Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Grootste ergernissen op een feest/festival
Slechte organisatie 2%  2%  [ 12 ]
Karige aankleding/stage 1%  1%  [ 5 ]
Slecht geluid 23%  23%  [ 112 ]
Lange rijen 4%  4%  [ 21 ]
Onlogische timetable 5%  5%  [ 24 ]
DJ die niet los gaat 1%  1%  [ 3 ]
aanwezige MC 2%  2%  [ 9 ]
afwezige MC 0%  0%  [ 1 ]
Publiek dat niet los gaat ("dagjesmensen") 17%  17%  [ 82 ]
Publiek dat expres niet los gaat 1%  1%  [ 4 ]
Publiek dat te hard los gaat 0%  0%  [ 2 ]
Publiek dat helemaal wappie is 1%  1%  [ 5 ]
Agressiviteit 12%  12%  [ 60 ]
Drukte 11%  11%  [ 54 ]
Buitenlanders (fluoriserend met gekke dansjes) 4%  4%  [ 18 ]
Slecht weer 4%  4%  [ 18 ]
"eeeeeh oooooooh" 8%  8%  [ 40 ]
Geen/slecht bereik 2%  2%  [ 12 ]
Anders, namelijk... 2%  2%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 490
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 18:46 

Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
Ik mis trouwens de optie irritante security lui :')

er zijn mensen die daar geen problemen mee hebben :D :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 18:56 

Hardtraxx Elite

Ik ga voor: Agressiviteit, Slecht Geluid, en "Hee Hoo" (daar heb ik me zo aan geërgerd tijdens the qontinent :P)

Verder: slechte organisatie, vieze toiletten, geen bereik, dagjesmensen, te druk/drukte, slechte mc, onlogische timetable en lange rijen (vooral bij de ingang).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 19:35 

Hardtraxx Veteran

Ik mis nog: lopend publiek (Free Festival :whistle: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 19:37 

Bierkoning

Jolle schreef:

Nu je het zegt, die komt mss wel op 1 idd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:08 

Hardtraxxer

Ik wou deze allemaal selecteren:
Slecht geluid
Onlogische timetable
Publiek dat niet los gaat ("dagjesmensen")
Agressiviteit
Drukte
Slecht weer
"eeeeeh oooooooh"
Geen/slecht bereik

Uiteindelijk tog voor deze gekozen:
Slecht geluid
Drukte
Publiek dat niet los gaat ("dagjesmensen")

Er zijn redelijk veel factoren dat een feest kan verpesten, een paar vind ik niet erg maar als er meer als 4 van de bovenstaande voorkomt vind ik het wel echt een kut feest. (Defqon 1 anyone?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 21:40 

Hardtraxxer

Sowieso dagjesmensen op 1.. what the fuck is dat toch met feesten tegenwoordig met dat belabberde kutvolk :thumbdown: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 21:42 

Hardtraxx Veteran

Mijn grootste ergernissen:
1. Anders, namelijk... DJ's die zich niet aan een concept houden of niet origineel kunnen draaien en alleen maar bekende platen pakken
2. Onlogische timetable
3. Slecht geluid (oordoppen werken daar al tegen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 21:54 

Hardtraxx Veteran

Op nr 1 bij mij slecht geluid. Geluid vind ik het belangrijkste...

Op nr 2 dagjesmensen, als je naar een feest gaat ga je toch los lijkt me..

Op nr 3 agressiviteit , zo zonde als mensen ruzie zoeken ipv van de muziek te genieten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 23:15 

Hardtraxxer

Pommer schreef:
Jolle schreef:

Nu je het zegt, die komt mss wel op 1 idd xd

Dat is zo schijtirritant. Heb je net een lekker plekje veroverd en dan moet iedereen er telkens langs :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 23:17 

Kraak... Piep...

Dagjesmensen met nr 1 op top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 23:34 

Hardtraxx Veteran

Slecht geluid, Drukte (met als logisch gevolg agressiviteit) en anders, namelijk modderpoelen in toiletten. Ik heb meermalen in plassen zeik van andere mensen gestaan, wat ik echt ontzettend smerig vind!

Buiten dit rijtje vallen voor mij net aan lang wachten voor de bar en een overdaad aan (te) hard spacende mensen. De eerste is te wijten aan de organisatie, de tweede vind ik een soort ongezellige sfeer creëren waarin mensen meer met zichzelf bezig zijn dan echt met sfeer maken. Misschien dat ik dit mis omdat ik niet "one of them" ben, maar ik hoef er niet bij te horen op zo'n manier.

Dat mensen zich storen aan dingen als geschreeuw uit het publiek en "dagjesmensen", tja dat kan. Ik heb zelf de insteek dat je aan andere mensen niet heel veel kan veranderen, je bent zelf ook onderdeel van het feest en daarin vind ik het meest belangrijke om zelf in ieder geval je best te doen het gezellig te maken, meer kun je namelijk niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 00:20 

Donateur

Qua organisatie: SLECHT GELUID!

Qua publiek: NIET LOS GAAN. Sta je een uur lang met je groep ergens,
zie je mensen op 2 tracks ''los gaan'' (in de climax 5 seconden halfslachtig, zonder inzet bewegen)
en dan weer stil staan. Kom dan gewoon niet, dat is zo low.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 01:02 

Hardtraxxer

Ik heb expres maar voor maximaal 3 opties gekozen zodat je voor jezelf moet afvragen wat je echt het ergste vind.. anders zou iedereen alle opties aanvinken en krijg je nog geen goed beeld..

Dat je 'nergens voor staat' als je los gaat op een nummer wat je niet zo goed vind vind ik zelf nergens op slaan.. Net alsof je dan ineens je ziel verkoopt ofzo :P als je in de bioscoop zit en de film is even minder boeiend ga je toch ook niet met je ogen dicht zitten ^^

met 'wappie' publiek bedoel ik dus ook: Mensen die niet met drugs om kunnen gaan, niet 'matig' spacende mensen..

Ik heb expres beveiligers niet toegevoegd aan de lijst, want dat is een noodzakelijk kwaad denk ik.. Om een evenement in goede banen te leiden moeten ze gewoon dingen doen die je soms niet leuk vind.. je kan je eraan ergeren, maar ze zijn er voor je eigen bestwil!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 09:53 

Aan het typen...

Brainweavers schreef:
Dat je 'nergens voor staat' als je los gaat op een nummer wat je niet zo goed vind vind ik zelf nergens op slaan.. Net alsof je dan ineens je ziel verkoopt ofzo :P als je in de bioscoop zit en de film is even minder boeiend ga je toch ook niet met je ogen dicht zitten ^^

Als je vooraf zegt dat je de film kut vind, ga je er in eerste instantie niet heen en als je je aanpast aan anderen, dan nog ga je niet net lopen doen alsof je het goed vind. Want dat is losgaan, dat je aan het genieten bent van de muziek.
Dus als je losgaat op een plaat waarvan je zei dat je hem kut vond, ben je en/of
1. Een schaap die iedereen hier napraat om niet buiten de groep te vallen.
2. Iemand die zichzelf voor de gek houd, je kunt niet genieten van een kutplaat.
3. Iemand die niet losgaat vanwege de muziek, dus iemand waarbij losgaan niet gelijk staat aan genieten van de muziek.
In alle drie gevallen ben je in mijn ogen een inhoudsloos persoon op muziekgebied.

Bovendien is losgaan een soort van feedback voor de dj. Als iedereen losgaat op zowel goede als slechte platen, is het voor een dj ook haast niet mogelijk om goed in te spelen op het publiek. En als ze de volgende dag de reacties lezen, dan zegt men weer dat het kut was. Wie houdt hier nu wie voor de gek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 10:30 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Brainweavers schreef:

Als je vooraf zegt dat je de film kut vind, ga je er in eerste instantie niet heen en als je je aanpast aan anderen, dan nog ga je niet net lopen doen alsof je het goed vind. Want dat is losgaan, dat je aan het genieten bent van de muziek.
Dus als je losgaat op een plaat waarvan je zei dat je hem kut vond, ben je en/of
2. Iemand die zichzelf voor de gek houd, je kunt niet genieten van een kutplaat.
3. Iemand die niet losgaat vanwege de muziek, dus iemand waarbij losgaan niet gelijk staat aan genieten van de muziek.
In alle drie gevallen ben je in mijn ogen een inhoudsloos persoon op muziekgebied.

Bovendien is losgaan een soort van feedback voor de dj. Als iedereen losgaat op zowel goede als slechte platen, is het voor een dj ook haast niet mogelijk om goed in te spelen op het publiek. En als ze de volgende dag de reacties lezen, dan zegt men weer dat het kut was. Wie houdt hier nu wie voor de gek?

ik ben het niet met je eens, maar ik heb dan ook een andere definitie van 'losgaan'..

Jij betrekt het meer op de persoon zelf, terwijl ik het meer zie als iets wat je met elkaar doet..

Stel ik ben met een vriendengroep op een feest en hun gaan allemaal los op een nummer dat ik niet zo boeiend vind.. Door de sfeer en het genot van die mensen doe ik dan gewoon mee hoor.. Dat het melodietje oid. me niet aanstaat is op dat moment voor mij in ieder geval niet de belangrijkste factor. Heeft ook een beetje te maken met prioriteiten stellen.. Dat de DJ feedback van mij persoonlijk krijgt kan me verder gestolen worden..

Daarbij schiet jij denk ik voorbij aan het feit waar een feest in eerste instantie voor is bedoeld: gewoon lekker feest vieren en niet alles zo serieus nemen ^^

Door deze manier van denken kan ik plezier hebben op alle soorten hardstyle feesten en daar ben ik blij mee dat ik niet maar 1 keer per jaar ergens heen kan, omdat ik toevallig iets op een forum gezegd heb waarmee ik dus 'mezelf voor de gek houd' sorry, ik vind dat een beetje te ver gaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 10:37 

Donateur

Sta nu ik er over nadenk eigenlijk nooit stil op een (hardstyle) feest. Misschien wel stom eigenlijk aangezien er soms echt wel tracks tussen zitten die ik niet aan kan horen, en waarbij ik veel liever een lekker zweverig housenummertje voor had gehoord. (Just attack as easy again op de main @ Decibel bijvoorbeeld). Maar aan de andere kant; ik betaal er grof voor en kut-nummers kan ik thuis wel afblaffen. Dus beweeg ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 10:42 

Aan het typen...

Kortom muziek komt bij jou niet op de eerste plaats. Gezellig zijn met kameraden kan ik in de kroeg ook wel, op zulke feesten kom ik voor de muziek.
Als het je toch niet uitmaakt wat er gedraaid word, waarom ga je dan helemaal naar de andere kant van Nederland?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 10:59 

Hardtraxx Veteran

Waarom maar 3 opties? Ik heb wel meer ergernissen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 11:05 

Hardtraxxer

Ten eerste heb ik een hekel aan kroegen :)

Maar de stellingen die ik zeg zijn hypothetisch.. ik ben eigenlijk bijna nooit met vrienden, maar met mijn vriendin en we zien dan wel wie we tegenkomen :P

Ik kom naar een feest/festival voor de volledige ervaring en idd niet *alleen* de muziek. Het maakt mij zeker wel uit wat er gedraaid wordt en aan de hand daarvan selecteer ik ook mijn feesten, maar zoals je waarschijnlijk wel weet is mijn muzieksmaak zeer breed dus heb ik minder snel wat te klagen..

Ben het verder wel met TimothyB eens dat je op fora aan dj's kan laten weten welke nummers je kut vind en feesten zijn er om te uhh.. feesten en niet om te demonstreren

@ Jurheinen:

Zie paar berichten boven je ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 11:35 

Hardtraxxer

Publiek dat niet los gaat ("dagjesmensen"), slecht geluid en lange rijen bij bars/ingang/muntverkoop
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 11:44 

Hardtraxxer

Geen bereik is zo kut, kan je niemand bellen smsen als je je groep kwijt bent
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 12:36 

Hardtraxx Veteran

Hoe kan het trouwens dat je vaak geen fatsoenlijke ontvangst hebt op Festivals? Op Free Festival lukte het niet eens om een sms met 4 tekens te sturen. Terwijl dat gewoon vlakbij / in een stad is.;
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 12:47 

Hardtraxx Veteran

Jolle schreef:
Hoe kan het trouwens dat je vaak geen fatsoenlijke ontvangst hebt op Festivals? Op Free Festival lukte het niet eens om een sms met 4 tekens te sturen. Terwijl dat gewoon vlakbij / in een stad is.;

Denk ik omdat er duizenden telefoons tegelijk zijn op een kleine plek en dat het dan lastig is voor de signalen om daar doorheen te komen ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 13:22 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Ben het hier helaas niet helemaal met je eens. Ik ga geen gas geven op een plaat die ik niks aan vind, maar ik doe vaak wel iets meer dan stilstaan. Op een 'mwa' plaat ga ik liever los dan dat ik stilsta, gewoon omdat het leuker is, vooral als de rest meedoet. Ik zou opzich liever idd laten blijken dat ik een track niet zoveel aan vind door stil te blijven staan, maar dan heb ik daar ook weer minder plezier in. Ga een feest niet voor mezelf verpesten natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2011 13:37 

Hardtraxx Veteran

Jolle schreef:

Leg maar is 4 mobielen bij elkaar, dan wordt het bereik al minder. 9/10x kan je wel bellen, maar smsen, internet is met grote vertraging. Bij The Qontinent had ik super bereik de hele dag, maar daar stond een paal vlakbij. Decibel had ik nergens bereik, alleen in de loudness area, dus dat kwam goed uit! :-)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen