festivals zijn pas op laatste moment uitverkocht). Op die manier krijgen zij onbewust het idee dat ze op moeten schieten. Gewoon een marketingtrucje, heeft niet direct iets met de prijs te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2013 23:17 

Hardtraxx Veteran

Nog 4 en dan zijn het er 200 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2013 15:12 

Hardtraxx Addict

Signed! Nummertje 198 :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2013 21:22 

Hardtraxx Elite

Getekend!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2013 21:24 

Wie o wie wordt de 200e?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2013 08:01 

Hardtraxxer

Nerazzurro93 schreef:
Wie o wie wordt de 200e?

Ikkeee :P

Nee, maar ben het er wel serieus mee eens. Kan zelf nog niet naar de echt grote feesten, maar kan me voorstellen dat het best kut voelt als je 80 euro betaald om vervolgens niet te weten waarvoor. Aan de andere kant heeft het ook wel iets dat ze de line-up niet bekend maken, maar misschien zouden ze daar een soort systeem van kunnen maken. Als de kaartverkoop begint, dat er dan een menu komt waar je kan aanvinken of je de line-up wil zien ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2013 09:33 

Hardtraxx Veteran

Alphix schreef:
Aan de andere kant heeft het ook wel iets dat ze de line-up niet bekend maken

Ik vind het ook nooit zo erg, maar sinds ik naar veel meer feesten ga dan voorheen wil ik wel van tevoren weten of ik niet m'n geld uitgeef aan alleen maar namen die ik de week ervoor al heb gezien. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2013 16:12 

Hardtraxx Addict

Signed. Volledig mee eens, het is me wel eens overkomen dat ik een kaartje heb moeten doorverkopen om deze reden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2013 22:47 

Hardtraxx Elite

signed.. ook ik ben nog geen 16 en ga deze zomer voor het eerst naar een festival maar ik vind dat je gewoon moet weten waar je voor betaald. daar heb je toch recht op!

super iniatief btw!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2013 02:30 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
mrazura schreef:
Stinkjanus schreef:
En waarom dan niet?

Wat je zegt klopt, maar dat was mijn punt niet. Kunstmatige schaarste is het idee creëren bij afnemers dat het aanbod laag is, dat terwijl het aanbod niet laag is (veel festivals zijn pas op laatste moment uitverkocht). Op die manier krijgen zij onbewust het idee dat ze op moeten schieten. Gewoon een marketingtrucje, heeft niet direct iets met de prijs te maken.

ja maar jij zegt dat ze het aanbod kunstmatig laag houden, ik vraag welk aanbod. want als je ziet hoe vol de grote festivals altijd zijn houden ze na mijn idee het aanbod aan kaartjes niet kunstmatig laag, maar verkopen ze juist te veel kaartjes :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2013 17:58 

Aan het typen...

Mail naar b2s een paar dagen terug de deur uit gedaan, zojuist de volgende reactie binnen gekregen:

Citaat:
Bedankt voor je mail. We willen je danken voor de genomen moeite. We nemen dit ook zeker mee voor volgende edities en bespreken dit bij de evaluatie van dit jaar. We snappen het ongenoegen wat heerst. We gaan met je input zeker iets doen.

We zullen moeten afwachten of er daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden, maar ze nemen het in ieder geval mee :thumbup:

Defqon geeft in ieder geval wederom de lineup vrij voordat de kaartverkoop begint. :thumbup:
Zal van de week een mail naar de andere organisaties sturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2013 18:16 

Hardtraxx Veteran

Ik moest ook aan deze petitie denken toen ik las dat de Defqon line-up eerder wordt vrijgegeven. Laten we hopen dat B2S het nu ook doet bij Decibel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2013 18:16 

Hardtraxx Veteran

Heel mooi ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2013 18:45 

Hardtraxx Addict

Signed
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2013 10:03 

Hardtraxxer

Signed
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2013 22:00 

Hardtraxx Veteran

Hoe staat het hiermee?