Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 22:17 

Hardtraxx Veteran

Is er veel veranderd op het gebied van Hardstyle ten opzichte van vorig jaar?

Bij mij is er erg veel veranderd, vorig jaar was ik echt nog een beetje van de commerciele popiejopie hardstyle, brennan heart was zo ongeveer me favoriete producer, kort gevolgt door Headhunterz & D-Block en S-te-fan. Maargoed, toen was ik ook nog niet zo veel naar party's geweest en luisterde ik vaak alleen achter me pc naar Hardstyle. Nu hoef ik die troep niet meer en luister ik alleen nog maar naar Early, Iets minder Early, Duister, Rauw, Hard.. en sommige Euphorische nummertjes. Volgend jaar zal ik dus wel los gaan op de hardste Industrial of Hardcore die er is. Haha.

Hoe zit dat bij jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 22:18 

Hardtraxx Veteran

Het is november (nog niet eens), dus tijd voor een nieuw overzicht van het jaar..

Waarom nu al?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 22:20 

Artiest

Ik luister sinds dit jaar echt hardstyle dus ben meteen meegekomen in de ''Nu-Style'' scene :$
Maar de meeste Raw nummers gaan dr ook in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 22:30 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Het is november (nog niet eens), dus tijd voor een nieuw overzicht van het jaar..

Waarom nu al?

Nja, andere benaming van het topic dan misschien.. maar ik bedoel eigenlijk hoe jij over hardstyle denkt ten opzichte van vorig jaar (dus 31 oktober 2009 :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 22:42 

-Dat het allemaal een stukje harder is geworden
-Een dikke babyboom > (Digitale) platenlabels
-Creativiteit en Originaliteit neemt wat af, maar IMO niet zo storend
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 22:44 

Hardtraxxer

Niet veel anders, veel mensen lopen nog steeds te klagen over dezelfde mensen (Bashen van HHZ en Showtek etc) en dat Hardstyle steeds meer in hokjes wordt gezet (zoals de bullsh*t rond "Nu-Style" en "Rawstyle".
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 23:04 

Hardtraxx Veteran

Veel meer "meelopers"/populairder/grootser/commercieler. :(

Maar daar tegen over staat een hele goede ontwikkeling naar de rauwe kant. En de early komt weer meer aan bod (ook in nieuwe producties).

Van mij mag het zich wel zo doorontwikkelen, hopelijk krijgen we dan een "afsplitsing" van de nu-style. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 23:15 

Hardtraxx Veteran

Vorig jaar was ik nog een liefhebber van de mainstream-hardstyle. Met als favoriete artiesten Noisecontrollers, D-Block & S-Te-Fan en Frontliner.
Ik denk dat het na DefQon.1 dit jaar was dat ik echt naar de rauwe kant ben gegaan.
Nu ben ik echt helemaal weg van Crypsis, B-Front, Chris One, Zatox en nog steeds Noisecontrollers en Frontliner. Kan van sommige DBSTF-producties ook nog wel genieten, bijvoorbeeld Shiverz en Anger vind ik geniaal ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 23:42 

Hardtraxx Veteran

Rik schreef:
Veel meer "meelopers"/populairder/grootser/commercieler. :(

Maar daar tegen over staat een hele goede ontwikkeling naar de rauwe kant. En de early komt weer meer aan bod (ook in nieuwe producties).

Van mij mag het zich wel zo doorontwikkelen, hopelijk krijgen we dan een "afsplitsing" van de nu-style. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. -.-
Rawstyle is toch net zo goed nustyle?

Ontopic:
- gebash op Scantraxx (jammer)
- gebash op bepaalde artiesten (terecht of niet, iig overdreven)
- bepaalde artiesten worden ongenadig hard de hemel in geprezen (weliswaar verdiend)
- weer meer meelopers en ander tuig zoals Rik zei
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2010 23:56 

Donateur

Ik ben erg van stijl verandert. Ik ging ook voor vrolijk, happy de pappy melo enzo.
Nu niet meer, hoewel ik het nogsteeds mooi vind, hou ik meer van hard! Op nummers zoals Magic, Under Attack, Lellebel etc. kan ik echt helemaal uit mn plaat gaan.

Maar nummers met gevoel, zoals Vyolet - Feel U Here, Isaac & Wildstylez - Lost In Music, Bass Modulators - Music Is My Life doen mij ook erg veel, en dat vind ik dan ook nog echt geweldig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 00:07 

Donateur

Ik verbreed m'n muzieksmaak iedere dag, stap voor stap. Ook bij hardstyle. Doordat de mainstream de afgelopen 2 jaar enorm heeft ingeleverd ben ik daar jammer genoeg wel een beetje klaar mee, dus zoek ik toevlucht bij iets experimenteler spul.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 00:08 

Hardtraxx Veteran

Dit was het jaar waarin ik Hardstyle eigenlijk pas ontdekte. Aan het begin van het jaar begonnen met luisteren door Brennan Heart zijn set @ Qlimax 2009 , waar ik toen helemaal gek van was, en hitjes van DBSTF op Youtube, was toen echt helemaal weg van al die commerciële en blije meuk. Maar kwam al gauw verandering in nadat ik me hier registreerde en ergens in Juni naar mijn eerste feestje ging (Summerfestival). Toen kwam ik er achter dat er nog veel meer was en DBSTF, Hhz, Noisecontrollers. Toen heb ik me heel wat meer lopen verdiepen in de scene, en ondertussen slechts een half jaar verder ben ik eigenlijk de laatste periode zowaar gestopt met mainstream luisteren, omdat de tracks van minder grote toppers, en het rauwere werk me heel wat meer kunnen boeien :) Maar lekkere melodieën op zijn tijd is zeker geen probleem. :P Vind het jammer dat ik vrij laat achter mijn interesse voor deze muziekstijl ben gekomen (Ben nu 17) Maar beter ooit dan nooit, vind het echt top en ga de laatste tijd 1-2x per maand naar een Hardstyle feest, en dat wil ik nog wel even blijven volhouden . :yay:

Verder kan ik niet echt wat nuttigs zeggen over dit jaar wat er voorruit of achteruit is gegaan in vergelijking met voorgaande jaren omdat ik deze simpelweg niet gekend hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 00:09 

Hardtraxx Addict

- Door het niveau van de eerdere producties van Scantraxx, is het verwachtingspatroon misschien wel wat te hoog komen te liggen.. en daarbij nog relatief weinig goede releases van 'de grote namen' (HHZ, BH, DBSTF, etc.) wat leidt tot een overdreven hoeveelheid gebash
- Teveel mensen die (kermis)hardstyle luisteren omdat het 'stoer' is
- De opkomst van de rauwere hardstyle, met als negatief effect dat alles wat rauw is tegenwoordig door velen ook meteen als goed gezien wordt
- Het verdwijnen van (respect voor) de wat rustigere melodieuze nummers, die ook nog eens goed in elkaar steken.. op een paar uitzonderingen na
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 00:18 

Artiest

dawasiknie schreef:
Ik verbreed m'n muzieksmaak iedere dag, stap voor stap. Ook bij hardstyle. Doordat de mainstream de afgelopen 2 jaar enorm heeft ingeleverd ben ik daar jammer genoeg wel een beetje klaar mee, dus zoek ik toevlucht bij iets experimenteler spul.

idd, ik probeer ook wat meer underground te zoeken, het is er zeker als je maar goed zoekt

hint:
scandinavie
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 00:24 

Hardtraxx Veteran

KickinAzz schreef:
- Door het niveau van de eerdere producties van Scantraxx, is het verwachtingspatroon misschien wel wat te hoog komen te liggen.. en daarbij nog relatief weinig goede releases van 'de grote namen' (HHZ, BH, DBSTF, etc.) wat leidt tot een overdreven hoeveelheid gebash
- Teveel mensen die (kermis)hardstyle luisteren omdat het 'stoer' is
- De opkomst van de rauwere hardstyle, met als negatief effect dat alles wat rauw is tegenwoordig door velen ook meteen als goed gezien wordt
- Het verdwijnen van (respect voor) de wat rustigere melodieuze nummers, die ook nog eens goed in elkaar steken.. op een paar uitzonderingen na
Dat dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 00:45 

Hardtraxx Veteran

Pithune schreef:
dawasiknie schreef:

idd, ik probeer ook wat meer underground te zoeken, het is er zeker als je maar goed zoekt

hint:
scandinavie

Da Tweekazzzzz, Wasted Pinguinzzzz? Nee bedankt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 01:32 

Hardtraxx Veteran

Chris One, Sasha F, Wavolizer en zo denknik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 01:34 

Artiest

p-stylez schreef:
Pithune schreef:
dawasiknie schreef:

hint:
scandinavie

Da Tweekazzzzz, Wasted Pinguinzzzz? Nee bedankt?

carnifex, hardstyle mafia, chris one, sasha f, gia ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 03:11 

Hardtraxx Elite

Ik kijk vooral terug op een jaar waarin ik mijn vertrouwen in Brennan Heart volledig ben verloren. Ik vond, toen iedereen op 'm ging bashen, zijn producties wel degelijk nog goed en zijn set op Q-Base 2009 in september was echt dikke shit, dus ik snapte het gezeur niet zo. Ik vond zijn consistentie in sound niet zo'n probleem omdat hij wel steeds nieuwe en aparte dingen bleef doen met die sound, maar ook dat is nu over met zijn laatste paar platen. Erg jammer.

Zelfde heb ik overigens met A-Lusion.

Maar ik vind het lastig, want ik zou echt op moeten zoeken wat een jaar geleden was en wat nog langer terug was :P. Dubstyle bijvoorbeeld, was dat van de laatste 12 maanden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 14:24 

heeeeeeeeeuuuuuuuuuuuul veeel gezeik in de hardstyle scene
hardcore erg rustig imo
maar toch wel lekker jaartje hoor :D
de beste feesten komen toch wel aan het einde van het jaar, imo, maar verder gewoon top jaartje gewees :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 14:52 

Hardtraxxer

wat is dat gewhine over meelopers en stoer doen, vraag ik me af wie hier nou stoer doet.
Hoe zie je trouwens aan iemand op een feest of het een meeloper is? Als ik een paar minuten stil sta ben ik dus ook een meeloper?
Wtf boeit het in godensnaam wat andere stakkers op een feest doen, je bent er toch zelf om lol te maken?

Dit is wat mij het afgelopen jaar heeft geërgerd. Ow en ik ben zelf meer naar de early kant getrokken qua smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 15:11 

Hardtraxx Addict

Hardstyleking schreef:
wat is dat gewhine over meelopers en stoer doen, vraag ik me af wie hier nou stoer doet.
Hoe zie je trouwens aan iemand op een feest of het een meeloper is? Als ik een paar minuten stil sta ben ik dus ook een meeloper?
Wtf boeit het in godensnaam wat andere stakkers op een feest doen, je bent er toch zelf om lol te maken?

Dit is wat mij het afgelopen jaar heeft geërgerd. Ow en ik ben zelf meer naar de early kant getrokken qua smaak.

mee eens ^^

bovendien vind ik dat als je mening over hardstyle in 1 jaar compleet is omgedraaid, je wel hypocriet kijkt tegen over buitenstaanders. dát is pas meeloop gedrag.
mijn kijk op hardstyle het afgelopen jaar is dus nog steeds hetzelfde als toen ik begon met luisteren: ik hou nog steeds van de muziek zoals tie is en ik ben nog steeds benieuwd naar hoe nieuwe tracks klinken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 16:28 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:

Met meelopers bedoel ik niet zo zeer mensen die af en toe naar een feestje gaan en verder niet veel met de muziek hebben.

Wel meer met mensen die zeggen dat ze hardstyle luisteren, omdat ze dat stoer vinden. En jochies en meisjes van 14 jaar die op hun mobiel Let The Bass Kick remix, afspelen om stoer te doen.

En het gaat niet zo zeer er om wat ik er van vind, maar ik constateer gewoon dat er dit jaar veeel meer van die figuren zijn bijgekomen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 16:56 

Hardtraxx Elite

Rik schreef:
Met meelopers bedoel ik niet zo zeer mensen die af en toe naar een feestje gaan en verder niet veel met de muziek hebben.

Wel meer met mensen die zeggen dat ze hardstyle luisteren, omdat ze dat stoer vinden. En jochies en meisjes van 14 jaar die op hun mobiel Let The Bass Kick remix, afspelen om stoer te doen.

En het gaat niet zo zeer er om wat ik er van vind, maar ik constateer gewoon dat er dit jaar veeel meer van die figuren zijn bijgekomen...

Eensch met Rik.

Ik ben me dit jaar (nog) meer gaan verdiepen in de hardstyle. Mijn smaak is van de allround luisteraar meer dan de raw kant gegaan, met daarbij nog de zelfde invloeden van early als de jaren ervoor.

Wat me dit jaar is opgevallen, nog meer dan in 2008 en 2009, is dat de populariteit rondom hardstyle erg is toegenomen. Het wordt steeds toegangkelijker, ook voor mensen die er eigenlijk nooit naar luisteren. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dit een goede of een slechte verandering vind. Meer bekendheid is denk ik goed maar het moet niet té commercieel worden, want dat maakt volgens mij de scene kapot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:01 

Hardtraxx Veteran

Ik zou juist zeggen dat de populariteit is afgenomen van Hardstyle. Als je kijkt hoe lang het duurt voor feesten, buiten Defqon en Qlimax om, voordat ze uitverkopen. Dat is juist langer geworden voor mijn gevoel. Ook bijvoorbeeld die 2 Outlandfeesten van dit jaar zijn niet uitverkocht geweest, terwijl dit normaliter wel het geval is..

Wat ik bij veel mensen lees is dat ze zich vooral verdiept hebben in wat Hardstyle nog meer te bieden heeft. Dat wil echter niet meteen zeggen dat artiest X en act Y commercieel zijn oid. Dat is gewoon omdat die artiesten een wat makkelijker op te pakken sound hebben. Daar kun je wel op af gaan geven, maar we zijn allemaal bij de Heahunterz, DBSTF enzovoorts gestart en dat vonden we ook allemaal vet. Dat je dan verdiept is een mogelijkheid, je kan het ook gewoon zo laten.

Voor mij is mijn smaak meer van hetzelfde gebleven qua hardstyle, gewoon een beetje van alles. Echter wel steeds meer Trance & Techno gaan luisteren voor de afwisseling. Wat ik vooral anderen zie doen is allemaal opeens naar de rauwe kant gaan en dan de melodische kant lekker bashen. Vind ik nergens voor nodig.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen