Onfatsoenlijk!wrote:Ik en Lyst
Related topics
Active topics in Algemeen
Moderators
-
JHardtraxx Veteran
- 6527 posts member since 2011
- last seen May 2021
Net ook voor het eerst in tijden weer eens een early mixje gemaakt 
-
DHardtraxxer
- 65 posts member since 2012
- last seen Jul 2012
Early
Zoveel heerlijke platen uitgebracht vroeger, heb ook nog met regelmaat een early setje opstaan.
Activator is toch wel een van de grootste helden voor mij, die man heeft tracks gemaakt
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
Activator is toch wel een van de grootste helden voor mij, die man heeft tracks gemaakt
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
-
H
Ik geef Edwinn hierin gewoon groot gelijkwrote:Ik en Lyst verschillen toch van mening wat Early Hardstyle is. In mijn ogen is Early Hardstyle de mengelmoes tussen oa Acid, Techno, Hardhouse en Hardtrance. Periode is dan ongeveer 98 t/m 02/3. Lyst is van mening dat juist de periode dat Hardstyle een eigen sound is geworden Early Hardstyle is, dat is volgensmij volgens hem dus 2000 tm 2004/5.
De producers bestempelen het echter wel als hardtrance en hardhouse
Het is een geleidelijke overgang geweest, dus in de periode 1998-2001 waren het vooral platen met invloeden van beide genres. Ik vind het afbreuk doen aan het hardtrance (en hardhouse) genre, om de platen bij early hardstyle te trekken, terwijl artiesten als scot project zelf aangeven dat het hardtrance is. Eigenlijk staat overal dat het hardtrance is. De echt 100% early hardstyle (destijds heette het vanzelfsprekend nog hardstyle) is er pas sinds 2001.
Het is een geleidelijke overgang geweest, dus in de periode 1998-2001 waren het vooral platen met invloeden van beide genres. Ik vind het afbreuk doen aan het hardtrance (en hardhouse) genre, om de platen bij early hardstyle te trekken, terwijl artiesten als scot project zelf aangeven dat het hardtrance is. Eigenlijk staat overal dat het hardtrance is. De echt 100% early hardstyle (destijds heette het vanzelfsprekend nog hardstyle) is er pas sinds 2001.
-
MHardtraxxer
- 608 posts member since 2010
- last seen Jul 2015
Jup!wrote:EarlyZoveel heerlijke platen uitgebracht vroeger, heb ook nog met regelmaat een early setje opstaan.
Activator is toch wel een van de grootste helden voor mij, die man heeft tracks gemaakt![]()
View on YouTube
Wroem wroem!
Dat nr op een groot soundsysteem is
Ik luister er graag naar en draai ook nog regelmatig wat early, maar ik ben wel meer van de hardstyle van nu (of eigenlijk van 3/4/5 jaar geleden). Dé early hardstyle platen voor mij zijn:
Deepack - Here's Johnny/The Prophecy
Zany & Duro - Our Power (Als je die daar toe kan rekenen)
Donkey Rollers - Ruff/Sound of the Beast (Origineel)/Motherfuck
Zany - Sky High (Technoboy Remix)
Luna - Unlocked
The Raiders - Salamandra (Hardstyle Masterz Remix)
En nog een hele zooi van Showtek (en aliassen) en SAIFAM.
Deepack - Here's Johnny/The Prophecy
Zany & Duro - Our Power (Als je die daar toe kan rekenen)
Donkey Rollers - Ruff/Sound of the Beast (Origineel)/Motherfuck
Zany - Sky High (Technoboy Remix)
Luna - Unlocked
The Raiders - Salamandra (Hardstyle Masterz Remix)
En nog een hele zooi van Showtek (en aliassen) en SAIFAM.
Grappig dat je Unlocked noemt na die meningsverschillen van Lyst en Edwinn over wat Early is en wat niet, ik vind early namelijk gewoon een muziekstijl die niks te maken heeft met hoe oud de tracks zijn, maar hoe ze klinken. Zo bestempel ik bijv. Activator - Welcome To The Record shop ook als early terwijl die in 2010 ofzo is uitgekomen? 
Helemaal mee eenswrote:Grappig dat je Unlocked noemt na die meningsverschillen van Lyst en Edwinn over wat Early is en wat niet, ik vind early namelijk gewoon een muziekstijl die niks te maken heeft met hoe oud de tracks zijn, maar hoe ze klinken. Zo bestempel ik bijv. Activator - Welcome To The Record shop ook als early terwijl die in 2010 ofzo is uitgekomen?
Ja dat doen wij ook, maar het ging vooral om wanneer het ontstaan is. En die eindjaren is wanneer er niet meer voornamelijk early achtige hardstyle uitkwam.
Jaartallen zijn puur bedoeld als indicatie. Het is ook echt niet zo dat het van de ene dag op de andere is opgehouden (in beide gevallen). Overigens vind ik Unlocked helemaal niets met Early te maken hebben. Een beter voorbeeld van een recente plaat is: Yakooza - Malfunction (DJ Wag Remix). 
Dat is in mijn ogen dan weer hardtrance 
Overdose en Traffic Tunes zijn niet voor niets hardtrance labels
Overdose en Traffic Tunes zijn niet voor niets hardtrance labels
Hardstyle is hardstyle jonguh.
Early bestaat niet. Dat is gemaakt door fanboys!
Early bestaat niet. Dat is gemaakt door fanboys!
Er zit wel degelijk verschil tussen een Tatanka Project - General Sound Master en een andere hardhouse plaat uit die tijd. Net zoals er ook een degelijk verschil zit tussen een Definately (Scot Project Remix) en een hardtrance plaat uit die tijd. Toendertijd in de tijd van eerste Qlimax's en Qlubtempo's werd het gewoon Hardstyle (en nu dus Early Hardstyle) genoemd en werd er niet moeilijk over gedaan, maar nu de sound veranderd is en het niet meer hun ding is willen ze niets met het woord Hardstyle te maken hebben.wrote:De producers bestempelen het echter wel als hardtrance en hardhouse![]()
Daarnaast is dit misschien een leuk feitje..
https://partyflock.nl/news/3008/comments/PAGE/4.html
Hoe kan iets in 2004 al Early Hardstyle worden genoemd terwijl het volgensmij t/m 04/05 loopt, dat is tegenstrijdig.
https://partyflock.nl/party/169051:Grou ... tival.html
Daarnaast staan hier ook jouw 'hardtrance' artiesten (Gary D, Kai Tracid, Scot Project) in de Early Hardstyle area.
Hardtrance en Hardhouse zijn altijd al hele brede genres geweest, nog steeds. Toendertijd werd er ook gewoon hardtrance op Qlimax/Qlubtempo gedraaid en de eerste Qlimax/Qlubtempo waren in 2001, lijkt me sterk dat het er jaar erna al ophoudt met bestaan.
Voor de rest staat op alle releases hardtrance, staan ze normaal gesproken tussen de hardtrance artiesten en hebben ze nooit aangegeven, ook toen niet, dat ze hardstyle maakten.
Er komt namelijk een zaal bij waar alleen de “oude” hardstyle (hardhouse)
En Gary D deed van alles wat, waaronder zowel hardstyle als hardtrance.Kai Tracid (born as Kai Franz on 17 January 1972 in Hanover, Germany) is a German Trance DJ and producer
Scot Project (born Frank Zenker, 29 May 1973, Frankfurt, Germany) is an German hard trance DJ and producer.
Voor de rest staat op alle releases hardtrance, staan ze normaal gesproken tussen de hardtrance artiesten en hebben ze nooit aangegeven, ook toen niet, dat ze hardstyle maakten.
-
DHardtraxxer
- last seen Jul 2012
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
-
OHardtraxx Addict
- 1337 posts member since 2011
- last seen May 2016
Ja, die heb ik voorbij horen gaan in TMS top 500, had die nog nooit gehoord, vind het wel een lekker nummerwrote:![]()
Ultrasonic - Bass Mtfk
Ook nog zo'n leuk trackje die ik net tegenkom:
http://www.youtube.com/watch?v=QqiYuOvCeuE
Ik maak er express geen directe YT link van, de pagina laggt al veel te erg met die spampost van onze vriend boven mij
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
Tja.. Het is een early topic, en zoveel stond er nog niet, dus denk doe even een kleine spam bijdragewrote:Ja, die heb ik voorbij horen gaan in TMS top 500, had die nog nooit gehoord, vind het wel een lekker nummerwrote:![]()
Ultrasonic - Bass Mtfk
Ook nog zo'n leuk trackje die ik net tegenkom:
http://www.youtube.com/watch?v=QqiYuOvCeuE
Ik maak er express geen directe YT link van, de pagina laggt al veel te erg met die spampost van onze vriend boven mij
-
DHardtraxxer
- last seen Jul 2012
Aantal gouwe plaatjes Lyst
Zeker bij het horen van Converse (Raptor Remix) kreeg ik weer een big smile, wat een track blijft dat zeg 
-
FHardtraxx Veteran
- 4027 posts member since 2012
- last seen Nov 2015
ja lyst erg lekkere platen op 2 na dan kan nog veel leren hier