Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:05 

Aan het typen...

Khadber schreef:
Daar kun je wel op af gaan geven, maar we zijn allemaal bij de Headhunterz, DBSTF enzovoorts gestart en dat vonden we ook allemaal vet.

:huh: :x

Ik zal eens beginnen aan een column over 2010 die ik aan t eind van t jaar wel zal plaatsen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:08 

Bierkoning

Vond 2010 een beter jaar dan 2009 :)
Mede omdat ik het ook meer ben gaan volgen en aan de feesten ben begonnen :P
maar als ik de releases bekijk vond ik 2010 wel een geslaagd jaar, die hopelijk geslaagd wordt afgesloten op Qountdown!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:08 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Khadber schreef:
Daar kun je wel op af gaan geven, maar we zijn allemaal bij de Headhunterz, DBSTF enzovoorts gestart en dat vonden we ook allemaal vet.

Ik zal eens beginnen aan een column over 2010 die ik aan t eind van t jaar wel zal plaatsen ^^

Ik heb het hier over het gros van de mensen, uitzonderingen daar gelaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:09 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:

Dat is iets waar ik me op kan verheugen :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:37 

Donateur

Lyst schreef:
Khadber schreef:

Dan ben je gestart in 2002 bij een compilatie-hardstyle CD. Dat vonden liefhebbers van de alleroudste sound ook commercieel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:38 

Hardtraxx Elite

2010, het jaar waarin 'meelopers' gingen bashen :')
Was qua platen betreft geen super jaar, maar er zitten wel een paar potentiële 'classics' bij. Ik weet 't niet... Er komen ook nog een paar cd's aan, dus misschien effe wachten met een oordel vellen. Tot nu toe ben ik redelijk tevreden over de ontwikkelingen in hardstyleland.
tot nu toe +/- :

+ Early iets meer onder de aandacht
+ Bewustere 'scene' (lees, jonge gasten die recentelijk zijn ingestroomd verdiepen zich IETS meer in de muziek dan alleen dbstf etc..)
+ Paar potentiële classics!

- 't word als maar massaler, nog meer handjeklap volk
- organisatoren als Q-dance luisteren tevergeefs (nog steeds) niet écht naar feedback. (Who blames 'em, feesten raken 9/10x toch wel uitverkocht)
- Aantal niet nader te noemen platenlabels werken zich zelf nóg dieper de stront in.
- Creativiteit is nogal zoek... (wie helpt zoeken :surrender: )
- Publiek wordt steeds jonger.. (kwam m'n buurmeisje van 15 laatst op 'n feest tegen :nono: )

Op het eerste oog dus meer minnetjes dan plusjes. Maar zoals ik al zei, dit is hoe de vlag er nu voor staat, we hebben nog 2 maanden te gaan. Wie zal het zeggen wat er nog allemaal kan gebeuren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:43 

Aan het typen...

dawasiknie schreef:
Lyst schreef:
Khadber schreef:

Dan ben je gestart in 2002 bij een compilatie-hardstyle CD. Dat vonden liefhebbers van de alleroudste sound ook commercieel...

Jaaa ik heb de compilatie zelfs gezien in een spotje op TV xd :P Echter de muziek zelf was ontoegankelijk genoeg om het van de grote massa weg te houden. Ik beweer overigens niet dat het underground was, want die tijd is er naar mijn mening nooit geweest. Misschien in de overgangsperiode, maar dat beschouw ik meer als hardtrance. Mijn punt is echter dat hij zegt allemaal, terwijl die artiesten voor ons juist nagenoeg het einde van de muziek betekende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:47 

Donateur

Nou ja ontoegankelijk genoeg voor de "grote massa"... beetje onzinnig. Het trok toen ook al volle Arena's en Gelredome's. Het trok alleen een andere massa dat zich anders opstelde tov de muziek. Toen kwam men echt voor de muziek. Das tegenwoordig wat minder ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:50 

Aan het typen...

dawasiknie schreef:
Nou ja ontoegankelijk genoeg voor de "grote massa"... beetje onzinnig. Het trok toen ook al volle Arena's en Gelredome's. Het trok alleen een andere massa dat zich anders opstelde tov de muziek. Toen kwam men echt voor de muziek. Das tegenwoordig wat minder ;)

Waren inderdaad wel redelijk veel mensen, maar vergeleken met de grootte van de scene nu stelt die hoeveelheid helemaal niks voor. Vroeger kende ik eigenlijk niemand die hardstyle kende, laat staan luisterde, nu luistert zeker de helft van mijn omgeving hardstyle en als je niet weet wat hardstyle is wordt je raar aangekeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 18:10 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het qua producties trouwens een beter jaar dan 2009.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 18:14 

Hardtraxx Veteran

Vond het qua producties zeker een goed jaar, en inderdaad beter dan in 2009
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 18:22 

Hardtraxx Veteran

Groot pluspunt voor mezelf is dat ik - vooral het laatste half jaar - Theracords/Therabyte veel meer ben gaan waarderen, en daarbij ben ik me meer gaan verdiepen in oudheid, de Early-genre! Stukje geschiedenis.
En over mijn eigen smaak ben ik eerlijk gezegd iets meer afgeweken van de Mainstream-genre, en neig ik heel erg naar de Raw-genre. Om het maar even zo te noemen. Dit is simpelweg gekomen doordat bijvoorbeeld Headhunterz voor mij heel erg is gezakt qua producties, hij brengt werkelijk niks waardevols meer uit. Hij is toch de toongever van de Mainstream-genre, hij was een van mijn favoriete dj's door zijn producties als die van Project One & Subsonic enz. Zo zijn er wel wat meer dj's van die kant die me minder kunnen boeien na dit jaar. De Raw-genre daarentegen heeft een super jaar achter de rug, van het wat ruigere werk heb ik veel meer zinnige producties gezien. Dan is het dus niet zo gek dat ik na dit jaar naar de Raw-genre neig. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 18:35 

Donateur

Qua Hardtraxx.nl:

- Steeds minder inhoudelijke discussies
Er wordt steeds meer een mening geventileerd zonder dit te onderbouwen,
wanneer hier iets over gezegd wordt krijg je vaak ook nog de wind van voren.
- Website wordt steeds beter
Hardtraxx is nu hét medium voor hardstyle, de frontpage is altijd goed up-to-date!
- Livesets forum 'Hardstyle' gaat steeds verder achteruit
Ondertussen zijn mensen als ik maar gestopt met feedback geven op de meeste sets.
De meeste livesets zijn namelijk veel te standaard en vaak slecht gemixed.
Het wordt tijd dat 'DJ's' inzien dat ze met iets speciaals moeten komen en pas hun sets
online gooien wanneer ze zeker weten dat er kwaliteit geleverd wordt.
Je krijgt vaak de wind van voren van de poster zelf en zijn vriendjes wanneer je hier iets over zegt.
- Steeds meer mensen praten elkaar na
Er wordt vaak gecommuniceerd met smiley's of quotes, zonder ook maar 1 fatsoenlijke zin neer te zetten.
Veel mensen die eerst melodieuze hardstyle luisterden, blijken nu ineens fanatieke supporters van de rauwe sound te zijn. Dit maakt me niet zoveel uit maar de manier waar op staat me soms wel tegen.
- Eindeloze support ''niet creatieve DJ/Producers''
Ik word er een beetje ontoepasselijk van dat mensen de grote namen maar blijven supporten, zonder dat zij ook maar enige vorm van vernieuwing brengen. Weer een dertien-in-een-dozijn plaatje gereleased; zeg je er wat van; krijg je te horen dat hardstyle ''niet meer jou genre is'', ''je niet moet zeiken'' of dat ''je maar niet moet reageren als het je niet aan staat''. Dit is gruwelijk hinderlijk. Een forum is om te discussiëren,
dus ook een negatieve mening mag hier geventileerd worden. Vooral wanneer hij zo erg van toepassing is, als bij deze gevallen. Typische feitje is dat de mensen die hier wat van zeggen al jarenlang hardstyle fanaat zijn, en diegene die de support blijven leveren vaak net komen kijken.

Qua Hardstyle op feesten:

- De sets zijn zeer wisselend
Op sommige feesten begin je steeds meer afwisseling te zien in tracklists. Veel feesten
blijven echter een standaard line-up houden; waardoor je vaak een standaard set krijgt.
De ''grote namen'' hebben het dit jaar laten afweten.
- Licht aan het eind van de tunnel qua line-up's?
Het kleine feestje Loudness van b2s lijkt een proefballonnetje, wellicht wordt er in 2011 meer
gevarieerd qua line-ups. 2010 was echter een vrij standaard jaar en daarom heb ik minder
hardstyle feesten bezocht dit jaar. Hysteria Outdoor en TGZS waren echt een verademing,
minder groots aangepakt; maar echte liefhebbers! Top sets, top publiek.. 2 devine!
- Het publiek is wederom minder chill geworden
Ondanks dat ik altijd mijn eigen feestje vier; blijft het publiek en de daarbij horende sfeer
een belangrijke factor voor feesten. Er wordt steeds minder hard losgegaan en het ouderwetse
stampen, raggen en beuken lijkt steeds meer te verdwijnen. Veel mensen bewegen de armpjes wel,
maar vergeten daarbij de beentjes. Vaak krijg je ook rare blikken.

Qua Hardstyle releases:

- Wildgroei aan kut-releases
Net als in de DJ sectie, is hier ook een overvloed aan ongelofelijk slecht spul. Ik vraag me af
of de desbetreffende ''producers'' dat zelf niet beseffen, het lijkt er in ieder geval niet op.
Ik snap niet waarom mensen niet wat verder dooroefenen, proberen, tot ze echt iets vets hebben,
voordat alles zomaar wordt weggegeven als free-release.
- Scantraxx zakt verder weg
Wederom een vrij nutteloos jaar van het ''grootste'' hardstyle label, er waren maar weinig releases boeiend van dit grote label. Feedback geeft me echter wel wat hoop. Misschien dat Dov eindelijk z'n belofte na gaat komen en die pingelbreaks eens wat gaat verminderen. De nieuwelingen bij Scantraxx, de zogenaamde ''Wasted Pinguinz'' geven echter niet veel hoop. 2011 wordt MAKE or BREAK voor Scantraxx Records.
- Top jaar voor Fusion Records
Fusion heeft een enorm goed jaar achter de rug. Er zijn goede nieuwe artiesten getekend en de releases
gaan ook op de goede weg door. The Great Zany Show was ondanks het lage bezoekersaantal voor mij het beste feest van dit jaar. Q presents Fusion was ook een geniaal feest, er werd fantastisch gedraaid; flink doorknallen & weinig stilstaan! B-Front is dit jaar definitief doorgebroken en blijft bezig.
- Enorme groei Theracords
Het label van DJ Thera is steeds bekender geworden, zowel nationaal als door de rest van de EU.
Ze blijven releasen en blijven innoveren. Theracords geeft de niet-mainstream luisteraars veel hoop
op betere tijden. Het is dan ook wachten tot Q-dance/b2s eindelijk dit label op pakt.
- Commentaar andere labels
Veel kleine labels worden steeds actiever en trekken nieuwe namen aan. De releases zijn wel vaak wisselend van kwaliteit maar de groei is bemoedigend. Het gevreesde gedeelde monopolie van Scantraxx & Fusion lijkt dan ook steeds minder relevant. De Italiaanse labels hebben zich dit jaar van hun beste kant laten zien. Naast veel ''nu'' releases blijkt bijvoorbeeld Titanic ook de oude drive van de early platen weer gevonden te hebben.

Over het algemeen konden de meeste releases me totaal niet boeien. Vooral de standaard releases met een pingelmelodie deden me helemaal niets. Het niveau is dan ook beangstigend, het niveau van ''Push That Feeling'' of ''Pleasure'' wordt dan ook nooit meer gehaald. De rauwe kant van hardstyle heeft echter
wel een top jaar achter de rug; veel goede beukplaten. Het wordt in 2011 wel belangrijk dat ze innovatie hoog in het vaandel houden, anders zal de verveling toe slaan. De early sound heeft een duidelijke groei
doorgemaakt, er zijn steeds meer jonge mensen die deze releases kunnen waarderen. (er is nog hoop!)

Ik ben dit jaar vooral druk geweest met het uitdiepen van andere genres zoals Dubstep, DNB & Techno.
Hopelijk wordt 2011 dusdanig innoverend dat ik die tijd niet meer krijg; en alles aan hardstyle moet besteden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 18:50 

Artiest

een jaar vol goede releases!
een jaar dat lekker begon met hardbass!
een jaar waarin Tillt! kwam en geweldige platen wist te leveren (and it ain't over yet :evil: )
een jaar waarin ik talloze discussies heb gevoerd tegen mensen over "nu-style", "commerciële nummers" en nog meer van dat gezeik.
een jaar waarin de hype van de Ruigere hardstyle steeds groeide waardoor sommige dingen toch wel snel als ruig bestempeld werden.
een jaar waarin B-front de hemel in werd geprezen...
een jaar waarin mensen zich snel keerden tegen bepaalde artiesten en daarom kettingreacties veroorzaakte
een jaar waarin Fusion (naar mijn mening) ruleerde

kortom een jaar waarin genoeg gebeurde en ik blijf positief terug kijken! (op de muziek dan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 20:42 

Hardtraxx Elite

@Mol
Duidelijk verhaal! Kan me wel in je verhaal vinden wat HT.nl betreft! Het napraten (ik doe het ook vaak) en het 'vind je het niet leuk, houdt je mond dan maar' verhaal. Een forum is inderdaad om te discuseren en niet om enkele artiesten/dj's de hemel in te prijzen voor de zoveelste jammerlijke release op rij... Af en toe wordt er hier nog meer aanbeden als in de kerk :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:14 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
@Mol
Duidelijk verhaal! Kan me wel in je verhaal vinden wat HT.nl betreft! Het napraten (ik doe het ook vaak) en het 'vind je het niet leuk, houdt je mond dan maar' verhaal. Een forum is inderdaad om te discuseren en niet om enkele artiesten/dj's de hemel in te prijzen voor de zoveelste jammerlijke release op rij... Af en toe wordt er hier nog meer aanbeden als in de kerk :/

Ben ik het ook mee eens :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:25 

Donateur

Iedereen praat een ander wel eens na natuurlijk, post een smiley als reactie, of reageert kortaf.
Dit is natuurlijk logisch en iedereen doet dit. Het is echter zaak om op te letten dat dit niet standaard wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:27 

Hardtraxx Addict

Citaat:
Wasted Pinguinzzzz? Nee bedankt?

precies!
'talenten' zoals hierboven, en krusaders mogen wel om mij part wegblijven
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 01:25 

Hardtraxx Elite

Mol schreef:
Iedereen praat een ander wel eens na natuurlijk, post een smiley als reactie, of reageert kortaf.
Dit is natuurlijk logisch en iedereen doet dit. Het is echter zaak om op te letten dat dit niet standaard wordt.

Ik praat nu ook mee, maar ik begin inderdaad ook moe te worden van het regelmatige gebruik van smiley's zoals deze: :') Wat is er gebeurt met gewoon een goed argument te geven op iets waar je het mee eens of niet mee eens bent ipv het plaatsen van een of andere goedkope smiley.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 01:57 

Hardtraxx Veteran

tomb schreef:
Rawstyle is toch net zo goed nustyle?

Ontopic:
- gebash op Scantraxx (jammer)
- gebash op bepaalde artiesten (terecht of niet, iig overdreven)
- bepaalde artiesten worden ongenadig hard de hemel in geprezen (weliswaar verdiend)
- weer meer meelopers en ander tuig zoals Rik zei

Helemaal mee eens!

Ik vind dat er overdreven wordt gereageerd wanneer bijvoorbeeld dbstf of hhz een plaat uitbrengen... Deze worden compleet afgebroken omdat die ene persoon het niets vind... (ze zijn niet voor niets zo ver gekomen ;) ) Dit is toch opvallend vaker het geval dan vorig jaar.

Bepaalde artiesten zoals bv. B-front worden naar mijn mening ook te hard opgehemeld.

eindconclusie: Te veel gezeik, te weinig genot van de verschillende soorten stijlen
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 02:13 

Donateur

Als je iemand ophemelt of afkraakt en het duidelijk én begrijpelijk kan beargumenteren, wat is daar dan mis mee?

Zal het nou echt vanuit het niets komen dat B-Front en Fusion op dit moment erg populair zijn op dit forum en dat Headhunterz en Scantraxx veel inleveren? Denk je nu echt dat dat komt omdat 1 iemand heeft gezegd "en nu gaan we dat roepen?" of zou het gewoon echt komen omdat de muziek boekdelen spreekt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 10:28 

Aan het typen...

Ik denk dat de grootste oorzaak is dat de iets oudere nieuwe generatie zich echt eens is gaan verdiepen. Bovendien is een (groot) deel van de nieuwere nieuwe generatie erg gevoelig voor de mening van de rest, dus een deel van het forum loopt vervolgens achter die bovengenoemde mensen aan. Dat in combinatie met het feit dat B-Front en soortgelijken een gat in de scene hebben gevonden en daar heel goed op in hebben gespeeld. Beiden hebben er toe geleid dat veel mensen er achter kwamen dat de stijl van scantraxx eigenlijk helemaal niet hun perfecte stijl was. En het gegeven dat die groep dj's zich steeds verder aan het af bewegen is van de smaak van de gemiddelde hardtraxxer. De hardtraxxer neigt richting het rauwere/ontoegankelijker te gaan en de meesten bij scantraxx gaan juist nog toegankelijker. Dat leidt tot een tweesplitsing tussen scantraxx en hun oude fanbase. Wat vervolgens weer leidt tot (danwel niet terechte/onterechte) frustraties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 14:51 

Hardtraxx Addict

ik hou eigenlijk wel van de meeste hardstyle, of het nou rauw of melodieus is.. alleen early is gewoon niet mijn ding
het is alleen wel zo dat ik b-front thuis niet zo snel op zal zetten, maar op een feest zal ik het prima naar mijn zin hebben
op zijn muziek/sets :) kortom ik vond het een heerlijk jaar, alleen het gezeik mag zo nu en dan wel wat minder..

ik zeg op naar nog een heel mooi jaar dat hopelijk nog beter wordt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2010 01:10 

Hardtraxxer

In het begin vooral Headhunterz en Brennan Heart geluisterd,

toen eenmaal wat lekkere nummers van Frontliner, Tatanka & Zatox, Crypsis en B-front gevonden waar ik op het moment meer na luister.

1 maand geleden kende ik AVIO nog niet, hoorde ze live draaien in berlikum en was meteen verkocht, wat kunnen die gasten draaien :bomb: meteen ff alle podcasts opgezocht van ze :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2010 07:57 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:
Als je iemand ophemelt of afkraakt en het duidelijk én begrijpelijk kan beargumenteren, wat is daar dan mis mee?

Zal het nou echt vanuit het niets komen dat B-Front en Fusion op dit moment erg populair zijn op dit forum en dat Headhunterz en Scantraxx veel inleveren? Denk je nu echt dat dat komt omdat 1 iemand heeft gezegd "en nu gaan we dat roepen?" of zou het gewoon echt komen omdat de muziek boekdelen spreekt...

Vergeet niet dat er 2 kanten van de community zijn... Headhunterz is niet voor niks zo hoog gekomen op de DJ mag top 100!

Het laatste jaar is idd het gebash op mainstream flink toegenomen... Als ik soms op forums kijk dan vraag ik me af of er daadwerkelijk nog mensen zijn die er van houden, zoveel gezeik is er... Ok, er zitten soms producties bij die inderdaad niet echt top zijn, maar daar tegenover staan ook nog genoeg plaatjes die wel lekker zijn!
Het rauwere schijnt ook populairder te worden. Ben alleen benieuwd hoelang B-Front e.d. nog stand gaan houden als de nieuwe helden. Als er namelijk iets populair wordt binnen de scene, is het een kwestie van tijd voordat de mensen buiten de scene dit gaan volgen. Dan krijgen we weer het hele verhaal wat nu met mainstream gebeurt opnieuw.
Wat ik jammer vind aan de ontwikkelingen met name dit jaar is dat de producers gigantisch weinig ruimte krijgen van de scene. Wanneer een producer iets maakt wat iets anders is dan de rest van zn producties, komt er gelijk een hele bash-golf vrij. Maar wanneer er tracks gereleased worden die in lijn liggen met de andere platen dan is het weer eentonig en allemaal hetzelfde.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen