Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 21:35 
 
Hardtraxxer

Laat ik een voorbeeld geven (en voor sommige zal het aanstellerij zijn, maar ik kan er helemaal niet meer tegen gewoon)

Leuke kick, leuke melodie en PATS daar komt die verdwaalde snare weer aan het eind.
(t concept is overigens geleend denk ik van de bigroom house collega's waar de pryda snare massaal wordt misbruikt op dezelfde manier)

Nu ook weer in de nieuwe warface & crypsis




:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:


De tering man
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 22:15 
 
Hardtraxxer

:lol: Als je er op gaat letten wordt t echt irritant, ineens die rare snare op t eind, kan me wil vinden in het woord 'misbruik'.

Hopelijk komen in dit topic niet te veel tracks langs die daarna niet meer normaal te luisteren zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 22:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 22:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo'n snare vond ik toen zo vet gedaan bij Helpless van Radical Redemption en Chain Reaction. Maar is nu wel veel gebruikt iets geworden ja. Maar me er echt aan ergeren doe ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 03:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alles in de hardcore wat duidelijk beter klinkt op 175 BPM maar gemaakt en gereleased wordt op 150-155

Door die trend laat ik complete artiesten en labels (mensen weten welke) langs me heen gaan
Als ik een set van AoF zou bijwonen zou ik op 1 of 2 tracks niks herkennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
dikke crossbreedachtige snare

Ik hou meer van Terror Claps
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 17:39 
 
Hardtraxx Elite

De 'Harder' is beter hype, perfect voorbeeld hierboven van Riiho en Digital Mindzzzz.
Raw hardstyle kan ook 'raw' zijn zonder al die slappe kicks en screeches. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 18:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

het is tegenwoordig ook hoe meer bass hoe 'harder' een kick is. waar zijn de punches gebleven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 19:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
het is tegenwoordig ook hoe meer bass hoe 'harder' een kick is. waar zijn de punches gebleven :P

De kicks van vroegah hadden een betere bassline volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 20:06 
 
Hardtraxx Elite

Cruelty schreef:
Ik vraag me ook af welke bass jij bedoelt :P?

Inderdaad, volgens mij word nu in de raw juist meer nadruk gelegd op de punch :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 20:43 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik mis die heerlijke droge kicks van <2010 zo ontzettend :cry: Dat zou imo al zoveel schelen in de hedendaagse hs; zowel aan de melodieuze kant als aan de hardere kant...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 21:25 
 

wootum schreef:
Ik mis die heerlijke droge kicks van <2010 zo ontzettend :cry: Dat zou imo al zoveel schelen in de hedendaagse hs; zowel aan de melodieuze kant als aan de hardere kant...


ik mis ze ook :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 22:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
Cruelty schreef:
Ik vraag me ook af welke bass jij bedoelt :P?

Inderdaad, volgens mij word nu in de raw juist meer nadruk gelegd op de punch :P


Een tok met een muur van bass is geen punch :P

Om even een simpel voorbeeld te noemen, Bombs Away, dat is een punch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 00:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Ik mis die heerlijke droge kicks van <2010 zo ontzettend :cry: Dat zou imo al zoveel schelen in de hedendaagse hs; zowel aan de melodieuze kant als aan de hardere kant...


Hear hear!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 12:13 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Alles in de hardcore wat duidelijk beter klinkt op 175 BPM maar gemaakt en gereleased wordt op 150-155

Door die trend laat ik complete artiesten en labels (mensen weten welke) langs me heen gaan
Als ik een set van AoF zou bijwonen zou ik op 1 of 2 tracks niks herkennen.


vermijd die troep altijd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 13:27 
 
Hardtraxx Addict

Er zou een organisatie moeten zijn die een flink aantal hardstyle artiesten gaat benaderen voor het maken van een ~2010 achtige stijl track. Die vervolgens allemaal samen brengen op een album. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 13:41 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Er zijn er zoveel, maar op nummer 1 staat toch nog steeds wel de hoge pitchkicks. Instant mute of volgende track wanneer die voorbij komen. Ik luister nog liever naar nagels over een schoolbord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 15:02 
 
Hardtraxx Veteran

De hardcore kicks en de screeches.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 16:06 
 
Hardtraxx Addict

iMark schreef:
De hardcore kicks en de screeches.

Dit. En er lijkt geen einde aan te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik word langzamerhand ook wel erg gek van al dat gezeur over screeches en hardcore kicks. Een aantal mensen kunnen het over niets anders hebben lijkt het wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 16:51 
 
Hardtraxx Veteran

Leonidas schreef:
Ik word langzamerhand ook wel erg gek van al dat gezeur over screeches en hardcore kicks. Een aantal mensen kunnen het over niets anders hebben lijkt het wel.

Ik mag het toch wel zeggen in dit topic? Mij zie je niet meer reageren in de topics van de desbetreffende tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 17:38 
 
Hardtraxx Veteran

Anticlimax. 1 op de 10 is het een toevoeging. De andere 9x kan het een track slecht maken, waar eigenlijk veel potentie in zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 19:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

algemeen/originaliteit-in-de-raw-hardstyle-t46619.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 19:27 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Er zijn er zoveel, maar op nummer 1 staat toch nog steeds wel de hoge pitchkicks. Instant mute of volgende track wanneer die voorbij komen. Ik luister nog liever naar nagels over een schoolbord.


Zo'n beetje elke Minus Militia track dus


JeftaElachouri schreef:
http://www.hardtraxx.nl/forum/algemeen/originaliteit-in-de-raw-hardstyle-t46619.html


Aware, maar dit gaat echt om irritaties. Vaak gaat dat misschien samen met niet originele tracks, maar dat staat er nu even helemaal los van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 21:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
Ik word langzamerhand ook wel erg gek van al dat gezeur over screeches en hardcore kicks. Een aantal mensen kunnen het over niets anders hebben lijkt het wel.


Dit inderdaad, dit soort comments worden net zo origineel.

Ontopic:
Lyst schreef:
De hoge pitchkicks.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen