Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 16:38 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de heerlijke Defqon set die jullie hadden neergezet. We hadden geen trek in Power Hour en onder het genot van een fles wijn en een zonnetje heb ik genoten van de set samen met de 400 andere mensen die overgebleven waren. Ik had jullie al hoog op de to-see lijst staan, dus dat viel allemaal perfect, dankjewel!

Veel vragen die ik wou stellen staan al in de eerdere vragen, maar ik ga nog wel even broeden op meer :).


Jij bedankt voor de aanwezigheid en mooie sfeer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 16:39 
 
Artiest
Avatar gebruiker

RvD schreef:
Mooi dat jullie dit willen doen :thumbsup:


1. Zouden jullie een aantal nummers uit 2018 (stuk of drie) van andere hardstyle artiesten kunnen noemen die jullie echt onwijs vet vinden?

2. Wat maakt deze nummers zo goed?

3. Zijn jullie dit jaar zelf nog als bezoekers naar feesten geweest? Zo ja, welke?

4. Wie is het grootste talent in de scene volgens jullie?

5. Hebben jullie een voorbeeld? Iemand in de scene waar je echt tegenop kijkt.

6. Doen jullie alles zelf op social media of krijgen jullie hier advies in?



1 & 2
Toneshifterz - Shifting to the source
Hele goede productie, alles aan deze track is groots. Sterke kicks, veel energy, verfrissend sounddesign en een aanstekelijke melodie. Beetje ondergewaardeerd ook deze track.

Keltek - Dark Sun
De sound van Keltek is erg fijn om naar te luisteren thuis en op feesten. Dit is onze favoriet van hem!

DBSTF - Twilight zone & Ghost stories
Ongekend goed jaar hebben zij! Iedere track is een hit. Sterke vocaal met een meeschreeuw melodie. Hardstyle die altijd werkt, knap om dat te produceren.

3. Wij gaan zo’n 7 jaar naar feesten, Jordy iets vaker dan Wouter. Recentelijk allebei nog naar Roughstate @ ADE geweest. En op de planning staan nog Qlimax en Wow Wow.

4. Devin Wild, als dat nog als talent wordt gezien?

5. Het fanboy gehalte wat wij misschien vroeger hadden verdwijnt een beetje naarmate je langer in de scene meeloopt, uiteindelijk is iedereen ook maar een mens he :p. Qua producties vonden we Atmozfears en Noisecontrollers er altijd bovenuit springen, inmiddels heeft Sub Zero Project ook grote stappen gemaakt. Maar ook een Radical, hoe hij zijn merk zo groot heeft weten te maken in een relatief korte tijd is erg knap.

6. Wij posten alles zelf, advies is er altijd wel vanuit het label en agency natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 16:41 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
1. Hoe ziet een gemiddelde doordeweekse dag voor jullie er uit?

2. Hoe bereiden jullie je voor op een gig? Weten julie van tevoren al ongeveer hoe een tracklist er uit gaat zien, misschien zelfs al wat toffe overgangen proberen voor te bereiden, of nemen jullie gewoon een grote hoeveelheid tracks mee en zien jullie ter plekke wel hoe en wat?

3. Doen jullie weleens iets met feedback op Hardtraxx gegeven?

Tof dat jullie dit willen doen!


1.
Jordy: Niet zo spannend, inmiddels afgestudeerd en per 1 november begin ik met werken 32 uur per week. Dus ‘t gaat er ongeveer zo uit zien: Eten, werken, eten, gym, slapen > repeat. En in het weekend een beetje flaneren natuurlijk :)

Wouter:

Doordeweeks zit ik in Utrecht voor mijn studie. Woon op kamers daar. In tegenstelling tot jordy heb ik 0 ritme. Sommige dagen gaan gepaard als lang doorwerken in de nacht, en dan uitslapen tot aan de middag. Twee dagen in de week werk ik in het Endemol gebouw als media componist. In het weekend reis ik vrijwel altijd terug naar Nijmegen, vanwege vrienden en familie. Veel onderweg dus.

2. In de eerste jaren hadden we de tracklist en volgorde al helemaal uitgestippeld. En inderdaad leuke overgangen bedacht, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat zoiets niet werkt. En die overgang ja is heel leuk voor de 3 die hards die het horen, overige publiek hoort het niet eens xD.

Tegenwoordig nemen we per feest een unieke playlist mee van +- 30 tracks en voelen we live wel aan wat er nodig is. Per stage / feest / tijdstip en land verschilt het hoe wij draaien. We proberen altijd het publiek te vermaken en energie in onze sets te stoppen.
Van te voren halen we zo veel mogelijk de breaks eruit, zodat we vaart in onze sets houden.

3. Het ligt eraan of de feedback onderbouwd is, want zonder onderbouwing kunnen wij er ook niet zoveel mee. Alles wat wij maken zit een gedachte achter en kan muzikaal onderbouwd worden. Het is altijd afwachten of het dan goed in de smaak valt of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 16:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Heel vet dat jullie dit doen, sinds de remix op Hypercontraction alleen maar meer fan van jullie geworden :drool:

1. Welke andere producers, songwriters of artiesten zien jullie als jullie primaire inspiratie?
2. Kunnen jullie iets vertellen over hoe jullie een nieuw project starten?
3. Hoe komt een collab precies tot stand en hoe beginnen jullie dan aan zo'n project. Is het dan dat elke partij wat van zijn samples laat horen en dat het dan wat cherry picking word?
4. Is er tijdens een collab ook wel eens wat competitie om elkaars sound te overtreffen/verbeteren?
5. Wat is in jullie ogen zo speciaal aan jullie producties?
6. Wat kunnen we in 2019 van jullie verwachten?
7. Wat doen jullie graag als ontspanning na in de studio gezeten te hebben
8. Wat doen jullie precies om inspiratie op te doen als het ff niet lukt?
9. Wat mist of wat mis je totaal niet in de hardstyle scene van vandaag?



1. Al eerder beetje toegelicht. Veel inspiratie uit de filmmuziek/epic pop.

2.
Wouter: Meestal met een bakje koffie. Een idee kan zomaar aanwaaien. Als ik dan niet achter mijn macbook zit om het te verwerken, zing ik het maar brak in op mijn telefoon microfoon, zodat ik het niet vergeet. Het begint dus altijd met een melodie. Daarna is het zoeken naar de beste akkoordenprogressie onder die melodie.

Soms is het creativiteits-potje even leeg voor een melodie, in dat geval begin ik met de sfeer van een break. Dat kan ook leiden tot inspiratie tot de rest van een track. Ik werk gedurende het componeren meteen aan de mix en sound. Dit doe ik nooit achteraf.

Als er een beluisterbaar opzetje is, dan stuur ik het eerst naar Jordy voor approval. Als hij er ook achter staat dan zetten we het project voort. Als hij er niet achter staat (wat soms leidt tot kleine irritatie omdat er tijd in zit) laten we het project meestal vallen. Maar ik vertrouw zijn oordeel, als hij het niks vind dan is de kans groot dat de track het niet heel goed doet bij de rest. Als ik dan objectief terug luister naar het opzetje ben ik het dan ook vrijwel altijd eens. We hebben 1 situatie gehad waarbij ik met mijn volle eigenwijsheid toch een track heb doorgezet die Jordy niet zag zitten. Dat was de remix voor Time is Now. Uiteindelijk is deze op Hard With Style uitgebracht, en heeft veel support gekregen van Noisecontrollers. Eigenwijsheid kwam hier mooi tot zijn recht.


3.
Meestal heeft iemand al een opzetje, daarop wordt er voortgeborduurd en aangevuld op elkaar. Het verschilt echt per keer hoe de track verder wordt afgerond, je kan het samen in de studio afronden of iemand anders handelt het zelf af. Er zijn geen regels voor. In onze ervaring werkt het slecht om vanuit een blanco project te starten als je in 1 ruimte zit. Creativiteit moet je even rustig de tijd voor nemen. Het voelt dan te geforceerd om met iets te komen.

4.
Zeker, overtreffen en verbeteren moeten hier wel onderscheiden worden. Een collab ontstaat meestal omdat het interessant is om elkaars sound te bundelen. Hier stap je in met respect naar elkaar. Ideeën van beide partijen hebben zijn eigen karakter en dat zou je zo veel mogelijk zijn vrije loop moeten laten zodat beide karakters zo helder mogelijk doorschijnen. Echter, omdat je met twee creatieve partijen werkt moeten er afwegingen worden gemaakt welke kant de track op moet, en zal het ene idee meer passend/beter zijn dan de ander. Dus in dat opzicht kan je elkaar zeker uitdagen en bepaalde ideeën overtreffen: zolang je open voor staat en eens bent! Dat is het mooie, als je kan inzien dat een ander perspectief een betere uitkomst heeft, daar leer je van.


Als je het gevoel hebt dat je elkaar daadwerkelijk aan het verbeteren bent is er geen gezonde werkrelatie. We hebben zeker een paar situaties gehad dat we niet op een lijn lagen qua visie, en hebben daardoor soms (grote) collabs niet doorgezet, omdat de kwaliteit van de muziek boven de kansen staat voor ons, (discutabel..) Als je die drang hebt om de ander daadwerkelijk te verbeteren, of anders gezegd, dat jij het beter weet, dan is de collab niet gelijkwaardig. Dat resulteert in dat je compromissen moet maken, of harde beslissingen. Compromissen maken is verschrikkelijk want t voelt voor beide partijen alsof je op 50% draait.

We hebben twee voorbeelden van collabs waar we heel positief op terugkijken. Warcry met Sogma, en Tombs Of Immortality met Sub Zero Project, die beide heel anders zijn verlopen. 


Warcry: Gedurende dit process een nauwe communicatie. Wanneer de een een idee presenteerde, inspireerde het de ander tot een vervolg, viceversa. Constant elkaar aanvullen met ideeën, en nooit elkaars ideeën betwist. Een mooie produceer-klik! 


Tombs Of Immortality: 2 weken voor Qlimax 2017 werden we gecontacteerd door Sub Zero Project om een track te maken die goed bij Qlimax paste. Wij hadden toen een kleine opzet liggen voor de break. Sub Zero heeft toen de melodie en kick aangeleverd, en ons ermee vertrouwd om daarmee de rest van de track te bouwen, aangezien zij zelf druk waren met de voorbereidingen voor Qlimax. In vergelijking met Warcry, was er gedurende dit process veel minder communicatie, toch werkte het zo ook. 


5. Wat is in jullie ogen zo speciaal aan jullie producties?

We krijgen wel eens te horen dat onze muziek “hardstyle voor gevorderden” is. Over het algemeen hebben wij best wel een aantal complexe tracks, denk aan Warcry bv. We proberen altijd om zoveel mogelijk gelaagdheid te krijgen in onze tracks. Dit in combinatie met onze thematiek en orkestrale insteek maakt ons uniek. Wij willen verder gaan dan “een leuk nummertje”. Je moet het over een jaar ook nog willen luisteren. Natuurlijk proberen wij hierin wel een goed balans te vinden, soms moet er ook een to the point knaller gereleased worden.


6. Wat kunnen we in 2019 van jullie verwachten?

In 2018 zijn we voornamelijk bezig geweest met het album, in 2019 gaan we weer meer releases uitbrengen en proberen we meer collabs te doen. Ook willen we onze live act langzaam uit gaan breiden. Maar momenteel zijn we nog met alle focus bezig het album af te ronden en online te knallen. Daarna kunnen we pas echt gaan focussen op 2019 qua producties.

7. Wat doen jullie graag als ontspanning na in de studio gezeten te hebben

4 halve liters bier bestellen, gamen, of een serie kijken.

8. Wat doen jullie precies om inspiratie op te doen als het ff niet lukt?

Vraag is al deels beantwoord. “Soms is het creativiteits potje even leeg voor een melodie, in dat geval begin ik met de sfeer van een break. Dat kan ook leiden tot inspiratie tot de rest van een track.” Nog een oplossing is om het werk even neer te leggen en iets anders te gaan doen. Er zijn niet echt vaste rituelen hiervoor.

9. We missen totaal niet die verschrikkelijke screech + kick periode, en dan ‘t liefst nog die hele schelle screeches :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 16:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Danny Phantom schreef:
kunnen jullie regelen dat Coone rise up draait op qlimax :$


We gaan een poging wagen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 16:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Oke dan stel ik een hele harde vraag/vragen:
Ben nu 31, ben dagelijks met de harde stijlen bezig hier en daarbuiten en jullie naam zegt mij dus erg weinig...

Dit kan aan mij liggen, absoluut, maar ook binnen mijn (kuch kuch) grote vriendengroep gaat er bij jullie naam geen belletje rinkelen.

1 Kan het zijn dat jullie bij het grote publiek nog niet bekend genoeg zijn?
2 Zal het album daar verandering in brengen?
3 HS album staan bekend om een paar klappers en de rest wordt vergeten, is dat niet jullie angst?
4 Als het album niet voor meer bekendheid gaat zorgen, hoe dan wel?

Zijn mogelijk pittige vragen maar ben erg benieuwd hoe jullie als nieuwe garde hiernaar kijken.

Heb voor deze vragen neer te zetten mij wel verdiept qua luisteren in jullie en snap de positieve reactie's hier volkomen. Het ligt dan ook meer aan mij en mijn omgeving dat ik jullie niet ken (of toch niet.. ;) )

Bedankt voor nemen van de tijd voor alle vragen!


1. Je zou denken dat het grote publiek met social media makkelijker te bereiken is tegenwoordig. Echter wordt er zoveel gespammed door iedereen dat het lastiger is dan je zou denken. De vraag is ook hoe actief ben jij / vriendengroep bezig met het zoeken van nieuwe muziek? Wij zitten al 2 jaar lang bij het Main label van Dirty Workz, als je hen (actief) volgt zou je ons echt wel moeten kennen.

Wij kennen genoeg mensen die dat niet doen, en het is lastiger om die doelgroep te bereiken.

2. Het album is een promotie voor onze sound, en daarmee hopen we natuurlijk een groter publiek en nieuwe fans mee aan te trekken. We denken niet dat het handig is om de gedachte te hebben dat we nu opeens headliners zullen worden, laten we realistisch blijven. We proberen op alle fronten onze fanbase te vergroten. Niet vergeten dat sommige acts pas echt door zijn gebroken na 5 jaar bij een groot label ;)

3. Angst is voor de bange. We hebben een compact album om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden. En buiten dat, met releases is het niet veel anders. Vandaag online, volgende week is iedereen het al bijna vergeten. Een album is vooral een hele uitdaging waar veel meer bij komt kijken dan een release, daar leren wij veel van en nemen we mee in het vervolg.

4. Het album gaat voor meer bekendheid zorgen, daar geloven wij in. Anders waren we niet aan een album begonnen. Je moet ook een beetje geluk en de gunfactor hebben vanuit organisaties en artiesten die je tracks ook gaan promoten. Een feature in een podcast helpt daarbij ook.
Het komt allemaal niet vanzelf aanwaaien, we werken er keihard voor en doen het met alle plezier. Verder vooruit kijken heeft nu nog niet zoveel zin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 16:49 
 
Artiest
Avatar gebruiker

We hebben alle vragen inmiddels beantwoord, nogmaals bedankt! We staan nog open voor verdere discussie mocht er nog wat onduidelijk zijn ;)

Hopelijk hebben jullie met plezier de antwoorden doorgelezen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks voor de uitgebreide antwoorden :D!

Topic is weer geopend voor discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerste vragen die in me opkomen na het lezen van de antwoorden:
1. Hoe hebben jullie elkaar ontmoet, waren jullie al vrienden?
2. Hoe combineer je studie/werk met muziek? Producers zeggen altijd al dat muziek maken ontzettend veel tijd kost, hoe doen jullie dat dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2018 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ecstatic schreef:
Nuracore schreef:
Heel vet dat jullie dit doen, sinds de remix op Hypercontraction alleen maar meer fan van jullie geworden :drool:

1. Welke andere producers, songwriters of artiesten zien jullie als jullie primaire inspiratie?
2. Kunnen jullie iets vertellen over hoe jullie een nieuw project starten?
3. Hoe komt een collab precies tot stand en hoe beginnen jullie dan aan zo'n project. Is het dan dat elke partij wat van zijn samples laat horen en dat het dan wat cherry picking word?
4. Is er tijdens een collab ook wel eens wat competitie om elkaars sound te overtreffen/verbeteren?
5. Wat is in jullie ogen zo speciaal aan jullie producties?
6. Wat kunnen we in 2019 van jullie verwachten?
7. Wat doen jullie graag als ontspanning na in de studio gezeten te hebben
8. Wat doen jullie precies om inspiratie op te doen als het ff niet lukt?
9. Wat mist of wat mis je totaal niet in de hardstyle scene van vandaag?



1. Al eerder beetje toegelicht. Veel inspiratie uit de filmmuziek/epic pop.

2.
Wouter: Meestal met een bakje koffie. Een idee kan zomaar aanwaaien. Als ik dan niet achter mijn macbook zit om het te verwerken, zing ik het maar brak in op mijn telefoon microfoon, zodat ik het niet vergeet. Het begint dus altijd met een melodie. Daarna is het zoeken naar de beste akkoordenprogressie onder die melodie.

Soms is het creativiteits-potje even leeg voor een melodie, in dat geval begin ik met de sfeer van een break. Dat kan ook leiden tot inspiratie tot de rest van een track. Ik werk gedurende het componeren meteen aan de mix en sound. Dit doe ik nooit achteraf.

Als er een beluisterbaar opzetje is, dan stuur ik het eerst naar Jordy voor approval. Als hij er ook achter staat dan zetten we het project voort. Als hij er niet achter staat (wat soms leidt tot kleine irritatie omdat er tijd in zit) laten we het project meestal vallen. Maar ik vertrouw zijn oordeel, als hij het niks vind dan is de kans groot dat de track het niet heel goed doet bij de rest. Als ik dan objectief terug luister naar het opzetje ben ik het dan ook vrijwel altijd eens. We hebben 1 situatie gehad waarbij ik met mijn volle eigenwijsheid toch een track heb doorgezet die Jordy niet zag zitten. Dat was de remix voor Time is Now. Uiteindelijk is deze op Hard With Style uitgebracht, en heeft veel support gekregen van Noisecontrollers. Eigenwijsheid kwam hier mooi tot zijn recht.


3.
Meestal heeft iemand al een opzetje, daarop wordt er voortgeborduurd en aangevuld op elkaar. Het verschilt echt per keer hoe de track verder wordt afgerond, je kan het samen in de studio afronden of iemand anders handelt het zelf af. Er zijn geen regels voor. In onze ervaring werkt het slecht om vanuit een blanco project te starten als je in 1 ruimte zit. Creativiteit moet je even rustig de tijd voor nemen. Het voelt dan te geforceerd om met iets te komen.

4.
Zeker, overtreffen en verbeteren moeten hier wel onderscheiden worden. Een collab ontstaat meestal omdat het interessant is om elkaars sound te bundelen. Hier stap je in met respect naar elkaar. Ideeën van beide partijen hebben zijn eigen karakter en dat zou je zo veel mogelijk zijn vrije loop moeten laten zodat beide karakters zo helder mogelijk doorschijnen. Echter, omdat je met twee creatieve partijen werkt moeten er afwegingen worden gemaakt welke kant de track op moet, en zal het ene idee meer passend/beter zijn dan de ander. Dus in dat opzicht kan je elkaar zeker uitdagen en bepaalde ideeën overtreffen: zolang je open voor staat en eens bent! Dat is het mooie, als je kan inzien dat een ander perspectief een betere uitkomst heeft, daar leer je van.


Als je het gevoel hebt dat je elkaar daadwerkelijk aan het verbeteren bent is er geen gezonde werkrelatie. We hebben zeker een paar situaties gehad dat we niet op een lijn lagen qua visie, en hebben daardoor soms (grote) collabs niet doorgezet, omdat de kwaliteit van de muziek boven de kansen staat voor ons, (discutabel..) Als je die drang hebt om de ander daadwerkelijk te verbeteren, of anders gezegd, dat jij het beter weet, dan is de collab niet gelijkwaardig. Dat resulteert in dat je compromissen moet maken, of harde beslissingen. Compromissen maken is verschrikkelijk want t voelt voor beide partijen alsof je op 50% draait.

We hebben twee voorbeelden van collabs waar we heel positief op terugkijken. Warcry met Sogma, en Tombs Of Immortality met Sub Zero Project, die beide heel anders zijn verlopen. 


Warcry: Gedurende dit process een nauwe communicatie. Wanneer de een een idee presenteerde, inspireerde het de ander tot een vervolg, viceversa. Constant elkaar aanvullen met ideeën, en nooit elkaars ideeën betwist. Een mooie produceer-klik! 


Tombs Of Immortality: 2 weken voor Qlimax 2017 werden we gecontacteerd door Sub Zero Project om een track te maken die goed bij Qlimax paste. Wij hadden toen een kleine opzet liggen voor de break. Sub Zero heeft toen de melodie en kick aangeleverd, en ons ermee vertrouwd om daarmee de rest van de track te bouwen, aangezien zij zelf druk waren met de voorbereidingen voor Qlimax. In vergelijking met Warcry, was er gedurende dit process veel minder communicatie, toch werkte het zo ook. 


9. We missen totaal niet die verschrikkelijke screech + kick periode, en dan ‘t liefst nog die hele schelle screeches :P


Ja wat is dit nou :P en de rest van mijn vragen dan xd
Citaat:
5. Wat is in jullie ogen zo speciaal aan jullie producties?
6. Wat kunnen we in 2019 van jullie verwachten?
7. Wat doen jullie graag als ontspanning na in de studio gezeten te hebben
8. Wat doen jullie precies om inspiratie op te doen als het ff niet lukt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2018 11:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ja wat is dit nou :P en de rest van mijn vragen dan xd
Citaat:
5. Wat is in jullie ogen zo speciaal aan jullie producties?
6. Wat kunnen we in 2019 van jullie verwachten?
7. Wat doen jullie graag als ontspanning na in de studio gezeten te hebben
8. Wat doen jullie precies om inspiratie op te doen als het ff niet lukt?


Ah hadden een stuk niet goed gecopied. Is inmiddels volledig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2018 11:54 
 
Artiest
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Eerste vragen die in me opkomen na het lezen van de antwoorden:
1. Hoe hebben jullie elkaar ontmoet, waren jullie al vrienden?
2. Hoe combineer je studie/werk met muziek? Producers zeggen altijd al dat muziek maken ontzettend veel tijd kost, hoe doen jullie dat dan?


1. Onze eerste ontmoeting was dus in de 1e van de middelbare school, we zijn zo te vriend geraakt. En hebben uiteindelijk besloten om een keer muziek te maken.

2. Voor studie ben je eigenlijk niet fulltime bezig, soms heb je het wat drukker, soms wat minder. Er is genoeg tijd te vinden om te werken aan muziek. In combinatie met een fulltime baan wordt het inderdaad moeilijker om er tijd voor te hebben, dan moet het 's avonds of in het weekend gebeuren.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen