Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:44 

Donateur

Nou de topic zegt het al,

Tegenwoordig komen er steeds meer artiesten van allerlei andere style, scenes etc. met nummers, die of een hardstyle kick bevatten, of elementen verwerken in een enorm happy/hands-up/jump achtige stijl. Daarnaast zijn het vaak ook covers van bekende radio hits met nummers waarbij tragere BPM wordt gebruikt. Enkele voorbeelden hieronder:

= Trap Muziek, Hardstyle genoemd.

Nu kun je zeggen: dat ene nummer hoort bij jump, dat andere nummer hoort bij hardstyle of Tech etc, maar dan moet je ook kijken naar productie kwaliteit. Helaas (vind ik persoonlijk) is die vaak ruim onder de maat. Bekende namen uit andere scenes maken dan een hardstyle getint nummer, ze zitten bij een label dus de boel wordt gereleased.... maar onder de noemer Hardstyle... en waarom? Omdat het natuurlijk Hardstyle wereldwijd een Opmars aan het maken is.

Ik vraag me soms niet af.... gaat hiervoor de naam Happy Hardstyle als nieuwe genre toegevoegd worden? Waar bij deze nummers, en de apres ski hardstyle nummers onder gaan vallen?

Wat vinden jullie van deze beweging? Hoe denk je erover? wat vind je ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:46 

Hardtraxx Veteran

Ben hier wel voor in. :D

(P.S ooit iemand een branchewerkstuk over de AH gemaakt voor het ROC? :$)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:46 

Hardtraxx Elite

Zum kotsen :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:47 

Hardtraxx Veteran

Nee die benoemde tracks zijn gewoon troep.

Vrolijke Hardstyle bestaat al lang
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:48 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
Zum kotsen :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:49 

Hardtraxx Crew

Happy hardstyle klinkt al gewoon kut :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:49 

Hardtraxx Veteran

Maar wat maakt het uit of het woord 'happy' voor hardstyle staat? In het geval van hardcore snap ik dit. Maar hier zit een veel groter verschil in dan tussen mainstream hardstyle en de 'happy' hardstyle hoe jij het noemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:52 

Donateur

Ik begrijp best dat deze muziek in de media komt, nieuw mensen die dit hot vinden, jeugd etc het toekomstige publiek is/ gaat worden van festivals, feesten. Niet echt mijn probleem. Maar deze muziek is niet de muziek wat thuis hoort op zulke feesten. Helaas wordt het wel ermee vergeleken.

Citaat:
Nee die benoemde tracks zijn gewoon troep.

Vrolijke Hardstyle bestaat al lang

Als dat zo is, waarom staan de bijvoorbeeld ge-releasde platen dan onder Hardstyle en niet Happy Hardstyle?
Vrolijke hardstyle bestaat onder de mensen die het zo vinden, denk dat thats all is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:56 

Donateur

Maximize schreef:
Maar wat maakt het uit of het woord 'happy' voor hardstyle staat? In het geval van hardcore snap ik dit. Maar hier zit een veel groter verschil in dan tussen mainstream hardstyle en de 'happy' hardstyle hoe jij het noemt.

Nou als ik kijk naar een HHZ - Colors / Lesson in love, Wildstyles - Summer of Hardstyle etc. kan ik wel zeggen dat die productie gewijs wel ff netter, zuiverder, beter in elkaar steken dan de boven staande video's. (kick, melodie, opbouwen, lagen etc) Ik vind daar wel een verschil in zitten. Laten we niet beginnen over alle Apres Ski hardstyle bootlegjes die worden gemaakt, die men gewoon hardstyle noemt....

Maar het gaat mij er niet om dat of de nummers wel of niet leuk zijn. Bijvoorbeeld Thunder van Oppies en YC vind ik wel leuk om te horen op de radio. De presentatoren noemen dit een hippe hardstyle track met een tintje hip hop wat je gewent bent van Oppies. Kick vind ik jump dus van mij hoeft dat "hardstyle" niet genoemd te worden. Gaat mij erom dat alles maar gewoon hardstyle genoemd gaat worden omdat die Kick er in zit, laat staan dat je het af en toe een kick mag noemen :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 17:04 

Hardtraxx Veteran

Hardstyle is enorm groeiende, dus overal waar ook maar een paar hardstyle elementen in zitten wordt door de menigte als hardstyle bestempeld. Daar kom je niet onderuit.

Soundscrollerz schreef:
Nou als ik kijk naar een HHZ - Colors / Lesson in love, Wildstyles - Summer of Hardstyle etc. kan ik wel zeggen dat die productie gewijs wel ff netter, zuiverder, beter in elkaar steken dan de boven staande video's. (kick, melodie, opbouwen, lagen etc) Ik vind daar wel een verschil in zitten.

Je kan artiesten zoals Headhunterz en Wildstylez ook niet vergelijken met bijvoorbeeld Yellow Claw. Productie technisch zijn 2 eerst genoemden natuurlijk veel meer ervaren. Dat wil niet zeggen dat het stukje in Thunder geen hardstyle is. Naar mijn mening zijn alle elementen in dit stuk hardstyle, alleen van een heel ander niveau. Als een hardstyle track een kick bevat die voor jou kwa productie niet goed (of te soft) is, is het dan 'happy hardstyle'?

Vind het best een leuke discussie, maar best lastig om wat ik denk in woorden te uiten. Verder denk ik altijd maar, laat ze maar lekker, ik weet zelf wel beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 17:29 

Hardtraxx Veteran

Mainstream is op t moment al bagger dus dan kun je wel raden wat ik hier van vind..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 18:23 

Aan het typen...

Dus als iets kwalitatief minder is is het geen hardstyle? :huh: Dit is mijn ogen gewoon hetzelfde als die blije zooi die de grote hardstyle artiesten releasen, alleen kwalitatief onder de maat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 18:25 

Hardtraxxer

bij het lezen of horen van happy hardstyle denk ik altijd aan Alphaverb & Intractable One - Triangle Of Life :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 18:33 

Hardtraxx Veteran

Met zulke troep weiger ik me te identificeren. Of ze kappen er mee, of ze zoeken een andere naam voor zulke pleurisherrie.

Geldwolven
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 19:18 

terryp schreef:
bij het lezen of horen van happy hardstyle denk ik altijd aan Alphaverb & Intractable One - Triangle Of Life :P

Maar dat is een bizar vette plaat :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 19:38 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
Met zulke troep weiger ik me te identificeren. Of ze kappen er mee, of ze zoeken een andere naam voor zulke pleurisherrie.

Geldwolven

101% mee eens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 19:41 

Hardtraxxer

Dit is toch gewoon Jumpstyle/tek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 19:52 

Hardtraxx Elite

als the partysquad en die dutch movement ventjes nou eerst zorgen dat hun nummers van kwaliteit zijn, en dan pas openbaar maken >.<
die van yellow claw en LNYTNZ is een ander verhaal, is meer tek/jump inderdaad, wel irritant dat het als hardstyle gepromoot word..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 01:26 

Donateur

Misschien leg ik niet alles compleet uit of zoals ik het bedoel. Slecht geproduceerde kick wil niet zeggen happy hardstyle voor mij. Eerder alle happy elenten wat het nog kindelijker doet lijken. De happy syntjes, slecht geslaagd, vocaaltjes die grappig zijn. Noem maar op. En ik wil ook niet een vergelijking maken tussen hhz en partysquad. Alleen het wordt beide hardstyle genoemd.

Blijft wel lastig uitleggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 08:26 

Hardtraxxer

Soundscrollerz schreef:
Misschien leg ik niet alles compleet uit of zoals ik het bedoel. Slecht geproduceerde kick wil niet zeggen happy hardstyle voor mij. Eerder alle happy elenten wat het nog kindelijker doet lijken. De happy syntjes, slecht geslaagd, vocaaltjes die grappig zijn. Noem maar op. En ik wil ook niet een vergelijking maken tussen hhz en partysquad. Alleen het wordt beide hardstyle genoemd.

Blijft wel lastig uitleggen.

Wat jij volgens mij probeert te zeggen is dat een HHz wel echt met passie zijn producties maakt, terwijl een Partysquad gewoon even "snel" probeert mee te liften op de enorme groei die hardstyle doormaakt zonder er echt serieus werk van te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 09:18 

Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 09:23 

Hardtraxx Addict

Gedraag je, Happy Hardstyle klinkt wel heel erg tokkie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 09:27 

Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 09:47 

Hardtraxxer

tis gewoon slecht geproduceerde hardstyle die alleen bekend wordt doordat de maker al beroemd is van andere muziek, laten we eerlijk zijn, als die tracks gemaakt zouden zijn door een onbekende zouden deze nooit beroemd worden en zou niemand er naar luisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 10:17 

Donateur

Syztrax schreef:
tis gewoon slecht geproduceerde hardstyle die alleen bekend wordt doordat de maker al beroemd is van andere muziek, laten we eerlijk zijn, als die tracks gemaakt zouden zijn door een onbekende zouden deze nooit beroemd worden en zou niemand er naar luisteren

DIT! En daardoor wordt het kopje "Hardstyle" compleet misplaatst in de charts, media en clubs.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen