Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 23:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien is Meta4 ook een mooi label om, naast ISR, de industriële kant van de hardcore aan te geven. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 23:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

STAN- schreef:
Misschien is Meta4 ook een mooi label om, naast ISR, de industriële kant van de hardcore aan te geven. :)

Meta4 is een goed voorbeeld, echter niet van industrieel, maar van experimental. Maar inderdaad, die kan ik erbij noemen, dacht dat hij misschien wat te klein was, had er al over nagedacht (niet gek gezien mijn ava), zal hem ertussen gooien
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 23:40 
 

Steffnov, kijk mijn post voor de extra stijlen..

ze zijn zeker een invloed op de hardcore vna nu!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 23:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

robkuh1990 schreef:
Steffnov, kijk mijn post voor de extra stijlen..

ze zijn zeker een invloed op de hardcore vna nu!

Ik heb hem gezien ja. Kan ze erin gooien, maar vind de omschrijvingen iets te summier om hem er nu in te zetten. Wat niet is, kan nog komen.

Over artiesteninfo, heb ik over gedacht, maar dan krijg je wel weer, waar leg je de grens...bij trivia, bij enkel de grootste, en wie zijn dat dan...etc etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 15:42 
 

Steffnov schreef:
robkuh1990 schreef:
Steffnov, kijk mijn post voor de extra stijlen..

ze zijn zeker een invloed op de hardcore vna nu!

Ik heb hem gezien ja. Kan ze erin gooien, maar vind de omschrijvingen iets te summier om hem er nu in te zetten. Wat niet is, kan nog komen.

Over artiesteninfo, heb ik over gedacht, maar dan krijg je wel weer, waar leg je de grens...bij trivia, bij enkel de grootste, en wie zijn dat dan...etc etc.


Dat kan je niet zeggen, aangezien elke artiest groot is op z'n eige manier.

Almighty schreef:
Ik mis de allermooiste muziek nog; Speedcore, Splittercore en Extratone :D


Splittercore bestaat niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 03:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Splittercore bestaat wel, is ongeveer rond de 600BPM geloof ik.
Ik vind alles boven de 300BPM al niks :P Liefst tussen 180 en 240.

Even een paar dingetjes, ik heb zelf een persoonlijk project over hardcore gedaan, en heb dus best veel research gedaan.

- Unexist valt niet onder IHC maar onder Terror.
- 3 Steps ahead is de koning van de early, daarom altijd de rememberance sets.
- Experimentele Hardcore bestaat niet, Alles heeft een genre :P Enzyme X is IHC en Noisj ook en Hard Kryptic is mainstream.
- De naam Hardcore begon in 1989. De stijl zelf is inderdaad onduidelijk.
- Hardcore stamt af van Discomuziek dat werd vervormd naar puur electrische beats dus allemaal electrische elementen(EDM) , en er werden hier en daar wat invloeden van Hardcore(Rock) gebruikt. (Snelle breakbeats)
- Kijk ook maar een naar Dreamteam Records, dit is naast roterdam records HET label van de vroege jaren 90 samen met Mokum ook nog maar dit was meer richting de rave/happyhardcore.
- The Dreamteam aka Buzz Fuzz, The Prophet, Gizmo en Dano waren vaak populairder dan paul elstak. Deze 4 mannen hebben meer de orginele early hardcore sound.
- ID&T Heeft ook heel veel gedaan voor de hardcore scene, misschien leuk om wat over feesten te doen.


Terror
Loopt op tot 400 BPM, Begon in de tijden van de early hardcore (1994) door simpelweg ruigere meer gedistorte sounds te gebruiken en een hoger tempo erin gooien. Een paar early terror artiesten zijn Drokz, Neophyte met sommige platen, Dj Skinhead, Dj Tails, Dj Smurf, The Destroyer en Conabis. Destijds was het moeilijk een Terror producer van een gewone te onthouden omdat de sounds veel op elkaar leken, rond 1995 kreeg Terror een meer eigen sound en daarmee ook meer de identiteit van een eigen sublabel. Het eerste toonaangevende Terror label was Cunt records, opgericht door Drokz met daaropvolgend T.I.T. Records.

Toonaangevende Artiesten
- Catkiller (99% Noize, Pussycat, Fuck A Round)
- S.R.B. (Everything Is Fucked, Oh God(S.R.B. Remix), Bangkok Booster)
- The Destroyer (Wild Animals, Break Your Speaker, My Brain is sick)
- Paranoizer (Spazeman, Stompdevice, Licky)
- Drokz (Bust That Ass, The Hard Way, Shotta)
- Noisekick (Jezus komt Terug, Ik Haat Trance, Oogkas Penetratie)
- Plague (Neuken In De Keuken(Plague Remix), Tiranny, Terror In Your Mind)

Crossbreed
Hardcore met drum & bass invloeden. Dit idee stamt af van Artcore dat is verzonnen door Ruffneck. Het idee was het zelfde alleen hadden de tracks of te veel Hardcore invloeden of teveel D&B waardoor het weer onderverdeeld werd in die genres. Nadat Artcore in principe dood is gegaan met de rest in 2000, is The Outside Agency nooit gestopt met dit stijltje en hebben andere artiesten dit stijltje ook gevonden die normaal drum & bass maken zoals I;Gor, The Dj Producer en Deathmachine. Het meest bekende label is Genosha-175 en vroeger was dit Ruffnecks label : Gangsta Audiovisuals. Een andere tak wat tussen Crossbreed en Terror hangt heet UK Hardcore. Nee niet het vrolijke hardcore maar Terror met veel breakbeats. Een paar voorbeeld artiesten hiervan zijn The Dj Producer, Hellfish en Producer. Een bekend label van deze stijl is Deathchant.

Toonaangevende Artiesten
The Outside Agency (Surreal, Soul Keepers, My Friends)
Counterstrike (Icebreaker (Counterstrike Remix), Computer Control, My Friends)
The Dj Producer (Devil On Earth ( Dj Producer Remix ),10 Years Of Influence, Mechanoid Communique)
Cooh (To (Moth Machine), XTC 98-08, Each Of Us)
Deathmachine ( Dark Energy, They Hunt Us, Inverse Serenity)
Switch Technique (Did, E.X.O., Shelter)
I;Gor (4 My Soldiers, Lost Control, A Tribute To Oldschool)

Darkcore
Van origine toen de Hellraiser en Megarave feesten begonnen (1993). Het word getypeerd door een donkere sfeer en sound waardoor de tracks vaak leeg klinken. In deze tijden kun je pure Darkcore nog moeilijk ergens
vinden omdat de echte darkcore sounds vaak door artiesten worden gemaakt die niet echt bekend zijn. Voorbeeld : Sound Abuse, Darkcontroller, Krad Evitagen, D-Tox Lunatic. Je hebt natuurlijk wel de hedendaagse artiesten die darkcore verwerken in hun tracks, dit zie je vaak bij artiesten zoals : Ophidian, The Oustide Agency, I;Gor, Negative A, E-Noid en Counterfeit. Verder heb je hierbij nog een subgenre wat een mix is van Industrial en Darkcore en dat heet Doomcore. Het is vrij langzaam en de structuur zie je er vaak niet in. Maar het geheel is puur duister en daar draait het ook om, geen melodie, geen screeches alleen FX en een duistere Ambience.

Toonaangevende Artiesten
Sound Abuse (Astonished, Deranged Mind, Serious Issues)
E-Noid (Darkened, DX2R, Sadness)
The Relic (Dead Man Walking (The Relic Remix), Black Angel, Memory Nor Sin)
Negative A (Blood On My Hands, White Fluids Of DNA, Mark Of The Beast)
Zanthraxx (Industry Decay, Poison, Life Recreation)
Counterfeit (Bring Her Back, D.M.F.D.T, Hypnotize The Weak)
Darkcontroller (Controlled By Darkness, World Of Fear, Copkiller)

Industrial Hardcore
Industrial Hardcore stamt af van hardcore zelf natuurlijk en een groot deel techno. Het genre kenmerkt zichzelf door overstuurde geluiden zoals overdistortion. Vaak komt het ritmische aspect van de track hier voorop, wat het van techno verleent. Het is vermoedelijk rond 1993 ontstaan toen een franse dj Laurent Ho techno ging combineren met normale hardcore. Nadat volgden anderen ook in frankrijk zoals Manu Le Malin en Tieum. In Amerika begonnen ze ook met combineren van deze stijlen wat leidde tot Industrial Strenght Records in Amerika. Pas eind jaren 90 kwam Industrial hardcore naar Nederland en begon daar Promo vooral mee in te spelen. Onder het alias Rude Awakening begon hij dit ook te maken en stichte The Third Movement.
Industrial Hardcore heeft vele kleine subgenres die bijna niet te onderscheiden vallen zoals Digicore, Industrial Terror en nog meer. Je hebt aan de ene kant de Cleane sound zoals Mindustries en The Immobilizers maar ook de overstuurde kant zoals N-Vitral en Sandy Warez. Maar het enige echt grote verschillende subgenre tot genoemd mag worden is Industrial Techno. Waar industrial zich sterk focust op het ritme van de track. De 3 grootste namen hierin zijn toch wel Peaky Pounder, Void Settler en N-Vitral.

Toonaangevende Artiesten
Ophidian (Abandon, Crime Passionelle, Flying Saucer)
N-Vitral (Viisi(N-Vitral Remix), Coma, Filokrank)
Rude Awakening (Schranzlutscher, Forward Observer, War on Techno)
Broken Rules (Clank Mechanics, Dirtbox, Default Parameters)
Enzyme X (Kapotnaaien VIP, Opbokken, Prankster)
Peaky Pounder (Souventene Ihminen, Hermesto, Kaksi)
Mindustries (Facerocker, Massdriver, Choke)
Tymon (Vengeance, Ambush, Psycho Killer)

Mainstream
Mainstream hardcore is overgevloeit vanuit de early hardcore ( Wat toen die tijd de mainstream was ) Het komt vooral omdat er steeds meer melodie werd gebruikt. Dit was rond 1995, daarom zien de mensen het oprichten van Masters Of Hardcore als het begin van een nieuwe lijn mainstream.
Mainstream hardcore is de kern van hardcore. Het word gezien als de standaard. De meeste artiesten in hardcore richten zich ook op deze stijl. Dit betekent niet dat Mainstream eentonig en overcommercieel hoeft te wezen. Mainstream begint standaard met een intro, heeft voornamelijk film of rapvocals erin zitten en heeft een break en een melodie. Natuurlijk zijn er ook veel artiesten die hier van de standaard afwijken. Maar er is geen officiele subgenre onder mainstream, er worden industrial of darkcore of terror invloeden gebruikt maar je kan altijd horen aan de structuur of kicks of het nog mainstream is. Een voorbeeld van artiesten die industrial gebruiken in mainstream zijn Dj Promo, Placid-K en D-Passion. Voorbeelden van darkcore invloeden zijn Counterfeit, Negative A en Dione. Elk mainstream label heeft wel iets om zich te onderschijden van de rest.
Zo zijn de grootste labels
Masters Of Hardcore (Angerfist, Korsakoff, Outblast)
- Kenmerkend voor hun kicks
- Meest bekende label
Neophyte Records (Neophyte, Tha Playah, Evil Activities)
- Bekend voor goed gebruik van vocals
- Melodie-lijn, synthesizer en raptext zijn kenmerkend
Traxtorm Records (Amnesys, Mad Dog, Art Of Fighters)
- Leidende Italiaanse label
- Bekend voor hun variatie in mainstream van melodieus tot darkcore invloeden(TRSE) en terror (DT6)
Enzyme Records (Nosferatu, Endymion, Weapon X)
- Kwalitatief heel goed.
- Staat maar voor de helft mainstream voor 2006, ook darkcore en industrial hardcore
The Third Movement (Promo, The Wishmaster, (Vroeger)T-Junction)
- Hebben altijd een twist aan de normale mainstream.
- Kleine mainstream divisie met niet een eigen sound maar elke keer een nieuwe orginele sound
Hardcore Blasters ( Dj D, Nitrogenetics, Hellsystem)
- Gitaar synthesizers
- Altijd een kick met flink wat distortion
Rotterdam Records (Furyan, Rotterdam Terror Corps, Distortion)
- Het oudste label met veel klassiekers
- Laatste jaren niet meer actief
Megarave Records (Dione, (Vroeger)Kasparov, The Genesis Projection)
- Ook een van de oudste labels
- Hebben ook een eigen sound die vooral word gekenmerkt door Dj Dione
Offensive Records (Paul Elstak, Radiate, The Hitmen)
- Hebben veel feestnummers ( Text op het publiek gericht )
- Veel klassiekers
Sommige artiesten maken vaak ook industrial nummers met een melodielijn erin. Je kunt meestal wel aan de kicks horen of dit Industrial of mainstream is. Zo is Sarin Assault - Undead II (Tymon's Noise Of Thunder Rmx) bijvoorbeeld in principe een mainstream track. En Life Runs Red - Only Our Enemies Leave Roses valt dan weer onder industrial.

Toonaangevende Artiesten
Angerfist (Raise Your Fist, Anticipate, The Pearly Gates)
Evil Activities (Evil Inside, Bigger Than Ever, Be Quiet)
Paul Elstak (You're A Hardcore Hooligan, Enemies 4 Life, Hate!)
The Stunned Guys (Rhythm Rock Shocker, Your Choice, You Will Survive)
Promo (My Claim To Fame, Life On The Other Side, Fuck That Mashup)
Dione (Never Lost His Hardcore, Pain Till I Die, We Shall See)
Endymion (Abduction, Rock The Part-E, Stay Focused)

Early is een ander genre maar ik weet pas dingen vanaf 1994 ofzo rond de tijd van Buzz Fuzz en Bass-D & King Matthew

Frenchcore is ook nog een genre apart maar daar ben ik ook niet zo'n expert op. Hoop dat dit helpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Holy shit je bent behoorlijk bezig geweest. Zal vanavond als ik achter mijn laptop duik het er wel ingooien. Stuk overzichtelijker ook zo, zal hem aanvullen met over 9000 linkjes. Thanks man :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 13:28 
 

D-Nemacyst schreef:
Splittercore bestaat wel, is ongeveer rond de 600BPM geloof ik.
Ik vind alles boven de 300BPM al niks :P Liefst tussen 180 en 240.


Niet mee eens, Speedcore is ongelimiteerde bpm's er was ooit iemand had een track gemaakt noemde die splittercore, en sindsien zegt iedereen dat splittercore was.
Speedcore is unlimeted BPM's. En extra tune is gewoon ongelofelijke takkeherrie wat ook niet bestaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 15:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

wesskeej schreef:
D-Nemacyst schreef:
Splittercore bestaat wel, is ongeveer rond de 600BPM geloof ik.
Ik vind alles boven de 300BPM al niks :P Liefst tussen 180 en 240.


Niet mee eens, Speedcore is ongelimiteerde bpm's er was ooit iemand had een track gemaakt noemde die splittercore, en sindsien zegt iedereen dat splittercore was.
Speedcore is unlimeted BPM's. En extra tune is gewoon ongelofelijke takkeherrie wat ook niet bestaat.


Ja ik vind het alle 3 takkeherrie en is voor mij niet echt een genre :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 17:43 
 

D-Nemacyst schreef:
wesskeej schreef:
D-Nemacyst schreef:
Splittercore bestaat wel, is ongeveer rond de 600BPM geloof ik.
Ik vind alles boven de 300BPM al niks :P Liefst tussen 180 en 240.


Niet mee eens, Speedcore is ongelimiteerde bpm's er was ooit iemand had een track gemaakt noemde die splittercore, en sindsien zegt iedereen dat splittercore was.
Speedcore is unlimeted BPM's. En extra tune is gewoon ongelofelijke takkeherrie wat ook niet bestaat.


Ja ik vind het alle 3 takkeherrie en is voor mij niet echt een genre :P


Ik ook, geef mij maar gewoon industrial & frenchcore ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, een update met onder andere de tekst van D-Nemacyst erin. Ook ff wat opgeschoond. Eén dezer dagen maar de youtubelinks naar de genoemde nummers erin dumpen (die toch niemand gaat klikken, maar het gaat om het complete van het artikel he)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 23:19 
 

Citaat:
Noisekick (Jezus komt Terug, Ik Haat Trance, Oogkas Penetratie)


vergeet boterhammen met kaas en worst onderwater opeten, koffie met een steen, rondjes niet :p


Maarre... de hardcore van toen wordt ook wel Gabberhouse genoemd.
Er staan genoeg filmpjes online over reportages etc









Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 23:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

robkuh1990 schreef:
Citaat:
Noisekick (Jezus komt Terug, Ik Haat Trance, Oogkas Penetratie)


vergeet boterhammen met kaas en worst onderwater opeten, koffie met een steen, rondjes niet

Tja, je kunt niet alles noemen he. Gewoon 3 bekende platen van de genoemde lui, that's it.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 00:01 
 

Hmm okee..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 02:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nog een paar dingetjes die ik verkeerd zie.

Meta 4 is GEEN Darkcore. Ik denk zelfs dat je dat beter kan doen als 2e Industrial label of The Third Movement.
T3DM is toch wel een van de belangrijkste industrial labels.
Een beter darkcore label is Dark. Descent. dat is een echt Darkcore label dat nu nog actief is.

DNA Grenst aan darkcore, niet industrial.

Accelerator zit niet (meer) bij offensive, Radiate & Beatstream zijn rond dezelfde tijd begonnen en zijn er nogsteeds. En anders The Hitmen die zijn er al een tijd en houden t label nog een beetje hoog.

The Relic zit op Symp.Tom en Deels bij Signal Flow en heeft alleen wat collabs gereleased op Nois.j.

en om dit wat completer te maken.
Weet iemand wat af van Frenchcore, Happy Hardcore en/of Early/Rave?
Zo ja want dit zou een mooie toevoeging zijn want dit zijn wel officiele subgenres in hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 08:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even een vraagje... Ik luister regelmatig hardcore, maar dit is dan bijna altijd mainstream. Ik ken ook wel wat andere platen, maar wil der natuurlijk meer weten :D Ik vind bijvoorbeeld forgotten moments & angel van Ophidian geweldig. Iemand die nog zo een platen weet met die industrial kicks en toch mooie melodieen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 10:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

@ D-Nemacyst, ik kan wel een stuk over early/happy hardcore schrijven

nielstil schreef:
Even een vraagje... Ik luister regelmatig hardcore, maar dit is dan bijna altijd mainstream. Ik ken ook wel wat andere platen, maar wil der natuurlijk meer weten :D Ik vind bijvoorbeeld forgotten moments & angel van Ophidian geweldig. Iemand die nog zo een platen weet met die industrial kicks en toch mooie melodieen? :)

Ophidian & Ruffneck - So Many Sacrifices
Day of Judgement (Ophidian remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 12:20 
 

dawasiknie schreef:
@ D-Nemacyst, ik kan wel een stuk over early/happy hardcore schrijven

nielstil schreef:
Even een vraagje... Ik luister regelmatig hardcore, maar dit is dan bijna altijd mainstream. Ik ken ook wel wat andere platen, maar wil der natuurlijk meer weten :D Ik vind bijvoorbeeld forgotten moments & angel van Ophidian geweldig. Iemand die nog zo een platen weet met die industrial kicks en toch mooie melodieen? :)

Ophidian & Ruffneck - So Many Sacrifices
Day of Judgement (Ophidian remix)


Negative A - Present Danger,
I-Gor - Icebreaker(Counterstrike remix) :worship:
Meeste plaatse van Tymon, Synapse & The Outside Agency sommige platen doen het ook meestal wel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 13:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
@ D-Nemacyst, ik kan wel een stuk over early/happy hardcore schrijven
Als het ongeveer op dezelfde manier word gedaan als in de tekst, ga je gang. Want als ik ergens geen verstand van heb, is het van HH :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 15:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
dawasiknie schreef:
@ D-Nemacyst, ik kan wel een stuk over early/happy hardcore schrijven
Als het ongeveer op dezelfde manier word gedaan als in de tekst, ga je gang. Want als ik ergens geen verstand van heb, is het van HH :p


Ik weet nog wel dat rave iets anders is dan HH :P.

wesskeej schreef:
Negative A - Present Danger,
I-Gor - Icebreaker(Counterstrike remix) :worship:
Meeste plaatse van Tymon, Synapse & The Outside Agency sommige platen doen het ook meestal wel goed.

Daar zit geen melodie in.

Een paar artiesten die zulke tracks maken in volgorde van veel naar weinig.
Placid K ( Heeft vaak niet echt trancy melodieen maar wel een harde kick, goed voorbeeld is Songs Of Madness)
Lunatic & Miss Hysteria ( Heel veel spul )
Counterfeit ( Vaak donkere melodieen maar een iets minder harde kick )
Promo ( Tja daar staat ie bekend om )
Meagashira/Project Omeaga ( Hebben sfeervolle melodieen maar de kick is meestal wel outdated)

Naar zn collega's kijken is ook geen slecht idee en meer van Ophidian ;)
Nosferatu & Endymion hebben wel wat oudere nummers die ook richting die kant zitten.
Nosferatu - The Flames Of Your Righteous Anger
Nosferatu - System_5601
Nosferatu - The Wolves Of Creat
Endymion - Paranoid
Endymion - Drunk With Revenge
Ophidian - Lost In The Forest
Ophidian - Pegasus
Enzyme X - Dissonant Poetry ( Second Verse By Ruffneck & Ophidian )
Lenny Dee - Forgotten Moments ( Ophidian Remix )
Ruffneck & Ophidian - All The Way Down
Ruffneck & Ophidian - The Real
Unnatural Selection & Cik - Day Of Judgement ( Ophidian Remix )
Wedlock & Comababy - Void Sector ( Chapter 08 Soltitude, Decrypted by Ophidian )
Meagashira & Endymion - Outcasts


Andere nummers zijn nog
Sarin Assault - Undead II ( Tymon's Noise Of Thunder Remix )
Negative A - Loops & Drinks
Life Runs Red - Only Our Enemies Leave Roses
E-Noid - DNA Theory
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 23:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zal binnenkort wat over early neerzetten, wat aangevuld kan worden want mijn kennis gaat ongeveer tot 1994-95. Ik begon in '99 namelijk met hardcore. (Heelvroeg)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 23:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Er is weinig verschil tussen de early van 1994 en bijv. 1998. De nieuwe hardcore-generatie begon pas rond 2000 toen het tempo flink omlaag ging en bijv. Promo begon met z'n Promo-files, Catscan en Outblast bekend werden etc...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 05:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Er is weinig verschil tussen de early van 1994 en bijv. 1998. De nieuwe hardcore-generatie begon pas rond 2000 toen het tempo flink omlaag ging en bijv. Promo begon met z'n Promo-files, Catscan en Outblast bekend werden etc...

Een van de eerste hardcore platen 1990

Early van 1992 (Meer rave toen de tijd)

Early van 1994

Early van 1996

Early van 1998

Early van 2000


Zit wel degelijk wat verschil in
En dan heb ik nog redelijk de artiesten gebruikt met dezelfde stijl en die nogal lang hun early sound hielden.
Als ik artiesten zoals the stunned guys en paul elstak erbij ga doen, die hadden dat 2000 stijltje al rond 1996, sommige Bass-D & King Matthew nummers ook.

Geloof me die 2000 sound komt echt NIET van Outblast en Catscan. Eerder The Stunned Guys, Bass-D & King Matthew, Paul Elstak en Buzz Fuzz af.

Wat ik wel geinig vind is dat die plaat uit 1990 zo kan doorgaan voor een modern industrial nummer :P N-Vitral zou best iets in deze richting kunnen maken met meer fx.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 11:03 
 

kan er in een hardcore track een reverse zitten? zoja iemand paar track titels?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 16:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ja volgensmij kun je in
Nosferatu - Outshine Any Competition
Art Of Fighters - Redemption
Ruffneck & Ophidian - The Real
Tommyknocker - Criminal
Nitrogenetics - What I Am
Nitrogenetics - Tunnel Vision

Allemaal wel een soort van revbass vinden.

Je hebt natuurlijk ook de reverse reverb.
Menace II Society - Chronic Disorder
Negative A - White Fluids Of DNA
Negative A - Polymerise Chainreaction ( Tymon Remix )
Tymon - Psycho Killer
Promo - Still Got It

Placid K, Na-Goyah en S'Aphira hebben wel kicks die er op lijken.

Kan wel wat doorspitten later wat ik herinner me wel wat tracks die het hebben
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen