Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 12:43 
 
Hardtraxxer

Hallo Bob-front,

Ten eerste wil ik even zeggen dat de sfeer die jij mee kunt geven aan nummers echt geweldig is :thumbsup: , dat zie je maar bij weinig andere artiesten terug.

Q1. Je geeft zelf aan niet heel goed te zijn in Engels en toch hebben jouw nummers vaak engelse lyrics. Hoe kwam je bijvoorbeeld bij de lyrics voor Inner Creativity? Bedenk je het zelf in het Nederlands en vertaald iemand het voor je naar het Engels, doe je dat vertalen zelf of is het een bestaande sample?

Q2. Hoe zit het met je slaapritme? Ik kan me voorstellen dat als je ieder weekend een boeking heb rond 01:00 - 06:00 dat het je slaapritme nogal verstoord. Slaap je door de weeks ook pas laat of probeer je dat na een boeking of weekend zo snel mogelijk weer aan te passen en voor 12'en in je nest te liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 16:25 
 
Hardtraxx Veteran

Hoe bepaal jij welke tracks op je USB gaan? Selecteer je puur en alleen dingen die je via je label/promomails binnenkrijgt of ga je zelf ook nog wel eens hardstyle.com op om wat te checken/downloaden? Luister je alle promo's die je binnenkrijgt zelf of laat je dit 'filteren' door iemand? Kan me voorstellen dat er veel bagger bij zit.

Ben je meer een persoon die om stipt 9.00 s' ochtends in de studio plaatsneemt en dan gericht een track gaat maken, of ben je iemand die om half 3 's nachts wakker schrikt met een idee in je hoofd en denkt 'JA DIT IS HET!' en dan halsoverkop zich naar de studio begeeft?

Wat vind je van de raw hype die al een paar jaar heerst? Ik vind persoonlijk dat de kwaliteit alleen maar minder wordt. Veel mensen vinden het zodra het hard is ook meteen goed (zoals een Brutal 3.0 van Radical Redemption).

Stel: je mocht voor een track slechts 1 plugin gebruiken. Welke zou dat dan zijn?

Gebruik je alleen Cubase of ook andere programma's. Aantal dj's gebruiken bijvoorbeeld Logic voor kicks maar doen de rest in Studio One of Cubase.

Hoeveel -db had je bij je laatste hoortest? Heb je na een aantal jaren superdrukke weekends geen last van lichamelijke klachten zoals rugklachten, hartritmestoornissen of gehoorschade?

Niet-muziek gerelateerd vraagje: wat voor auto heb je :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 19:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar het ontstaan van je artiestennaam?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 19:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar het ontstaan van je artiestennaam?


Eerste antwoord in dit interview: https://partyflock.nl/interview/269:B-F ... -hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 19:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh thx :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 21:37 
 
Hardtraxxer

Hey B-Front heel vet dat je dit doet :) Heb zelf ook een paar vraagjes

1. Komt er ooit nog meer als B-Frontliner of was dat op Thrillogy echt de laatste keer?
2. Zou je net zoals sommige andere producers wel is tutorials willen doen of een live stream houden hoe jij een track produceert?
3. Zou je wel is een keer met een amateur producer een track willen maken, die hele goede ideeen voor een track heeft maar ze zelf niet kan uitvoeren?
4. Als je geen Hardstyle zou maken, wat zou je tweede liefde voor muziek zijn om te produceren?
5. Wil je voor de rest van je leven nu je nog jong bent met hardstyle bezig houden, of heb je zelf ook wel is gedacht dat het op een bepaald punt wel stopt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 23:27 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Daarnaast heeft B-Front ook al (gedeeltelijk) antwoord gegeven op dat A2 gebeuren

Citaat:
Het wordt bij mij in de studio gemaakt en ik voer dan meestal wel uit! alleen ze zitten erbij met erg goede tips en leuke ideeen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 10:43 
 
Hardtraxxer

Klein vraagje van mijn kant :)

Ik ben benieuwd hoe voornamelijk de week/het weekend van jouw vriendin er uit ziet aangezien jouw weekenden eigenlijk altijd wel vol zitten met boekingen?. Heb je vriendin een paar keer gezien op een feestje dat ze mee kwam met je. Nu neem ik aan dat ze niet elk feestje mee gaat? Ik kan me voorstellen dat het lastig kan zijn om elkaar te zien als jouw weekend altijd zo volgepland zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 13:53 
 
Artiest

Ik probeer zo snel mogelijk verder te gaan met de antwoorden :)
Door drukte op dit moment (studio etc) ben ik er nog niet aan toegekomen!

Ik lees sowieso de vragen wel al! :)

Dus laat maar komen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 15:18 
 

Bob,

Ga je in de nabije toekomst nog een keer van die legendarische euforische platen als Liberate, Your Life (Jones & B-Front Remix), Become the Sky, Elements, The Journey (heb je ook geproduceerd neem ik aan) produceren?

Zie jij een verandering in het publiek en zoja wat vind je er van? De omschakeling naar raw Hardstyle brengt naar mijn mening een ander publiek met zich mee. Raw hardstyle trekt namelijk steeds meer ruige jongeren en stoere boys die het steeds maar harder willen hebben en zich vaak volgooien met weet ik 't wat. Dit brengt een andere sfeer naar mijn mening.

De sfeer in platen is ook erg verandert. Vroeger had je vaak vocals over veelal niet veel zeggende dingen, maar soms ook afkomstig uit poëtische bronnen, nu is het in de raw hardstyle allemaal dood en verderf, vernietiging en duisternis. De Donkey Rollers hebben dit door de jaren ook wel een beetje gehad, maar op een minder serieuze toon. Hoe sta je hier tegenover?

Hoe sta je tegenover de korte mix intro's? Heel het "vak" dj lijkt verloren met de komst van platen met één mix blok waardoor iedere kneus een plaat in kan mixen. Zou je zelf liever meer een uitdaging in het mixen zien door langere mix intro's?

Hoe sta je ook over de verandering van de sound tegenover de sound van 2007/2008? Voor mij hebben de meeste platen uit die tijd de perfecte hardstyle sound (platen als Technoboy - Rage, Project One - The Story Unfolds) maar de sounds zijn flink verandert. Kicks zijn veel meer distorted en liggen hoger. Sounds klinken veel meer als "plastic" (zoals dat genoemd wordt). Zo vind ik het jammer dat de lage frequenties in kicks tegenwoordig steeds meer vergeten lijken (zoals in oude Donkey Rollers en Showtek platen)

Is dit perfectie van de producers, betere productietechnieken of is dit streven naar aaneensluiting met andere kwalitatieve hoogwaardige scenes (house)? Zijn kicks verandert door de illusie van "meer distortion = harder"?
Of is het allemaal maar logische evolutie?

Ik hoop verders nog op wat collabs met Jack of Sound, Bas Oskam, Frontliner en Donkey Rollers!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 17:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoi Bobby,

Heb je vroeger als kleine jongen vaak koffie gedronken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 00:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey B-Front,

1. Hoe kom je aan jouw inspiratie voor muziek en hoe begin je aan een plaat?
2. Ga je ooit nog is een plaat als Haunted( :loving: ) maken met Titan?
3. Je staat op Wasted Festival waar ook Zany en Pavo gevraagd zijn om oudere platen te gaan draaien. Ga jij dan ook wat oudere knallers (van jezelf) onder het stof vandaan halen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 12:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yo,

heb je een ultiem doel in je leven? Misschien voor de aankomende 10 jaar oid?

heb je ook andere muziek dan hs geprobeerd te maken?

grtz ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 13:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

B-Front,

- Wanneer krijgen we weer solo tracks van jou ?

- Waar werk je op dit moment aan ?

Verder vind ik dat je echt :thumbsup: bezig bent !
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vergeet trouwens niet:
De vragen-invoer van de Q&A sluit vanavond om 19.00 :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 14:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hey Bob,

Wat is de grootste fout of blunder die je ooit hebt begaan tijdens een optreden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 14:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een paar niet hardstyle-gerelateerde vragen:

-Wat voor opleiding heb je gedaan voordat je jezelf fulltime ging focussen op hardstyle?
-Als je iemand zou moeten kiezen om op een onbewoond eiland te zitten, wie zou diegene zijn?
-Wat is het moeilijkste dat je ooit gedaan hebt?
-Zijn er andere zaken waar je goed in bent of voldoening uit haalt, naast het maken van hardstyle?
-Als je onsterfelijk zou zijn voor één dag, wat zou je dan doen?
-Als je getuige zou kunnen zijn van elke gebeurtenis in het verleden, welke zou het dan zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 15:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

He Bob!
Tof dat je dit doet, altijd leuk om eens te lezen hoe een topartiest tegen bepaalde zaken aankijkt.

Ik heb een paar vraagjes:
-Zijn er ook tracks die je gemaakt hebt waar je achteraf gezien toch niet helemaal tevreden over bent?
-Van welke track zou jij nou graag een remix willen maken?
-Weet jij waarom de Grote Dikke Basplaat zonder mixintro is gereleased bij het laatste album van Zany(ook de X-Qlusive edit trouwens)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 15:26 
 
Hardtraxxer

Hey Bob, toffe actie dit!

- Hou je zelf aankomend talent goed in de gaten, of kijk/luister je gewoon wat je toegestuurd krijgt van mensen?

- Je hoort mensen wel eens zeggen dat de gemiddelde resident DJ's beter kunnen draaien dan de gemiddelde 'grote' namen. Deze resident DJ's zullen echter nooit (veel) grote boekingen binnen halen, puur vanwege het feit dat ze niet of nauwelijks produceren. Het publiek wil namen zien vanwege de nummers die ze maken, en niet om hun draaikunsten. Dit heeft er ook toe geleid dat de beroepen DJ en producer nu een beetje samenvallen.

Wat vind jij van deze ontwikkeling? Vind je het terecht of jammer, of maakt het je eigenlijk niet zoveel uit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 17:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als DJ vind ik het erg jammer dat de meeste platen tegenwoordig een intro hebben met alleen maar claps en na 25 seconden een break. Jij bent een van de weinige DJ's bij wie het mixwerk nog boeiend is.
Vraag:
Is het niet vetter om meer aandacht te besteden aan de mixintro's van je platen door daar meer geluiden en ook een volle bass in te doen zodat je als DJ meer met de platen kunt doen bij het mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb dit topic al doorgelezen, maar kwam eerlijk gezegd nog niets tegen over wat je ouders vinden van het grote succes dat je hebt? Ik heb vaker foto's gezien dat je wel eens met je ma (?) op de foto hebt gestaan op een feest war je draaide.
Ik ga er vanuit dat ze jou daar in steunen, maar mijn vraag is dan op wat voor manier?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2014 20:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Laatste mogelijkheid om vragen te stellen is afgelopen. B-Front gaat de komende tijd de vragen langs die nog niet zijn beantwoord! :D

edit: B-Front heeft het nogal druk, maar hij zegt de vragen nog wel te beantwoorden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 19:55 
 
Artiest

Oranje schreef:
Hallo Bob,

Zou je alsjeblieft nog een keer willen overwegen om de eerste versie van The Message te releases?


Ik en ran-d stonden meer achter de 2de versie! we hebben op dit moment geen plannen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 20:02 
 
Artiest

pecola-tje schreef:
Hoi B-Front,

Waar de meesten hier vragen naar je positieve ervaringen, ben ik ook wel benieuwd naar een negatieve ervaring.

Is er een boeking geweest waarbij echt alles niet ging zoals je wilde? (mixfouten, slechte trackkeuze etc)
Zo ja, welke boeking was het? En hoe heb je die avond beleefd en hoe kijk je erop terug?

Is er wel eens iets gebeurd in je carriere waar je vandaag de dag nog steeds echt spijt van hebt? (denk hierbij aan boekingen, omgang met collega's/fans etc)

En ook ik ben benieuwd naar Elements! Dus please, vertel ons erover! :D


1: Tuurlijk heb ik er ook boekingen bij zitten waar je niet helemaal tevreden bent over de set die je draait :)
Welke feesten weet ik niet zo even niet meer :) maar ik ben altijd erg kritisch op mezelf. 1 mixfout daar kan ik nog wel even overna denken! maar heb ook geleerd omdat los te laten! iedereen maakt wel eens fouten :)

2: Nee dat niet. Spijt heb je niks aan toch? Het gaat er juist om als er een vervelende situatie is voor gevallen om daar van te leren :) Wel heb ik periodes gehad dat ik niet goed voor me zelf zorgde ( laat naar bed, geen nee durven te zeggen) en daardoor zat ik niet altijd lekker in me vel. Maar daar heb ik ook van geleerd! balans vinden en juist goed voor je zelf zorgen dmv sporten rusten en leuke dingen doen buiten de muziek :D Komt veel bij kijken wat vele niet altijd zien :)

Over elements heb ik al antwoord gegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 20:05 
 
Artiest

Lenny schreef:
Hoi B-Front.

Leuk dat je dit doet :D

Q. Wat denk jij te bereiken in de hardstyle, wat is jouw droom of je doel?
Q. Met welke artiest(en) binnen en buiten de scene heb je goed contact?
Q. Bepaal je zelf je eigen studio tijden? Dus als je een dag geen zin hebt dan kom ga je niet of worden daar wel eisen voor gesteld?

Groetjes Linnar mede haargenoot :D


1: Ik wil voor mezelf een steady carriere crieeren. Me droom zit ik nu in :) Doelen zijn om mezelf te verbeteren
:)
2: Eigenlijk wel met iedereen van de bekendere dj's :)
3: Ja eigen baas! ik mag dat helemaal zelf bepalen :)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen