Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2010 21:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Waarom zou je in godsnaam NIET een tweedeling maken? Het zijn maar woordjes hoor, de muziek verandert er niet door en het communiceert makkelijker want iedereen weet meteen wat je bedoelt :) dat gezeik...

Je gaat toch ook niet zeggen: nee ik wil niet dat verschillende bloemen verschillende namen krijgen, bloemen zijn gewoon bloemen en daarmee klaar?!

Op zich mee eens, maar ik vind de benaming Early Hardstyle & Nu-style niet goed.

Beter gebruik je termen zonder "tijd"
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2010 22:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind ook dat tijd niet altijd wat zegt. Als je bijvoorbeeld Psycho Ex ("nu-style") vergelijkt met Age of the Reverze Bass (Early), dan zijn de verschillen niet enorm groot.

Een aantal subgenres zou ik wel goed vinden, maar dan gebaseerd op sound. Ik vind dat tegenwoordig vooral de mids uit elkaar lopen.
Ik zou zoiets zeggen als:
- Roughstyle (Zatox, Tatanka)
- "Core" Hardstyle (Crypsis, The Beholder)
- Happy Hardstyle (Showtek, Brennan Heart, soms DBSTF, Dacide Sonar)
- "Techno" (???) Hardstyle (tracks met invloeden uit de Techno: Musical Impressions mid)
- Melodic Hardstyle (Headhunterz, Activator, Technoboy)
- Industrial Hardstyle (nieuwere sound van Zany: Fruxaq, Huwex, Frequency)

Gewoon een paar ideetjes, maar zoals je ziet is het moeilijk om alles echt te benoemen.
Ik vind wel dat er verschillende soorten Hardstyle zijn. Er zijn veel verschillende sounds. Subgenres zouden niet verkeerd zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 00:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wel gewoon Hardstyle en Early Hardstyle, zoals de HC nu ook verdeeld is. Het verschil tussen Early en huidig is te groot om het onder dezelfde noemer te dauwen. De term "nu-style" vind ik gewoon denigrerend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 05:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar jongens, waarom nieuwe termen gaan lopen verzinnen?

Termen ONTSTAAN, termen verzin je niet zomaar. Hoe denk je dat het Nederlands is ontstaan; één gast die ineens dacht: ik ga een nieuwe taal verzinnen, en die het woordenboek schreef? Nee, zoiets ontstaat over tijd, 'automatisch'. Dus het feit dat er uberhaubt termen als nu-style en early hardstyle zijn, of je ze nou accepteert of niet, zegt genoeg: ze zijn ontstaan.

En dat je de term nu-style denigrerend vind, komt omdat (tot nu toe) vooral early liefhebbers vóór het gebruik van definities zijn, dus zul je de term 'nu-style' vaak in negatieve zin tegenkomen (omdat nu-style liefhebbers het woordje nu-style niet gebruiken). Als ze dat nou gewoon wel doen, is dat probleem ook opgelost :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 10:21 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Wel gewoon Hardstyle en Early Hardstyle, zoals de HC nu ook verdeeld is. Het verschil tussen Early en huidig is te groot om het onder dezelfde noemer te dauwen. De term "nu-style" vind ik gewoon denigrerend.

Ik heb niet veel verstand van hardcore, maar heet het nustyle gedeelte daar geen mainstream?
Natuurlijk mag iedereen het hardstyle noemen, maar zodra ik het woord nustyle uitspreek in een topic, krijg ik eerst 10 reacties van 'dat woord :sick: '. Terwijl ik daar enkel een soort muziek mee beschrijf. Ik heb dat nog nooit iemand over early horen zeggen. Zij blijven telkens ontkennen dat er iets als nustyle (of nustylez, aangezien alles met een z aanslaat) bestaat. Onder het motto van muziek evolueert en hardstyle=hardstyle, mag niemand die term gebruiken volgens hen. Of telkens wijzen naar andere genres, dat daar de muziek ook veranderd is, maar niet zeggen dat daar WEL meerdere subgenres zijn.
En ik beschrijf muziek hoe ik het wil, ik laat mijn mening/taal niet afhangen van een aantal commercieel ingestelde instanties. Wat jij doet, moet je zelf weten natuurlijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 11:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Omdat een aantal mensen een extreme opvatting hadden over nustyle en zij waarschijnlijk ook de term bedacht hebben, wil nog niet zeggen dat iedereen de term nustyle op die manier gebruikt. We kunnen wel weer een nieuwe term gaan verzinnen, maar zelfs als jij of iemand die ontzettend bekend is met de nieuwe hardstyle, een term bedenkt, dan nog zullen de mensen dezelfde (idiote) argumenten blijven gebruiken. Natuurlijk hangt er voor ons een negatieve lading aan de term nustyle. Wij vinden de muziek immers niet mooi, ik vind het alleen vreemd dat de huidige generatie die term ook als negatief ervaren. De muziek blijft imeers hetzelfde en de naam nustyle is niet echt een beledigend woord van zich zelf. Bovendien al noemt een van jullie het hardstyle2, dan zullen wij het echt niet ineens mooi gaan vinden. Maar dat maakt dan toch niet uit, omdat er een tweedeling massaal geaccepteerd is en men daar niet meer over kan zeuren. Wij kunnen zeggen dat we van early houden en nustyle niet zo bijzonder vinden, zoals dat andersom ook zeker zal gebeuren.
En natuurlijk valt niet elk nummer perfect binnen een hokje, gelukkig niet.. Je kunt ook gewoon een early track hebben met nustyle invloeden of zelfs invloeden van een totaal ander genre. De term is geen blauwdruk hoe een nummer zou moeten zijn, maar een woord om de muziek te kunnen omschrijven. Maar als je het groter geheel bekijkt is de nieuwe stijl wel dusdanig anders dan de oude, anders mag jij die grote smaakverschillen wel eens verklaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 13:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Ik heb niet veel verstand van hardcore, maar heet het nustyle gedeelte daar geen mainstream?

Verschilt, het kan allebei. Artiesten en organisaties gebruiken allebei de termen. Nou is de verdeling bij Hardcore ook wat uitgebreider aangezien die stroming al 10 jaar langer bestaat.

Citaat:
Ik noem het gewoon hardstyle omdat het verschil naar mijn idee niet groot genoeg is om het op te splitsen.

Ik vind het verschil wel groot. Zie:
Citaat:
Maar als je het groter geheel bekijkt is de nieuwe stijl wel dusdanig anders dan de oude, anders mag jij die grote smaakverschillen wel eens verklaren.

Om maar een simpel voorbeeld te noemen: ga een willekeurige Crypsis-plaat (wat onder de noemer hardstyle doorgaat) maar vergelijken met een hardstyleplaat uit 2003/2004 zoals TNT-First Match. Dan is er echt geen sprake meer van enige gelijkenis.

Ik vind wél dat er een 2-deling is tussen hetgene wat tot 2005/2006 gemaakt is en hetgene wat daarna is gekomen, want dat verschilt toch behoorlijk. En ik vind gewoon dat wij ons het beste kunnen houden aan de verdeling zoals de artiesten ze op dit moment zelf ook maken, en dat is hardstyle en early hardstyle, desnoods noem je die hitjes-hardstyle mainstream-hardstyle ofzo. Nu-style blijft mij toch bij als een term ontstaan uit frustraties, en dat zou eigenlijk niet mogen.

Het maakt mij verder ook niet zo uit, ik vind muziek leuk vanwege bepaalde dingen in een nummer, en niet omdat het uit een bepaald hokje komt. Het is goed of het is niet goed, smaken verschillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel simpel. Als ik early hardstyle zeg, bedoel ik oude hardstyle. Als ik nu-style zeg, bedoel ik hardstyle in de nieuwe stijl (harde kicks, breaks, melodie, etc.). Als ik hardstyle zeg, bedoel ik alle soorten bij elkaar. Er is alleen nog steeds hardstyle wat niet een eenduidige naam heeft. Bijv., Tritolo, DYWH, Theracords dingetjes, zijn niet echt nu-style, en ook geen early hardstyle? Dat noem je gewoon hardstyle dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 14:47 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Op DYWH na, zijn die tracks gewoon early hardstyle. Volgens mij hoeft een early track niet per se tussen 2001-2006 geproduceerd te zijn. DYWH is een nustyle track met hardcore invloeden
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2010 00:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

QonFuzion schreef:
Ik vind ook dat tijd niet altijd wat zegt. Als je bijvoorbeeld Psycho Ex ("nu-style") vergelijkt met Age of the Reverze Bass (Early), dan zijn de verschillen niet enorm groot.

Een aantal subgenres zou ik wel goed vinden, maar dan gebaseerd op sound. Ik vind dat tegenwoordig vooral de mids uit elkaar lopen.
Ik zou zoiets zeggen als:
- Roughstyle (Zatox, Tatanka)
- "Core" Hardstyle (Crypsis, The Beholder)
- Happy Hardstyle (Showtek, Brennan Heart, soms DBSTF, Dacide Sonar)
- "Techno" (???) Hardstyle (tracks met invloeden uit de Techno: Musical Impressions mid)
- Melodic Hardstyle (Headhunterz, Activator, Technoboy)
- Industrial Hardstyle (nieuwere sound van Zany: Fruxaq, Huwex, Frequency)

Gewoon een paar ideetjes, maar zoals je ziet is het moeilijk om alles echt te benoemen.
Ik vind wel dat er verschillende soorten Hardstyle zijn. Er zijn veel verschillende sounds. Subgenres zouden niet verkeerd zijn.


wat jij hier nou neer zet, slaat echt alles.

Happy hardstyle :') kom op, je kunt hardstyle niet zo opdelen. want bijna elkee hardstyle producer heeft happy tracks. noisecontrollers hebben attack again, maar je kunt er ook gewoon flink mee beuken.

dus of er komt iemand met iets goeds. of met niks :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2010 01:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stynch schreef:
QonFuzion schreef:
Ik vind ook dat tijd niet altijd wat zegt. Als je bijvoorbeeld Psycho Ex ("nu-style") vergelijkt met Age of the Reverze Bass (Early), dan zijn de verschillen niet enorm groot.

Een aantal subgenres zou ik wel goed vinden, maar dan gebaseerd op sound. Ik vind dat tegenwoordig vooral de mids uit elkaar lopen.
Ik zou zoiets zeggen als:
- Roughstyle (Zatox, Tatanka)
- "Core" Hardstyle (Crypsis, The Beholder)
- Happy Hardstyle (Showtek, Brennan Heart, soms DBSTF, Dacide Sonar)
- "Techno" (???) Hardstyle (tracks met invloeden uit de Techno: Musical Impressions mid)
- Melodic Hardstyle (Headhunterz, Activator, Technoboy)
- Industrial Hardstyle (nieuwere sound van Zany: Fruxaq, Huwex, Frequency)

Gewoon een paar ideetjes, maar zoals je ziet is het moeilijk om alles echt te benoemen.
Ik vind wel dat er verschillende soorten Hardstyle zijn. Er zijn veel verschillende sounds. Subgenres zouden niet verkeerd zijn.


wat jij hier nou neer zet, slaat echt alles.

Happy hardstyle :') kom op, je kunt hardstyle niet zo opdelen. want bijna elkee hardstyle producer heeft happy tracks. noisecontrollers hebben attack again, maar je kunt er ook gewoon flink mee beuken.

dus of er komt iemand met iets goeds. of met niks :p


inderdaad
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2010 02:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

doe maar niks :P Hardstyle = en blijft Hardstyle :P (behalve early :$ )
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2010 02:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ik snap niet dat je subgenres binnen de hardstyle wilt hebben... de meeste mensen denken uberhaupt toch nog dat hardstyle hardcore is :') (mijn grootste irritatie als hardstyle liefhebber)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2010 11:11 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Guide4U schreef:
ik snap niet dat er subgenres binnen de trance zijn... de meeste mensen denken uberhaupt toch nog dat trance techno is :')

Wat een flut argument :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 11:59 
 
Hardtraxx Veteran

http://www.globalhardstyle.com/forum/index.php

en weer online :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 12:20 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Alleen het offtopic gedeelte? Dat gedeeld wordt door alle 4 de gh fora.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 12:21 
 
Hardtraxx Veteran

Ja idd, zie het nu ook pas..

en deze header:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 12:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
Ja idd, zie het nu ook pas..

en deze header:
Afbeelding

:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 12:37 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
http://www.globalhardstyle.com/forum/index.php

en weer online :')


wat een trieste bedoeling:
Citaat:
“You can now use http://www.globalhardstyle.com again to view GHF with the Global HS colors. I decided against a forum merge of all 4 genres and think the sites should remain separate.

You can still post/discuss HS events and stuff in the country sections as long none of the following is promoted: Scantraxx, HHz, The Prophet, Brennan Heart, Technoboy. Also note that GHF is a forum group that focuses strictly on hard, dark and underground music genres. This means that active promotion of nu-style and happy hardcore is out of the question. Nu-style related posts will be be deleted.”
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 13:07 
 
Hardtraxx Veteran

Jor-D schreef:
freddyadu8 schreef:
http://www.globalhardstyle.com/forum/index.php

en weer online :')


wat een trieste bedoeling:
Citaat:
“You can now use http://www.globalhardstyle.com again to view GHF with the Global HS colors. I decided against a forum merge of all 4 genres and think the sites should remain separate.

You can still post/discuss HS events and stuff in the country sections as long none of the following is promoted: Scantraxx, HHz, The Prophet, Brennan Heart, Technoboy. Also note that GHF is a forum group that focuses strictly on hard, dark and underground music genres. This means that active promotion of nu-style and happy hardcore is out of the question. Nu-style related posts will be be deleted.”


Idd dat is het zeker. Laat het dan gewoon offline ofzo .. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 13:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Haha, beter stel je je ff voor daaro

Hoi, ik ben ..., mijn favoriete artiesten zijn Brennan Heart, The Prophet, Technoboy en natuurlijk de geweldige Headhunterz en Scantraxx is mijn alltime favo label
:x
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 14:14 
 

Citaat:
Hoi, ik ben ..., mijn favoriete artiesten zijn Brennan Heart, The Prophet, Technoboy en natuurlijk de geweldige Headhunterz en Fusion is mijn alltime favo label


Om dan ff helemaal de fout in te gaan :x.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 14:17 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Mensen moeten gwoon lekker door lopen huilen :thumbup:
nix dat je er tegen kan doen maaaar positieve is dat mensen hopelijk naar iets anders gaan luisteren en niet meer naar evenementen gaan zodat de kaartverkoop normaal gaat en ik meer ruimte heb :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 20:55 
 
Hardtraxx Elite

Pataay schreef:
Mensen moeten gwoon lekker door lopen huilen :thumbup:
nix dat je er tegen kan doen maaaar positieve is dat mensen hopelijk naar iets anders gaan luisteren en niet meer naar evenementen gaan zodat de kaartverkoop normaal gaat en ik meer ruimte heb :thumbsup:


Droom lekker knul :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 21:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Haha helaas zal het zo niet gaan Pat, eerder dat de feesten ook een slappe sound krijgen; marktwerking :P
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen