Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2018 17:22 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Iemand ervaring met schonenberg en op maat gemaakte oordoppen opnieuw laten bestellen na diefstal/vermissing. Moeten ze bijvoorbeeld de oorschelp weer helemaal vol proppen met dat spul of hebben ze de mal van je eerste bezoek bewaard. En zijn de kosten weer 160€? Heb de bon nog maar daarin wordt niet specifiek iets gemeld. Ik ben mijne namelijk na mijn laatste feest verloren denk ik. Kan ze niet terug vinden op de plaats waar ik hem altijd laat liggen. En wil natuurlijk voor origins wel bescherming terug hebben.


Ik heb ervaring met Schoonenberg. Als je je oordoppen bent kwijtgeraakt en geen verzekering hebt afgesloten moet je weer nieuwe laten aanmaken. Ze bewaren die mal niet. En je moet gewoon weer de volle €160 betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2018 11:04 
 
Hardtraxxer

Hi guys! Dat gehoorbescherming erg belangrijk is begrijp ik maar al te goed. Maar wat ik mezelf wel altijd afvraag is, als je al gehoorschade hebt opgelopen, weet je dan zeker dat oordoppen helpen om het niet erger te maken?

Ik zou namelijk constant op een feest staan met de gedachte "wat als het geluid nou zo hard staat dat de doppen niet genoeg helpen en het alsnog erger wordt?" Of is dat dus niet zo? Want volgens mij zijn er genoeg mensen met gehoorschade die nog elke week op een feest staan. Het lijkt me dus dat mijn vraag daarmee beantwoord is, maar vanaf 80db kan geluid al schadelijk zijn en op feesten staat het vaak op 100+. Oordoppen dempen volgens mij niet meer dan 20/25db dus dan is het toch eigenlijk altijd wel schadelijk?

Even een hersenspinsel, hoop dat iemand het antwoord heeft :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2018 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interessante gedachte, maar toch mis je naar mijn idee een belangrijk punt.

Ik heb zelf al permanent gehoorschade (helaas), maar ga nog wel naar feesten omdat ik het ontzettend vet vind. Echter ga ik nóóit zonder oordoppen, het scheelt (in mijn geval) 25 dB, waarmee je de schade minimaliseert. Het zal inderdaad net aan schadelijk zijn, maar zonder is nog vele malen erger. Het is dus vooral minimaliseren van de schade.

Je kunt ook besluiten om niet naar feesten te gaan, maar dat is ook zonde als dat een van je favoriete vrijetijdsbestedingen is. Bovendien zijn er ook andere plekken waar er hard geluid is, bijvoorbeeld op werk, kroeg, verkeer etcetera. Als je jezelf daar niet meer voor open wilt stellen word je ook een beetje een kluizenaar en dat is ook niet de bedoeling lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2018 15:05 
 
Hardtraxxer

laurensb01 schreef:
Hi guys! Dat gehoorbescherming erg belangrijk is begrijp ik maar al te goed. Maar wat ik mezelf wel altijd afvraag is, als je al gehoorschade hebt opgelopen, weet je dan zeker dat oordoppen helpen om het niet erger te maken?

Ik zou namelijk constant op een feest staan met de gedachte "wat als het geluid nou zo hard staat dat de doppen niet genoeg helpen en het alsnog erger wordt?" Of is dat dus niet zo? Want volgens mij zijn er genoeg mensen met gehoorschade die nog elke week op een feest staan. Het lijkt me dus dat mijn vraag daarmee beantwoord is, maar vanaf 80db kan geluid al schadelijk zijn en op feesten staat het vaak op 100+. Oordoppen dempen volgens mij niet meer dan 20/25db dus dan is het toch eigenlijk altijd wel schadelijk?

Even een hersenspinsel, hoop dat iemand het antwoord heeft :).

Oordoppen helpen heel erg om nieuwe schade te voorkomen, of in ieder geval te verminderen. Soms staat het geluid inderdaad zo hard dat ik zelfs met oordoppen in nog een lichte piep krijg achteraf (naast mijn al permanente piep). Maar zoals Khadber ook al zegt, wel oordoppen in scheelt gigantisch in vergeleken met niet oordoppen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2018 11:06 
 
Hardtraxxer

Hmm ik ben dus niet de enige hier die al een permanente piep in z'n oren heeft. Ben daar trouwens al aan gewend dat ik deze 9 van de 10x niet eens meer opmerk.

Zonder oordoppen naar een feestje is voor mij ook echt een no-go, ik moet (en wil) ze ook echt in doen van mezelf.
Meestal is er na een feestje wel een iets nadrukkelijker piep aanwezig, laat staan als ik geen oordoppen in zou hebben.

Ik moest een tijd terug eigenlijk een gehoortest laten doen van de huisarts omdat een oor dicht zat nadat ik daar een klap op had gehad.
Heb het alleen niet gedaan, op een bepaalde manier durf ik het niet aan en wil ik de uitslag al helemaal niet weten >.<

3 maart heb ik een afspraak voor nieuwe oordoppen bij Schoonenberg, aangezien ik er nu 1 kwijt ben geraakt na jaren trouwe dienst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2018 00:38 
 
Hardtraxxer

Dus als ik het goed begrijp loop je met die oordoppen in alsnog gehoorschade op (of in ieder geval reële kans), maar die kans op een nog ergere piep nemen jullie voor lief omdat feesten zo leuk zijn?

Moeilijk moeilijk.

Hebben jullie in de tijd dat jullie er last van hebben gemerkt dat het ooit erger werd na een feest (ook al had je gehoorbescherming in)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2018 14:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

laurensb01 schreef:
Dus als ik het goed begrijp loop je met die oordoppen in alsnog gehoorschade op (of in ieder geval reële kans), maar die kans op een nog ergere piep nemen jullie voor lief omdat feesten zo leuk zijn?

Moeilijk moeilijk.

Hebben jullie in de tijd dat jullie er last van hebben gemerkt dat het ooit erger werd na een feest (ook al had je gehoorbescherming in)?


Goeie vraag dat je hier stelt ...
Ik ben geen expert op dit gebied maar mijn ervaring is dat ik soms na een feest met oordoppen (afhankelijk hoe hard de muziek stond natuurlijk) wel last had van een iets ergere piep 's nachts maar dat die 's morgens nagenoeg verdwenen was, dus dan vraag ik mij af wat dat moet zijn moest ik geen oordoppen gedragen hebben...
Verder denk ik ook dat mogelijke gehoorschade oplopen niet enkel een kwestie is van te luide muziek. Je kan ook door banale dingen al gehoorschade oplopen, een voorbijvliegend vliegtuig, ...
Dus om enkel de muziek te 'blamen' lijkt me ook een brug te verder, al houd ik er wel van dat de muziek hard en zuiver staat qua beleving dus dat is een moeilijke evenwichtsoefening natuurlijk !
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2018 15:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben op zoek naar nieuwe oordoppen met een deftige demping waar ik de muziek en bass nog zuiver mee kan horen... Momenteel doe ik het met goedkope Alpine partyplugs.
Ik heb zo'n 50 € te spenderen !
Iemand tips ? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 08:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

laurensb01 schreef:
Dus als ik het goed begrijp loop je met die oordoppen in alsnog gehoorschade op (of in ieder geval reële kans), maar die kans op een nog ergere piep nemen jullie voor lief omdat feesten zo leuk zijn?

Moeilijk moeilijk.

Hebben jullie in de tijd dat jullie er last van hebben gemerkt dat het ooit erger werd na een feest (ook al had je gehoorbescherming in)?

Chronisch erger worden niet (heb nu al 6 jaar gehoorbeschadiging).
Het enigste probleem dat ik heb: als ik op een festival in de regen sta of hard aan het zweten ben (nat, glad niet perfect afdichten) heb ik nadien wel 2 weken pijnlijke oren en een veel luidere pieptoon dan normaal.
Nadien keert het terug naar het "normale" niveau...

Onder normale omstandigheden nooit last, ook niet direct na het feest in bed of de volgende ochtend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 08:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Interessante gedachte, maar toch mis je naar mijn idee een belangrijk punt.

Ik heb zelf al permanent gehoorschade (helaas), maar ga nog wel naar feesten omdat ik het ontzettend vet vind. Echter ga ik nóóit zonder oordoppen, het scheelt (in mijn geval) 25 dB, waarmee je de schade minimaliseert. Het zal inderdaad net aan schadelijk zijn, maar zonder is nog vele malen erger. Het is dus vooral minimaliseren van de schade.

Je kunt ook besluiten om niet naar feesten te gaan, maar dat is ook zonde als dat een van je favoriete vrijetijdsbestedingen is. Bovendien zijn er ook andere plekken waar er hard geluid is, bijvoorbeeld op werk, kroeg, verkeer etcetera. Als je jezelf daar niet meer voor open wilt stellen word je ook een beetje een kluizenaar en dat is ook niet de bedoeling lijkt me.


Klopt volledig, ik heb 5 jaar thuis gezeten omdat ik de eerste 2,5 jaar geen luide geluiden meer kon verdragen en nadien niet meer durfde gaan. Inmiddels gaat het veel beter en al terug 1,5 jaar aan het feesten... wat een genot, onbeschrijfelijk :worship:

Ik gebruik ook -25dB maar stop de 'gehoorgang' van de oordop ook nog vol met een stukje schuim oordop.
Doet niets aan de geluidskwaliteit maar naar mijn mening toch nog een betere demping.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2018 14:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als ik jullie verhalen zo lees ben ik blij dat ik sinds een jaar of vijf gebruik maak van op maat gemaakte oordoppen. Sindsdien ga ik ook niet meer zonder op stap.

Nog iets om over na te denken:
Eigenlijk is het van de zotte dat je jezelf moet beschermen terwijl ze het volume ook naar beneden kunnen bijstellen. Hard volume zal onder andere met beleving te maken hebben, maar als evenement heb je toch ook verantwoordelijkheid over de gezondheid van je bezoekers..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2018 23:59 
 
Hardtraxx Veteran

Patjee410 schreef:
Als ik jullie verhalen zo lees ben ik blij dat ik sinds een jaar of vijf gebruik maak van op maat gemaakte oordoppen. Sindsdien ga ik ook niet meer zonder op stap.

Nog iets om over na te denken:
Eigenlijk is het van de zotte dat je jezelf moet beschermen terwijl ze het volume ook naar beneden kunnen bijstellen. Hard volume zal onder andere met beleving te maken hebben, maar als evenement heb je toch ook verantwoordelijkheid over de gezondheid van je bezoekers..

Niet mee eens. Als nou iedereen stil was op een feest kon je inderdaad het geluid om laag gooien. Maar iedereen praat (of schreeuwt) met elkaar. Uiteindelijk wil je de muziek wel goed horen. Ik heb wel eens feesten meegemaakt waarbij je achter in de zaal stond maar het geluid van pratende mensen boven het geluid van de muziek uit kwam. En dat is gewoon niet fijn. En daar komt natuurlijk ook een stukje totaal beleving bij om de hoek kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2018 10:13 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben mijn oordoppen kwijt geraakt :/ zijn er dit jaar weer kortingsbonnen van Schoonenberg of BeterHoren?

De vorige keer heb ik de ER15 gekocht. Deze zijn groter dan die van BeterHoren (Custom-Fit Music DM). Maar wel heel erg fijn. Ik had blauwe gekozen, deze vallen wel erg op. De volgende worden transparant.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de ER van Schoonenberg en Custom-Fit DM van BeterHoren? Dit kan ik nog steeds nergens vinden. Misschien de gok maar eens wagen, dan ervaar ik het verschil.

Edit: Ook Alpine heeft oordoppen: https://www.alpine.nl/gehoorbescherming ... fe-custom/
Maar wat is het verschil? Het enige verschil wat ik zie is dat Alpine goedkoper is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2018 16:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ben mijn oordoppen ook kwijt geraakt.

Nu zoek ik eigenlijk een setje voor Defqon om te gebruiken voor het slapen (goedkoop setje). Iemand ervaring met deze of uberhaupt Noizezz?

https://www.noizezz.com/product/noizezz ... gKcXfD_BwE
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2018 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ben mijn oordoppen ook kwijt geraakt.

Nu zoek ik eigenlijk een setje voor Defqon om te gebruiken voor het slapen (goedkoop setje). Iemand ervaring met deze of uberhaupt Noizezz?

https://www.noizezz.com/product/noizezz ... gKcXfD_BwE


Ja deze heb ik gehad en droeg ze tijdens Qlimax geloof ik. Vond het echt niet fijn, het geluid is heel dof en dit stoorde me echt enorm. Dus voor jou, geen probleem dan denk ik haha. Maar heb zelf geen ervaring in het gebruiken tijdens het slapen van dempers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2018 17:43 
 
Hardtraxx Newbie

Als je op de website van BeterHoren de hoofitheidsmeter invult krijg je 25% korting wanneer je een groen scherm krijgt: https://www.beterhoren.nl/hoortest.

In je e-mail krijg je dan een kortingsbon. Scheelt toch weer aanzienlijk. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2018 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ben mijn oordoppen ook kwijt geraakt.

Nu zoek ik eigenlijk een setje voor Defqon om te gebruiken voor het slapen (goedkoop setje). Iemand ervaring met deze of uberhaupt Noizezz?

https://www.noizezz.com/product/noizezz ... gKcXfD_BwE


Ik ben ook opzoek naar nieuwe oordopjes specifiek voor het slapen. Zou dit niet beter zijn dan jouw link? https://www.noizezz.com/product/noizezz-premium-sleep/

Heeft er verder iemand ervaring met oordopjes specifiek voor slapen? Ik had vorig jaar met DQ me normale oordopjes in, werkte wel maar ben opzoek naar iets wat meer dempt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2018 20:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Heeft er verder iemand ervaring met oordopjes specifiek voor slapen? Ik had vorig jaar met DQ me normale oordopjes in, werkte wel maar ben opzoek naar

oortjes die niet gaan irriteren als je met een oor op je kussen ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2018 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met op maat gemaakte oordoppen slapen is geen pretje, zeker niet als je op je zijkant slaapt. Gegarandeerd de rest van het weekend pijn aan je oren (been there, done that). Ik ben naar dezelfde winkel geweest waar ik mijn op maat gemaakte oordoppen had gekocht. Daar heb ik toen kneedbare siliconen ear plugs voorgesteld gekregen. Ik gebruik dit nog steeds ieder jaar op defqon en werkt zeer goed.

Kort YT filmpje dat laat zien hoe het werkt: https://www.youtube.com/watch?v=MnlbnmyPm1k&t=15s
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2018 21:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die gele schuimrubber dingen die je voor een paar euro koopt bij de Action/Kruidvat is de beste uitvinding ooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2018 08:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Broken Balance schreef:
Ben mijn oordoppen ook kwijt geraakt.

Nu zoek ik eigenlijk een setje voor Defqon om te gebruiken voor het slapen (goedkoop setje). Iemand ervaring met deze of uberhaupt Noizezz?

https://www.noizezz.com/product/noizezz ... gKcXfD_BwE


Ik ben ook opzoek naar nieuwe oordopjes specifiek voor het slapen. Zou dit niet beter zijn dan jouw link? https://www.noizezz.com/product/noizezz-premium-sleep/

Heeft er verder iemand ervaring met oordopjes specifiek voor slapen? Ik had vorig jaar met DQ me normale oordopjes in, werkte wel maar ben opzoek naar iets wat meer dempt.


Ga een deze dagen wel naar een van de verkooppunten in Groningen, even zien wat hun zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2018 11:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Met op maat gemaakte oordoppen slapen is geen pretje, zeker niet als je op je zijkant slaapt. Gegarandeerd de rest van het weekend pijn aan je oren (been there, done that). Ik ben naar dezelfde winkel geweest waar ik mijn op maat gemaakte oordoppen had gekocht. Daar heb ik toen kneedbare siliconen ear plugs voorgesteld gekregen. Ik gebruik dit nog steeds ieder jaar op defqon en werkt zeer goed.

Kort YT filmpje dat laat zien hoe het werkt: https://www.youtube.com/watch?v=MnlbnmyPm1k&t=15s


Die heb ik ook ja. Duurt bij mij alleen wel altijd 5 minuten voor dat die eindelijk eens goed zit. Maar als ze eenmaal zitten, dan zitten ze wel het fijnst van alle slaapoordoppen die ik tot nu toe geprobeerd heb. Ik heb ze overigens via ali-express besteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2018 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Die gele schuimrubber dingen die je voor een paar euro koopt bij de Action/Kruidvat is de beste uitvinding ooit.

Ik gebruik deze ook, die stoppen je oor echt helemaal dicht. Alleen gebruik deze variant,
Afbeelding
omdat die iets taps lopen en ik ze zelf wel prettig vind zitten. Ook te halen bij een Kruidvat o.i.d. voor een paar euro. Slaap er elke nacht mee, dus ook thuis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2018 13:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Toch maar even kijken of dat dan werkt als het maar een paar pleuro is
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2018 14:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan dus wel redelijk goed door geluid heen slapen. Vind t juist fijn als er wat geluid om me heen is. Enige waar ik niet tegen kan is licht, dus had voor intents mooi een slaapmasker gekocht. In de ochtend prima geslapen daardoor :)
Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen