Eerlijk gezegd doet het me allemaal niet zo veel meer. Natuurlijk is het vreselijk troep en proberen ze allemaal wat mee te snoepen van de populariteit dat hardstyle nu heeft (en steeds meer krijgt) en daar zal ik ook heus nog steeds wel commentaar op leveren. Maar om er nou over wakker te blijven liggen dat de scene dood gaat op deze manier, nah.
Ik zie nog steeds voldoende aanbod van fantastische tracks in het hardere gedeelte van de scene, nieuwe talenten naar voren komen in dit deel van de scene (Exit Mind, Zirkum, The Strangerz, Main Concern enz.), voor mij een teken dat het helemaal niet zo dood gaat.
Wel moet ik zeggen dat de raw feesten steeds meer bezocht worden door mensen die daar eigenlijk niets te zoeken hebben. Zatox helemaal geweldig en raw vinden (dat beeld wordt ook door artiesten gecreëerd), maar als een Thera, Delete of of iets vergelijkbaars moet draaien maar kansloos stil gaan staan, omdat het te hard is. Dat is uiteraard wel jammer. Zeker Loudness gaat per editie achteruit qua sfeer en publiek dat er rond loopt. Maar aan de andere kant zijn er dan nog steeds genoeg kleinere feestjes waar iedereen wel volledig los gaat.
Tuurlijk zijn er genoeg negatieve dingen op te noemen, zeker in vergelijking met het hardstyle tijdperk voor 2009, maar door die negatieve dingen vergeet men wel al gauw de positieve dingen.