Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 20 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 6 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
W
Hardtraxxer
112 posts member since 2013
Laat ik een voorbeeld geven (en voor sommige zal het aanstellerij zijn, maar ik kan er helemaal niet meer tegen gewoon)

Leuke kick, leuke melodie en PATS daar komt die verdwaalde snare weer aan het eind.
(t concept is overigens geleend denk ik van de bigroom house collega's waar de pryda snare massaal wordt misbruikt op dezelfde manier)

Nu ook weer in de nieuwe warface & crypsis

View on YouTube

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

De tering man
P
Hardtraxxer
275 posts member since 2011
last seen Mar 2018
:lol: Als je er op gaat letten wordt t echt irritant, ineens die rare snare op t eind, kan me wil vinden in het woord 'misbruik'.

Hopelijk komen in dit topic niet te veel tracks langs die daarna niet meer normaal te luisteren zijn
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
View on SoundCloud
Hardtraxx Veteran
14698 posts member since 2009
last seen 21 minutes ago
Zo'n snare vond ik toen zo vet gedaan bij Helpless van Radical Redemption en Chain Reaction. Maar is nu wel veel gebruikt iets geworden ja. Maar me er echt aan ergeren doe ik niet.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Alles in de hardcore wat duidelijk beter klinkt op 175 BPM maar gemaakt en gereleased wordt op 150-155

Door die trend laat ik complete artiesten en labels (mensen weten welke) langs me heen gaan
Als ik een set van AoF zou bijwonen zou ik op 1 of 2 tracks niks herkennen.
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 25 days ago
Cruelty wrote:dikke crossbreedachtige snare
Ik hou meer van Terror Claps
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
De 'Harder' is beter hype, perfect voorbeeld hierboven van Riiho en Digital Mindzzzz.
Raw hardstyle kan ook 'raw' zijn zonder al die slappe kicks en screeches. :yes:
Hardtraxx Veteran
4724 posts member since 2009
last seen 16 days ago
het is tegenwoordig ook hoe meer bass hoe 'harder' een kick is. waar zijn de punches gebleven :P
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 6 hours ago
Distinctive wrote:het is tegenwoordig ook hoe meer bass hoe 'harder' een kick is. waar zijn de punches gebleven :P
De kicks van vroegah hadden een betere bassline volgens mij.
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Cruelty wrote:Ik vraag me ook af welke bass jij bedoelt :P?
Inderdaad, volgens mij word nu in de raw juist meer nadruk gelegd op de punch :P
Hardtraxx Crew
30636 posts member since 2010
last seen 6 hours ago
Ik mis die heerlijke droge kicks van <2010 zo ontzettend :cry: Dat zou imo al zoveel schelen in de hedendaagse hs; zowel aan de melodieuze kant als aan de hardere kant...
S
wootum wrote:Ik mis die heerlijke droge kicks van <2010 zo ontzettend :cry: Dat zou imo al zoveel schelen in de hedendaagse hs; zowel aan de melodieuze kant als aan de hardere kant...
ik mis ze ook :cry:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
tijntjuh120 wrote:
Cruelty wrote:Ik vraag me ook af welke bass jij bedoelt :P?
Inderdaad, volgens mij word nu in de raw juist meer nadruk gelegd op de punch :P
Een tok met een muur van bass is geen punch :P

Om even een simpel voorbeeld te noemen, Bombs Away, dat is een punch.
Hardtraxx Addict
1832 posts member since 2012
last seen Jun 2025
wootum wrote:Ik mis die heerlijke droge kicks van <2010 zo ontzettend :cry: Dat zou imo al zoveel schelen in de hedendaagse hs; zowel aan de melodieuze kant als aan de hardere kant...
Hear hear!
A
Broken Balance wrote:Alles in de hardcore wat duidelijk beter klinkt op 175 BPM maar gemaakt en gereleased wordt op 150-155

Door die trend laat ik complete artiesten en labels (mensen weten welke) langs me heen gaan
Als ik een set van AoF zou bijwonen zou ik op 1 of 2 tracks niks herkennen.
vermijd die troep altijd
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Er zou een organisatie moeten zijn die een flink aantal hardstyle artiesten gaat benaderen voor het maken van een ~2010 achtige stijl track. Die vervolgens allemaal samen brengen op een album. :worship:
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Er zijn er zoveel, maar op nummer 1 staat toch nog steeds wel de hoge pitchkicks. Instant mute of volgende track wanneer die voorbij komen. Ik luister nog liever naar nagels over een schoolbord.
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
De hardcore kicks en de screeches.
K
Hardtraxx Addict
1848 posts member since 2011
last seen Aug 2023
iMark wrote:De hardcore kicks en de screeches.
Dit. En er lijkt geen einde aan te komen.
Hardtraxx Veteran
6071 posts member since 2011
last seen Jan 2022
Ik word langzamerhand ook wel erg gek van al dat gezeur over screeches en hardcore kicks. Een aantal mensen kunnen het over niets anders hebben lijkt het wel.
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
Leonidas wrote:Ik word langzamerhand ook wel erg gek van al dat gezeur over screeches en hardcore kicks. Een aantal mensen kunnen het over niets anders hebben lijkt het wel.
Ik mag het toch wel zeggen in dit topic? Mij zie je niet meer reageren in de topics van de desbetreffende tracks.
Last edited by iMark on , edited 1 time in total.
P
Hardtraxx Veteran
5058 posts member since 2013
last seen 1 day ago
Anticlimax. 1 op de 10 is het een toevoeging. De andere 9x kan het een track slecht maken, waar eigenlijk veel potentie in zit.
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 6 hours ago
W
Hardtraxxer
112 posts member since 2013
Lyst wrote:Er zijn er zoveel, maar op nummer 1 staat toch nog steeds wel de hoge pitchkicks. Instant mute of volgende track wanneer die voorbij komen. Ik luister nog liever naar nagels over een schoolbord.
Zo'n beetje elke Minus Militia track dus

JeftaElachouri wrote:https://hardtraxx.com/algemeen/originaliteit-in-de-raw-hardstyle-t46619.html
Aware, maar dit gaat echt om irritaties. Vaak gaat dat misschien samen met niet originele tracks, maar dat staat er nu even helemaal los van.
Hardtraxx Veteran
4987 posts member since 2013
last seen 13 days ago
Leonidas wrote:Ik word langzamerhand ook wel erg gek van al dat gezeur over screeches en hardcore kicks. Een aantal mensen kunnen het over niets anders hebben lijkt het wel.
Dit inderdaad, dit soort comments worden net zo origineel.

Ontopic:
Lyst wrote:De hoge pitchkicks.