Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 218  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 10:47 
 
Hardtraxxer

hurricane schreef:
MDesiqn schreef:
J oey schreef:
Dan moeten de bezoekers ook een LED-kostuum te huur krijgen hoor! En alle stoeltjes moeten vervangen worden door een constructie van LED-panelen.

En dit moet er dan ook zijn.
https://www.facebook.com/video.php?v=1080991648593693


Hoe de fuq is dat gemaakt?
heel simpel, het is gewoon een led scherm. In dit geval met 2.1 miljoen leds. Het scherm is plat maar als je op de juiste plaats er naar kijkt, is het net 3D. Het is gewoon gezichtsbedrog. Heel slim gedaan. Maar voor een dance feest niet echt praktisch omdat het effect maar voor een deel van het publiek zichtbaar is. De rest ziet gewoon een raar misvormd beeld ;)


Dat is niet helemaal waar, het is een vorm van mapping. Als je op elke hoek een projector neer zet, heb je van elke hoek een 3d effect. Tegenwoordig wordt dit ook veel toegepast op basketbal velden.

http://youtu.be/v5cRoQgQzdw
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 12:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Op Q-dance presents: Headhunterz deden ze ook al 3D mapping op dat skelethoofd. Veel verschillende soorten projecties gezien, heel vet. ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 13:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ziek vet ja die BA stage, alleen da's toch niet op zo'n grote schaal te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 15:25 
 
Hardtraxx Elite

Ja die stond 5 posts boven je ook al
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 23:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lol and Ik always thinked I had stupid idea's. If they would actually do that Richard would have a groowt probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 00:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardstylerzzzz schreef:
Talking about ideas for events, I remember that they were planning to put a Tesla Coil at Sensation Black 2003, and then later at Qlimax 2003, but that unfortunately didn't work out (too expensive, too dangerous).

Afbeelding

To this day I have yet to see a Tesla Coil at an event.

This would undoubtedly be the coolest thing ever!

Waarom post jij in godsnaam in het Engels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 00:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardstylerzzzz schreef:
Ik ben geen Nederlander, dus Engels is meestal makkelijker voor mij.

Ben je een Belg? Dan mag Nederlands ook gewoon hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 01:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waar maken we weer problemen over?
Ik vind zijn post wel interessant,ook al is het in het Engels geschreven...
Dus waarom daarover klagen ?

En wat staat er in het beleid?
Citaat:
Op dit forum wordt Nederlands of Engels gepraat. Andere talen worden niet geaccepteerd.


Diegene die er niet tegen kunnen mogen altijd volgende link gebruiken:
http://lmgtfy.com/?q=google+translate
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 10:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardstylerzzzz schreef:
Talking about ideas for events, I remember that they were planning to put a Tesla Coil at Sensation Black 2003, and then later at Qlimax 2003, but that unfortunately didn't work out (too expensive, too dangerous).

Afbeelding

To this day I have yet to see a Tesla Coil at an event.

This would undoubtedly be the coolest thing ever!


it would be pretty amazing if it had like a glass bowl around it, just like those static machines. but i dont think you can adjust it to the sound, so it'll just be random effects during the whole show.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 10:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Frijolrojo schreef:
it would be pretty amazing if it had like a glass bowl around it, just like those static machines. but i dont think you can adjust it to the sound, so it'll just be random effects during the whole show.

So do 95% of the people visiting Qlimax/Hard Bass, therefore that shouldn't be really that of a problem.

Hardstylerzzzz schreef:
Ik ben geen Nederlander, dus Engels is meestal makkelijker voor mij.

Are you coming from Aalten too? Nothing to be ashamed of!! You will learn to speak Dutch when the time comes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 11:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Lol and Ik always thinked I had stupid idea's. If they would actually do that Richard would have a groowt probleem.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:13 
 

Those Tesla Coils make a lot of noise. I think it can be safely done but it's far cheaper andpractical to use led screens as you can project other things on them beside bliksems.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 14:35 
 
Hardtraxx Newbie

Frijolrojo schreef:
i dont think you can adjust it to the sound


https://www.youtube.com/watch?v=bbLshnfu0wY

Dat hebben ze al voor elkaar gekregen haha ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 14:37 
 

Sjaakmans schreef:
Frijolrojo schreef:
i dont think you can adjust it to the sound


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bbLshnfu0wY[/youtube]

Dat hebben ze al voor elkaar gekregen haha ;)


Sterker nog, er bestaan synthesizers met dit principe :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 18:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Sjaakmans schreef:
Frijolrojo schreef:
i dont think you can adjust it to the sound


https://www.youtube.com/watch?v=bbLshnfu0wY

Dat hebben ze al voor elkaar gekregen haha ;)


Dat filmpje laat alleen niet zien dat ze reageren op geluid, maar dat er geluid geproduceerd word in de vorm van een bestaand nummer ;). Zou het best wel eens willen zien dat zo'n ding echt op geluid reageert. Maar dan ziet het er denk ik nog vrij random uit, gezien niet echt bepaald kan worden hoe die bliksem eruit komt te zien tenzij je de objecten rondom de coil laat bewegen..

Zeker m.b.t. een toepassing op een feest kan je denk ik beter via led schermen zoiets genereren. Zelf heb ik altijd nog het idee om visuals aan movement-tracking van een artiest te hangen. Lijkt me supergaaf om gewoon de visuals te laten reageren op de bewegingen van de DJ. En dan eventueel nog geluid erin verwerken (muziek / publiek).

Nu ben ik wel benieuwd, hoe zou je dat moeten regelen? Met behulp van sensoren die opgeplakt zijn op de DJ? Ik denk dat dat wel een beetje tegen zou vallen tijdens het in/uitmixen van tracks omdat hij dan daar puur op gefocust is. Zou het dan gewoon lekker op geluidssensors houden omdat een DJ vaak op basis daarvan beweegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 21:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Are you coming from Aalten too? Nothing to be ashamed of!! You will learn to speak Dutch when the time comes!

Racismisch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 22:38 
 
Hardtraxx Addict

Zoiets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 23:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Dat kan je met een motion tracking suit doen inderdaad :P, dan kun je 'gewoon' met een flinke PC live een 3d model projecteren. Alleen werkt zoiets niet zo goed als je een feest doet met 8-10 dj's, dan moet je 20 van die pakken hebben wat een duur geintje is. Vandaar sensoren die gewoon bewegingen op kunnen picken zonder een pak aan te trekken.


3 is genoeg :P steeds omwisselen en 1 als reserve
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 23:21 
 

Met zo´n xbox 3d camera kan je al heel ver komen ;)

oh is al gezegd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 23:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Dat kan je met een motion tracking suit doen inderdaad :P, dan kun je 'gewoon' met een flinke PC live een 3d model projecteren. Alleen werkt zoiets niet zo goed als je een feest doet met 8-10 dj's, dan moet je 20 van die pakken hebben wat een duur geintje is. Vandaar sensoren die gewoon bewegingen op kunnen picken zonder een pak aan te trekken.


volgens mij zijn een paar plakkertjes ook al voldoende, of tenminste dat lijkt mij zo.
2 handen, 2 schouders, 1 nek, 1 hoofd, 2 voeten, buik, knieën.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 23:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ellebogen dan ook. Gewoon alle gewrichten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 10:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

J oey schreef:
Ellebogen dan ook. Gewoon alle gewrichten.


Die vergat ik omdat ik niet op de naam kon komen. :x
Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 218  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen