Dag Diederik en Stefan. Voor mij zijn jullie nog altijd de artiesten met de muzikaal meest hoogstaande hardstyle discografie. Jullie zijn de grondleggers van de huidige mainstream hardstyle en jullie gehele reportoire wordt nog regelmatig door mij geluisterd. Vooral het MMA album dient voor mij weer als inspiratie. Melodieuze triplet mid-intro's van jullie vind ik fenomenaal, zoals Nature of Our Mind en War Coz I'm Hard (2010 Edit). Dergelijke mogen echt nog wel een keer terugkomen.
- Hoe zagen de beginjaren er voor jullie uit? Was het alles opzij en de studio in, of hebben jullie nog een opleiding afgemaakt? Jullie verschillen best wat in leeftijd als ik het me niet vergis, dus ik neem aan dat dat ook wat moeilijkheden met zich meebracht.
- Wat waren moeilijheden in de beginjaren? Zowel produceertechnisch als buiten de muziek om?
- Jullie doorbraakkneiter was meteen jullie eerste release onder D-Block & S-te-Fan, namelijk Keep it Coming. Hoe is deze track tot stand gekomen?
- Wat vinden jullie hedendaags nog het moeilijkste in de studio?
- Wie maakt volgens jullie de beste kicks in de mainstream hardstyle scene?
- Waarom is er naast Our Way nog nagenoeg een bijna dezelfde plaat vrijgegeven, namelijk Came Down Here?
- Doen jullie net zoals Noisecontrollers veel standaard uit Logic halen, of zweren jullie ook bij bepaalde third party programma's of hardware (Virus lijkt mij duidelijk).
- Favoriete VST plugins? Zowel vroeger als nu'?
- Hoe pakten jullie het maken van kicks vroeger anders aan dan nu? En dan heb ik het over rond of voor het MMA album.
- Als jullie een verhouding zouden moeten noemen, hoeveel van jullie opzetjes halen de oren van het publiek niet?
- Komt er nog een collab met Josh & Wesz / Wildstylez?
- Doen jullie nog ghost producties voor andere artiesten? (Dat het F8trix project samenwerkingen waren lijkt mij duidelijk, maar ik vind bijvoorbeeld Statement of Noise van Deepack een sprekende DBSTF kick hebben)
- Waarom hebben jullie jullie naam verandert van DS Conspiracy naar D-Block & S-te-Fan?
- Hoe komen jullie op jullie geniale melodieën? En hoe zijn jullie in het bjizonder op die geniale melodie van supernova gekomen?
- Wat zijn platen waar jullie super veel tijd in hebben gestoken maar welke uiteindelijk niet hetgene opgeleverd hebben wat jullie er van verwacht hadden?
- En andersom, wat zijn voor jullie platen geweest die erg snel klaar waren maar onverwachts een hit werden?
- Waarom hebben platen zoals Peace At Last en War Coz I'm Hard nooit een officiële release gehad? Het zijn namelijk erg goede platen!
- Hebben jullie al jullie oude projectjes nog en halen jullie wel eens deze naar boven om nieuwe tracks te starten?
- Waarom hebben jullie er voor het Qlimax 2009 anthem ervoor gekozen om een Waltz ritme te pakken? Hoe hebben jullie Q-Dance ervan overtuigd om zoiets daadwerkelijk door te voeren ervan uitgaande dat het voor een heleboel mensen als minder dansbaar aanvoelt?
- Zijn Part of the Hard en Ride With Uz geproduceerd met de gedachte dat het echte hitjes zouden kunnen worden of is dit meer per toeval ontstaan?
Lorenzo schreef:
4. Ik heb bij de hedendaagse nieuwe tracks met een classic randje toch vaak het gevoel dat het het nét niet is. Zal waarschijnlijk te maken hebben met een vorm van nostalgie, maar ik denk ook voornamelijk door de kicks. Zouden jullie het een keer aandurven om een oud kick-project te pakken (uit de tijd van MMA bijvoorbeeld) en hier een hedendaagse classic track mee te maken? Of zal dit nooit gaan werken gezien de kwalitatieve evolutie van soundesign?
Thanks heren en nog veel succes in de toekomst!
Dit ja. Artiesten zijn bang om minder body in de tail te stoppen en die triplet reverse er weer terug in te stoppen. Begrijpelijk, maar jammer!
wootum schreef:
Q: Jullie hebben heel veel tracks waar, vind ik, echt een geweldige langere midintro in zit. Denk bijvoorbeeld aan jullie The Pitcher - Start Rocking remix, Decade Of Dedication, jullie Decibel 2002 Anthem remix of Madhouse met Zatox. Kunnen we zoiets ook nog op Antidote verwachten?
Here it Comes Remix