Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 15:46 

Hardtraxx Veteran

Yo gasten.
Tegenwoordig wordt er veel gebruik gemaakt van hardcore kicks in hardstyle tracks. Ook B-Front zette een post op facebook dat dit tegenwoordig een rage is. Wat vinden jullie hiervan?

Ik stoor me er soms wel aan maar soms vind ik het een grote toevoeging.
Up Top is heerlijk door die hardcore kick. Maar Glimpse of The Future vind ik dan echt helemaal niks
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 15:54 

Hardtraxx Veteran

Ik stoor me meer aan alle standaard anti's met screeches. Alles begint zo ontzettend veel op elkaar te lijken.
Gelukkig komt er juist wat meer variatie door die "nieuwe" kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:08 

Hardtraxx Addict

Zolang t niet al te vaak toegepast wordt vind ik het wel leuk, zorgt inderdaad weer voor wat variatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:20 

Kraak... Piep...

Als het een "joint project" is zoals Ran-D & Endymion boeit het me niet zo.

Maar sommige artiesten die eerst normale hardcore maakte (en dan reken ik Endymion & Evil Activities niet mee) zoals Mad Dog, Amnesys en Art Of Fighters die lijken zich er bijna volledige op te focussen.
Wat ik dan wel weer vervelend vind omdat het dan al snel lijkt alsof het wel onder hardcore gerekend word. En mensen die hun genre's (nog) niet zo goed kennen zullen dat dan ook als hardcore zien. Wat het imo niet is.
Plus dat ze met, voor mij, minder leuke tracks komen.

Voor mij valt dit meer onder hardstyle omdat het de zelfde structuur en tempo als een raw hardstyle track is. Het past ook meer in een hardstyle set want de standaard hardcore setjes zijn op 170-180 bpm en om telkens iets 20+ te pitchen klinkt niet dan krijg je dat Bolivia (Endymion Remix) idee.

Je kan de echte 150 BPM hardcore meestal juist wel makkelijk kan onderscheiden van een hardstyle track. Bijvoorbeeld een paar oudere Promo tracks en Industrial hardcore van Embrionyc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:25 

Hardtraxx Veteran

Deze rage zorgt er voor dat ik steeds minder naar Hardstyle luistert. Het probleem van veel artiesten in de scene is dat als iets aan slaat, iedereen het gaat na doen. Iets te weinig creativiteit imo. Zany begon er mee met Ocavius Augustus remix door in de 2e climax hardcore kicks te doen, maar nu doet vrijwel elke 'raw' artiest het. Zoals Lyst het altijd zo mooi omschrijft, hardcore op 150 bpm doet mij niks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:29 

Hardtraxx Veteran

iMark schreef:
Zoals Lyst het altijd zo mooi omschrijft, hardcore op 150 bpm doet mij niks!

Maar dan in een laptekst waar je niet doorheen komt zonder een goeie bak koffie.

Mijn mening over hardcore kicks in hardstyle:
In het begin vond ik het wel vet. Dat komt omdat het beetje nieuw was. Maar nu kun je blijkbaar alleen nog lompe platen maken als je een hardcore kick gebruikt. Wat natuurlijk helemaal niet zo is. Een lompe hardstyle kick gaan wat mij betreft veel dieper en heeft meer body. Een hardcore kick zorgt wel voor een extra rauw randje in de kick en voor de nodige drive alleen is t veel mooier als je dat kan bereiken met een hardstyle kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:30 

Kraak... Piep...

iMark schreef:
Deze rage zorgt er voor dat ik steeds minder naar Hardstyle luistert. Het probleem van veel artiesten in de scene is dat als iets aan slaat, iedereen het gaat na doen. Iets te weinig creativiteit imo. Zany begon er mee met Ocavius Augustus remix door in de 2e climax hardcore kicks te doen, maar nu doet vrijwel elke 'raw' artiest het. Zoals Lyst het altijd zo mooi omschrijft, hardcore op 150 bpm doet mij niks!

Floorcrushers - Psychostylez gebruikte al aangepaste Angerfist kicks. Die waren er flink wat eerder dan die remix.
Heel MiM is opgebouwd uit de Masters Of Hardcore soundbank.

Ik vind sommige RR kicks ook niet verkeerd. Maar 80% wel.
Heb liever die oudere Delete of de Hardstyle Mafia kicks of iets van Degos & Re-Done. Die zijn imo veel harder dan de "hardcore kicks".
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:34 

Hardtraxx Veteran

iMark schreef:
Het probleem van veel artiesten in de scene is dat als iets aan slaat, iedereen het gaat na doen. Iets te weinig creativiteit imo.
[...]
Zoals Lyst het altijd zo mooi omschrijft, hardcore op 150 bpm doet mij niks!

Laatste stuk heb ik ook, hardcore in het algemeen doet me niet zo veel. Al denk ik dat de hype vooral komt omdat de Radical Redemption sound nogal aanslaat bij publiek. Is het dan gebrek aan creativiteit? Weet ik niet. Als artiesten die sound ook erg waarderen en graag draaien, waarom zouden ze dan niet ook zo'n plaat willen maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:48 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Laatste stuk heb ik ook, hardcore in het algemeen doet me niet zo veel. Al denk ik dat de hype vooral komt omdat de Radical Redemption sound nogal aanslaat bij publiek. Is het dan gebrek aan creativiteit? Weet ik niet. Als artiesten die sound ook erg waarderen en graag draaien, waarom zouden ze dan niet ook zo'n plaat willen maken?

Het is prima dat ze experimenten door een keer wat anders te doen, zoals HHZ met Breakout en Atmozfears met Up Top, Maar als ik de releases van 2014 gaat bekijken, dan kom ik bijna in elke 'raw' hardstyle track een hardcore kick tegen. Hierdoor ben ik heel snel klaar met dat stijltje en neig ik steeds vaker naar de melodieuze kant van hardstyle. Noisecontrollers - What/Light/Come Wake up zijn het bewijs dat het ook hard kan met een hardstyle kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 17:00 

Hardtraxx Veteran

Klopt, hard hoeft niet direct gelijk te staan aan een hardcore kick. Aan de andere kant is het wel weer een variatie op, want hard met een hardstyle kick hebben we ook genoeg voorbeelden van. Het enige wat je wel hoopt inderdaad is dat niet iedereen aan dezelfde trend begint. Diversiteit en opbouw is hetgene wat muziek en een feest zo leuk kan maken (als je het mij vraagt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 17:08 

Sommige hardcore-like kicks zijn wel vet. Maar ik heb liever een kick a la Donkey Rollers jaren geleden :whistle:.

Helaas moet tegenwoordig alles zo hard en distorted mogelijk, de hardstyle sound van tegenwoordig is flink fucked up.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 17:44 

Hardtraxx Veteran

Vind die kicks juist erg vet! ^^
Ik denk dat wanneer je liefhebber van zowel hardstyle als (mainstream)hardcore bent, je dit misschien beter kan waarderen. De grenzen zijn ook aan het vervagen tussen de genres, en ik kan daar prima mee leven. Echter snap ik wel dat wanneer je enkel en alleen hardstyle liefhebber bent, dit soort kicks wat minder zijn.
Zolang dit niet de enige soort kick word waar 'raw' zich mee gaat definiëren vind ik het prima.

Edit:
Broken Balance schreef:
Maar sommige artiesten die eerst normale hardcore maakte (en dan reken ik Endymion & Evil Activities niet mee) zoals Mad Dog, Amnesys en Art Of Fighters die lijken zich er bijna volledige op te focussen.
Wat ik dan wel weer vervelend vind omdat het dan al snel lijkt alsof het wel onder hardcore gerekend word. En mensen die hun genre's (nog) niet zo goed kennen zullen dat dan ook als hardcore zien. Wat het imo niet is.
Plus dat ze met, voor mij, minder leuke tracks komen.

Ben het met je eens, zeker als je kijkt naar het oudere werk van deze artiesten. Hardstyle artiesten die hardcore invloeden (kicks) in hun tracks brengen vind ik wel vet, maar andersom werkt dit voor mij niet. Niet dat harder = sneller = beter, maar ik moet bijvoorbeeld echt niks hebben van die AoF vs. Meccano Twins - Tales at 150 bpm tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 20:04 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het wel leuk, al moet je natuurlijk niet van 23:00 tot 07:00 dat soort kicks horen op een feest, zolang het gevarieerd blijft ben ik dik tevreden met hoe de Raw Hardstyle nu is, er mag wat meer oude raw tussendoor maar verder vind ik de (rauwe) scene nu echt geweldig. De sferen die in veel tracks van nu zitten zijn helemaal mijn ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 00:54 

Hardtraxx Veteran

Wat al gezegd werd over dat Arf of Fighters en mad dog nu op 150 bpm gaan producen, vind dat echt nergens naar klinken en totaal niet vet maar sommige hardstyle platen met hardcore kick vind ik vet, maar soms dan met mate. Zoals Atmozfears het doet vind ik zeker een prima toevoeging om bij een stukje van zn track nog wat meer power te geven. Maar soms vind ik het iets te geforceerd klinken zoals bij Dominator van Stereotuners en Glimpse of the future
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 01:12 

Bestaan niet. Slotje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 07:08 

Hardtraxx Crew

Ik heb liever een hs track met een fijne hardcore kick dan een nummer met een matige hs kick. Het kan best een toegevoegde waarde hebben zoals in een aantal tracks van Atmozfears. Al moet er geen overkill komen, zoals we nu hebben met al die anti-climaxen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 10:18 

Aan het typen...

Mainstream hardcore kicks zijn over het algemeen net zo matig. Beter experimenteren ze eens met hardtechno kicks oid. Geeft ook weer wat mogelijkheid voor percussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 10:23 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Mainstream hardcore kicks zijn over het algemeen net zo matig. Beter experimenteren ze eens met hardtechno kicks oid. Geeft ook weer wat mogelijkheid voor percussie.

Ben je een beetje chagrijnig Lyst? Je bent zo kort af. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 10:28 

Kraak... Piep...

Parvuz schreef:
Lyst schreef:

Ben je een beetje chagrijnig Lyst? Je bent zo kort af. :(

:lol:

Maarja als je zit te wachten op zulk soort expirimenten zou je al snel bij een TC of Spoontech of Gearbox of Indus3 records moeten kijken en hopen.

De enige die ik dat zie doen is Wavolizer en misschien Digital Abuse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 11:12 

Hardtraxx Elite

Delt-A schreef:
Ik vind het wel leuk, al moet je natuurlijk niet van 23:00 tot 07:00 dat soort kicks horen op een feest, zolang het gevarieerd blijft ben ik dik tevreden met hoe de Raw Hardstyle nu is, er mag wat meer oude raw tussendoor maar verder vind ik de (rauwe) scene nu echt geweldig. De sferen die in veel tracks van nu zitten zijn helemaal mijn ding.

Precies dit :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 12:07 

Hardtraxx Elite

Vind het zeker een toevoeging. Vooral omdat ik meer van Raw hou, en dan is zon hardcorekick zeker leuk voor de afwisseling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 12:11 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Beter experimenteren ze eens met hardtechno kicks oid. Geeft ook weer wat mogelijkheid voor percussie.

Hier zat ik laatst ook aan te denken, lijkt mij ook gruwelijk vet. En meer kicks á la Assquake.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 12:40 

Er worden helemaal geen hardcore kicks gebruikt in hardstyle. Dat is vaak wat hardstyle mensen denken. Het is echter zo dat een deel van hardcore samensmelt met een deel van hardstyle. Maar dat deel van hardcore heeft eigenlijk niets te maken met hardcore naar mijn mening. Het heeft niet veel van waar hardcore voor bedoeld is en is dus dusdanig verzwakt dat sommigen het juist hardstyle noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 12:46 

Kraak... Piep...

... :slow:
Geen flauw idee wat je allemaal bedoelt.

Hardcore is nergens voor bedoeld, om naar te luisteren en dansjes op te doen hoogstens. Muziek is een uiting van een artiest en iedereen interpreteert het anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 13:35 

Ja ik bedoelde ook waar het voor mij persoonlijk voor bedoeld is. Hoe ik het interpreteer. En dat is energieke muziek door zware, harde bassdrums met veel drive en een leuke sfeer eromheen waarbij ik een warm gevoel krijg. Dat is niet zo bij die stijl die aansluiting zoekt bij hardstyle.

Ik denk dat er meerdere zo zijn die zo als ik denken als je buiten hardtraxx gaat kijken, want bijna iedereen hier heeft wel iets met hardstyle.

Dit is weer hoe ik er persoonlijk over denk en dat komt omdat Broken Balance daar altijd over doorvraagt :)
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen