Je hebt twee subgenres die naast elkaar bestaan, een artiest uit het ene subgenre spreekt een nog groter publiek aan. Volgens mij heb ik dat al eens meegemaakt, o ja, de huidige hardstyle en de early hardstyle, het was destijds ook al Headhunterz (en een aantal die hem naderhand volgden). Nee dat heeft totaal geen invloed gehad op de early producers, waarom zouden ze stoppen met early produceren? En mensen als Zany, Tatanka, Zatox, Activator, Technoboy, Isaac, The Prophet, Brennan Heart (om maar wat namen te noemen uit de early tijd) zijn ook helemaal niet meegegaan in de sound van Headhunterz.wrote:2. Oke als dit dus de scene verkloot. Hoe dan? Denk je doordat als headhunterz op ultra released dat Thera, B-Front, Delete , Frequencerz, Digital Punk allemaal gaan stoppen met raw produceren of hetzelfde gaan maken als hem? Hoe kan hij in zijn eentje ooit een heel genre naar beneden halen.
En als zijn stijl je niet ligt, waarom klaag je dan uberhaupt..
Destijds was Headhunterz nog niet dusdanig groot om in zijn eentje zoveel invloed uit te oefenen, dus het valt niet hem alleen te verwijten, maar ook Q-dance die mede voor die koerswijziging gezorgd heeft. Tegenwoordig is de invloed van Headhunterz veel groter en het is Q-dance die het bericht als eerste naar buiten bracht. Zo somber als ik het hier stel, zie ik het zelf niet direct gebeuren, maar om te doen alsof dit op geen enkele manier effect kan hebben op ons genre is simpelweg naïef.