Revolting Against schreef:
Ik weet trouwens niet of het hier al eens ter sprake is gekomen, maar krijgen de bedrijven die dit opbouwen niet een soort protocol/regels van Q-Dance (en andere organisatoren) dat er geen foto's of video's genomen mogen worden van de opbouw?
Ik vind het tof om te zien hoor, maar ik kan me voorstellen dat een organisatie als Q niet blij is met het lekken van dergelijke foto's. Die willen natuurlijk pas dat de bezoeker die experience op de dag zelf krijgt.
Jazeker, daar zijn regels voor. Vaak zijn de foto's die verschijnen ook een beetje slecht genomen om deze reden. Je kan niet voor het podium staan om even mooi recht van voren een duidelijke foto te maken want als je gesnapt wordt dan kun je ontslagen worden. Uit een interview van Hard News met Unity Event Crew:
Recent kwam het bericht dat een podiumbouwer bij Defqon is ontslagen omdat zijn opbouwfoto op social media terecht kwam. Mike (van Unity Event Crew) vindt het vrij logisch dat hier bepaalde regels voor gelden, zoals geen foto’s maken voorafgaand aan een event: “Op grote festivals wordt er vaak extra aandacht aan besteed. Iedereen die in de evenementenbranche zit, weet dat ze uit moeten kijken met foto’s van de opbouw op social media. Dit is bekend en wordt ook meteen bij de nieuwe jongens bekend gemaakt. Het zou jammer zijn als de mensen alles al zien voordat ze naar een festival gaan.”In deze tijd van schaarste wbt personeel zie ik iemand minder snel ontslagen worden. En dat zie je terug. Steeds makkelijker worden er dingen gelekt.