Dit was het jaar waarin ik Hardstyle eigenlijk pas ontdekte. Aan het begin van het jaar begonnen met luisteren door Brennan Heart zijn set @ Qlimax 2009 , waar ik toen helemaal gek van was, en hitjes van DBSTF op Youtube, was toen echt helemaal weg van al die commerciële en blije meuk. Maar kwam al gauw verandering in nadat ik me hier registreerde en ergens in Juni naar mijn eerste feestje ging (Summerfestival). Toen kwam ik er achter dat er nog veel meer was en DBSTF, Hhz, Noisecontrollers. Toen heb ik me heel wat meer lopen verdiepen in de scene, en ondertussen slechts een half jaar verder ben ik eigenlijk de laatste periode zowaar gestopt met mainstream luisteren, omdat de tracks van minder grote toppers, en het rauwere werk me heel wat meer kunnen boeien

Maar lekkere melodieën op zijn tijd is zeker geen probleem.

Vind het jammer dat ik vrij laat achter mijn interesse voor deze muziekstijl ben gekomen (Ben nu 17) Maar beter ooit dan nooit, vind het echt top en ga de laatste tijd 1-2x per maand naar een Hardstyle feest, en dat wil ik nog wel even blijven volhouden .
Verder kan ik niet echt wat nuttigs zeggen over dit jaar wat er voorruit of achteruit is gegaan in vergelijking met voorgaande jaren omdat ik deze simpelweg niet gekend hebt.