Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zat tot mijn verbazing te kijken dat hier nog geen topic van is. Discussieer hier over early hardstyle!
Wat vind je leuk, wat vind je niet leuk? Deel tracks met elkaar en deel je mening.

Citaat:
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle-evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000. De hardstyle van toen wordt nog steeds gedraaid op feesten. Vandaag de dag wordt het beschouwd als 'Early Hardstyle', daarmee wordt vooral de periode van 1998-2002 en 2002-2004 benadrukt. Early is vaak te herkennen aan de Reversed Bass.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat Lyst wel een mooie O.P. hiervan kan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 18:52 
 

Inderdaad, een Lyst of Edwin(?) Topic is dit! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 18:54 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Jongens, er is ook nog geen industrial topic! :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:05 
 

Dat is er ook niet van Speedcore, Terror, en al dat soort dingen ^^ Maar ik acht het ook niet echt nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spablauw schreef:
Dat is er ook niet van Speedcore, Terror, en al dat soort dingen ^^ Maar ik acht het ook niet echt nodig.

andere-muziek/speedcore-t18238.html
wootum schreef:
Jongens, er is ook nog geen industrial topic! :whistle:

andere-muziek/industrial-hardcore-t17391.html

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jonge early hardstyle is dood, ik ga toch ook geen topic meer voor Pim Fortuyn maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kepro schreef:
Ik denk dat Lyst wel een mooie O.P. hiervan kan maken.


Dat wou ik Lyst inderdaad ook vragen. Heb nu gewoon even snel gegoogled :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:40 
 

Oxbow schreef:
Jonge early hardstyle is dood, ik ga toch ook geen topic meer voor Pim Fortuyn maken.

Als jij wat te vertellen hebt over Pim mij geen probleem ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Goed initiatief! :drool:

Dit zijn een aantal van mijn favoriete early-hardstyle tracks :)

K-Traxx - Straight On



Atlantic Wave - The Creation (Giada Remix)


Pacific Link - Time For New Energy (Dark Oscillators Remix)


Citizen - Bangin' Man (Hardstyle Mix 1)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zal maar beginnen dan.

Ik ben best fan van early, maar luisterde het de laatste tijd eigenlijk amper meer. Deze week toch weer in wat oude TBY platen zitten snuffelen en ik werd spontaan weer verliefd op die heerlijke, energieke reversed bass.
Daarna gelijk weer Danielle Mondello @ Qlimax 2003 opgezocht en zitten genieten. :)

Misschien is dat ook wel de reden geweest dat ik erop kwam om dit topic te maken.
Hoe zit het bij jullie? Luisteren jullie veel early, of helemaal niet en waarom?

Favo labels van die tijd zijn toch wel Dance Pollution en Titanic, wat een nummers daar wel niet op uit zijn gekomen :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



:$
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Luisteren jullie veel early, of helemaal niet en waarom?


Ben zeker een fan van early. Er zijn zelfs dagen dat ik alleen maar naar early-hardstyle luister. In die muziek zit echt veel meer drive en energie dan in de hedendaagse hardstyle, hoewel ik de muziek van nu ook zeker wel kan waarderen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:52 
 
Hardtraxx Veteran

Zullen we het overzichtelijk houden en geen filmpjes plaatsen maar dat iemand in de openingspost early nummers post. Zoiets als bij de genres van hs. En ht
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:52 
 
Hardtraxx Addict

Totaal geen fan van Early. Vind het meer nostalgie dan kwalitatief sterke platen als ik eerlijk ben. Vind het meestal ook veel te eentonig. Alhoewel er uitzonderingen op de regel zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wout1997 schreef:
Zullen we het overzichtelijk houden en geen filmpjes plaatsen maar dat iemand in de openingspost early nummers post. Zoiets als bij de genres van hs. En ht


Prima. Alleen dan moet wel iemand wat filmpjes in de eerste post zetten, want wat is nou een topic over muziek zonder muziek? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 19:56 
 
Hardtraxx Veteran

Ik wilde een maandje geleden me in early verdiepen en heb wel wat vette nummers maar het is nooit echt to verdiepen gekomen. Edwin had mij ook nog gemaild maar had er geen zin meer in. De info is ook wel schaars op watt nummers na. Vind het wel vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 20:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik begin me steeds meer te interesseren voor Early. Eerst vond ik het overgrote deel saai en leeg klinken, maar nu ik steeds vaker naar Early begin te luisteren heb ik er steeds meer interesse voor. :)
Ben laatst trouwens achter een Early pareltje gekomen: Deepack - Down Low :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 20:24 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker







Ja, ik kan early af en toe best waarderen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik en Lyst verschillen toch van mening wat Early Hardstyle is. In mijn ogen is Early Hardstyle de mengelmoes tussen oa Acid, Techno, Hardhouse en Hardtrance. Periode is dan ongeveer 98 t/m 02/3. Lyst is van mening dat juist de periode dat Hardstyle een eigen sound is geworden Early Hardstyle is, dat is volgensmij volgens hem dus 2000 tm 2004/5.

Platen die ik dus Early Hardstyle noem zijn bijvoorbeeld deze twee CD's:
hardstyle/den-ouden-doosch-28-qlimax-cd-1-2-t17588.html

Lyst zal dit eerder Early Hardstyle noemen:
hardstyle/den-ouden-doosch-6-pavo-vs-technoboy-hardbass-2004-t1573.html

@Zenda, dat noem ik dus meer Hardstyle dan Early Hardstyle. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen die zich in early willen verdiepen raad ik aan deze mixjes eens door te nemen

hardstyle/fearfm-early-hardstyle-top-100-all-time-t22236.html

hardstyle/the-magic-show-top-500-all-times-top-25-24-06-2011-t17154.html

hardstyle/den-ouden-doosch-28-qlimax-cd-1-2-t17588.html (En alle andere de ouden doos)

Dat zijn dan natuurlijk ook wel veel hitjes enzo :P ook is er het forum http://www.early-hardstyle.com/ehscom/phpBB3/ en de setjes van Early Hours Radioshow.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 22:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grote fan van early :D Denk toch wel dat Activator mijn grote early held is, die man heeft echt bijna alleen maar early parels achter zijn naam staan. En bijna alles wat vroeger uit Saifam en Kattiva kwam is puur goud. Afgelopen editie van Hard Classics ook compleet weg geblazen door de set van Acti, dat gaat live echt bizar hard. In mijn ogen is er ook niks zo fijn als een goede diepe reverse bass, live is dat ook puur genieten. Ik vind het ook totaal niet erg als op een feest geopend wordt met wat fijne early. Denk dat mijn lievelings early plaat, Julian DJ & Davide Sonar - Techno Noise is of anders Stefano Bonato - Magik Vision (Activator Remix) Ben op de komende Hard Classics ook zeker te vinden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 22:25 
 
Hardtraxx Elite

Ik vind het lekkerder om naar early hardstyle te luisteren, dan naar die hardstyle die nu geproduceerd word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2012 09:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik luister dan weer liever naar de Hardstyle van tegenwoordig, maar Early kan ik ook zeker goed naar luisteren ^^ Heb wel periodes dat ik vaak early sets luister, maar voor mij is het geen blijver zoals de hedendaagse Hardstyle.
Zal het zelf dus niet zo snel opzetten (losse nummers gaat het dan over, setjes luister ik wel eens), maar een early set vind ik live erg tof en ook als ik toevallig internetradio luister en het komt er op, dan zet ik het niet af.

Rawbin schreef:


:$

Briljant nummer :worship: 1 van mijn favo's!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2012 09:30 
 
Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Ik luister dan weer liever naar de Hardstyle van tegenwoordig, maar Early kan ik ook zeker goed naar luisteren ^^ Heb wel periodes dat ik vaak early sets luister, maar voor mij is het geen blijver zoals de hedendaagse Hardstyle.
Zal het zelf dus niet zo snel opzetten (losse nummers gaat het dan over, setjes luister ik wel eens), maar een early set vind ik live erg tof en ook als ik toevallig internetradio luister en het komt er op, dan zet ik het niet af.


Zo kijk ik er ook tegen aan ^^
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen