Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 14:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DNA Tracks met onder andere Negative A, Counterfeit en E-Noid
- Grenst aan Industrial aan met erg harde platen
- De belangrijkste leden (Negative A en Counterfeit) zijn laatst Negative Audio begonnen

Noisj.nl met onder andere Sei2ure, The Relic en Carnage
- Een recent begonnen label die talent veel de kans geeft
- Grenst regelmatig aan zowel Industrial als Crossbreed aan

Had nog paar foutjes ontdekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2012 06:21 
 
Hardtraxxer

erg cool dat wij met Noisj ook genoemd worden!! Heel tof!!! :)

Ik denk echter wel dat wij beter onder het kopje industrial hardcore passen dan onder mainstream, aangezien we eigelijk maar 1 release hebben gedaan die richting mainstream gaat (Sei2ure) :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2012 09:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

carnage schreef:
erg cool dat wij met Noisj ook genoemd worden!! Heel tof!!! :)

Ik denk echter wel dat wij beter onder het kopje industrial hardcore passen dan onder mainstream, aangezien we eigelijk maar 1 release hebben gedaan die richting mainstream gaat (Sei2ure) :D

Zeker. En als je DD ook meerekent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2012 09:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

carnage schreef:
erg cool dat wij met Noisj ook genoemd worden!! Heel tof!!! :)

Ik denk echter wel dat wij beter onder het kopje industrial hardcore passen dan onder mainstream, aangezien we eigelijk maar 1 release hebben gedaan die richting mainstream gaat (Sei2ure) :D

Zeker. En al helemaal als je DD ook meerekent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2012 23:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frenchcore
Frenchcore is een stroming binnen de hardcore die rond eind jaren '90 ontstond in Frankrijk. Het genre lijkt veel op terror dankzij het hoge aantal Beats Per Minuut (BPM), dat meestal tussen de 200 en 250 ligt. Verschil zit hem echter in de kicks, die vaak veel weg hebben van Tekno. Vaak worden ook verschillende melodiën toegevoegd ter ondersteuning van de basslijn. De term Frenchcore is ooit bedacht door de franse DJ Radium, die eigenlijk begonnen is met het maken van Frenchcore. Hoewel het genre al voor de 21e eeuw is ontstaan, heeft het pas echt bekendheid verkregen in Nederland sinds ca. 2005.

Labels
- Psychik Genocide met onder andere Radium, Randy en Progamers.
- Beheerd door Radium
- Sublabel van Audiogenic (dat ook beheerd wordt door Radium)

- Noistorm met onder andere Frazzbass. D-Tox en Adrenokrome.
- Beheerd door Frazzbass
- Brengt ook Industrial Hardcore of Terror uit, maar wel altijd met een Frenchcore tint

Toonaangevende artiesten
Radium (Pissed, Hard Feeling, Raw Power)
The Sickest Squad (IN73, Boomshakalaka, Frenchcore Killa)
Cemtex (300, Hardcore Junkie, Run)
Frazzbass (Cocaine Driller Fucker, Penis is Evil, Speak English Motherfucker)
Micropoint (Level 666, Motordog, Crackpipe)
D.O.M. (Fuckkk The System, Paranormal Attack, In-Bra-Kin)
Progamers (Frenchcore S'il Vous Plaît, Ja1lbrok3n, Meet Her @ Lake Paradise)


Op- of aanmerkingen? Graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 00:12 
 
Hardtraxxer

radium is zeker niet de bedenker van Frenchcore.. hij heeft misschien de naam bedacht...
er is echt een compleet verkeerd beeld ontstaan van Frenchcore... het is een vrij minimale maar keiharde vorm van hardcore... felle korte kicks en zware industriële geluiden en zeker geen melodieën zoals Radium tegenwoordig doet... ik denk dat het meer de voorganger is van de huidige industrial hardcore... want een echt stevige Frenchcore track kon makkelijk 150 bpm zijn... het gemiddelde tempo lag wel hoger...
wat jij omschrijft is meer Nu-Frenchcore of iets dergelijks, waarvan Radium de absolute grondlegger is... maar dat komt omdat hij enkel tracks op zijn label uitbracht die zijn kenmerkende kick/stijl hadden...

de oorspronkelijke Frenchcore is begonnen zo rond 93/94 en zijn dingen die op Epiteth Rec, Bloc46 (beiden onderdeel van Uncivilized World/UWe), Epileptik Productions, B.E.A.S.T. Records, Mars Assault, Noise Factory (vroegere releases) en de eerste Psychik Genocide en Neurotoxic releases uit kwamen

Echte Frenchcore grootheden zijn:
Dr. Macabre (+ 130 aliassen)
Ingler/Laurent Hô
Hardcoholics (Loky & Kyo_O... dus voordat Leeloo zich ermee kwam bemoeien en Kyo_O het voor gezien hield)
SpeedyQ's
Mircopoint (de eerste periode) -> Anesthesie International = verplichte kost!
Al Core
Joshua
Radium
Hoikam
Manu Le Malin
Double Face
Torgull
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 08:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo hee, oke.. Interessant :) Ik ben ook niet bepaald lang bezig met frenchcore, maar met wat info van o.a. wikipedia heb ik dit even snel gecreëerd.. Zit dus redelijk fout zie ik nu. Maakt niet uit verder, ben blij dat je me hierover informeert. Dankje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weer wat geleerd :)

Zijn er nog nummers van het originele frenchcore die toonaangevend zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 17:38 
 
Hardtraxxer

uiteraard :)

Radium - Cavern
Hardcoholics - Warez Coalition
Double Face - Criminal Distortion
Micropoint - Data Cops
Hoïkam - DEAD (alle 4 tracks zijn briljant maar vooral de A1: D)
Joshua - Meme Moi, M'aimes Toi
Laurent Hô & Liza 'n Eliaz - CTRL3
Manu Le Malin - Ghost Train (zowel original als de Vitalic Remix zijn steengoed)
ADC - Sincroindustry
SpeedyQ's vs. L. Condo - Al Tatone
The Blood Brothers - Not For Sale

Als je meer wilt hoor ik het wel, dan ga ik ff verder zoeken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 20:37 
 
Hardtraxxer

Als je een goed beeld wilt hebben van de Franse scene van 10/15 jaar geleden check eens de 3 Biomechanik cd's van Manu Le Malin

Vooral deel 2 is echt GE-WEL-DIG!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 19:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Manu Le Malin & Al Core zijn zowiezo al jaren helden voor mij :worship:

Interessant wel dat stuk over Frenchcore. Zonbeetje de enige stroming in hardcore waar ik geen drol vanaf wist.
(Samen met Crossbreed en Speedcore)

Interessant is misschien wel een stukje over hoe crossbreed ontstaan is. Volgensmij is het gewoon van Artcore afgekomen maar dat is dus weer de vraag.

Ruffneck of TOA moet het forum ff joinen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 19:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ohja ik denk dat Nois.j ook wel onder Industrial mag gezet worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat zeker..

http://www.facebook.com/#!/Crossbreed.genre?v=info#info_edit_sections
Staat wat info op over Crossbreed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 20:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik sta, Ga er niet om liegen, nieuw in hardcore. Vroeger wel angerfist geluisterd maar niet diehard. Was niet geheel onbekend, maar heeft me zeker wel info gegeven. Ben me nu echt aan het verdiepen & mijn horizon aan het verbreden. Moet wel zeggen dat het mainstream mij hier heeft gebracht.
Niet de endymion & EA van nu, ik plaats nu pas een reactie. Heb een tijdje terug mijn eerste French & Industrial set meegemaakt, eigenlijk erg fijn & klinkt allemaal veel leuker live als ik er over dacht.

Het is er trouwens bij mij met de paplepel ingegoten door mijn broer (herkenbaar?)

Bedankt steffmeister !
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 21:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
In Italië zijn hardcore en de daaruit voortgevloeide hardstyle wel populair.


Steffnov schreef:
Toevoegingen en handige tips zijn altijd welkom!


Hardstyle is niet voortgevloeid uit Hardcore, de Italiaanse Early Hardstyle al helemaal niet. Later kwamen er wel veel Hardcore invloeden door dj's als Zany, The Prophet en Beholder, maar de eerste tracks komen meer van Hardtrance en techno af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2014 15:30 
 
Hardtraxx Elite

Mods misschien een idee om hier een sticky van te maken? Leuk voor de 'beginnende' mensen en ook voor de mensen die er al meer van afweten :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2014 21:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Frenchcore

Frenchcore is zoals de naam al verklapt ontstaan in Frankrijk. Het is afgeleid van de Hardcore Techno en ontstaan in eind 1990 - begin 2000. DJ Radium, die de naam Frenchcore heeft bedacht, is de bedenker van de kenmerkende kick binnen Frenchcore. Frenchcore begon eerst aan te slaan in Frankrijk, voornamelijk onder het Techno publiek. Naarmate de kicks industriëler en sneller werden (220-250 BPM) werd dit genre opgepikt door het 'hardcore/house-publiek'. Frenchcore word nu gezien als een sub-stroming binnen de Hardcore House

Bekende artiesten binnen dit genre:
- DJ Radium
- Dr. Peacock
- The Sickest Squad
- The Braindrillerz
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen