Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2011 11:02 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Martijn schreef:
Naar mijn mening kan je sowieso al 3 generaties onderscheiden. Dit zijn heel globaal < 2004, 2004 tot 2007 en > 2007.

Wat is de generatie 2004-2007 dan? Luisterden de mensen die vanaf 2004 zijn gaan luisteren andere muziek dan de mensen die in 2002 zijn gaan luisteren? Pas vanaf eind 2005, eigenlijk dus 2006 is de generatie ontstaan die door de nieuwe melodieuze hardstyle is gaan luisteren. In ieder geval in Nederland, want toen was de jumpstyle hype net op zijn hoogtepunt of er net overheen en al die mensen kwamen hier instromen.
Die mensen zijn begonnen met Headhunterz en D-Block & S-te-Fan. Dat doen de mensen die nu pas beginnen met luisteren nog steeds (met een paar extra namen erbij). De stijl mag dan wel een stuk toegankelijker zijn geworden, de basis van mainstream hardstyle is nog steeds hetzelfde, in 2006 had je ook al pitchkicks, breaks, dezelfde opbouw en een melodie in vrijwel elke mainstream track; het idee achter de tracks is dus nog steeds hetzelfde. Raw is inderdaad een nieuwe stroming, met een hele andere insteek dan mainstream, echter is het nog steeds dezelfde generatie. Er zou pas sprake zijn van een raw-generatie als de mensen die nog niet bekend waren met hardstyle opeens allemaal raw gingen luisteren en dat gebeurt naar mijn weten niet. Het zijn allemaal mensen die zich al een paar jaar verdiept in de scene hebben. Ik gok dan ook dat een deel van de nieuwe aanwas van de hardstyle de toekomstige raw hardstyle luisteraars zijn (mocht er niet nog een verandering plaats vinden). Het mainstream subgenre weet op een of andere manier hun mensen niet vast te houden, of dat nu komt door het telkens maar toegankelijker maken van het genre of door het volledig uitmelken van het concept (tenminste zo voelt dat voor mij aan; hier dit melodietje is nog niet gemaakt, hoppa weer een track).
Citaat:
Wat ik dus wil zeggen dat is dat er een 4e generatie begint te ontstaan, die bestaat uit 2 stromingen. Een zeer mainstream gerichte stroming, en een stroming die zich richt op (maximale) rawheid. De 2e generatie mensen voelen zich dan wel het best bij de rauwe stroming, en de 3e generatie mensen nog steeds bij de mainstream, maar naar mijn idee is er dus wel degelijk een nieuwe groep mensen aan het instromen die de 2008-2009 tracks echt niet meer kunnen waarderen. En dit baseer ik oa op wat de luisteraars doen bij uitzendingen waarbij tracks uit 2008 na een wat rauwere set al een drop van 10-20% kunnen veroorzaken en wat ik zoal zie op fora. Of dit echt zo is, is waarschijnlijk niet te achterhalen, omdat deze groep net als het overgrote deel van de mainstream instroom, zich niet op fora zal vertonen. En dit had je voor de raw hype echt los kwam niet of iig veel minder zover ik me kan herinneren.

Ik ken echt weinig mensen die vanuit het niets de raw hardstyle instromen, bovendien is een generatie die instroomt in de bestaande "stijlen" geen nieuwe generatie. Ik heb dan ook een hele andere verklaring voor de drops op fearfm. Ten eerste zijn mensen die pas 1-2 jaar luisteren over het algemeen hele oppervlakkige luisteraars: ze kennen nog maar weinig van het genre, dus als je een oude plaat gaat draaien kennen ze die niet en haken ze al gauw af, ik durf te wedden dat het bij een plaat als bijv MMA niet gebeurt, terwijl die toch ook al een paar jaar oud is nu. Ten tweede, hoe dichter je bij de echt grote massa komt (wat in feite dus gebeurt door het telkens toegankelijker te maken) des te meer luisteren de mensen naar wat "in" is. Mensen luisteren niet voor niets dag in dag uit dezelfde top40. Zodra dit type mensen zelf ergens een mening over moet vormen haken ze snel af. Want zodra je een eigen mening hebt, wijkt deze waarschijnlijk af van de massa en hoor je er misschien niet meer bij.

Citaat:
Het is dan ook heel gevaarlijk om de gegevens van dit forum als leidraad te nemen. Mensen die hier komen zijn sowieso al beter geïnformeerd, anders kom je niet op een forum, dan wel doe je actief mee aan de discussies.

Ik geef geen ene fuck om de mensen die zich nooit verdiepen in het genre, zij dragen dit genre niet en luisteren over een paar jaar weer iets anders. Ik zie het als een laptop testpanel, die alleen een mackbook test en vervolgens claimt dat de macbook het beste is. Kortom, inhoudelijk heb je er niets aan, ze zijn alleen goed voor de commerciële doeleinden. Het is dan ook gevaarlijk dat grote organisaties zich op deze mensen richten en soms de echte kern gewoon negeert. Ik kan je op een briefje geven dat dat soort mensen geen blijvende luisteraars zijn en zodra de hype over is, zijn zowel zij weg en ook de kern, want daar heb je al die tijd nooit naar geluisterd.
Citaat:
Daarnaast kan je door de ontwikkelingen van de laatste tijd naar mijn mening ook wel degelijk van een 4e generatie sound gaan spreken. Of wat er nu is, al daadwerkelijk de nieuwe generatie gaat vormen, kunnen we pas zeggen als het moment enige tijd achter ons ligt, maar ik zie toch echt kenmerken die jij trouwens ook al noemt er eerder niet waren zoals dub invloeden, house, rap, veel complexere vocals die een gevoel aan moeten spreken en aan de andere kant hele rauwe screeches en kicks terwijl we die eerder niet of amper zagen. (Rauw is wat anders als hard! Harde tracks waren er ofc al langer, maar deze manier van rauwheid eigenlijk niet volgens mij op misschien eens een uitzondering na...)

Met generatie sound bedoel je waarschijnlijk een stroming? Ik zie namelijk wel verschil tussen generaties luisteraars en stromingen. Die stroming is er nog niet, ze zijn juist op zoek naar die nieuwe stroming, door te kijken wat aanslaat. De mainstream is beland in een experimentele fase waarin het zoekt naar een nieuwe identiteit, want het oude concept is vrijwel helemaal leeg gemolken.
Overigens bestaat die typische rauwe sound ook al langer, het werd echter pas een stroming toen het populair werd (dankzij B-Front).

Citaat:
Ik denk ook niet dat de RAW markt heel groot gaat worden, maar hij is nu al groot genoeg om een markt op zichzelf te vormen. Een markt die ook weer instroom veroorzaakt. En wat ik dus probeerde te zeggen is dat die instroom niks beter is als de mainstream instroom.

Er is echt sprake van een zeer beperkte nieuwe instroom voor raw. Ik denk dat 95% al langer hardstyle luisterde voordat ze raw ontdekten. En dat is het hele punt van toegankelijkheid, een plaat als psycho of trespassing, trekt hooguit 100 nieuwe mensen in de scene. Terwijl een plaat als Let the bass kick, duizenden mensen de scene binnen trekt. Mainstream liefhebbers hoeven niet te vrezen dat Defqon over 2-3 jaar helemaal vol staat met raw hardstyle (of mainstream moet het loodje leggen), want de potentiële doelgroep is nu eenmaal vele malen kleiner en dus minder interessant. Ik zie raw dan ook als een soort van niche-markt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2011 11:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Be Quiet. Het is ook niet moeilijk om het beste werk in van meedere jaren van 1 artiest tegen de 3 meest recente releases te zetten. Is ook een beetje oneerlijke concurrentie.

Had eigenlijk gewoon 3 of 4 willekeurige platen gekozen vrspreid over 06-09.. En het gaat om t verschil niet om de kwaliteit ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2011 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Be Quiet schreef:
Khadber schreef:
Be Quiet. Het is ook niet moeilijk om het beste werk in van meedere jaren van 1 artiest tegen de 3 meest recente releases te zetten. Is ook een beetje oneerlijke concurrentie.

Had eigenlijk gewoon 3 of 4 willekeurige platen gekozen vrspreid over 06-09.. En het gaat om t verschil niet om de kwaliteit ;)

Dan heb ik het verkeerd begrepen :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2011 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Naar mijn mening kan je sowieso al 3 generaties onderscheiden. Dit zijn heel globaal < 2004, 2004 tot 2007 en > 2007.

Wat is de generatie 2004-2007 dan? Luisterden de mensen die vanaf 2004 zijn gaan luisteren andere muziek dan de mensen die in 2002 zijn gaan luisteren? Pas vanaf eind 2005, eigenlijk dus 2006 is de generatie ontstaan die door de nieuwe melodieuze hardstyle is gaan luisteren. In ieder geval in Nederland, want toen was de jumpstyle hype net op zijn hoogtepunt of er net overheen en al die mensen kwamen hier instromen.
Die mensen zijn begonnen met Headhunterz en D-Block & S-te-Fan. Dat doen de mensen die nu pas beginnen met luisteren nog steeds (met een paar extra namen erbij). De stijl mag dan wel een stuk toegankelijker zijn geworden, de basis van mainstream hardstyle is nog steeds hetzelfde, in 2006 had je ook al pitchkicks, breaks, dezelfde opbouw en een melodie in vrijwel elke mainstream track; het idee achter de tracks is dus nog steeds hetzelfde. Raw is inderdaad een nieuwe stroming, met een hele andere insteek dan mainstream, echter is het nog steeds dezelfde generatie. Er zou pas sprake zijn van een raw-generatie als de mensen die nog niet bekend waren met hardstyle opeens allemaal raw gingen luisteren en dat gebeurt naar mijn weten niet. Het zijn allemaal mensen die zich al een paar jaar verdiept in de scene hebben. Ik gok dan ook dat een deel van de nieuwe aanwas van de hardstyle de toekomstige raw hardstyle luisteraars zijn (mocht er niet nog een verandering plaats vinden). Het mainstream subgenre weet op een of andere manier hun mensen niet vast te houden, of dat nu komt door het telkens maar toegankelijker maken van het genre of door het volledig uitmelken van het concept (tenminste zo voelt dat voor mij aan; hier dit melodietje is nog niet gemaakt, hoppa weer een track).
[/quote]


Hier heb je zeker gelijk in Lyst. Ik begon zelf ook rond 2006/2007 met luisteren, en idd, het begon bij mij met nummers als Keep it Coming, Power of The Mind, Scantraxx Rootz alsook The Prophecy en Bigger Better Louder etc. Een aantal jaren lang was ik zeker een mainstream liefhebber, maar uiteindelijk ontdek je sites als Partyflock en Hardtraxx, en merk je toch dat er veel meer is dan mainstream :). Bij Hard Bass 2010 begonnen de party's voor mij, en 1 plaat pakte me meteen: Magic! Vanaf toen ben ik alleen maar meer 'raw' gaan luisteren, en zeker dat B-front ervoor heeft gezorgd dat 'raw' een nieuw subgenre is geworden, met redelijk wat dj's en ook wat labels. Zeker dat mijn generatie voor het grootste deel 'raw' is gaan luisteren, omdat een groot deel van de generatie 2007 zich niet meer kan identificeren met (sommige) mainstream. De mainstream vind ik zelf echt zwaar achteruitgegaan het afgelopen jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 15:39 
 
Hardtraxx Veteran

dj-rico01 schreef:
hele boekwerk daarover is hier te downloaden
http://www7.zippyshare.com/v/75329307/file.html
SCuL heeft zelf gezecht dat hij het liefst heeft dat zoveel mogelijk mensen het lezen dus ik mag hem hier best neerzetten ^^

Heeft iemand dit nog?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik upload t wel even.

Edit: http://www67.zippyshare.com/v/11280166/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 16:11 
 
Hardtraxx Veteran

Dank! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 17:16 
 
Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:


Daar staat hele mooie informatie in zeg! :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 17:27 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Eens doorlezen, maar t begint al lekker...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook al gelezen idd, thx voor t uploaden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 17:54 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ook eens doorgelezen. Dat verhaal van Q-Dance heb ik al van verschillende mensen gehoord, wordt hier nog eens 'bevestigd'. Voor de rest staan er nog een aantal verrassende dingen in voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 18:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Had hem al gelezen toen hij hier voor het eerst werd geplaatst. Toch leuk om weer even door te lezen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 22:37 
 
Hardtraxx Addict

Thera is een anagram van Heart

Afbeelding

*Edit, sorry was naar aanleiding van het lezen van dat stukje over B&H :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2013 23:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Haha er komt er één achter.

Maar er staan wel wat leuke dingen die ik nog niet wist, thanks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2013 19:17 
 
Hardtraxx Veteran

Nice.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 01:43 
 

Qre8ive schreef:
Haha blijft een leuke komedie dat bestand ...

Suggereer jij hiermee dat het niet waar is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 02:52 
 

Citaat:
Topic 3
So I just returned from the police office where I filed my official complaint against HHZ.. it's a lengthy 3-page document and it's been officially signed and registered.

What will happen now is that the police will contact Scantraxx to find his personal details, and then he will be demanded to visit the police office in his city of residence.
He is obliged to visit and put down his view on the matter and I doubt that he can come with any arguments that would give him a strong stance.

It's quite an achievement to seeing the police take HHZ in in the first place

More talk about the case afterwards



Whut!? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 07:54 
 

stefaneke schreef:
Whut!? :lol:

Ik dacht hetzelfde toen ik dat voor het eerst las, en gister weer toen ik het document nog maar eens keer had gelezen.

Junkenlul schreef:
Qre8ive schreef:
Haha blijft een leuke komedie dat bestand ...

Suggereer jij hiermee dat het niet waar is?

Hij zegt alleen dat het vermakelijk is om te lezen, hij suggereert er niets mee lijkt me? :P

Maar goed, willen we over deze hele onzin weer gaan discussiëren? Het ligt in het verleden, laat het daar lekker liggen. Wat er allemaal wel of niet waar van is, kom je daar ooit achter? Sowieso is het maar één kant van het verhaal he. Tenzij iemand hier inmiddels nog meer nieuws over heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 13:31 
 

Qre8ive schreef:
Afijn, ga geen oude koeien uit de sloot halen.

Precies dit ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2013 14:45 
 
Hardtraxx Veteran

Oeh eens even lezen. Thanks voor de bump! :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2013 09:14 
 
Hardtraxx Addict

Junkenlul schreef:
Qre8ive schreef:
Haha blijft een leuke komedie dat bestand ...

Suggereer jij hiermee dat het niet waar is?


Wat sowieso niet waar is, is dat als je les krijgt van een bekende producer je zelf heel snel goede tracks maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2013 14:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Waarom niet? Als ze je intensief begeleiden en gebruik mag maken van hun professionele studio's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2013 20:17 
 
Hardtraxx Veteran

Net de tijd gehad om het te lezen. Wat een vreemde persoonlijkheden zitten er in deze wereld, er vanuit gaande dat de info klopt. Hahaha, mijn god :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2013 00:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waarvoor werd de politie bij hhz gehaald dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2013 07:42 
 
Hardtraxx Veteran

Zal wel bedreiging geweest zijn, als ik de tekst zo lees. :P
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen