Almightyy schreef:
Overal is Hardtraxx, haattraxx of Rawhardtraxx.
En overal zijn joden geldgraaiers met een kromme neus. Uw punt? Wat anderen denken boeit toch geen fuck

Stinkjanus schreef:
Jullie zijn er ook allemaal grotendeels gemakkelijk ingegleden vanwege zijn toegankelijkheid.
Niet zeuren stelletje wijven, het is geen 2003 meer.
Met het grootste gedeelte van je verhaal ben ik het eens, maar hier wou ik even op ingaan. De 'toegankelijkheid' is op meerdere manieren te bereiken. Echter wordt door producers toegankelijkheid en laagdrempeligheid opgevat als simpel. En het grote publiek houdt van simpel. Het grote publiek houdt niet van boem boem boem. Dus producers maken geen boem boem boem meer, maar tok tok tak. Het grote publiek houdt van dronken tekst meezingen, dus producers stoppen er tekst in die je dronken mee kunt zingen. Enzovoort.
Meer genres hebben deze fase ondergaan. Sommigen hebben het overleefd. Veel niet. Aandacht is verslavend. Krijgt men opeens aandacht, dan wil men meestal niet hierin een stap achteruit nemen, dus gaat men stappen nemen om de aandacht te blijven houden. Inclusief de hierboven genoemde punten. Kijk hoe de mainstream (denk je even goed de betekenis van dit woord in, als hoofdstroming) door de jaren heen is veranderd. Is er nog énige link met die tijd? Verdient het nog wel dezelfde naam? Ik denk zelf van niet.
Door stappen die zijn gezet heb ik de hardstyle voor een groot gedeelte achter me gelaten. Ik weiger in hokjes te denken, een track is een track, en als hij goed is, is hij goed. Hardcore is ook niet alles, maar in dit hokje vind ik vele malen meer tracks die mij wel aanspreken. Anderen zoeken hun heil in de 'raw hardstyle', maar waar daar de aftakking van begint weet niemand.
Dit raakt erg off topic, maar ik verveel me dood tijdens dit college

ik gun Willem het van harte, en hoopt dat hij zijn geluk uit het genre. Ik ga er vanuit dat hij blijft maken wat hij wil. Mij zal het niet meer aantrekken vrees ik, maar wie weet, ik hoop het.