Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Hardtraxx Q&A met Ecstatic!
De DJ's van Ecstatic hebben zich gisteren aangeboden voor een Q&A op Hardtraxx dus dit vonden wij een mooi moment om de tweede Q&A van dit jaar te openen!
Ecstatic schreef:
Mocht er genoeg interesse zijn, wij staan ook open voor een Q&A. :D

De twee melodieuze talenten van Dirty Workz, die binnenkort met hun album Change The Game komen, zullen hun best doen om al jullie vragen te beantwoorden :).

Hoe werkt de Q&A?:
In dit topic kun je al je vragen aan Ecstatic kwijt. Het topic is vanaf vandaag, maandag 8 oktober, open voor vragen. Het topic zal op vrijdag 19 oktober sluiten, waarna Ecstatic in alle rust de vragen kan beantwoorden. Wanneer de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Discussies tijdens de vragenronde worden verwijderd om het topic overzichtelijk te houden.

Veel succes en plezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof dat jullie jezelf aanbieden voor een Q&A :D!

1. Hoe werken jullie in de studio samen? Heeft ieder een eigen taak in de productie?
2. Wat vonden jullie van het feit dat jullie DQ set om 17:00 was terwijl iedereen richting Power Hour vertrokken? (vond ik persoonlijk 1 van de beste setjes van het weekend (L) )
3. Wie waren jullie grote voorbeelden toen jullie net begonnen met producen?
4. Krijgen we vaker de wat mindere euphoric kant van jullie te zien? (zoals in Lullaby)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tof dat jullie dit uit eigen initiatief doen!

01. Ik heb eerlijk gezegd niet veel meegekregen van jullie voorgaande nummers bij AVIO oa. Toen sprongen jullie mijn inziens niet enorm boven de rest uit terwijl jullie producties toch goed waren, degelijke melodieuze platen.

Toen gingen jullie naar DWX en veranderde jullie sound redelijk snel vanaf Inhuman, Underground e.d. naar meer "epische", "meeslepende" platen waar ik persoonlijk enorm fan van ben geworden. Wat zorgde er voor dat jullie die stijl zo omgooide?

02. Over Rise Up was toen wat speculatie of hij in de eindshow van Defqon zou komen. Zijn jullie ook benaderd voor dit nummer?

03. Welke artiesten zouden jullie nog graag een collab mee willen maken? Zouden jullie ook een collab maken met een artiest die iets meer buiten jullie stijl zit? (bijvoorbeeld Vyral, The Machine of Vazard)

04. Wat zijn jullie meningen van de andere hard dance genre's (Hardcore, Industrial Hardcore, Raw e.d.)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Kenden jullie elkaar al toen jullie begonnen in de muziek of zijn jullie later pas bij elkaar gekomen?

2. Hoe is jullie album tot stand gekomen? Hadden jullie al enkele platen liggen en kwam toen het idee om er een album van te maken? Of besloten jullie een album te maken en zijn jullie er toen pas tracks voor gaan maken?

3. Kunnen jullie rondkomen van de muziek of hebben jullie nog ander werk hiernaast?

4. Wat vinden jullie van dat jullie eerste label AVIO stopt?

5. Hebben jullie nog goed contact met de andere artiesten uit jullie AVIO periode?

6. Aangezien jullie (naar mijn mening) nog niet helemaal zijn doorgebroken, hebben jullie een duidelijke toekomstvisie als act, of zien jullie wel wat er op jullie afkomt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 13:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fijn dat jullie een Q&A willen doen!

Hierbij wat vraagjes :D

1. Hoe zijn jullie op de titel gekomen van het album? Zit hier iets achter of is dit met een bedoeling geweest?
2. Kunnen we ook compleet wat anders verwachten op het album, dan de stijl die we nu van jullie gewend zijn op het album?
3. Waar halen jullie je inspiratie vaak vandaan voor jullie muziek?
4. Hoe zijn jullie in de genre gekomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof dat jullie dit (op eigen initiatief) hier doen!
Ik geniet altijd enorm van jullie muziek, ik hoop ook eens een gig van jullie bij te kunnen wonen zsm :)

1. Hoewel jullie waarschijnlijk een politiek correct antwoord gaan geven ga ik het toch proberen.

Wat vonden jullie van de Coone - Young, Gifted & Proud / Ecstatic - Underground situatie?
Eerste reactie? En nadat Coone met jullie gesproken had?

En wat vinden jullie ervan dat de grote man van DWX eigenlijk niet eens weet wat er op 'zijn' label uitkomt?


2. En welke van de 2 platen vinden jullie zelf het vetst? :P
3. Balen jullie ervan dat je voor je gevoel niet echt opgepikt wordt door de grote organisaties terwijl er jongens zijn in de 'hardere raw' die met een paar simpele platen zo de grootste podia's pakken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 20:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yeey, sick dat jullie dit doen!

1. Hoe is collab met Sogma tot stand gekomen? Hebben jullie hem benaderd?

2. Bij welk feest krijgen jullie nog steeds kippenvel van als jullie er aan terugdenken?

3. Met welke artiesten buiten hardstyle zouden jullie ooit nog een collab mee willen maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 12:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik lees normaal alleen de Q&A's, maar omdat ik jullie een van de meest interessante producers vind uit de hedendaagse hardstyle, maar ik graag een uitzondering.

1. Hebben jullie een muzikale achtergrond, of is alles zelf aangeleerd?
2. Wat is jullie uiteindelijke doel in de muziek? Zouden jullie er graag je fulltime baan van maken (indien dit nog niet het geval is) of willen jullie uiteindelijk zelfs een hele andere richting op?
3. Hoeveel uur per week zitten jullie in de studio? Is dit altijd samen, of ook vaak apart?
4. Hebben jullie een gezamenlijke studio, of werken jullie beiden vanuit een eigen studio?
5. Hoe kunnen wij helpen de organisaties wakker te schudden en jullie eens vaker te boeken? Valt niet mee om een gig van jullie te bezoeken, wat ongelooflijk zonde is.
6. Ik heb erg genoten van het kijkje in de keuken bij Transcendence. Zijn jullie van plan om dit in de toekomst nog vaker te doen?

Tot zover wat mij op deze dinsdagmorgen te binnen schiet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 16:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Super tof dat jullie dit doen!

1. Luisteren jullie buiten hardstyle ook andere harde stylen? Zo ja welke?
2. Zouden jullie opstaan voor een hardcore track?
3. Wat maakt voor jullie een track perfect?
4. Als jullie elke hardstyle plaat konden remixen, welke zouden jullie kiezen en waarom?
5. Wat is julie favoriete hardstyle classic en waarom?

Heel erg benieuwd naar de antwoorden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 09:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de heerlijke Defqon set die jullie hadden neergezet. We hadden geen trek in Power Hour en onder het genot van een fles wijn en een zonnetje heb ik genoten van de set samen met de 400 andere mensen die overgebleven waren. Ik had jullie al hoog op de to-see lijst staan, dus dat viel allemaal perfect, dankjewel!

Veel vragen die ik wou stellen staan al in de eerdere vragen, maar ik ga nog wel even broeden op meer :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2018 12:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mooi dat jullie dit willen doen :thumbsup:


1. Zouden jullie een aantal nummers uit 2018 (stuk of drie) van andere hardstyle artiesten kunnen noemen die jullie echt onwijs vet vinden?

2. Wat maakt deze nummers zo goed?

3. Zijn jullie dit jaar zelf nog als bezoekers naar feesten geweest? Zo ja, welke?

4. Wie is het grootste talent in de scene volgens jullie?

5. Hebben jullie een voorbeeld? Iemand in de scene waar je echt tegenop kijkt.

6. Doen jullie alles zelf op social media of krijgen jullie hier advies in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 10:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Hoe ziet een gemiddelde doordeweekse dag voor jullie er uit?

2. Hoe bereiden jullie je voor op een gig? Weten julie van tevoren al ongeveer hoe een tracklist er uit gaat zien, misschien zelfs al wat toffe overgangen proberen voor te bereiden, of nemen jullie gewoon een grote hoeveelheid tracks mee en zien jullie ter plekke wel hoe en wat?

3. Doen jullie weleens iets met feedback op Hardtraxx gegeven?

Tof dat jullie dit willen doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2018 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel vet dat jullie dit doen, sinds de remix op Hypercontraction alleen maar meer fan van jullie geworden :drool:

1. Welke andere producers, songwriters of artiesten zien jullie als jullie primaire inspiratie?
2. Kunnen jullie iets vertellen over hoe jullie een nieuw project starten?
3. Hoe komt een collab precies tot stand en hoe beginnen jullie dan aan zo'n project. Is het dan dat elke partij wat van zijn samples laat horen en dat het dan wat cherry picking word?
4. Is er tijdens een collab ook wel eens wat competitie om elkaars sound te overtreffen/verbeteren?
5. Wat is in jullie ogen zo speciaal aan jullie producties?
6. Wat kunnen we in 2019 van jullie verwachten?
7. Wat doen jullie graag als ontspanning na in de studio gezeten te hebben
8. Wat doen jullie precies om inspiratie op te doen als het ff niet lukt?
9. Wat mist of wat mis je totaal niet in de hardstyle scene van vandaag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 18:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

kunnen jullie regelen dat Coone rise up draait op qlimax :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2018 11:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Danny Phantom schreef:
kunnen jullie regelen dat Coone rise up draait op qlimax :$

+100000000
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2018 20:56 
 
Hardtraxx Veteran

Oke dan stel ik een hele harde vraag/vragen:
Ben nu 31, ben dagelijks met de harde stijlen bezig hier en daarbuiten en jullie naam zegt mij dus erg weinig...

Dit kan aan mij liggen, absoluut, maar ook binnen mijn (kuch kuch) grote vriendengroep gaat er bij jullie naam geen belletje rinkelen.

- Kan het zijn dat jullie bij het grote publiek nog niet bekend genoeg zijn?
- Zal het album daar verandering in brengen?
- HS album staan bekend om een paar klappers en de rest wordt vergeten, is dat niet jullie angst?
- Als het album niet voor meer bekendheid gaat zorgen, hoe dan wel?

Zijn mogelijk pittige vragen maar ben erg benieuwd hoe jullie als nieuwe garde hiernaar kijken.

Heb voor deze vragen neer te zetten mij wel verdiept qua luisteren in jullie en snap de positieve reactie's hier volkomen. Het ligt dan ook meer aan mij en mijn omgeving dat ik jullie niet ken (of toch niet.. ;) )

Bedankt voor nemen van de tijd voor alle vragen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2018 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De post is gesloten dus Ecstatic zal vanaf nu de vragen gaan beantwoorden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 14:58 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Allereerst iedereen super bedankt voor de vragen! We proberen alles zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden.

makrooy schreef:
Tof dat jullie jezelf aanbieden voor een Q&A :D!

1. Hoe werken jullie in de studio samen? Heeft ieder een eigen taak in de productie?
2. Wat vonden jullie van het feit dat jullie DQ set om 17:00 was terwijl iedereen richting Power Hour vertrokken? (vond ik persoonlijk 1 van de beste setjes van het weekend (L) )
3. Wie waren jullie grote voorbeelden toen jullie net begonnen met producen?
4. Krijgen we vaker de wat mindere euphoric kant van jullie te zien? (zoals in Lullaby)


1. Nee wij werken vrijwel nooit samen in de studio. En dat is eigenlijk nooit zo geweest vanwege de afstand die wij van elkaar wonen. Beide studerende in verschillende steden waardoor we nooit genoeg tijd zouden hebben om iedere keer bij elkaar te komen. Daarbij komt ook nog het feit dat sinds wij bij Dirty Workz zitten Jordy zijn producerende taken heeft laten vallen, voorheen was Jordy voornamelijk bezig met kicks en sounddesign.
Simpele conclusie was toen dat Jordy niet het talent en skills had om met de sound van Ecstatic mee te groeien, wat verder helemaal niet erg is. Wij vinden het belangrijk om eerlijk tegen elkaar te zijn en dat we elkaar aanvullen. Wouter doet het muzikale aspect en Jordy is vooral bezig met marketing, socials en de DJ sets.

Desondanks hebben wij voor iedere track veel contact en probeert Jordy zoveel mogelijk zijn visie erop los te laten. Voor grote boekingen komen we nog wel samen om samen een track af te werken. Dat proberen we dan zoveel mogelijk te streamen ook tegenwoordig! We brengen alleen iets uit als we het allebei vet vinden. Er zijn genoeg tracks gesneuveld dus.

Hoe gaat zoiets dan?
Afbeelding

2. Wij kregen heel laat te horen dat we op defqon stonden, op de dag van de announcement zelfs ;) Dus wij waren al lang blij dat we er weer mochten draaien. Helaas kwamen we erachter dat dit gelijktijdig was met Powerhour. Daar kan je heel lang over blijven zeuren maar de knop ging vrij snel om en we moeten er gewoon staan en alle die-hards het beste setje van het weekend geven :P
We hadden nog nooit zo’n sfeer meegemaakt en het mooie was dat heel veel mensen snel terugkwamen en de UV goed gevuld stond met allemaal enthousiaste mensen, dit soort momenten blijven heel lang in je geheugen hangen.

3.

In de hardstyle: Noisecontrollers, Atmozfears

Daarnaast nog: Swedish House Mafia, Avicii, Hans Zimmer, John Williams, Two Steps from Hell, Ivan Torrent


4. Jazeker, veel mensen zien ons nog steeds als de euforische act. Echter hebben wij op ons album een paar flinke klappers staan. We houden ervan om hiermee te variëren dat hebben we vanaf de AVIO tijd al gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 15:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Tof dat jullie dit uit eigen initiatief doen!

01. Ik heb eerlijk gezegd niet veel meegekregen van jullie voorgaande nummers bij AVIO oa. Toen sprongen jullie mijn inziens niet enorm boven de rest uit terwijl jullie producties toch goed waren, degelijke melodieuze platen.

Toen gingen jullie naar DWX en veranderde jullie sound redelijk snel vanaf Inhuman, Underground e.d. naar meer "epische", "meeslepende" platen waar ik persoonlijk enorm fan van ben geworden. Wat zorgde er voor dat jullie die stijl zo omgooide?

02. Over Rise Up was toen wat speculatie of hij in de eindshow van Defqon zou komen. Zijn jullie ook benaderd voor dit nummer?

03. Welke artiesten zouden jullie nog graag een collab mee willen maken? Zouden jullie ook een collab maken met een artiest die iets meer buiten jullie stijl zit? (bijvoorbeeld Vyral, The Machine of Vazard)

04. Wat zijn jullie meningen van de andere hard dance genre's (Hardcore, Industrial Hardcore, Raw e.d.)?



1. We zijn al lang fan van orchestrale/film muziek, en hebben lang de visie gehad over hoe we filmmuziek konden verwerken in hardstyle. Dat is vanaf de AVIO tijd langzaam ontwikkelt. Dat omslagpunt had te maken met de volgende redenen te maken:

Onze stijl bij Avio leende zich er nog niet voor om orchestrale elementen toe te passen.
Het niveau van virtuele orkestratie had bij Dirty Workz pas een punt bereikt dat het geloofwaardig en op de juiste manier toegepast kon worden.
De signature sound die bij Dirty Workz is ontstaan heeft heel veel karakteristieken met orkestrale muziek. De manier van melodieën, langere noten, pitch bends, legato fraseringen, hebben veel overweg met bijvoorbeeld hoe je een viool of cello bespeeld. Dat is dus ook een van de redenen waarom onze huidige sound zo goed samengaat.

2. Haha dat was wel grappig, we hadden die track al een tijdje liggen. Eigenlijk hebben wij iedere jaar wel een video gedaan met beelden van Defqon voor die extra hype. We hadden de video ingepland en op dezelfde dag werd opeens het anthem online gezet (waar de reacties niet zo heel lovend over waren :P). De video van ons ging heel rap en we kregen er veel reacties over dat dit de defqon vibe heeft en dat de track in de eindshow zou moeten zitten etc. We zijn alleen nooit benaderd door Q-Dance oid. Natuurlijk hebben we track wel al rondgestuurd.

Gelukkig had Matrixx ons wel een tijd daarvoor gecontacteerd en hadden we deze track opgestuurd, met wat aanpassingen is ie uiteindelijk in de Dreamfields eindshow beland en hebben we de beelden in onze clip verwerkt wat echt een super gevoel geeft!

3. Radical, angerfist, Hard Driver.

4. Hardcore zijn er wel een aantal artiesten die we volgen, Angerfirst en Tha Playah bijv. Frenchcore hype hebben wij helemaal niks mee en laten we ook mooi liggen. Zelfde geldt voor de extreme raw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 15:04 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
1. Kenden jullie elkaar al toen jullie begonnen in de muziek of zijn jullie later pas bij elkaar gekomen?

2. Hoe is jullie album tot stand gekomen? Hadden jullie al enkele platen liggen en kwam toen het idee om er een album van te maken? Of besloten jullie een album te maken en zijn jullie er toen pas tracks voor gaan maken?

3. Kunnen jullie rondkomen van de muziek of hebben jullie nog ander werk hiernaast?

4. Wat vinden jullie van dat jullie eerste label AVIO stopt?

5. Hebben jullie nog goed contact met de andere artiesten uit jullie AVIO periode?

6. Aangezien jullie (naar mijn mening) nog niet helemaal zijn doorgebroken, hebben jullie een duidelijke toekomstvisie als act, of zien jullie wel wat er op jullie afkomt?


Wij zaten bij elkaar in de klas vanaf de 1e op de middelbare school, Wouter was toen al bezig met het maken van muziek. Jordy was vooral hardstyle aan het luisteren, samen zijn we toen een keer gaan zitten. Dit is onze eerste track die eruit kwam:

En door de jaren heen zijn we steeds verder gegroeid tot wie we nu zijn.

2. Eerst was er het idee om merch te maken aan de hand van een nieuw track genaamd Change The Game. Al snel besloten we om er een heel album van te maken. We hadden een paar tracks liggen, de rest is gloednieuw materiaal. Leuk feitje is dat de track Change The Game het laatste nummer is die nog niet af was. Een track maken die het hele album moet weerspiegelen is een uitdaging.


3. Beide ernaast bezig. Jordy is net klaar met zijn opleiding (Communicatie & Multimedia Design) en begint in November met zijn nieuwe baan. Wouter zit nu in het laatste jaar van de HKU Muziek & Technology, en is naast hardstyle ook actief in de media (muziek) wereld. Denk aan muziek voor film, reclames, leaders.

4. Sja zonde maar het zat er al een tijdje aan te komen, wij hadden dat al langer zien aankomen. (Niets ten nadele van AVIO)
Nadat wij de Contest wonnen van Hard Island hebben wij contact gehad met Da tweekaz, DWX en andere partijen. Uiteindelijk vonden we toen dat Dirty Workz de beste stap voor ons zou zijn. En daar zijn we nog steeds heel blij mee!

We kijken erg positief terug op onze tijd bij Avio, daar is het voor ons allemaal begonnen.
Wij hebben via AVIO de eerste 2 jaar een sterke en loyale fanbase gekregen die we konden uitbreiden met de DWX fans. En daar zijn we altijd dankbaar voor geweest!

5. Iedereen is z’n eigen weg in gegaan dus momenteel niet zoveel, natuurlijk spreken we elkaar op feesten zo nu en dan.

6. Elk jaar is het weer spannend hoe het zal uitpakken. Qua muzikaliteit zullen we altijd alles uit de kast halen. We hebben sinds Dirty Workz meer geïnvesteerd (Als in tijd :P en geen gekochte likes) in ons online profiel o.a. door betere content te creëren met recaps en clips. Waar wij vroeger nooit herkend werden, worden we tegenwoordig regelmatig aangesproken op feesten. Hoe we het voor 2019 gaan aanpakken zullen jullie vanzelf wel zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 15:05 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:
Fijn dat jullie een Q&A willen doen!

Hierbij wat vraagjes :D

1. Hoe zijn jullie op de titel gekomen van het album? Zit hier iets achter of is dit met een bedoeling geweest?
2. Kunnen we ook compleet wat anders verwachten op het album, dan de stijl die we nu van jullie gewend zijn op het album?
3. Waar halen jullie je inspiratie vaak vandaan voor jullie muziek?
4. Hoe zijn jullie in de genre gekomen?


1. Zie vraag 2 hierboven. + We vonden Change The Game een naam waar wij ons sound mooi in konden verwerken. We hebben er een verhaal van gemaakt waar onze definitie van Change The Game in zit. Vergeet vooral niet de intro te luisteren als het album online staat ;)

2.Het album moet een promotiemiddel worden van onze sound. Je zal bij iedere track de Ecstatic sound terughoren. We hebben zweverige tracks, hardere en zelfs hardcore. Genoeg diversiteit denken wij!

3. Een grote inspiratiebron is filmmuziek, maar ook het genre Epic Pop. Denk aan:

4. Via de jumpstyle hype naar Nothing Else matters & The power of the mind. Vanaf 2006 / 2007 hebben wij hardstyle ontdekt en is het eigenlijk nooit echt gaan vervelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 15:08 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Tof dat jullie dit (op eigen initiatief) hier doen!
Ik geniet altijd enorm van jullie muziek, ik hoop ook eens een gig van jullie bij te kunnen wonen zsm :)

1. Hoewel jullie waarschijnlijk een politiek correct antwoord gaan geven ga ik het toch proberen.

Wat vonden jullie van de Coone - Young, Gifted & Proud / Ecstatic - Underground situatie?
Eerste reactie? En nadat Coone met jullie gesproken had?

En wat vinden jullie ervan dat de grote man van DWX eigenlijk niet eens weet wat er op 'zijn' label uitkomt?


2. En welke van de 2 platen vinden jullie zelf het vetst? :P
3. Balen jullie ervan dat je voor je gevoel niet echt opgepikt wordt door de grote organisaties terwijl er jongens zijn in de 'hardere raw' die met een paar simpele platen zo de grootste podia's pakken?


1. Dit gebeurde tijdens de Nijmeegse vierdaagsefeesten, de avond ervoor waren wij er helemaal vanaf gegaan haha! Dus de volgende dag kregen wij ineens allemaal berichten over het anthem van The Qontinent. Echter wij waren zo brak dat we dachten naja kijken er morgen wel naar.

Het was een ongelukkige situatie. We hebben de dag zelf nog een belletje van Coone ontvangen om de boel helder te krijgen. Als er sprake is van opzet dan is het natuurlijk een ernstige zaak echter geloven wij hier niet in. Ongeacht wat we van de situatie vonden heeft het uiteindelijk voor ons positief uitgepakt. Underground had in een keer een stuk meer aandacht. Bad publicity is good publicity am I right?

Je snapt zelf ook wel hoe druk hij het heeft met touren en daardoor niet alles precies meekrijgt wat er op zijn label gebeurt, hij is dan wel oprichter maar het managen gebeurt door anderen.

2. Underground natuurlijk :P

3. Sja het is een kwestie van vraag en aanbod, met name in Nederland is er een hele periode aan pingpong-toei geproduceerd. Uiteindelijk moet er door iedereen ook geld verdiend worden, organisaties willen uitverkochte feesten en dat heeft vaak(eigenlijk altijd) de voorkeur natuurlijk. Dit is vooral te merken met de winter. In de winter is er indoor minder plek voor een uitgebreide line-up, dus dan worden er voor namen gekozen die de tenten makkelijker uitverkopen.

Uiteindelijk proberen wij zo hard mogelijk te werken en groeien we nog steeds op natuurlijke manier, we geloven erin! Dan komen die stages vanzelf wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 15:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

JarneNL schreef:
Yeey, sick dat jullie dit doen!

1. Hoe is collab met Sogma tot stand gekomen? Hebben jullie hem benaderd?

2. Bij welk feest krijgen jullie nog steeds kippenvel van als jullie er aan terugdenken?

3. Met welke artiesten buiten hardstyle zouden jullie ooit nog een collab mee willen maken?


1. We hebben elkaar leren kennen in 2016, omdat wij waren gefascineerd door zijn vakgebied. Compositie & Sounddesign voor evenementen. In onze mening zijn producers in die niche zwaar ongewaardeerd. Daarnaast had Sogma waardering hoe wij orchestrale & cinematic sounddesign in onze muziek verwerkte. Meteen wisten we dat we iets samen moesten doen. Dit is ook een van de meest toffe en leerzame collabs geweest met name omdat we heel veel overlap hadden.


2.
Jordy: Persoonlijk vond ik de eerste keer Defqon heel speciaal toen we Horizon voor het eerst draaide. Het einde van die track heeft een cinematic outro die we live ook speelde, maar op dat moment begon iedereen opeens te klappen en juichen. Dat was ook echt het moment van wow we hebben nu echt iets unieks gevonden, eigenlijk het ontstaan van wat de Ecstatic sound en wat wij noemen “Epic Hardstyle”. Wat uiteindelijk ook de basis werd van underground, dead to life en rise up. Orchestral (pop) vocals met hardstyle, de perfecte combinatie voor eindshows.

En eigenlijk afgelopen Defqon de hele set kippenvel gehad. Dat je het publiek zo los ziet gaan is niet iets wat je vaak ziet, dan krijg je echt een heel speciaal gevoel wat niet te beschrijven is.

Wouter: Afgelopen defqon (2018) was heel bizar. Het was even spannend omdat we concurreerde met Powerhour. Het publiek wat tijdens die set aanwezig was waren heel dedicated. Van begin tot eind heb ik daar met een glimlach gedraaid.
Reverze was ook bijzonder. We openden om 20 uur. Opening Spots zijn altijd lastig om dat pas de helft van de set het een beetje vol komt te staan. En meestal kijkt het publiek dan ook nog eens de aap uit de boom. Maar Reverze was het tegenovergestelde, mensen stonden al te trappelen om naar binnen te gaan. En de sfeer en connectie met het publiek was extreem goed.

3. Ruelle, die stem is echt fapfapfap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 15:18 
 
Artiest
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Ik lees normaal alleen de Q&A's, maar omdat ik jullie een van de meest interessante producers vind uit de hedendaagse hardstyle, maar ik graag een uitzondering.

1. Hebben jullie een muzikale achtergrond, of is alles zelf aangeleerd?
2. Wat is jullie uiteindelijke doel in de muziek? Zouden jullie er graag je fulltime baan van maken (indien dit nog niet het geval is) of willen jullie uiteindelijk zelfs een hele andere richting op?
3. Hoeveel uur per week zitten jullie in de studio? Is dit altijd samen, of ook vaak apart?
4. Hebben jullie een gezamenlijke studio, of werken jullie beiden vanuit een eigen studio?
5. Hoe kunnen wij helpen de organisaties wakker te schudden en jullie eens vaker te boeken? Valt niet mee om een gig van jullie te bezoeken, wat ongelooflijk zonde is.
6. Ik heb erg genoten van het kijkje in de keuken bij Transcendence. Zijn jullie van plan om dit in de toekomst nog vaker te doen?

Tot zover wat mij op deze dinsdagmorgen te binnen schiet.



Wouter: Alles zelf aangeleerd. Mijn familie is ook niet muzikaal.Het moment dat ik een DAW voor mijn neus kreeg (dat mijn moeder zelfs voor mij had gedownload) wist ik niet wat ik met alle mogelijkheden aan moest. Ik mocht maar 2 uur per dag op de computer, en toen ik na 2 uur niks was verder gekomen was ik vrij boos op mijzelf dat ik die kostbare 2 uren verprutst had. Maar toch, elke keer dat ik iets van progressie boekte, wekte mijn interesse om door te zetten. Bijvoorbeeld het moment dat ik een akkoord geconstrueerd had was voor mij al een mijlpaal, aangezien ik niet eens wist wat akkoorden waren. Dit is inmiddels 10 jaar geleden.

Daarnaast ben ik zo eigenwijs als het maar kan. Alles zal en moest op mijn eigen manier. De weg die je dan aflegt is lang, maar je komt met allerlei ‘problemen’ te maken die weer inzicht gaven over het geheel.

2. Wouter: mijn hele leven bestaat nu al uit muziek. Ik ben zowel in de Hardstyle sector als in andere sectoren actief. Liefst ben ik zo breed mogelijk bezig om het interessant en uitdagend te houden voor mijzelf

Jordy: Een fulltime baan maken van je hobby is natuurlijk iets wat iedereen graag zou willen, voor nu is dat nog niet haalbaar. Een liveshow geven met gesyncde show op een groot event is iets wat ik heel graag zou willen doen. Onze muziek + show is gewoon een perfecte combinatie!

3. Wouter: Ik besteed gemiddeld 3 uur per dag aan muziekproductie. Sommige periodes meer, sommige minder. Genoeg nachturen gemaakt, of uren in de trein.

4. Dit is in een eerdere vraag al toegelicht!

5. Spam organisaties met comments, vertel het je vrienden of familie en laat hen hetzelfde doen. Hoe meer dedicated fans wij hebben hoe groter de kans op boekingen wordt natuurlijk :)

6. Het was leuk om een keer te doen, maar het kost ook een hoop tijd om het goed te doen. En uiteindelijk bereik je maar een heel select groepje ermee. Maar we zitten eraan te denken om Rise Up te ontleden, zodra het album is afgerond ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 16:37 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Super tof dat jullie dit doen!

1. Luisteren jullie buiten hardstyle ook andere harde stylen? Zo ja welke?
2. Zouden jullie opstaan voor een hardcore track?
3. Wat maakt voor jullie een track perfect?
4. Als jullie elke hardstyle plaat konden remixen, welke zouden jullie kiezen en waarom?
5. Wat is julie favoriete hardstyle classic en waarom?

Heel erg benieuwd naar de antwoorden :thumbsup:


1.
Jordy: Ik luister 90% van de tijd hardstyle, overige 10% bestaat uit Orchestral / Epic Pop , psytrance en radio 538.
Wouter: Ik luister echt van alles. Deels ben ik dat ook verplicht door mijn opleiding. Als toegepaste componist moet je elk genre wel een beetje kennen. Maar voor mijn plezier is het Hardstyle, Filmmuziek, Deephouse, maar ben ook niet vies van Techno of Disco. Dat soort feestjes pak ik wel eens mee.

2. Er komt een hardcore track op het album ;)

3. Kunnen hier allemaal technische aspecten noemen zoals een goede melodie, strakke productie en uniekheid. Een track is voor ons perfect wanneer we even vergeten hoe het geproduceerd is en we puur als fan opgaan in de emotie van het nummer.


4.
Jordy: Steam train, die underground rave vibe heeft iets waar wij wat creatiefs mee kunnen doen.
Wouter: Eigenlijk niet perse een remix, ik begin liever aan grote nieuwe track. Een anthem bijvoorbeeld.

Jordy: Rate Reducer (HHZ Remix)... dit soort hardstyle van die periode heb ik echt oneindig vaak geluisterd, dit was en is nog steeds mijn favoriet. Dikke kick met een melodie die nooit gaat vervelen.

Wouter:
JDX - Live The Moment (Althans hier begon het voor mij allemaal mee), kan nog wel paar iconische opnoemen.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen