The Skribbler schreef:
Pipa schreef:
Wanneer je iets heel vet vindt dan ga je jezelf er toch meer in verdiepen lijkt me?
Heb je enig idee hoe veel mensen "labels" geen reedt boeit? Die staan gewoon uit hun dak te gaan op feestjes, luisteren thuis lekker een setje (zonder tracklist, want dat boeit ook lang niet iedereen)
Imo zijn dat weer twee verschillende dingen.
Je hebt mensen die houden van djensen en feesten op een bepaalde soort muziek en je hebt mensen die zich echt verdiepen in de muziek. (Je hebt natuurlijk ook beiden)
Ik ken zat mensen die onder het eerste vallen. Die gaan graag naar een hardstyle feestje. Ze hebben geen idee wie er draait en wat er gedraaid wordt maar ze kunnen de muziek wel waarderen en dr lekker op los gaan. En die hebben dan ook geen baat bij een of andere tracklist inderdaad.
Ik ken ook zat mensen die niet veel naar feesten gaan maar zich wel verdiepen in de muziek en deze heel vet vinden. Die hebben dan wel weer baat bij zoiets. Die weten in de meeste gevallen ook veel meer over de muziek/artiesten/labels rondom het genre. Die gaan zich vanzelfsprekend meer verdiepen in het genre wanneer ze iets vets vinden.
Het grote verschil hiertussen is imo dat de eerste meer een fan is van feesten dan van de muziek. En de andere echt van de muziek zelf houdt. Klinkt misschien vlak maar als je lekker kan feesten op hardstyle maar de rest er om heen je niks boeit dan ben je niet echt iemand die de muziek geweldig vindt maar gewoon iemand die van feesten houdt op die specifieke muziek, dit soort personen vermaken zich dan ook op bijna elk feestje wel. En zoals ik zei, je hebt natuurlijk ook beiden.
En ik merk dat je enigszins hint naar Techno, waar dit dus standaard is. (Geen vaste labels, amper tracklists).
En het kutte daarbij is dus dat ik nooit leuke platen kan vinden. Ik vind een techno feest best lachen om heen te gaan (mits er wat stevige techno wordt gedraait) alleen het feit dat ik dan vervolgens die plaat wil terugvinden lukt dan weer niet omdat er nooit ergens een tracklist o.i.d. staat. Dit geldt net zo voor Schranz en Hard Techno. En het is nou niet echt gemakkelijk om de een van de ander te beschrijven in dit geval waardoor je het kan vinden. Wat tegenwoordig in de HS ook steeds lastiger is. Maar ik vind dat je hier echt geen excuus voor kan hebben, dat is gewoon A Luiheid of B Hipsterig van o kijk ik draai muziek die jullie niet kennen en jullie mogen ook niet weten van wie het is want het is mijn muziek.
/daag