Miwer schreef:
Aeacus schreef:
Ik zie anders ook genoeg. Met de eerder genomen foto van de voorkant erbij kun je met een beetje fantasie toch al wel een aardig beeld krijgen van het uiteindelijk resultaat. Blokkendozen met effen gekleurde vlakken, een groot gezicht dat we al 50 keer eerder hebben mogen aanschouwen en een hoop gerecycled opplak details.
Maar er zullen vast genoeg lampjes en lasers aan hangen.
he gerecycled is toevallig juist het genen wat hoort bij defqon.1

Dat klopt, maar ik doelde niet op "afval" zoals oude olietonnen of geverfde luchtbootjes, maar op hun eigen stage materiaal dat ze maar blijven hergebruiken. Op den duur heb je dat wel een beetje gezien. Net als dat gezicht. Wat mij opvalt is dat ID&T en Qdance de laatste jaren qua stage design worden overtroffen door hun "concurrenten" met doorgaans ook nog eens kleinere festivals.
Zo nu en dan zitten er nog wel pareltjes tussen als gevolg van deze werkwijze. Zo vond ik afgelopen jaar de schorpioen stage nog best goed geslaagd in creativiteit en uitvoering, duidelijk in lijn met hun stage op EDC destijds, en de defqon 1 mainstage in Australiƫ vond ik ook nog niet zo slecht gevonden als we het hebben over hun "scrap" concept, maar dat lijkt meer uitzondering dan regel te zijn en oogt het doorgaans allemaal wat goedkoop en gedateerd. Bij de Qbase mainstage gooide ze het over een andere boeg en dat zag er wel weer verfrissend uit. Niet indrukwekkend en misschien ook niet de juiste stage voor het concept van dat festival, maar wel verrassend en aangenaam om te zien.
Juist bij het paradepaardje van hun festival aanbod verwacht je innovatie, creativiteit en positieve verbazing. En een ander punt dat ik al eens heb aangehaald, is de eenheid met de omgeving dat ontbreekt.