Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 14 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
hurricane wrote:
MDesiqn wrote:
J oey wrote:Dan moeten de bezoekers ook een LED-kostuum te huur krijgen hoor! En alle stoeltjes moeten vervangen worden door een constructie van LED-panelen.

En dit moet er dan ook zijn.
View on Facebook
Hoe de fuq is dat gemaakt?
heel simpel, het is gewoon een led scherm. In dit geval met 2.1 miljoen leds. Het scherm is plat maar als je op de juiste plaats er naar kijkt, is het net 3D. Het is gewoon gezichtsbedrog. Heel slim gedaan. Maar voor een dance feest niet echt praktisch omdat het effect maar voor een deel van het publiek zichtbaar is. De rest ziet gewoon een raar misvormd beeld ;)
Dat is niet helemaal waar, het is een vorm van mapping. Als je op elke hoek een projector neer zet, heb je van elke hoek een 3d effect. Tegenwoordig wordt dit ook veel toegepast op basketbal velden.

View on YouTube
D
Bass Academy heeft toch ook eens gebruik gemaakt van 4d mapping op een dj booth (wat eigenlijk een groot led scherm is)

Ik kan even niet terughalen welk jaar en editie dit was en dus ook geen video vinden.

edit: goed zoeken en men zal vinden

https://www.youtube.com/watch?v=OZCuRqI2AOs
Hardtraxx Addict
1244 posts member since 2012
last seen Jan 2018
Op Q-dance presents: Headhunterz deden ze ook al 3D mapping op dat skelethoofd. Veel verschillende soorten projecties gezien, heel vet. ^^

View on YouTube
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Ziek vet ja die BA stage, alleen da's toch niet op zo'n grote schaal te doen.
D
TiMOTHYb wrote:Ziek vet ja die BA stage, alleen da's toch niet op zo'n grote schaal te doen.
Het is zeker te doen, alleen denk ik dat het niet mooi zal zijn en dat het op Hardbass anders wordt aangepakt.

Maar dat terzijde, we hebben het over 3d/4d mapping, wellicht is dat zaterdag helemaal niet aan de orde en kunnen we gewoon goede visuals verwachten. :cool:
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Ja die stond 5 posts boven je ook al
Donateur
last seen Aug 2024
Lol and Ik always thinked I had stupid idea's. If they would actually do that Richard would have a groowt probleem.
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Hardstylerzzzz wrote:Talking about ideas for events, I remember that they were planning to put a Tesla Coil at Sensation Black 2003, and then later at Qlimax 2003, but that unfortunately didn't work out (too expensive, too dangerous).

Het Feest/stage opbouw topic.

To this day I have yet to see a Tesla Coil at an event.

This would undoubtedly be the coolest thing ever!
Waarom post jij in godsnaam in het Engels.
Hardtraxx Veteran
3621 posts member since 2010
last seen May 2026
Hardstylerzzzz wrote:Ik ben geen Nederlander, dus Engels is meestal makkelijker voor mij.
Ben je een Belg? Dan mag Nederlands ook gewoon hoor.
Hardtraxxer
746 posts member since 2014
last seen May 2018
Waar maken we weer problemen over?
Ik vind zijn post wel interessant,ook al is het in het Engels geschreven...
Dus waarom daarover klagen ?

En wat staat er in het beleid?
Op dit forum wordt Nederlands of Engels gepraat. Andere talen worden niet geaccepteerd.
Diegene die er niet tegen kunnen mogen altijd volgende link gebruiken:
http://lmgtfy.com/?q=google+translate
D
Een tesla Coil lijkt mij te gevaarlijk om op een evenement neer te zetten. Het moet met een gepaste afstand tot het publiek gedaan worden. Nu kan dat wel op een evenement, maar wat denk je van al het staal & aluminium wat in een stage zit verwerkt (steigers, truss) Dan staat je hele stage onder hoogspanning als het verkeerd gaat.
Hardtraxxer
758 posts member since 2013
last seen Sep 2024
Hardstylerzzzz wrote:Talking about ideas for events, I remember that they were planning to put a Tesla Coil at Sensation Black 2003, and then later at Qlimax 2003, but that unfortunately didn't work out (too expensive, too dangerous).

Het Feest/stage opbouw topic.

To this day I have yet to see a Tesla Coil at an event.

This would undoubtedly be the coolest thing ever!
it would be pretty amazing if it had like a glass bowl around it, just like those static machines. but i dont think you can adjust it to the sound, so it'll just be random effects during the whole show.
Donateur
last seen Aug 2024
Frijolrojo wrote: it would be pretty amazing if it had like a glass bowl around it, just like those static machines. but i dont think you can adjust it to the sound, so it'll just be random effects during the whole show.
So do 95% of the people visiting Qlimax/Hard Bass, therefore that shouldn't be really that of a problem.
Hardstylerzzzz wrote:Ik ben geen Nederlander, dus Engels is meestal makkelijker voor mij.
Are you coming from Aalten too? Nothing to be ashamed of!! You will learn to speak Dutch when the time comes!
Hardtraxx Addict
1244 posts member since 2012
last seen Jan 2018
TiMOTHYb wrote:Lol and Ik always thinked I had stupid idea's. If they would actually do that Richard would have a groowt probleem.
:lol:
S
Those Tesla Coils make a lot of noise. I think it can be safely done but it's far cheaper andpractical to use led screens as you can project other things on them beside bliksems.
S
2 posts member since 2015
last seen Dec 2016
Frijolrojo wrote: i dont think you can adjust it to the sound
https://www.youtube.com/watch?v=bbLshnfu0wY

Dat hebben ze al voor elkaar gekregen haha ;)
Last edited by Sjaakmans on , edited 1 time in total.
S
Sjaakmans wrote:
View on YouTube

Sterker nog, er bestaan synthesizers met dit principe :P.
Hardtraxx Veteran
Qre8ive wrote:
Sjaakmans wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=bbLshnfu0wY

Dat filmpje laat alleen niet zien dat ze reageren op geluid, maar dat er geluid geproduceerd word in de vorm van een bestaand nummer ;). Zou het best wel eens willen zien dat zo'n ding echt op geluid reageert. Maar dan ziet het er denk ik nog vrij random uit, gezien niet echt bepaald kan worden hoe die bliksem eruit komt te zien tenzij je de objecten rondom de coil laat bewegen..

Zeker m.b.t. een toepassing op een feest kan je denk ik beter via led schermen zoiets genereren. Zelf heb ik altijd nog het idee om visuals aan movement-tracking van een artiest te hangen. Lijkt me supergaaf om gewoon de visuals te laten reageren op de bewegingen van de DJ. En dan eventueel nog geluid erin verwerken (muziek / publiek).
Nu ben ik wel benieuwd, hoe zou je dat moeten regelen? Met behulp van sensoren die opgeplakt zijn op de DJ? Ik denk dat dat wel een beetje tegen zou vallen tijdens het in/uitmixen van tracks omdat hij dan daar puur op gefocust is. Zou het dan gewoon lekker op geluidssensors houden omdat een DJ vaak op basis daarvan beweegt.
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
TiMOTHYb wrote:Are you coming from Aalten too? Nothing to be ashamed of!! You will learn to speak Dutch when the time comes!
Racismisch!
N
Hardtraxx Addict
1519 posts member since 2012
last seen 4 days ago
Zoiets?
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Qre8ive wrote:Dat kan je met een motion tracking suit doen inderdaad :P, dan kun je 'gewoon' met een flinke PC live een 3d model projecteren. Alleen werkt zoiets niet zo goed als je een feest doet met 8-10 dj's, dan moet je 20 van die pakken hebben wat een duur geintje is. Vandaar sensoren die gewoon bewegingen op kunnen picken zonder een pak aan te trekken.
3 is genoeg :P steeds omwisselen en 1 als reserve
S
Met zo´n xbox 3d camera kan je al heel ver komen ;)

oh is al gezegd :P
Last edited by stefaneke on , edited 1 time in total.
Hardtraxx Addict
1506 posts member since 2014
last seen Oct 2016
Qre8ive wrote:Dat kan je met een motion tracking suit doen inderdaad :P, dan kun je 'gewoon' met een flinke PC live een 3d model projecteren. Alleen werkt zoiets niet zo goed als je een feest doet met 8-10 dj's, dan moet je 20 van die pakken hebben wat een duur geintje is. Vandaar sensoren die gewoon bewegingen op kunnen picken zonder een pak aan te trekken.
volgens mij zijn een paar plakkertjes ook al voldoende, of tenminste dat lijkt mij zo.
2 handen, 2 schouders, 1 nek, 1 hoofd, 2 voeten, buik, knieën.
Hardtraxx Veteran
Ellebogen dan ook. Gewoon alle gewrichten.
Hardtraxx Addict
1506 posts member since 2014
last seen Oct 2016
J oey wrote:Ellebogen dan ook. Gewoon alle gewrichten.
Die vergat ik omdat ik niet op de naam kon komen. :x