Active topics in Algemeen

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 15 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 7 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 2 hours ago
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Jammer van dat zwarte doek op het hek dan zijn de kinderen niet goed zichtbaar
Hardtraxx Veteran
4259 posts member since 2019
last seen Jun 2025
Alm1ghty wrote:Hopelijk doen ze nog wat lampen op die steigers want zo is het ook maar saai, imo.
Volgens mij moet het een bouwplaats voorstellen dit jaar
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Alm1ghty wrote:Hopelijk doen ze nog wat lampen op die steigers want zo is het ook maar saai, imo.
Vind het wel wat hebben. Beetje Hardstyle DNA vibes.

https://www.hardnews.nl/hardstyle-dna-t ... andinavie/

Ha kul att festa!
Hardtraxxer
590 posts member since 2016
last seen May 2025
Image

Links de main tot nu toe, rechts een close-up. Rechts lijkt toch wel vrij duidelijk een stukje Japanse architectuur zichtbaar. Ik denk dat de main een samoerai gaat worden die rechtop zit net als de koning van Defqon 2011.
Ik kan het zo niet vinden maar heb ook een samoerai/shredder voorbij zien komen in het Defqon artwork.
Path of the Warrior zou ook qua thema - niet dat de main daar vaak bij aansluit maar toch - kloppen met een samoerai.
Hardtraxxer
last seen May 2025
Image

Dit ding dus... kan natuurlijk toeval zijn maar een main waarop een plaatje staat van een japanse tempel en Defqon die artwork hebben van een samoerai. Zoals Lange Frans zou zeggen: Interessant, heel interessant
Hardtraxxer
last seen May 2025
Nog iets belangrijks. Samoerai hebben een gemeenschappelijk gedragscode die Bushidō heet. Een set van principes en richtlijnen waar iedere samoerai zich aan moet houden. Zo staat er o.a. in dat een Samoerai die zijn eer verloren heeft die kan terugkrijgen door Seppuko (AKA zelfmoord door het samoeraizwaard door je buik te steken) te plegen.

Bushidō dus... en wat is de vertaling van Bushidō in het Engels? The Way of the Warrior!
En het thema van Defqon is Path of the Warrior!
Hardtraxx Veteran
5460 posts member since 2012
last seen 12 days ago
Ik hou altijd van dit soort theorieën en speculaties. Keep it coming!
Hardtraxxer
866 posts member since 2021
last seen May 2026
Hopelijk is het meer in de breedte dan in de hoogte.
Hoge, maar smalle stages zien er altijd zo knullig uit
Hardtraxxer
last seen May 2025
Rubrix wrote:Hopelijk is het meer in de breedte dan in de hoogte.
Hoge, maar smalle stages zien er altijd zo knullig uit
Maak je geen zorgen, dit ding wordt vast focking gigantisch. Of zoals we in Twente zeggen:
"Een onmeunige kneipel"
B
Hardtraxxer
134 posts member since 2018
last seen Oct 2025
Nice
Last edited by BattleRoyaleNL on 14 Jun 2023 11:32, edited 1 time in total.
Hardtraxxer
last seen May 2025
Image

Iets betere kwaliteit, dit wordt weer genieten!
En blijf nog steeds bij mijn samoerai theorie ^^
Hardtraxxer
939 posts member since 2018
last seen 15 days ago
Ik weet trouwens niet of het hier al eens ter sprake is gekomen, maar krijgen de bedrijven die dit opbouwen niet een soort protocol/regels van Q-Dance (en andere organisatoren) dat er geen foto's of video's genomen mogen worden van de opbouw?

Ik vind het tof om te zien hoor, maar ik kan me voorstellen dat een organisatie als Q niet blij is met het lekken van dergelijke foto's. Die willen natuurlijk pas dat de bezoeker die experience op de dag zelf krijgt.
Hardtraxxer
last seen May 2025
Revolting Against wrote:Ik weet trouwens niet of het hier al eens ter sprake is gekomen, maar krijgen de bedrijven die dit opbouwen niet een soort protocol/regels van Q-Dance (en andere organisatoren) dat er geen foto's of video's genomen mogen worden van de opbouw?

Ik vind het tof om te zien hoor, maar ik kan me voorstellen dat een organisatie als Q niet blij is met het lekken van dergelijke foto's. Die willen natuurlijk pas dat de bezoeker die experience op de dag zelf krijgt.
Jazeker, daar zijn regels voor. Vaak zijn de foto's die verschijnen ook een beetje slecht genomen om deze reden. Je kan niet voor het podium staan om even mooi recht van voren een duidelijke foto te maken want als je gesnapt wordt dan kun je ontslagen worden. Uit een interview van Hard News met Unity Event Crew:

Recent kwam het bericht dat een podiumbouwer bij Defqon is ontslagen omdat zijn opbouwfoto op social media terecht kwam. Mike (van Unity Event Crew) vindt het vrij logisch dat hier bepaalde regels voor gelden, zoals geen foto’s maken voorafgaand aan een event: “Op grote festivals wordt er vaak extra aandacht aan besteed. Iedereen die in de evenementenbranche zit, weet dat ze uit moeten kijken met foto’s van de opbouw op social media. Dit is bekend en wordt ook meteen bij de nieuwe jongens bekend gemaakt. Het zou jammer zijn als de mensen alles al zien voordat ze naar een festival gaan.”
Hardtraxxer
939 posts member since 2018
last seen 15 days ago
Helder verhaal, ik vroeg het me gewoon af. Thanks!
Hardtraxxer
last seen May 2025
Image

Called it ^^
Ziet er suuuper ziek uit pfff
Hardtraxx Veteran
5460 posts member since 2012
last seen 12 days ago
O, W T F. Ik dacht dat die laatste foto de volledige main was, maar ik zie nu pas dat dit het 'kleinere' figuur er naast is. Hoe huge wordt 'ie dan joh, poh.
Hardtraxxer
last seen May 2025
Image

Niet zo duidelijk en ook nog niet zo ver met de bouw van het middelste gedeelte geloof ik
Hardtraxxer
last seen May 2025
Remi wrote:O, W T F. Ik dacht dat die laatste foto de volledige main was, maar ik zie nu pas dat dit het 'kleinere' figuur er naast is. Hoe huge wordt 'ie dan joh, poh.
Die van 2019 was 48 meter hoog, denk dat deze nog hoger is
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 7 hours ago
Jezus christus wat een bouwwerk weer. Zo'n samurai past ook zo bizar goed.

Heb hem natuurlijk nog niet volledig in beeld, maar dit kan wel eens één van de vetste defqon podia van de laatste jaren worden.

Al vond ik die van vorig jaar ook wel erg vet, vind ik dit wel weer echt wat anders dan de paar jaar hiervoor.
Hardtraxxer
last seen May 2025
Rickzel wrote:Jezus christus wat een bouwwerk weer. Zo'n samurai past ook zo bizar goed.

Heb hem natuurlijk nog niet volledig in beeld, maar dit kan wel eens één van de vetste defqon podia van de laatste jaren worden.

Al vond ik die van vorig jaar ook wel erg vet, vind ik dit wel weer echt wat anders dan de paar jaar hiervoor.
Ja niet normaal pff. Zou het niet gewoon Tokyo voor moeten stellen dan? Grote wolkenkrabber met rode stip, samoerai ernaast? Tatanka - Tokyo in de eindshow zou wel mega ziek zijn... maar Q-dance doet normaal niet aan classics in de zaterdag eindshow :huh:

Edit, de rode baan boven de rode stip lijkt mij ook dieper. Wellicht dat de rode stip tijdens de eindshow naar boven kan bewegen?
Hardtraxxer
630 posts member since 2015
last seen Feb 2025
Ziet er veelbelovend uit! Ga mn best doen dit topic maar te vermijden om toch nog iets van de verrassing over te houden. Creatief gebruik wel van prullenbakken bij die samurai :P
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Iedereen: Poah vette foto's wordt weer een bizarre stage.
Wenzel:
Image
Hardtraxx Addict
1055 posts member since 2019
last seen 12 days ago
Ziet er heel sick uit. Benieuwd hoe breed de stage dit jaar ook is.

En haha, ik wil iedere keer dit topic vermijden, maar het lukt me nooit. VANAF NU ECHT1!11!!
Hardtraxxer
last seen May 2025
THArdstyler wrote:Iedereen: Poah vette foto's wordt weer een bizarre stage.
Wenzel:
[img]afbeelding]
Heheheh, ik kan ook heel goed genieten in de zin van "poah wat ziek" maar ben altijd benieuwd naar wat het moet voorstellen. ^^ Heb niet snel dat ik iets als een droombaan zou omschrijven maar het mogen ontwerpen van zo'n Defqon stage komt daar bij in de buurt. Dus vandaar mijn enthousiasme :lol:
Hardtraxx Addict
1788 posts member since 2014
Wenzel wrote:
Revolting Against wrote:Ik weet trouwens niet of het hier al eens ter sprake is gekomen, maar krijgen de bedrijven die dit opbouwen niet een soort protocol/regels van Q-Dance (en andere organisatoren) dat er geen foto's of video's genomen mogen worden van de opbouw?

Jazeker, daar zijn regels voor. Vaak zijn de foto's die verschijnen ook een beetje slecht genomen om deze reden. Je kan niet voor het podium staan om even mooi recht van voren een duidelijke foto te maken want als je gesnapt wordt dan kun je ontslagen worden. Uit een interview van Hard News met Unity Event Crew:

Recent kwam het bericht dat een podiumbouwer bij Defqon is ontslagen omdat zijn opbouwfoto op social media terecht kwam. Mike (van Unity Event Crew) vindt het vrij logisch dat hier bepaalde regels voor gelden, zoals geen foto’s maken voorafgaand aan een event: “Op grote festivals wordt er vaak extra aandacht aan besteed. Iedereen die in de evenementenbranche zit, weet dat ze uit moeten kijken met foto’s van de opbouw op social media. Dit is bekend en wordt ook meteen bij de nieuwe jongens bekend gemaakt. Het zou jammer zijn als de mensen alles al zien voordat ze naar een festival gaan.”
In deze tijd van schaarste wbt personeel zie ik iemand minder snel ontslagen worden. En dat zie je terug. Steeds makkelijker worden er dingen gelekt.