Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 13:46 

Kraak... Piep...

Ik zie nergens een vraagteken in m'n bericht staan.

Misschien om het feit dat zodra iemand altijd op je post reageert je het meteen anders bedoelt. Misschien moet je gelijk opschrijven wat je bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 13:54 

Daar heb je gelijk in. Ik zal het in overweging nemen de volgende keer :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 14:26 

Aan het typen...

Parvuz schreef:
Lyst schreef:
Mainstream hardcore kicks zijn over het algemeen net zo matig. Beter experimenteren ze eens met hardtechno kicks oid. Geeft ook weer wat mogelijkheid voor percussie.

Ben je een beetje chagrijnig Lyst? Je bent zo kort af. :(

Beter dan voor de 10e keer dezelfde grap maken :whistle:
/chagrijnigheid modus

Als je op je telefoon een bericht plaatst ben je eenmaal snel klaar met dat gepriegel op zo'n touchscreen toetsenbord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 14:38 

Hardtraxx Veteran

Hahaha ik kan er gewoon van genieten als je hele lappen tekst typt hier. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 09:39 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Mainstream hardcore kicks zijn over het algemeen net zo matig. Beter experimenteren ze eens met hardtechno kicks oid. Geeft ook weer wat mogelijkheid voor percussie.

eens. :love:
Heb ik jaren geleden al eens over zitten fantaseren. Helaas heb ik de productie kwaliteiten niet om hier zelf mee te experimenteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 18:18 

Ik heb er niet zo heel veel op tegen. Ik vind het meestal wel heel vet klinken maar dat heeft denk ik ook met smaak te maken. Wel vreemd aangezien ik totaal niet van hardcore hou.
Er zijn wel tracks waarin het me te ver gaan. Typhoon - Glimpse of the Future (een track waarvan we de naam waarschijnlijk wel vaker gaan zien in dit topic) bijvoorbeeld vond ik eerst wel leuk maar nu, nee ik vind het té. Ik hoop dat het blijft zoals het nu is, want dat ligt wel in mijn straatje.

Qlown schreef:
Ik stoor me meer aan alle standaard anti's met screeches. Alles begint zo ontzettend veel op elkaar te lijken.
Gelukkig komt er juist wat meer variatie door die "nieuwe" kicks.

Dit

Parvuz schreef:
Een hardcore kick zorgt wel voor een extra rauw randje in de kick en voor de nodige drive alleen is t veel mooier als je dat kan bereiken met een hardstyle kick.

En dit ben ik het wel helemaal mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 01:02 

Hardtraxx Veteran

Verbetering als in, het klinkt over het algemeen stukken beter dan de kicks vlak voor de RR hype. Wat ik mis tegenwoordig zijn een paar van die heerlijke Donkey Rollers kicks zoals in LMPSJNK of The Fusion of Sound. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 10:37 

Hardtraxx Veteran

_theon_ schreef:
Verbetering als in, het klinkt over het algemeen stukken beter dan de kicks vlak voor de RR hype. Wat ik mis tegenwoordig zijn een paar van die heerlijke Donkey Rollers kicks zoals in LMPSJNK of The Fusion of Sound. :drool:

Dit dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 14:52 

Donateur

Lyst schreef:
Beter experimenteren ze eens met hardtechno kicks oid.

Dat doen de Aziatische harddance artiesten gelukkig wel al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 18:13 

Hardtraxx Veteran

Ik zit de Convoi mix van Tymon te luisteren en volgens mij zou Meccano Twins & Art of Fighters - Electrogod ook niet misstaan in een stevige hardstyle set... Zou je dit nog hardcore noemene of is het hardstyle met een hardcore kick? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 18:30 

Kraak... Piep...

Dit zou ik eerder zien als een Hardcore track die expres op 150 bpm is gemaakt zodat men ze juist in hardstyle setjes doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 08:31 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 10:41 

Hardtraxx Veteran

Ik vind ook dat het alleen bij bepaalde artiesten past. Artiesten hebben allen een eigen stijl. Ik vind het bij The Machine bijv. heel erg vet. Maar bij Frequencerz, Ran-D en atmosfearz weer niets omdat zij dezelfde anti's gebruiken.

Het is leuk voor de afwisseling maar het moet wel innoverend blijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2014 13:03 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
Lyst schreef:

:D

Zieke plaat :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 16:33 

Kraak... Piep...

bij 3/4 heb je dit hardcore op hardstyle tempo en hardcore met hardstyle kicks fenomeen.
Zo. Fucking. Slecht. dat Artiesten als Tha Playah hier naar toe gaan.

Hulde voor The Stunned Guys, The Viper, Tommyknocker, Alien T en Meccano Twins terzijde voor het neerzetten van of goeie hardcore tracks of goeie oldschool invloeden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 16:43 

Wat is er zo goed aan de tracks van die laatste namen dan? Die hebben net zo goed flutkickjes. That is hardstyle, no hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 16:53 

Kraak... Piep...

Nerazzurro93 schreef:
Wat is er zo goed aan de tracks van die laatste namen dan? Die hebben net zo goed flutkickjes. That is hardstyle, no hardcore.

dus omdat een kick wat slapper is, is het gelijk hardstyle.. ja logisch. En omdat een hardstyle kick harder is is het Hardcore -.- . Die kick van TSG klinkt al lekker door, door de lage toontjes die jij misschien niet hoort op je oordopjes maar met de Studiospeakers in de Editsuite hier hoor ik ze wel degelijk.

The Stunned Guys : Goeie kick, basis hardcore tempo (168-170), oldschool invloeden, lekkere melodie.

The Viper : Oude Viper/Babyboom invloeden en bijna alleen maar oldschool sounds/melodieeën. Kicks die goed werken op lager tempo (Net als Get Lit). Granted het tempo ligt wat te laag maar dit is voor de rest een typisch oud Babyboom nummer.

Tommyknocker zn track neigt naar iets van Negative Audio, wat verre van dat is.

Alien T, net iets te traag, maar nog steeds geen hardstyle tempo en lijkt gewoon twee oudere mainstream tracks van Alien T samen

Meccano Twins, op de kick na, die al nooit krachtig was M2 op een paar na, is dit gewoon een pure M2 track op gewoon tempo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 17:05 

Voor mij zijn het krakerige kicks zonder enige diepte. We moeten niet vergeten wat hardcore kicks zijn. Dit bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=PAi7e7j9ioQ. Die introkicks helemaal aan het begin zijn al harder dan heel TIH. En dan zeggen mensen dat er 'hardcore kicks' worden gebruikt in hardstyle. Laat me niet lachen zeg.

Die platen die jij noemt komen daar lang niet bij in de buurt. WIl je nou echt beweren dat die van The Stunned Guys een harde kick is? Ik vind die misschien nog wel de zwakste van allemaal. En die van Tommyknocker een Negative Audio plaat? Ja heeft inderdaad wat weg van Scorched Earth of Freebase ja xd. Sorry maar ik kan me daar echt totaal niet in vinden.

Naar tempo kijk ik nog niet eens. Er zijn ook Partyraiser Records tracks die ook super zwakke kicks hebben dus daar hoor je mij ook over klagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 17:27 

Kraak... Piep...

Dat is Darkcore wat je erbij linkt dus logsich dat het harder klinkt helder licht.

En de HUIDENDAAGSE HARDSTYLE heeft HUIDENDAAGSE HARDCORE kicks dus niet kicks uit 2001.

En over wat jij hoort, koop goeie speakers zou ik ten eerste zeggen en ten tweede het is niet geupload in 320.
Die kick van TSG heeft niet veel mid maar juist meer laag.
En je zegt dat je die van Tommyknocker wel hoort maar je kan je er niet in vinden. Logisch statement weer jung.

En tempo in combinatie met mainstream kicks draait het juist om bij hardcore kicks die in principe hardstyle zijn.
Anders kon je iets van Embryonic ook wel hardstyle noemen, en andersom kon je oudere tracks van promo (Claim to Fame, Among The Best (1ekick) e.d.) ook hardstyle noemen, zat wel tempo in maar de kick was slap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 17:38 

Dat van Tommyknocker was ironisch bedoeld :P

Die track wordt weleens in millennium hardcore sets gedraaid dus ook representatief voor hardcore. Ik wou alleen maar even weten waarom jij die TIH tracks zo hard vindt klinken. Gewoon een kwestie van smaakverschil denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 09:22 

Kraak... Piep...

Nerazzurro93 schreef:
Dat van Tommyknocker was ironisch bedoeld :P

Die track wordt weleens in millennium hardcore sets gedraaid dus ook representatief voor hardcore. Ik wou alleen maar even weten waarom jij die TIH tracks zo hard vindt klinken. Gewoon een kwestie van smaakverschil denk ik.

Als je het vergelijkt met de rest zijn ze dat. Als je ze naast een Noize Suppressor/Promo/D-Passion/Angerfist track zet zijn ze inderdaad een stuk slapper. Maar ja Neophyte Records en Traxtorm zijn tegenwoordig nou eenmaal een verzameling van Artiesten die liever veel te slome tracks maken. Het is mooi om te zien dat deze artiesten dan nog iets willen neerzetten wat niet zo is. En nog gewoon een alledaagse mainstream track neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 19:42 

Hardtraxx Addict

Ik ben er zelf helemaal weg van maar ik heb het idee dat omdat het inderdaad populair is, iedereen het gaat doen. Toen Radical er mee kwam en oude tracks als Pattern 2 die er wel wat van weghebben vond ik het echt gaaf maar nu komen er zoveel anderen die het ook gaan doen, het word allemaal maar weer door de strot geduwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2014 01:06 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Ik ben er zelf helemaal weg van maar ik heb het idee dat omdat het inderdaad populair is, iedereen het gaat doen. Toen Radical er mee kwam en oude tracks als Pattern 2 die er wel wat van weghebben vond ik het echt gaaf maar nu komen er zoveel anderen die het ook gaan doen, het word allemaal maar weer door de strot geduwd.

Na Radical's eerste album had ik nog wel zoiets van, dit is wel oke...maar toen begonnen steeds meer en meer mensen het na te apen en vrij snel (naar mijn gevoel) daarna kwam z'n tweede album, wat exact hetzelfde recept was, zij het dat de mixdown kwalitatief enorm was verbeterd.
Maar het hele album hardcore-achtige kicks waarvan 3 tracks echt uitstonden van de rest voor mij, was er toen wel klaar mee en ineens begon iedereen het te doen. Snap best dat je als producer wil experimenteren, doe het zelf ook wel, maar het is mij iets te ver doorgeschoten, helemaal met lui als Typhoon die gewoon hardcore-kicks layeren uit de "This is Hardcore" remix competitie.

En over die screeches; grondig mee eens, voor mij is alle raw hardstyle tegenwoordig allemaal hetzelfde aan het klinken. Het aantal tracks met een screech op elke 2de maat is echt onvoorstelbaar, ga er maar eens op letten. Of het nou anti is of mid-intro of gewoon de outro, het is elke keer dezelfde formule en vaak in combinatie met die verschrikkelijk uitgemolken "hardcore" kicks.

Overigens ben ik het tevens eens met het feit dat er eens wat mensen moeten experimenteren met hardtechno kicks/industrial kicks in hardstyle ( dat laatste ben ik zelf eigenlijk wel aan het doen ).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2014 09:49 

Kraak... Piep...

Ik zie een Hardstyle melodie of screech en een kick van N-Vitral en Peaky Pounder niet echt samengaan Guido :P

Kan iemand is wat laten zien/horen met wat hij bedoelt want ik kan me die combo heel moeilijk (goed uitgewerkt) voor stellen.

Ik zie nu echt zo'n Frequencerz screech of Theracords melodie met een kick van Peaky Pounder - Souventhene Ihminen of N-Vitral - Smitgotten.
Heb zelf liever meer dingen in de stijl van oud Fusion spul of iets in de richting van wat Vazard spul, melodieus maar snoeihard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2014 13:23 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Ik zie een Hardstyle melodie of screech en een kick van N-Vitral en Peaky Pounder niet echt samengaan Guido :P

Kan iemand is wat laten zien/horen met wat hij bedoelt want ik kan me die combo heel moeilijk (goed uitgewerkt) voor stellen.

Ik zie nu echt zo'n Frequencerz screech of Theracords melodie met een kick van Peaky Pounder - Souventhene Ihminen of N-Vitral - Smitgotten.
Heb zelf liever meer dingen in de stijl van oud Fusion spul of iets in de richting van wat Vazard spul, melodieus maar snoeihard.

Mwah, was ook niet echt van plan dat te gebruiken, tis meer industrial op 150-155 BPM haha. beetje a la Wavolizer/Main Concern kant op, maar wat jij nu zegt vind ik ook hoor.
Maar dingen zoals bijv N-Vitral - Such Kick, daar wordt ik dan wel weer vrolijk van! Die kant op
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen