Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2014 11:37 

Hardtraxxer

Ik vind veel kicks in de rauwe tracks toch een stuk harder dan de meeste hardcore kicks, snap dan ook niet hoezo ze worden bestempeld als hardcore kicks.

Of verbeeld ik mij dit omdat et trager bpm heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2014 11:56 

Kraak... Piep...

wololo schreef:
Ik vind veel kicks in de rauwe tracks toch een stuk harder dan de meeste hardcore kicks, snap dan ook niet hoezo ze worden bestempeld als hardcore kicks.

Ja.
- Typhoon/Minus Is More -> Masters Of Hardcore/Angerfist
- Sommige Spoontech kicks -> Oud The Third Movement Industrial HC
- De collabs met Endymion e.d.
- Wavolizer -> Crossbreed/Industrial
- The Machine zijn laatste platen -> Chronic Disorder kick (Ook al is dat niet de eerste met die kick, maar dit is even de bekendste)

Ik geloof ook dat Hardcore Kicks in Hardstyle over het algemeen het eerste rijtje is.
Verder zijn het vooral hardcore tracks die op hardstyle tempo worden gemaakt (Antidote, The Purest, Bijna het hele nieuwe TiH album, alles van Endymion zo'n beetje)

TC en A2R, artiesten als Regain en Phuture Noize, Gearbox, Indust3 en een groot deel van Spoontech gebruiken geen of bijna nooit HC kicks.

En als je kijkt naar de tegenwoordige Neophyte Records en Traxtorm Records zooi zijn Raw hardstyle kicks inderdaad harder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2014 20:51 

wololo schreef:

Lager bpm = meer tijd voor lagere frequenties. Je hebt meer het gevoel dat de bass opbouwt en afbouwt ipv één muur van bass te ervaren zoals vaak op hogere bpm.

In techno krijgt het laag bijvoorbeeld veel meer ruimte, en dat merk je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2014 10:25 

Kraak... Piep...

stefaneke schreef:
wololo schreef:

Lager bpm = meer tijd voor lagere frequenties. Je hebt meer het gevoel dat de bass opbouwt en afbouwt ipv één muur van bass te ervaren zoals vaak op hogere bpm.

Dan moet je toch eens wat Ophidian, TOA, Mindustries, Deathmachine, Switch Technique gaan luisteren want dat is op hoog bpm en daar komt het laag heel goed naar voren.
Dat is niet een kwestie van BPM maar van goeie mastering. Anders zou elke house track de perfecte baseline hebben.
Bij Endymion is het zelfs zo (bij hun hoge bpm nummers) dat er amper laag in zit. Dan hoor je gewoon een muur van hoog en lichte distortion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2014 12:15 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
stefaneke schreef:
wololo schreef:

Dan moet je toch eens wat Ophidian, TOA, Mindustries, Deathmachine, Switch Technique gaan luisteren want dat is op hoog bpm en daar komt het laag heel goed naar voren.
Dat is niet een kwestie van BPM maar van goeie mastering. Anders zou elke house track de perfecte baseline hebben.
Bij Endymion is het zelfs zo (bij hun hoge bpm nummers) dat er amper laag in zit. Dan hoor je gewoon een muur van hoog en lichte distortion.

Wat wel kan (en dat is denk ik persoonlijk) is dat je bij een lager bpm de zware kicks al heftiger ervaart. Dat heb ik zelf namelijk wel. De tragere Mindustries platen bijvoorbeeld, daar vind ik de kicks harder of lomper overkomen dan bij de platen met een hoger bpm. Dit heeft niet per se met de kick an sich te maken, maar ik vind de combinatie van een laag bpm en zulke mokerslagen gewoon erg indrukwekkend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2014 12:55 

Aan het typen...

Er is een bepaalde tijd nodig om een fatsoenlijke impact te creëren zonder dat de bass aan een stuk doorloopt. Dus vanaf een bepaald BPM zal het ten koste gaan van de hardheid. Dat ligt ergens tussen de 180 a 200 BPM denk ik. Wel geldt dat hoe hoger het BPM, des te minder tijd er is voor een fatsoenlijke impact, des te lastiger het is om harde kicks te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2014 13:28 

Kraak... Piep...

Meestal is het ook hoe hoger het BPM hoe meer Distortion en FX een rol gaan spelen.

Wat bijvoorbeeld een nummer is wat een hoog tempo heeft en een diepe bas is N-Vitral - Smitgotten.
Wat weer veel distortion heeft is een nummer als Sandy Warez - We Are In The Dark (KRTM Remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2014 13:48 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Er is een bepaalde tijd nodig om een fatsoenlijke impact te creëren zonder dat de bass aan een stuk doorloopt. Dus vanaf een bepaald BPM zal het ten koste gaan van de hardheid. Dat ligt ergens tussen de 180 a 200 BPM denk ik.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Misschien dat het in een kortere tijd moeilijker is voor een kick om die goeie bass door te laten komen, maar als je kijkt naar DJ Producer - Uncertain sound en TOA - Backpack wisdom, dan vind ik dat daar de bass toch zeker lekker doorkomt en er geen doorlopende bass is.

Wel geef ik je gelijk als je bedoelt dat het in de praktijk vaak is zoals jij schetst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2014 13:54 

Aan het typen...

Hmm, TOA is toch wel een van de weinigen die het optimale uit hun afmix en mastering haalt, maar ik vind toch dat de lengte van de impact van de kicks in Backpack Wisdom voorbij het optimum liggen, een wat langere impact had de kicks harder gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2014 14:42 

Hardtraxx Veteran

Persoonlijke kwestie, denk ik...? :thumbup:
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen