Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2011 15:35 
 
Hardtraxx Newbie

Hi,

Ik heb zojuist mijn ESI KeyControl 49 binnen gekregen, het is een midi keyboard. Nu heb ik hem dmv midi aangesluiten op mijn pc. Maar als ik een noot aansla op de keyboard. Doet die 1 noot hoger in Cubase .. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2011 16:19 
 
Hardtraxxer

1 octaaf of 1 noot? ik heb namelijk zelf knopjes @ me keyboard zitten waarmee ik de hoogte kan aangeven. maar denk dat dit niet het geval is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2011 16:24 
 
Hardtraxx Newbie

thedutchrages schreef:
1 octaaf of 1 noot? ik heb namelijk zelf knopjes @ me keyboard zitten waarmee ik de hoogte kan aangeven. maar denk dat dit niet het geval is.

1 Noot.
De octaat kan ik ook zelf aangeven. Maar hij doet gewoon echt alles 1 noot te hoog ten opzichte van de keyboard zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2011 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Staat hij niet heel toevallig op transpose oid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2011 17:19 
 
Hardtraxx Newbie

Draidy schreef:
Staat hij niet heel toevallig op transpose oid?

Ehm, wat bedoel je daar precies mee? Ik heb 3 knopjes op de 3 keyboard zelf.

- Shift
- Oct/Trans -1 || +1
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2011 17:25 
 
Artiest

Transpose moet op 0 staan
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2011 17:35 
 
Hardtraxx Newbie

Skedoedelefloeps schreef:
Transpose moet op 0 staan


Ja maar er zitten dus 2 knopjes waarmee ik de: Oct/Trans omhoog en omlaag kan doen.
Volgens mij zitten die 2 functies in elkaar ofzo
En stel ik sla C4 aan, dan zie ik dat die 1 noot hoger dan de C4 aan slaat. Druk ik 1x op de linker knop van de Oct/Trans. En ik sla nog een keer C4 aan, dan speelt die de noot van C3 alleen dan eentje hoger..


EDIT Hij werkt.
Ik drukte alle 3 de knopjes tegelijk in, geen idee welke combinatie maar nu werkt die.. :-)
Thanx iig! (Y)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2011 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ok fijn dat hij werkt. wat ik denk dat het is (weet het niet zeker ken het keyboard niet) is dat 2 van die knopjes octave + & - doen. en als je de shift knop indruk en dan op die knopjes drukt dat het dan transpose
+ &- is.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner