Snel stemmen dan maar:
1. High Voltage & B-Front - Everything Changes
2. TNT - Dial T For TNT
3. B-Front - Inner Creativity
4. The R3bels - Pattern 2
5. Max Enforcer & Frontliner - On The Go
6. Wildstylez - Back 2 Basics
7. Frontliner - Discorecord
8. The R3bels - Shine
9. Zany - Symphonic Feedback (Titan remix)
10. Geck-O - 2-1 (Jack van Gelder Version)
11. Maxter - You're not Alone
12. DJ Thera vs Geck-O & Wavolizer - 2 and a half kings
13. Chris One - Psycho
14. Wildstylez vs Noisecontrollers - A Different Story
15. Wavolizer - Done
16. Alpha 2 - Let It Go
17. Thera vs Geck-O - Do The Happy Face
18. TNT - Countdown
19. Ruffneck & Miss Twilight - No Turning Back (The Machine remix)
20. The Pitcher & B-Front - Noctus NoaUiteindelijk toch een vrij gevarieerde lijst, hoewel de wat hardere platen de boventoon voeren. Everything Changes is voor mij de absolute winnaar, krijg nog steeds metersdik het kippenvel bij alles vanaf de break ook al is deze plaat al tienduizend keer gedraaid. Voor mij hét nummer van 2011. Dial T For TNT is ronduit briljant: de hele track is een aaneenschakeling van heerlijke chaos en loopt over van energie. Inner Creativity behoort ook tot één van de beste platen ooit. Melodie blijft prachtig. Pattern 2 en On The Go spreken voor zich, steken allebei bijna perfect in elkaar en doen me nog steeds heel veel. Vervolgens de 3 beste "mainstream" platen van dit jaar: Back 2 Basics door de heerlijke melodie, Discorecord door de enorme lading energie in de track en The Shine heeft gewoon alles qua gevoel.
Eervolle vermelding voor 2-1: zelden een track gehoord die zo compleet is en bijna elke hardstyle-liefhebber wist te raken. Petje af!
Favorite Artist:
DJ TheraDat kan er echt maar één zijn: dit jaar heeft iedereen met dit fenomeen kennis mogen maken en hij heeft de harten van haast iedereen voor zich weten te winnen. Sinds zijn set op Loudness heeft deze man een instant heldenstatus verworven bij mij en velen anderen. Als ik kijk naar wat hij heeft neergezet dit jaar met 2AAHK, Do The Happy Face, Kill The Trespassers, Live Hard Now, Disturbia... hoe gruwelijk hij overal heeft gedraaid, zowel op feesten als de radio... hoe ongelofelijk goed zijn label dit jaar is geworden en hoe waanzinnig sympathiek deze man is, dan hoort hij deze award te winnen dit jaar en niemand anders. Hooguit Zany, maar die mag alle andere jaren wel weer de baas zijn. Dit was hoe dan ook het jaar van Thera

Favorite Record label:
TheracordsLigt helaas een beetje voor de hand zo, maar uiteindelijk zijn zij wel voor mij de winnaars. Fusion is wat dat betreft altijd de grootste concurrent bij mij, maar die hebben dit jaar net als Theracords een hoop spul uitgebracht wat me niet boeit (normaal is Fusion elke week goud waard). Theracords is iig nog wel vernieuwend bezig, terwijl Fusion een beetje teert op het succes uit het afgelopen jaar. Ik merk wel dat TC en Fusion de enige 2 labels zijn die me nog regelmatig kunnen boeien. Bij Tillt, Scantraxx, IHS enz. is dat helaas al lang niet meer het geval.
Best album:
TNT - The AlbumBijna geen enkel echt boeiend album uitgekomen dit jaar. TNT scoorde bij mij het hoogst, met name dankzij Countdown, Dial T For TNT, Naked, DDD en Scared zonder de break. Ben Utta Wanka na een tijdje ook gaan waarderen. Het A2-album was ook wel oké, al was dat al zo zwaar uitgemolken voordat het uit kwam. Eervolle vermelding voor The Challenge van Coone: respect voor wat hij in een maand heeft klaargekregen ook al is het grotendeels niet mijn cup of tea. De albums van Digital Punk, Frontliner en Toneshifterz... gaaaaappppp.
Beste resident: Duruz. Gewoon omdat hij baas is.
Wel een redelijk jaar voor de hardstyle, alleen wel stagnering merkbaar na de enorme opkomst van "raw-hardstyle" vorig jaar, toen wel regelmatig de ene na de andere klapper uit kwam (vooral op Fusion). Artiesten teren veel op hun vorige successen en vernieuwen nauwelijks meer iets. Enkel de opkomst van de Theracords-hardstyle heeft het genre iets meer vernieuwing en frisheid meegegeven. Qua mainstream/euforische hardstyle vind ik het genre steeds meer een kant op gaan die mij totaal niet ligt: verschrikkelijk lelijke kicks die totaal onnodig de hoogte in springen en zaaddodende deuntjes. De mainstream-platen die ik echt vet vond dit jaar waren helaas maar op 2 handen te tellen... Ook qua raw boeit het me op enkele vlakken steeds minder. Groot pluspunt vind ik steeds meer gebruik maken van dikke reverse basslines op alle vlakken.
Ben benieuwd of onze hardstyle-helden volgend jaar weer een iets frissere wind laten waaien. Ze kunnen het, laat het ons maar horen dan!