Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2009 22:54 
 
Donateur

Hey, ik wil dus een keyboard kopen om dan aan m'n PC aan te sluiten via USB aansluiting om muziek te produceren. Weet er iemand soms een goed keyboard, betaalbaar ook? In een filmpje van Noisecontrollers in de studio had ik ook gezien dat zij dat met hun muziekprogramma hadden verbonden en zo konden produceren.

Het gaat hier uiteraard over een keyboard waar je muziek mee kan maken, geen toetsenbord voor de PC :P

Edit: Ik had hem beter bij Off-topic gepost :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2009 22:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

- Behringer UMX 49
- Korg nanoKEY
:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2009 22:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf een oud keyboard met Midi in en uitgangen..
Dus ik heb een Midi naar USB hub gekocht en Voila! Hij hangt aan mijn PC:D!

De geluidjes boeien niet zoveel, die doe je toch op de PC. Deze heb ik al een tijd staan, want ik keyboard al vanaf mijn 6e, dus dat is mooi meegenomen. Niet dat k heel goed ben, maar toch.

Dus: OF een modern keyboard met USB, OF een wat ouder keyboard, moet er wel een midi in en out op zitten!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2009 23:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dus ik heb een Midi naar USB hub gekocht en Voila! Hij hangt aan mijn PC:D!


Hier heb ik ook wel intresse in, want dan kan ik ook m'n Stanton console'tje aansluiten op de PC als ik het goed heb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Khadber schreef:
Dus ik heb een Midi naar USB hub gekocht en Voila! Hij hangt aan mijn PC:D!


Hier heb ik ook wel intresse in, want dan kan ik ook m'n Stanton console'tje aansluiten op de PC als ik het goed heb?

Wat heb je dan van Stanton?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 15:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb hier een M-Audio Oxygen49. Werkt goed, waarvoor ik hem gebruik.
Naast 49 keys heeft hij ook 9 sliders, 9 controlbuttons, 8 knobs, modulation & pitchbendwheel.
Verder nog wat spul met preset enzo, maar dat snap ik niet helemaal >.<
Heeft me 120 euro gekost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 15:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Mol schreef:
Khadber schreef:
Dus ik heb een Midi naar USB hub gekocht en Voila! Hij hangt aan mijn PC:D!


Hier heb ik ook wel intresse in, want dan kan ik ook m'n Stanton console'tje aansluiten op de PC als ik het goed heb?

Wat heb je dan van Stanton?


Simpel dingetje, Stanton M.201
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ook gewoon zonder schuifjes enzo, is helemaal niet zo'n moeilijk ding. Het is niet een oud ragding, maar zeker geen modern iets ofzo.

Zo'n USB-MIDI kost ongeveer 20 eu ofzo tegenwoordig, goed te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Mol schreef:

Hier heb ik ook wel intresse in, want dan kan ik ook m'n Stanton console'tje aansluiten op de PC als ik het goed heb?


Simpel dingetje, Stanton M.201

Nee je hebt het niet goed, je mixer ondersteunt midi niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 20:25 
 
Donateur

Bedankt allemaal voor de info, maar weten jullie eventueel ook website's of winkels waar je die kan bestellen / kopen ? (Ik woon in België ) ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kijk voor muziekwinkels bij jou in de buurt! Zeker de grotere kun je ook gewoon proberen en dergelijke!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 20:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

http://www.m-audioshop.nl/usbkeyboards/index.php
2 werkdagen en je hebt m, heb m zelf daar ook besteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 21:05 
 
Donateur

Welke heb jij dan gekocht ? En kan je me er één aanraden, ik weet er echt niets van :P

Edit: Dingen zoals dit ( http://www.demonte.be/Index.php?page=product&id=6140 ) zijn die dan ook goed ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 22:11 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

http://www.m-audioshop.nl/usbkeyboards/ ... ygen49.php

Ik heb deze thuis staan, er zijn natuurlijk wel betere, maar deze is zeker zijn geld waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 22:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In navolging tot meerderen hierzo:
http://static1.mundoanuncio.com/img/200 ... 619311.jpg
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 17:03 
 
Donateur

EDIT: Laat maar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 16:29 
 
Donateur

Weet er iemand soms toevallig dat als je een stukje dat je op je keyboard speelt en wil opnemen in je muziekprogramma, dat je dan een midi in/out kabel MOET kopen of een geluidskaart met gameport ? Want ik zie hier op een site dat je ofwel met gameport kan doen ofwel met gewoon USB aansluiting

Deze site: http://home.hccnet.nl/j.roffel/midiaansluit.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

moet allebei kunnen, maar usb lijkt mij het beste/handigste
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 18:01 
 
Donateur

Ik heb effe op nieuw gelezen en je moet dan nog een MIDI-interface kopen :D
Geluidskaart met gameport , is dat duur, iemand een idee van ?
Trouwens, moet je echt een midi kabel kopen als je wil opnemen in je muziekprogramma. Ik kan wel opnemen nu met men programma en met het keyboard, maar ik hoor gewoon geen geluid :S Is toch wel belangrijk vind ik xd

Edit: Ik heb het eindelijk gevonden xd Zonder eerst tientallen euro's uit te geven aan MIDI zooi :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 19:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey,

Ik heb een Yamaha DGX-300/500, deze ondersteund midi enzo. Ik heb een geluidskaart met nog een gamepoort erop. Hierop zit mijn kabel van gameport naar midi in/midi out. Deze heb ik aangesloten enzo, maar in FL staat geen input device bij me midi settings?? iemand weet hoe dat kan ofzo? :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 19:23 
 
Donateur

InQontrol09 schreef:
Hey,

Ik heb een Yamaha DGX-300/500, deze ondersteund midi enzo. Ik heb een geluidskaart met nog een gamepoort erop. Hierop zit mijn kabel van gameport naar midi in/midi out. Deze heb ik aangesloten enzo, maar in FL staat geen input device bij me midi settings?? iemand weet hoe dat kan ofzo? :(

Heb je onderaan al op "Rescan MIDI devices" geklikt ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 19:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
InQontrol09 schreef:
Hey,

Ik heb een Yamaha DGX-300/500, deze ondersteund midi enzo. Ik heb een geluidskaart met nog een gamepoort erop. Hierop zit mijn kabel van gameport naar midi in/midi out. Deze heb ik aangesloten enzo, maar in FL staat geen input device bij me midi settings?? iemand weet hoe dat kan ofzo? :(

Heb je onderaan al op "Rescan MIDI devices" geklikt ?


Ja heb ik gedaan. Ook heb ik bij audio settings me pci geluidskaart aangevinkt.. geen verandering :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 19:34 
 
Donateur

InQontrol09 schreef:
Yannicksuper schreef:
InQontrol09 schreef:
Hey,

Ik heb een Yamaha DGX-300/500, deze ondersteund midi enzo. Ik heb een geluidskaart met nog een gamepoort erop. Hierop zit mijn kabel van gameport naar midi in/midi out. Deze heb ik aangesloten enzo, maar in FL staat geen input device bij me midi settings?? iemand weet hoe dat kan ofzo? :(

Heb je onderaan al op "Rescan MIDI devices" geklikt ?


Ja heb ik gedaan. Ook heb ik bij audio settings me pci geluidskaart aangevinkt.. geen verandering :cry:

Er zal dan wel iets met de aansluiting verkeerd zijn, ofwel met drivers ofzo, denk ik, ik ben geen professional in die soort dingen ^^ Check deze site is misschien helpt het wel ;)

http://home.hccnet.nl/j.roffel/midiaansluit.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
Ik heb effe op nieuw gelezen en je moet dan nog een MIDI-interface kopen :D
Geluidskaart met gameport , is dat duur, iemand een idee van ?
Trouwens, moet je echt een midi kabel kopen als je wil opnemen in je muziekprogramma. Ik kan wel opnemen nu met men programma en met het keyboard, maar ik hoor gewoon geen geluid :S Is toch wel belangrijk vind ik xd

Edit: Ik heb het eindelijk gevonden xd Zonder eerst tientallen euro's uit te geven aan MIDI zooi :P

volgensmij is je keyboard zelf gewoon een midi interface :P Overigens zend midi GEEN geluid maar noten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 19:39 
 
Donateur

_dp_ schreef:
volgensmij is je keyboard zelf gewoon een midi interface :P Overigens zend midi GEEN geluid maar noten.


Kan zijn :D Het werk toch hier, dus dat is het belangrijkste :P
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen