Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2011 15:40 

Hardtraxxer

Mijn vader en een vriend hebben ook een verhuurbedrijf, weliswaar nog klein, maar we doen ons best :D
We hebben nog geen evenementen gedaan voor meer dan 3500 personen, maar ja wat wil je. Met 16 moving heads, 6 strobo's, 2 lasers enz. kom je niet ver. Van geluid hebben we wel genoeg.

Daar komt dan mijn vraag ook, is het meestal niet dezelfde firma die het licht én geluid verzorgd?

Met dit topic heb je me eigenlijk ook enorm geholpen, ben al langer op zoek naar een (bij)baan als lichttechnicus !
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2011 16:01 

Hardtraxx Veteran

Meestal op de grote Q events wordt alles gefixt door Rentall. Mega bedrijf.

Voor Qlimax 2009 had Q álle L'Acoustics van Rentall, en ze hadden nog moeten bijhuren van AED en van wat firma's in Duitsland, zoveel hing daar op :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2011 21:02 

Nixxus schreef:

Daar komt dan mijn vraag ook, is het meestal niet dezelfde firma die het licht én geluid verzorgd?

Meestal wel, maar op Q-Base weet ik bijv. dat Rentall alleen het geluid doet/deed ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2011 22:42 

Hardtraxxer

Bekende trailers en kisten op dat filmpje.

Rent-All doet voor Q en ID&T al het licht en geluid. En voor grote evenementen moet zelfs Rent-All geluid bijhuren bij bijvoorbeeld AED.
Ben benieuwt hoeveel klaphout er weer naar Hardbass gaat volgende maand!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2011 22:53 

Denk niet meer als André Rieu in Australië :P Jezus wat een zending was dat xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 16:46 

Donateur

Berunda schreef:
Heb je voor zo'n dingen echt helemaal geen ervaring/opleidingen nodig? Op de site staan meestal wel een paar dingen die aangeraden zijn, maar meestal aangeduid als niet noodzakelijk

Bij de zwaar technische dingen natuurlijk wel, maar zo'n podium in elkaar zetten is eigenlijk kwestie van heel veel logica ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 19:19 

Hardtraxxer

Almighty schreef:

Heb 3 jaar terug alles moeten nummeren voor André Rieu naar Torronto, dat ging helemaal nergens meer over hoeveel zeecontainers dat waren. Sommige kwamen niet eens de put uit zo zwaar en vol waren ze beladen.
Vandaag waren ze weer bezig voor zijn wereld tour.

Wel handig als ik er werk, zo kom je erachter hoe iets eruit komt te zien, of zoals Qountdown wat er nou werkelijk was toen Wildstylez moest draaien :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 19:22 

Rob!n schreef:
Almighty schreef:

Heb 3 jaar terug alles moeten nummeren voor André Rieu naar Torronto, dat ging helemaal nergens meer over hoeveel zeecontainers dat waren. Sommige kwamen niet eens de put uit zo zwaar en vol waren ze beladen.
Vandaag waren ze weer bezig voor zijn wereld tour.

Wel handig als ik er werk, zo kom je erachter hoe iets eruit komt te zien, of zoals Qountdown wat er nou werkelijk was toen Wildstylez moest draaien :')

Wat was er dan echt bij Wildstylez @ Qountdown? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 22:49 

Hardtraxxer

De fout lag bij Wildstylez zelf wat ik heb gehoord, bij alle voorgaande DJ's is er niks aan de hand en bij Wildstylez doet opeens niks het meer.
Dan moet hij toch zijn cd's maar eens goed branden;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 23:04 

Artiest

Rob!n schreef:
De fout lag bij Wildstylez zelf wat ik heb gehoord, bij alle voorgaande DJ's is er niks aan de hand en bij Wildstylez doet opeens niks het meer.

Vast, daarom gaat het ook altijd goed verder. Staat hij op elk groot podia. Wat kun je er uberhaupt verkeerd aan doen. CD erin en play.

En geen enkele CD deed het meer in die CD speler dus dat ding was gewoon defect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 23:28 

Hardtraxxer

Milán schreef:
Bij de zwaar technische dingen natuurlijk wel, maar zo'n podium in elkaar zetten is eigenlijk kwestie van heel veel logica ;)

Daar kan ik uit afleiden dat er vele verschillende 'groepen' aan zo een project werken? Mensen die alleen instaan voor het licht, geluid en anderen voor de bouw van het podium zelf. Of kan hier ook cross-over gedaan worden, dus dat iedereen zowat alles doet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 23:44 

Nego schreef:
Rob!n schreef:

Vast, daarom gaat het ook altijd goed verder. Staat hij op elk groot podia. Wat kun je er uberhaupt verkeerd aan doen. CD erin en play.

En geen enkele CD deed het meer in die CD speler dus dat ding was gewoon defect.

maar toch wel echt raar opsich, gezien die apparaten toch speciaal voor djs gemaakt zijn en er op berekend zouden moeten zijn... zo hard stond ie nou ook weer niet met die dingen los te gaan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 23:51 

Hardtraxxer

Ik kan toch wel uit een redelijk betrouwbare bron mijn info krijgen. Als hij zijn cd's brand en daarvoor verkeerde cd's gebruikt of de bestanden verkeerd brand dan doet die niks.
Waarom doet bij andere DJ's alles het en bij Wildstylez ineens beide spelers het niet meer???
Als je de cd's verkeerd brand dan lezen die CDJ's het muziek bestand niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 23:59 

Hardtraxx Veteran

hij gebruikt meerdere merken CD's, zal ie wel meerdere uitgeprobeerd hebben, dikke kans dat hij gewoon dezelfde CD's gebruikt als de andere dj's

Dus lul niet zo, die CDJ ging gewoon kaput.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 00:00 

Hardtraxxer

't was nog altijd het mengpaneel
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 00:09 

Hardtraxx Veteran

Waarom hebben ze dan niet gewoon een nieuwe DJM800 en 2 nieuwe CDJ1000's gauw neergezet dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 00:18 

Artiest

Echt vet om te zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 12:42 

Hardtraxxer

Dat is toch echt wat ik gehoord heb wat en hoe het is gebeurd.
Een CDJ of DJM gaat niet zomaar kapot, het blijft techniek. En als het aan de techniek had gelegen dan hadden ze toch wel een nieuwe speler of mixer erneer gezet, er zijn altijd spare CDJ's en DJM aanwezig.
Dat bevistigt ook alleen maar dat het haast wel aan de cd's moet hebben gelegen.

En dit is ook niet het juiste topic om het daar erover te hebben.
Ik heb de informatie uit een betrouwbare bron en die gaat echt niet zomaar wat verzinnen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 12:46 

Artiest

Rob!n schreef:
Dat is toch echt wat ik gehoord heb wat en hoe het is gebeurd.
Een CDJ of DJM gaat niet zomaar kapot, het blijft techniek. En als het aan de techniek had gelegen dan hadden ze toch wel een nieuwe speler of mixer erneer gezet, er zijn altijd spare CDJ's en DJM aanwezig.
Dat bevistigt ook alleen maar dat het haast wel aan de cd's moet hebben gelegen.

En dit is ook niet het juiste topic om het daar erover te hebben.
Ik heb de informatie uit een betrouwbare bron en die gaat echt niet zomaar wat verzinnen ;)

Dude, daarom deed 1 cd speler het wel gewoon nog? Maargoed laat iedereen maar denken hoe/wat. Ik heb al zovaak op een boeking gehad dat een Cd speler weigert. Dingen gaan tering vaak stuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 13:01 

Hardtraxx Beheerder

Nego schreef:
Wat kun je er uberhaupt verkeerd aan doen. CD erin en play.

Verklaar dit dan maar eens:
Een maat van mij had een keer een soortgelijk probleem. Zijn CD's werkte niet in de Pioneer CDJ 1000, mijn CD's wel. Zijn CD's draaien gewoon op z'n (non Pioneer) CDJ thuis, en die van mij ook.
Op een lage snelheid branden (8x) verhielp het probleem, terwijl er op hoge snelheid geen errors waren gegeven door Nero. Dus blijkbaar wordt er dan toch iets niet goed geschreven op de CD, en zijn bepaalde CDJ's daar extra gevoelig voor.

M'n stiefbroertje had laatst precies hetzelfde probleem.

Dus CD erin en play is niet zo vanzelfsprekend als je op hoge snelheid CD's brandt :P
Maargoed, dat is volgens mij wel algemeen bekend, toch? Ik brand sinds het begin al op maximaal 8x, en heb nooit problemen.

Maargoed, volgens mij dwalen we af ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 13:40 

Hardtraxx Beheerder

Qre8ive schreef:
Jor-D schreef:
Nego schreef:
Wat kun je er uberhaupt verkeerd aan doen. CD erin en play.

Verklaar dit dan maar eens:
Een maat van mij had een keer een soortgelijk probleem. Zijn CD's werkte niet in de Pioneer CDJ 1000, mijn CD's wel. Zijn CD's draaien gewoon op z'n (non Pioneer) CDJ thuis, en die van mij ook.
Op een lage snelheid branden (8x) verhielp het probleem, terwijl er op hoge snelheid geen errors waren gegeven door Nero. Dus blijkbaar wordt er dan toch iets niet goed geschreven op de CD, en zijn bepaalde CDJ's daar extra gevoelig voor.

M'n stiefbroertje had laatst precies hetzelfde probleem.

Dus CD erin en play is niet zo vanzelfsprekend als je op hoge snelheid CD's brandt :P
Maargoed, dat is volgens mij wel algemeen bekend, toch? Ik brand sinds het begin al op maximaal 8x, en heb nooit problemen.

Maargoed, volgens mij dwalen we af ^^

Ik denk dat jouw voorbeeld niet echt geld in geval van Wildstylez... die draait immers op vele andere locaties waar vrijwel 99% altijd CDJ's en DJM's worden gebruikt... waar het wel altijd goed gaat. :P Dan lijkt het mij toch stug dat diezelfde CD's ineens niet meer werken, terwijl het bij de rest van de artiesten wel gewoon werkt. Daarnaast werkte zijn CD's wel op 1 van de cd spelers (wat ook hetzelfde type is) dusja :P

Ja maar ik ging ook niet in op het hele Wildstylez gebeuren, alleen Nego z'n opmerking die ik quote :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 14:42 

Donateur

En nu maar weer eens ontopic ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 14:47 

Donateur

Ik ben benieuwd wanneer de eerste foto's van HARDBASS opbouw online komen :woot:
Ik wil weten of het lange of korte zijde wordt :x
Hoelang vantevoren beginnen ze met opbouwen, en hebben wij hier op Hardtraxx ook insiders :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 14:51 

Donateur

ga er maar vanuit dat ze maandag beginnen. zal vast wel info lekken hier en anders wel op PF
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 16:14 

Kevin-Raw schreef:
Hoelang vantevoren beginnen ze met opbouwen, en hebben wij hier op Hardtraxx ook insiders :whistle:

Bij Rent all worden nog wat technische puntjes op de i gezet, ga er maar vanuit dat maandag de eerste flightcasen de deur uit gaan ;)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen