Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:22 
 
Hardtraxx Newbie

Beste Forumleden,

Laat ik mij eerst eens voorstellen, mijn naam is Glenn en lees al lang mee met een hoop verschillende topics.
Ik hou me bezig met het organiseren van evenementen en ben zelf ook te boeken als MC.

Onze evenementen zijn voornamelijk op House gericht, maar we groeien dus in de toekomst zullen we ook een 'Freestyle / Hardstyle' concept willen ontwikkelen! Het eerstvolgende evenement van ons is tijdens de jaarwisseling waar bijvoorbeeld Endymion ook in de line up staat!

Nu vroeg ik me af, wat zijn voor jullie enorme ergernissen tijdens een evenementen, hoewel ik zelf naar genoeg (house) feestjes ben geweest kijk je als organisator toch anders naar sommige dingen dan dat het publiek doet!

De volgende punten proberen wij zo goed mogelijk op te letten:

- Crowd control (Bufferzone's zodat je rustig naar binnen en buiten kan)
- Toiletten (super vervelender dat je in een smerig toilet staat of dat je lang moet wachten, vooral voor de dames een sterk puntje denk ik)
- Garderobe (Wij hebben na een aantal evenementen besloten alleen nog maar kluisjes als garderobe te gebruiken)
- Bar (We proberen drankprijzen netjes te houden, en proberen door grote barren rijen te voorkomen)
- Security Personeel (Wij werken altijd met hetzelfde bedrijf en via standaard protocol, vriendelijkheid en behulpzaamheid staat voor op)

Natuurlijk kan ik deze lijst nog aanvullen met allerlei verschillende dingen, maar ik vroeg me gewoon af wat jullie als publiek nou echt vreselijk vervelend vinden.. Daarbij heb ik het niet over of de dj los gaat, maar echt organisatorische zaken!

Alle reacties zijn welkom, alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:26 
 

Ergernissen? MC's, duidelijk. (no offence verder)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:28 
 
Hardtraxx Newbie

Haha die was te verwachten, en ben het met je eens.

Persoonlijk vind ik de taak van de MC om een dj te complimenteren in zijn set, en het publiek los te krijgen.. Maar dit zonder dat de mc continu staat te ouwehoeren en gillen door de mic!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

GlennValley schreef:
Haha die was te verwachten, en ben het met je eens.

Persoonlijk vind ik de taak van de MC om een dj te complimenteren in zijn set, en het publiek los te krijgen.. Maar dit zonder dat de mc continu staat te ouwehoeren en gillen door de mic!


En uit de brand helpen als de DJ het verneukt >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:33 
 
Hardtraxx Newbie

Rickzel schreef:
GlennValley schreef:
Haha die was te verwachten, en ben het met je eens.

Persoonlijk vind ik de taak van de MC om een dj te complimenteren in zijn set, en het publiek los te krijgen.. Maar dit zonder dat de mc continu staat te ouwehoeren en gillen door de mic!


En uit de brand helpen als de DJ het verneukt >.<


Haha inderdaad, gelukkig overkomt me dat niet al te vaak!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

grootste ergernis.....2 a 3 uur na afloop van een feest pas weg kunnen rijden omdat het 1 grote chaos is op parkeerterrein
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:44 
 
Hardtraxx Newbie

AniThing schreef:
grootste ergernis.....2 a 3 uur na afloop van een feest pas weg kunnen rijden omdat het 1 grote chaos is op parkeerterrein


Inderdaad is dat heel irritant! met het aanstaande evenement zullen we daar weinig last van hebben omdat dit meer een 'regio feestje' zal zijn voor een paar duizend man. dus hier is 90% van het publiek op de fiets!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:47 
 

Citaat:
Evenement Ergernissen


Mijn bankrekening de dag erna

Citaat:
hoe kan een organisator die oplossen?


alles goedkoper
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 17:56 
 
Hardtraxx Newbie

stefaneke schreef:
Citaat:
Evenement Ergernissen


Mijn bankrekening de dag erna

Citaat:
hoe kan een organisator die oplossen?


alles goedkoper


Dit lijkt heel makkelijk. Wij proberen altijd een hoge prijs kwaliteit verhouding te hebben. Alleen is het nou eenmaal zou dat een dikke show ook dikke knaken kost.. Ontwerp, productie / Timecode, Bouw, Inhuur materialen etc.

Maar ik ben het ermee eens dat Betalen voor bijvoorbeeld Toiletten of 15 euro parkeergeld gewoon niet kan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 18:04 
 
Hardtraxxer

Lange wachtrij om kluisje te halen + chaos bij de kluisjes.
Lange wachtrij om muntjes te halen + onlogische muntprijs.
In de zaal altijd drukte en warmte.
Betalen voor de WC's.
Chaos bij parkeerplaats.

Wat ik altijd een pluspunt vind is eerst kluisjes, dan fouilleren.
Scheelt veel tijd, en kun je wat drinken voor terugweg meenemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 18:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SLECHT GELUID

niks is zo ergelijk dat je je super verheugd op het feest, en je komt aan en hoort alleen maar laag/geen laag. Dan maar ruk design als podium, als je geluid goed afgesteld is kun je weinig meer fout doen in mijn ogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 18:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lange wachtrij voor muntjes ligt aan jezelf

iedereen wil altijd bij het eerste de beste muntjesloket muntjes halen
loop gewoon een stukkie verder naar het volgende loket en er staat bijna niemand
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 18:14 
 
Hardtraxx Newbie

robin92 schreef:
Lange wachtrij om kluisje te halen + chaos bij de kluisjes.
Lange wachtrij om muntjes te halen + onlogische muntprijs.
In de zaal altijd drukte en warmte.
Betalen voor de WC's.
Chaos bij parkeerplaats.

Wat ik altijd een pluspunt vind is eerst kluisjes, dan fouilleren.
Scheelt veel tijd, en kun je wat drinken voor terugweg meenemen.


Alle bovenstaande is irritant zwaar klote!

Kluisjes voor Fouilleren zal bij ons niet werken, we doen er alles aan om drugs en verboden items niet binnen te krijgen. Als we kluisjes voor het Fouilleren zetten kunnen klanten niet bij hun spullen tenzij ze naar huis gaan, en ze willen dit wel kunnen tijdens het evenement!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 18:16 
 
Hardtraxx Newbie

Jordi schreef:
SLECHT GELUID

niks is zo ergelijk dat je je super verheugd op het feest, en je komt aan en hoort alleen maar laag/geen laag. Dan maar ruk design als podium, als je geluid goed afgesteld is kun je weinig meer fout doen in mijn ogen.


Helemaal mee eens! Terwijl er toch bij 99% van de evenementen een geluidsset staat waar je U tegen zegt klinkt het nog te vaak klote.

Nu ben ik als organisator natuurlijk niet compleet thuis in de natuurkunde etc. wat er bij komt kijken om het zooitje af te stellen, maar houden er zeker rekening mee kwa stage design en bijvoorbeeld aankleding. (bijvoorbeeld: doeken ophangen om geluid te absorberen inplaats van hele irritante weerkaatsingen te krijgen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 18:17 
 
Hardtraxx Newbie

Ik probeer op iedereen te reageren, doe ik iets niet goed of hebben jullie tips met reageren, Laat het dan even weten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 18:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Belachelijke prijzen voor Water, dat gaat echt nergens over en dan mag je vervolgens bij sommige feesten niet eens je flesje meenemen naar de wc en dus ook de wc's waar je soms voor moet betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 18:42 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

- Tijden en locatie van het feest die niet goed aansluiten op het openbaar vervoer (3 uur moeten wachten op de eerste trein oid).
- Slecht geluid.
- Moeten betalen voor wc's (Maassillo)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 19:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Belachelijke prijzen voor Water, dat gaat echt nergens over en dan mag je vervolgens bij sommige feesten niet eens je flesje meenemen naar de wc en dus ook de wc's waar je soms voor moet betalen.

Inderdaad! als je nagaat dat gemiddeld 1.000 liter drinkwater: € 1 kost.
Zijn blijkbaar hele dure flesjes op festivals e.d.(afgezien winst e.d.) >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 20:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geluid is idd het allerbelangrijkst. Decor boeit mij geen donder bij kleinere feestjes, as je het budget er voor hebt is het wel mooi meegenomen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 20:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

GlennValley schreef:
Kluisjes voor Fouilleren zal bij ons niet werken, we doen er alles aan om drugs en verboden items niet binnen te krijgen. Als we kluisjes voor het Fouilleren zetten kunnen klanten niet bij hun spullen tenzij ze naar huis gaan, en ze willen dit wel kunnen tijdens het evenement!


Kan prima werken. Mensen bij hun kluisje laten komen, en bij terugkomst weer fouilleren. Is vaak toch al overvloed aan beveiliging. Laat je er nog 1 of 2 patrouilleren om gebruik bij de kluisjes zelf te voorkomen, ben je klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 22:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
- Moeten betalen voor wc's (Maassillo)


En dan alsnog in een of andere bouwkeet staan met wat wc's erin gedonderd xd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
SLECHT GELUID

Inderdaad. Liever een tiefusstage met wat lichten dam eem hele show en geluid dat nergens over gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 10:38 
 
Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Belachelijke prijzen voor Water, dat gaat echt nergens over en dan mag je vervolgens bij sommige feesten niet eens je flesje meenemen naar de wc en dus ook de wc's waar je soms voor moet betalen.


Ik begrijp je wel, echter is het gewoon een feit dat je weet dat op de meeste (hardstyle) feesten mensen met een reden aan het water zitten.. Als je het zo zwart wit bekijkt verdiend een organisatie dan enkel aan het kaartje.. Aangezien die lui de hele avond aan het water zitten, en ook niet in staat zijn om wat te eten oid..
Ik denk dat het misschien beter is om gewoon water te verkopen voor 1€ in een fles of beker, en als iemand ervoor kiest om de hele avond aan het water te willen je misschien een variant kan invoeren van hervulbare items die iets duurder zijn.. bijv 2,50 of 3 euro. Zo kan iemand die op het moment even trek heeft in een watertje voor 1€ even lekker doorspoelen en kunnen de mensen die bewust aan het water gaan voor 3€ de hele avond hervullen..
Ik geloof dat er zoeits al ingevoerd is doormiddel van die waterzakken ? Ik weet alleen niet wat de prijs ed hiervan is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 15:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat Punthoofd idd zegt ja, dat heb ik met die waterzakken idd gezien bij Defqon volgens mij, maar die waren best snel uitverkocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 16:10 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dat is geen oplossing voor mensen die Bob zijn en de hele avond aan het water zitten in combinatie met een cola o.i.d. tussendoor
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen